Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ariebren schreef:Al deze oefeningen kan je alleen maar goed en snel doen wanneer je zit goed is.
En daarbij is de beoordeling gebaseerd op vlak en snel.

Skuye schreef:ooohhh jij bent bevoorrecht, hier zijn (nog) niet eens wedstrijden op tv !!!
( en dus lopen we hier dan ook kwa "stylen" ietsje "achter" )
vooralsnog vind ik dat we hier ( in de meeste gevallen ) nog ons uiterste best doen een mooie proef te laten zien.
Adrienne schreef:Ik weet niet wat je gezien hebt, maar ik heb Aken nog Amerikanen en Canadezen zien rijden en dat waren stuk voor stuk nette proeven met perfecte controle.
Ik heb het dan over ruiters als Dell Hendriks, Tim McQuay en Matt Mills

Adrienne schreef:Dat zie je hier ook. Hier heb je ook van die "haastige spoed zelden goed" ruiters die bv al stoppend de rollback in gaan. Dat is meer onervarenheid en/of onkunde dan trent denk ik.
Adrienne schreef:Maar dat is eigenlijk wat een rollback hoort te zijn, 1 doorgaande beweging, niet eerst tot stilstand komen en dan pas een rollback maken.die bv al stoppend de rollback in gaan.
Maar ik vind het er ook niet uit zien als er niet eens verschil is by de speedcontrol. Kom op, dat begint toch ook te vervelen. 30 ruiters die achter elkaar hetzelfde, slome proefje ryden. Ik houd zelf van wat meer actie. Maar je hebt wel gelyk dat de zit van Reining ruiters héél vaak héél scheef is! 
crazycactus schreef:Adrienne schreef:Maar dat is eigenlijk wat een rollback hoort te zijn, 1 doorgaande beweging, niet eerst tot stilstand komen en dan pas een rollback maken.die bv al stoppend de rollback in gaan.

YouthReiner schreef:Dit zal dan wel een Amerikaanse wedstryd zyn geweest.. Ik vind dat dit in Nederland absoluut niet zo is! Iedereen probeert zyn proef netjes te ryden!
Nickysplace2 schreef:YouthReiner schreef:Dit zal dan wel een Amerikaanse wedstryd zyn geweest.. Ik vind dat dit in Nederland absoluut niet zo is! Iedereen probeert zyn proef netjes te ryden!
Dit ben ik helaas niet met je eens. Ik was laatst in Oosterwolde en daar zag ik toch echt maar een enkeling zijn proef netjes rijden.
dofuzz schreef:wel splash,
wat jij of wie dan ook mooi vind intersseert niemand wat. enkel wat de judges hoog doteren is interessant voor de reiners.
als ik jou de proeven hoor beschrijven klinkt dat f***ing goed. een tip van mijn trainer (die NRHA judge is) is de volgende : leer A general in het NRHA rulebook van buiten en relateer elke beweging hieraan en je komt al een heel eind.
mocht je het dan nog niet eens zijn met de scores van de judges ben je misschien gewoon niet klaar om met reining te beginnen