[WN] Reining slecht voor niet quarter en trainers te hard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AllieB

Reining slecht voor niet quarter en trainers te hard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:25

Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje is reining slecht voor je paardje?? Knipoog

Ik ben namelijk bij een stal en Zuid Holland geweest waar ik gelijk genezen ben van de reining Duivel
Kreeg tranen in mijn ogen Huilen hoe ze daar de beesten trainen Verdrietig

Maar goed laat een reaktie achter Haha!

En hebben jullie ervaring met Bo Kasbergen of andere trainers in zuid holland. Bloos

Overegens vindt ik juist de reining wel leuk, zijn ook veel wedstrijden in die disepline Haha! en wij zijn erg wedstrijd gericht Knipoog

Nou kom maar op!! Clown Haha!

Romkabouter

Re: Reining slecht voor niet quarter en trainers te hard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:26

Reining is niet de slecht, wat je hebt gezien weet ik niet, maar het is altijd de trainer die zijn paard zo traint en niet de sport zelf Knipoog

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:30

Ik weet denk al welke stal dit is Haha!
Wij zijn ook net met western begonnen en een aantal stallen af geweest waar mijn paardje nou ja Pony Knipoog in training kan Bloos

Ben toen geeindigd bij Peggy de Kraa helemaal super maar geen reining Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:48

Reining is niet per definitie slecht. En het is niet anders voor een niet-quarter dan voor een quarter. Je moet wel weten wat je doet en de ondergrond waarop je rijdt/spint/slidingstops oefent moet wel goed zijn voor de oefening die je doet. Verder heeft je paard ook speciaal beslag nodig als je bijv. gaat sliden.

Ik weet niet welke stal je hebt bezocht, maar vraag me wel af of je alleen gekeken hebt of ook hebt gevraagd waarom er zo wordt getraind als er wordt getraind...

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:50

Nou ik ben in Den Haag geweest Vork (die zal ook wel bedoeld worden denk ik)
Had nog geen eens behoefte om het te vraagen Clown
Maarja dat is mijn mening en ben daar snel weer weg gegaan Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:48

@AllieB : ik denk dat elk onderdeel zijn specifieke opbouwfase heeft om van begin tot volmaakt te komen. Er zijn mensen die een short-cut nemen en wat stappen overslaan of grijpen naar methoden die er voor zouden moeten zorgen dat een sneller eindresultaat behaald wordt.
Vaak is het paard dan het kind van de rekening.

Een zeer bekende wedstrijdruiter heeft eens gezegd dat een paard een bepaald aantal stops en spins in zich heeft en dat je er dus weloverwogen mee om moet gaan. Op is niet alleen op, maar ook kapot in dat geval.
Nu weet niemand hoeveel een bepaald paard kan hebben, dus hoelang hij 'heel' blijft.

Ga iig ook eens bij een andere stal kijken, misschien krijg je dan een andere kijk op western rijden. Het kán nl ook anders Haha!
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-12-07 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:56

Zoals andere hier ook al hebben gezegd: reining is niet per defenitie slecht, de trainer die jij aan het werk hebt gezien zal het misschien op een verkeerde manier doen Knipoog Wat dat betreft ben ik het ook helemaal met DubbelDun eens Ja

En niet-Quarters kunnen ook heel goed meekomen in de reining hoor! Ikzelf ben met mijn verzorgpaard (Criollo merrie) ook bezig met oefeningen uit deze discipline, en we krijgen hierin les van JPK. Geweldige trainer die zeer begripvol met paarden omgaat. In de Amazone stond pas geleden nog een heel artikel over westernrijden met andere rassen. Misschien de moeite waard om es te lezen Lachen

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:00

ik sta bij Bo op stal en hij rijdt 3x per week mn paard en ik les bij hem. Goeie ervaring bij hem! Hji is zeker een aanrader Haha! heel rustig met zn paarden en eerlijk.

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:25

Ik ben het helemaal eens met Mistercooper.
Ik zou je graag willen uitnodigen om bij Bo op stal te komen kijken.
Dit geld natuurlijk ook voor andere mensen met intresse.
Stuur me gerust een pb tje

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:09

Ik vind reining behoorlijk zwaar, ongeacht welk ras. De amerikaanse rassen zijn soms wat doelgerichter gefokt, dat maakt het iets minder zwaar in principe. Reining is te vergelijken met de ZZ zwaar van de dressuur en er is dus een gedegen basis nodig voordta je een paard zo in de spin of slide kunt zetten. En dan zijn er ook nog de minder zware oefeningen die toch veel kunde vergen...

