[WN] Westerndorp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skuye

Westerndorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 12:22

Daar mijn vorige topic eerst werd verplaats ( naar waar volgens mij geen westerruiter/liefhebber ooit komt ) en daarna zelfs gesloten opdat er meer topics zouden zijn, een nieuwe met de vraag :

Hoe denk jij over bij je paard wonen , in ons geval met allemaal western liefhebbers.
Een apart "dorp" waar je bij je huis iets van grond hebt met stalletje en dat je buurmannen/vrouwen dit ook hebben.
Met apart een centraal gelegen binnenbak compleet met kantine en winkel(s) enz.

Wie wil hierover mee ( fantaseren ) praaten en zijn of haar ideen ( fantasieen ) delen ????

DubbelFun

Re: Westerndorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:01

Tja de vorige is op slot gegaan omdat er al een dergelijk topic loopt
[VSW] wonen bij je paard !! ( eigen westerndorp ? )
Verder zie ik niet veel verschil met bij je paard wonen op de 'engelse' manier of op de 'western' manier. Hooguit wordt er iets meer gebruik gemaakt van hout Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:03

De reden dat het verplaatst is, was omdat je een topic plaatst wat geen enkele relatie tot western had. Dat westernruiters niet op andere fora komen is aan de lezers zelf en houdt niet in dat WN dan maar een forum moet worden met allerlei onderwerpen omdat men niet `buiten de deur` wil lezen.
Maar ik zal eventjes afwachten hoe dit topic verloopt Cool

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:05

het is een leuk idee, betaalbare klijne huisjes met rij mogelijkheden voor alle bewoners, net zo als siverado on the brazos vlak bij wetherford in taxas.
daar wonen veel cutting liefhebbers bij elkaar.
op het terrein aldaar staat een 63000 sq.ft. arena, waar ook shows gehouden worden.
er staan in de flevo polder genoeg grote loodsen waar een rij hal van gemaakt kan worden, woninkjes er omheen, en hup gaan.
Laatst bijgewerkt door sonita op 08-12-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:07

ik zie het al voor me ROFL

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:10

Het idee is leuk, maar voor mij niet haalbaar, ik kan alleen huren en mijn werk is niet in die buurt.

Maar als utopie vind ik het erg leuk! Ik dnek alleen niet dat ik het dorp met alleen westernruiters wil delen. Misshcien dan verschillende kwartieren met in elk en disicpline. Bv een springkwartier, met springtuin. Een menkwartier met een marathon parcours, dat is welleicht te combineren met de Trec en trail ruiters?. En dus een westernkwartier, met een bak met westernbodem ( voor de glijers onder ons) en een trailtuin.

Het leuke daarvan is dat je onderling kennis kunt uitwisselen en niet 'blijft klooien op je eigen eilandje'. Ik zou zo trainingen en clinics willen volgen in de TRECstraat of eens meekijken in de SGWlaan. en ik ken ook wel dressuur ruiters die eens van de trail willen proeven..

Ja lijkt me wel wat..*droomt*

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:12

haha, lijkt me totaal niet haalbaar, maar wel leuk, alhoewel...ik wordt al gek op een manege(meerdere paardenmensen bij elkaar) dat geroddel dan... iedereen denkt dat ie beter is dan de ander...

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:29

Is onderdeel van het leven, met name in de paardenwereld, er zijn zoveel verschillende manieren om met paarden om te gaan en iedereen denkt dat hij/zij dé manier heeft!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 08:12

Dit is precies wat ze in Emmeloord willen realiseren.
Hebben ook al een website http://www.wonenbijjepaard.nl
Stond in de telegrof van woensdag7 november.
Lijkt mij een goed idee.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:11

Lijkt mij niet haalbaar, misschien alleen voor mensen die echt alleen maar met paarden bezig willen zijn. Mensen willen/moeten meestal wonen waar hun werk is. Heb je geen werk, is een paard financieel meestal niet haalbaar. Heb je juist een goed verdienende baan, kun je een huis kopen waar je paard thuis kan staan en meestal nog in een mooie omgeving ook.
Bovendien heb je dan ook gezinswoningen nodig en de partner moet het maar net leuk vinden, tussen al die knol-personen. Veel mensen zonder kinderen ergeren zich aan mensen met kinderen of gewoon aan de kinderen op zich, die toch heus overal gaan opduiken.....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:45

ohhhh vreelijk!
paardenmensen hebben altijd wat te zeiken en zeueren op elkaar, op een grote pensionstal zie je dat al gebeuren
al je het dan beu bent zoek je een andere stal
maar om met dat soort mensen in een dorp te wonen, nah nee bedankt!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:28

Ik zou er niet aan moeten denken! Erger me nu al dood aan hoe m'n buren met hun paarden omgaan (en zij misschien ook wel aan mij Knipoog )
Bovendien ben ik erg blij dat ik lekker op de vlakte woon, weinig huizen enz in de buurt. Rijhal heb ik niet echt nodig, hooguit af en toe in de winter.
Maar desondanks; veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:10

Ik moet er niet aan denken, heb de pest aan paardenvolk in het algemeen Haha! Precies de redenen die Suus en Bert al noemen. Laat mij maar lekker zitten waar ik zit Tong uitsteken

