Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yuma schreef:Je focus is meestal het antwoord. Probeer eens voor jezelf van hoek naar hoek te rijden, in plaats van op een volte.
Je gaat op de volte en richt je blik op e hoek. Je blik, handen, schouders, heupen en benen dus. Ben je bij de hoek van de bak, dan afslaan en richt je focus op de volgende hoek. Sla als het ware een rechte hoek om over de B/E lijn te gaan en rijdt weer naar de hoek van de bak.
Probeer maar eens, ben benieuwd of het bij jou werkt.
Yuma schreef:Je focus is meestal het antwoord. Probeer eens voor jezelf van hoek naar hoek te rijden, in plaats van op een volte.
Je gaat op de volte en richt je blik op e hoek. Je blik, handen, schouders, heupen en benen dus. Ben je bij de hoek van de bak, dan afslaan en richt je focus op de volgende hoek. Sla als het ware een rechte hoek om over de B/E lijn te gaan en rijdt weer naar de hoek van de bak.
Probeer maar eens, ben benieuwd of het bij jou werkt.

horsea schreef:Wat heel belangrijk is, is dat je het paard de fout eerst laat maken voordat je hem corrigeerd. Binnen een paar keer zul je verschil merken.
Waratje schreef:horsea schreef:Wat heel belangrijk is, is dat je het paard de fout eerst laat maken voordat je hem corrigeerd. Binnen een paar keer zul je verschil merken.
Over het algemeen genomen is het niet het paard dat de fout maakt die gecorrigeerd moet worden. Het is beter om te zorgen dat je je eigen hulpen correct geeft. Veel gemaakte fout is dat de ruiter zelf de binnenschouder laat hangen op een cirkel en daarmee het paard stimuleert dat ook te doen.
Houding van de ruiter geeft heel veel aanwijzingen aan het paard, het zou goed zijn om eerst daaraan aandacht te besteden en daarna pas te gaan kijken of het paard het eigenlijk wel fout doet. Als jij namelijk aan het paard vraagt om een schouder te laten zakken, dan mag je hem daar niet voor straffen.
Een paar lessen Centered Riding kunnen hierin heel verhelderend werken.
Yuma schreef:Ik wou dat ik mijn rimpels ook zo makkelijk kon liften![]()
![]()
Als dit nou lukt kun je vervolgens een zoutjesfiguur proberen te rijden, dus bijvoorbeeld op de linkerhand van X naar ergens achter E, dan een rechte lijn naar C en dan weer een rechte lijn naar wat is het F(?), en dan weer een rechte lijn naar X. Probeer dit met echt rechte lijnen. Lukt die nog niet zo goed dan pak eerst heel de bak, dus van C naar B, van B naar A en dan weer naar E en weer naar C. Nou als je die in de knip hebt, terug naar het kleinere zoutjesfiguur. En als hulp echt een steering nemen. Daarna zijn volteseen makkie!!
Ben benieuwd hoe dit gaat werken.

Farruquito schreef:? die snap ik ook niet zo?
bedoel je niet 8jes rijden?
maar dan met je paard
Dat zijn zoutjes .......................
, maar dan over de helft van de arena, waarbij je dus niet je hoek op A en C hebt, maar op A en X. Zelfde ruitje maar dan kleiner.