ALs je mij om advies vraagt zou ik starten in de pleasure en hms voor de westrijd ervaring en reining erbij trainen. Alleen maar reining trainen doet ene paard imo geen goed. Afwissling..

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:04

Als iemand een aanrader is is dat jpkoopman ik train eens in de veertien dagen bij hem op woensdag en ik ben ervan overtuigd dat hij de beste is en nee hij laat mij geen dingen doen die ik bij een andere toptrainer wel moest doen om het mooie uit mijn paard te halen.Ik ga er straks weer heen met een lach op mijn gezicht.
En op deze manier rij ik super en over 10 jaar nog met een blij paard.
jp bedankt
john

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:12

chantal08 schreef:
Nou ik ben in Den Haag geweest Vork (die zal ook wel bedoeld worden denk ik)
Had nog geen eens behoefte om het te vraagen Clown
Maarja dat is mijn mening en ben daar snel weer weg gegaan Bloos

ik weet al op welke stal je bent geweest, daar zijn ze inderdaad heel hard voor de paarden en ze ''breken'' het paard..
ze kijken daar ook heel erg op je neer als je geen quarter hebt.. ik weet hoe ze daar zijn.. ik heb daar gereden.. de manege is erg achteruitgegaan..

greetzz

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:16

dapperdier schreef:
Reining is te vergelijken met de ZZ zwaar van de dressuur en er is dus een gedegen basis nodig voordta je een paard zo in de spin of slide kunt zetten.

Ik snap wat je bedoeld maar ik vind de vergelijking altijd wat raar. Een dressuurpaard in de ZZ zwaar is toch meestal al wel richting de 10 jaar oud. Een reiningpaard moet vaak al jaren eerder alles laten zien...........

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:21

Reining is trouwens helemaal niet te vergelijken met ZZ dressuur.
De reiningoefeningen zijn maar een fractie van het arsenaal van een ZZ dressuurproef.

Een topreiningruiter heeft zijn paard goed onder controle, maar dat geldt ook voor een toptrail,pleasure of horsemanshipruiter.

Sterker nog, ik denk dat de trail qua precisie een stuk dichter bij de ZZ dressuur komt dan reining Knipoog

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:58

DubbelDun schreef:
@AllieB : ik denk dat elk onderdeel zijn specifieke opbouwfase heeft om van begin tot volmaakt te komen. Er zijn mensen die een short-cut nemen en wat stappen overslaan of grijpen naar methoden die er voor zouden moeten zorgen dat een sneller eindresultaat behaald wordt.
Vaak is het paard dan het kind van de rekening.

Een zeer bekende wedstrijdruiter heeft eens gezegd dat een paard een bepaald aantal stops en spins in zich heeft en dat je er dus weloverwogen mee om moet gaan. Op is niet alleen op, maar ook kapot in dat geval.
Nu weet niemand hoeveel een bepaald paard kan hebben, dus hoelang hij 'heel' blijft.

Ga iig ook eens bij een andere stal kijken, misschien krijg je dan een andere kijk op western rijden. Het kán nl ook anders Haha!

Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten, het is niet de dicipline die je rijd maar hoe ga je met je paard om.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:02

Even weggehaald, was niet helemaal de bedoeling

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:35

Toch even reageren op alles wat gezegd wordt over "die stal in Den Haag",...
Sinds een paar maanden brengen wij onze paarden daar om te trainen/ verkopen en we zijn verrast hoe en hoe snel onze paarden zich kwa nivo ontwikkelen. Dit is ons bij meerdere trainers (ja ,ook de "groten der aarde") wel eens behoorlijk tegengevallen.
Daarmee, ga ik ook niet mee met wat gezegd wordt , dat er op andere paarden neergekeken wordt, omdat ik ervaar dat ze juist met de paarden, die door andere als "bagger" worden benoemd, hun juist zo blij worden.
Of de methode aanstaat is voor iedereen persoonlijk, maar aangezien mijn paarden na trainen, goedgekeurd en dus gezond, wegverkocht kunnen worden ,zal dat wel reuze meevallen. Dit wilde ik toch even kwijt........

Een tevreden klant.

