Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
DubbelDun schreef:@Niels: iets genuanceerder
Je mag er L1+L2 mee starten én L3 als je als L2 ruiter je groene paard in de L3 uitbrengt. In het laatste geval ben je dus niet verplicht om een helm op te doen.
Overigens zou dit idd een hele mooie oplossing zijn voor die mensen die een probleem hebben met een helm mits een EU-retailer de moeite neemt dit produkt EU te laten keuren.
. Rob_H schreef:Is dit zo???? Ik vraag het mij af.Het zou best eens zo kunnen zijn dat als je kiest om met een cap te starten (of dat nu eigen keuze is of verplicht omdat ja als bv L2 ruiter een paard uitbrengt van een ander) dat die cap dan ook moet voldoen aan de eisen die de Wran in het regelboek opneemt.
Rob_H schreef:EU-retailer was idd niet specifiek voor de NL-markt bedoelt. Al mag je toch wel aannemen dat een NEN gelijkwaardig is aan een CE, of is NL weer roomser als de paus en is NEN nog strenger??En als een EU-retailer deze cap laat keuren dan ben je er nog niet.
Want een CE marking is nog geen NEN 1384.
Dus de vraag is nog niet correct cq volledig beantwoord.
DubbelDun schreef:EU-retailer was idd niet specifiek voor de NL-markt bedoelt. Al mag je toch wel aannemen dat een NEN gelijkwaardig is aan een CE, of is NL weer roomser als de paus en is NEN nog strenger??
) trickywonder schreef:mmm zoiets zou ik ook wel willen hebben. Zeker als je ermee mocht starten.. Want ik vind het toch ook mooier dan een cap. Een westernhoed hoort ook wel echt bij het westernrijden vind ik.
Ik rijd overigens altijd met cap savety first!
Maar als deze gekeurd is in Amerika he? dan zou je hem eventueel wel gewoon kunnen kopen om hier thuis mee te rijden? Bijv. op een buitenrit of in de bak. Hij is in principe wel veilig toch?
kan wel een nieuwe cap gebruiken... Dan vind ik deze toch wel leuk.
(ziet later de prijs en spaart nog even verder...)
DubbelDun schreef:Maar die 80 euro komen óf nog de verzend- + inklaringskosten bij óf als het via een NL-retailer gaat de bedrijfsvoering- + winstkosten (en evt ook nog verzendkosten indien via i-net gekocht).

Citaat:Dear M,
Thank you for your interest in the Western Hat Helmet.
At this time there are no plans for the European market. It will be about 2 Months before all big tack stores in the US carry the brand new Western Hat Helmet. The demand and feedback from our US customers will decide if we expand this product to Europe.
Best Regards,
Dustin Touchton
P: 858-587-7742
F: 858-587-7733
dtouchton@troxelhelmets.com
www.troxelhelmets.com