Oh , en voor TS, gewoon blijven rondkijken , tot je de stal vind die wel in eigen beeld past ,van hoe je een paard rijd en traint (zit namelijk verschil tussen , rijden en trainen) maar hou je altijd voor ogen , dat een paard niet de moeilijkere dingen leert ,door er alleen een suikerklontje voor te houden. Voor jou als eigenaar is het het belangerijkste , dat je niks van je paard verwacht (en dus ook niet van de trainer) , waar die niet voor geschikt is , kwa karakter en lichaamsbouw. Dat is de beste methode om mishandelingen/harde methodes tegen te gaan.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:23

ik blijf erbij, als michael schumacher het land omploegt met zijn F1 bolide is dat heel schadelijk voor zijn versnellingsbak en transmissie. de "reining" en "cutting" bloedlijnen in qh en ph zijn sinds generaties voor dit werk gefokt en daar het beste voor geschikt. tot op gegeven hoogte kan alles met elk ras maar elk ras heeft in elk soort werk zijn beperkingen of talenten.
ik heb al in 3 continenten paardentrainers aan het werk gezien en ik ken tot op heden geen enkele trainer die een paardentalent maximaal tot ontwikkeling kan brengen met alleen een schouderklopje en een klontje suiker. dat wil niet zeggen dat ik mishandeling door de vingers zie maar soms moeten de puntjes op de i gezet worden en iedereen tot de orde geroepen. de mariniers zijn ook niet de elite eenheid geworden die ze nu zijn door een ouwe-jongens-krentenbrood mentaliteit en gezellig doorzakken aan de bar.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:44

Geestelijke mishandeling is niet op te sporen door rontgenfoto's e.d.........

En wat een onzin dat er maar 2 manieren zijn; een suikerklontje of knetterhard....

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:27

wie heeft het over knetterhard? ik alvast niet.
ik geef wel toe dat ik iemand die een heel uur een paard licht op de huid zit en zijn punt niet gemaakt krijgt bij het paard veel meer mishandelend vind dan iemand die zijn paard los laat en af en toe harder trekt of schopt om zijn punt te maken. maar dat idee wordt ons hier blijkbaar niet gegund op deze politiek correcte site.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:10

dofuzz schreef:
dat wil niet zeggen dat ik mishandeling door de vingers zie maar soms moeten de puntjes op de i gezet worden en iedereen tot de orde geroepen.
wie heeft het over knetterhard? ik alvast niet.
ik geef wel toe dat ik iemand die een heel uur een paard licht op de huid zit en zijn punt niet gemaakt krijgt bij het paard veel meer mishandelend vind dan iemand die zijn paard los laat en af en toe harder trekt of schopt om zijn punt te maken. maar dat idee wordt ons hier blijkbaar niet gegund op deze politiek correcte site.

Trekken en schoppen is een uiting van machteloosheid, en niet van de puntjes op de i zetten
Natuurlijk maken "zachte heelmakers stinkende wonden", maar daar zit dan nog heel wat tussen in.
Dat heeft dan meer met consequent zijn te maken.(duidelijk zijn en geduld. want heel veel begrijpen vaak dit woord niet goed en verwarren het met onredelijk streng zijn.)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:17

ja, ik vind dat je consequent moet zijn, maar niet het hele bit door je paard z'n moet raggen.. vind ik.. das mijn mening.. iedereen heeft zijn eigen mening en iedereen rijdt zijn paard anders. is nou eenmaal zo;-) geen punt van maken..

Kuss

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:36

bk_lover schreef:
ja, ik vind dat je consequent moet zijn, maar niet het hele bit door je paard z'n moet raggen.. vind ik.. das mijn mening.. iedereen heeft zijn eigen mening en iedereen rijdt zijn paard anders. is nou eenmaal zo;-) geen punt van maken..

Kuss

Het bit door de mond raggen heeft dus ook helemaal niets, maar dan ook echt absoluut niets Nors opkijken , met consequent zijn te maken.
Lees goed ; met duidelijkheid en GEDULD(dat is dus consequent) bereik je veel meer.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:43

huh, dat bedoelde ik ook helemaal niet.. ik bedoelde juist dat ik jou gelijk vond hebben.. k snap het niet meer..Boos!
ik bedoel dat je idd consequent moet zijn en niet je bit door zn mond moet raggen. ik bedoel dat dat niks met consequent te maken heeft..

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:52

Oké sorry ik had het zo van je begrepen. Bloos
Dit kwam door het woordje "maar" in de zin; Quote ja, ik vind dat je consequent moet zijn, maar niet het hele bit door je paard z'n moet raggen Quote.
Maar gelukkig bedoelden we beide hetzelfde Haha! .