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:36

voordelen zijn,groot inkopen van hooi, stro, voer.
gezamelijk onderhouden van een rij hal.
gezamelijk land aankopen.
en als het mogelijk is om er een woon park van te maken, kan je
b.v. gaan voor blokhutten/ chalet, dan heb je voor 120.000 tot 160.000 euro heel wat.
hier in het westen koop je voor 200.000 net aan een inloopkast.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:22

En wat gebeurt er als je om een of andere reden je paard moet verkopen, je paard overlijdt, je geen ander meer wilt? Mag je dan op een dergelijk paardenwoonpark blijven zitten?
Waar paardenmensen zijn, zijn zoveel verschillende meningen, en soms kan dat toch confrontaties en ruzies leiden die de reden kunnen zijn dat iemand een andere stal op wil zoeken. Als je eenmaal op een dergelijke accomodatie woont, heb je een serieus probleem om iemand anders te ontlopen...

Maar om het westerngerelateerd te houden: ook binnen de western heb je met verschillende disciplines te maken die allemaal een andere accomodatie en vooral een andere ondergrond in de rijbak willen hebben. En soms gaan bepaalde disciplines niet samen. Een Pleasureruiter wil een vlakke en niet te diepe grond, een cutter en working cowhorseruiter wil dat wel. Komt daar nog bij dat een cutter en working cowhorseruiter wel koeien hebben moet om in zijn discipline te kunnen trainen. En niet alle pleasureruiters zijn even blij met een reiner die aan het fencen is.

Als je "westerndorp" ziet als een tweede Pullman City http://www.pullmancity.de/, zijn er de nodige westernruiters die daar niet mee geassocieert willen worden.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:38

ik begin me af te vragen, wie de grootse jankerts zijn op een stal.
en ik zou er alleen gaan wonen als ik het de investering waard vind, dus niet als ik van tevoren weet dat ik het bij een paard zou houden.
maar wel in een niet al te groot cutting/reining dorp, waar mensen tussen de 2 tot 10 paarden kunnen hebben,dan kan je ook samen clinics nemen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:41

Op zich zou ik het best mooi vinden omdat iedereen dezelfde interesse heeft: Paarden. Maar aan de andere kant ook weer niet, ruiters lopen altijd zó ontzettend te zeiken over een ander. Dat lijkt me niets, ik hou echt niet van roddelen. En daarbij heeft iedereen andere ideeen over het houden van paarden wat nog wel eens botsen kan. Nee, geef mij maar een afgelegen huisje, vlakbij een prachtig bos met een aantal hectare land waar mijn paarden op kunnen staan en ik ben happy Lachen En misschien nog een bak erbij voor het trainen. (Moet alleen nog even die miljonair zien te vinden die met mij wil trouwen Tong uitsteken)

[edit] Stel je voor dat alle bokkers in één dorp zouden wonen met hun paarden. Dat zou geloof ik niet goed uitpakken als je al die verhitte discussies hier leest. Ben benieuwd of er dan ook binnen de kortste keren oorlog zou uitbreken in Boktville... Nagelbijten / Gniffelen

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:57

@ dubbeldun : ik denk dat bovenstaande reacties genoeg verschillen hebben aangevoerd ( daarbij het topic dat jij noemt is dus het topic waar ik het over had en wat is gesloten )
@ vera , volgens mij is " westerndorp" weldegelijk western gerelateerd !!!

maar zal niet flauw zijn en hierover dooorgaan, want dan word het gesloten vanwege het off topic gehalte

Ik vind de reacties tot nog toe leuk en vooral heel divers, inderdaad vele die het absoluut niet zien zitten, maar toch ook, met mij, enkele dromers die wel kunnen fantaseren ( vraag mij dan af wie er op een gezellige stal staat Knipoog )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:30

Ik sta op een heel gezellige stal, en breng daar veel vrije tijd door. Toch zijn er in mijn ruitercarriere ook stallen geweest waar ik het heel gezellig had en door aankomst of toedoen van anderen de gezelligheid ineens foetsie was.

Afgezien daarvan is het soms echt heel handig als de paarden wat verder weg staan. Er zou anders bar weinig van mijn huishouden terechtkomen. Haha!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:39

"Boktville" ROFL ROFL

Ook ik denk dat het niet gaat werken om met meerdere westernruiters van verschillende disciplines 1 accomodatie te onderhouden. Om de hierboven genoemde redenen.
Of ze moeten het veel groter aanpakken, maar dan heb je meerdere arena's nodig, eentje voor koeien, eentje voor reiners en een voor pleasure ed.

Maar met andere rijstijlen, zoals dressuurruiters kunnen de bak behoorlijk omploegen, waar mijn pleasure-paintje behoorlijk last van kan hebben.
Op de pensionstallen waar ik gestaan heb vond ik het altijd leuk om mensen te zien, maar was toch ook blij dat ik weer naar huis kon gaan Knipoog . Dan zou je dat dus net meer kunnen, ze zijn je buren !!

(Maar even onder ons: met allemaal westernruiters lijkt me toch leuker dan met van die "Anky-meiden" met die roze en turquoise outfitjes, passend bij het zadeldekje en de beenbeschermers Duivel )

Kortom, ik zal er niet gaan wonen, ook al zit ik al wel in de NOP Haha!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:50

Als ik het al zou willen, denk ik dat het financieel en praktisch niet haalbaar is als er allerlei super accomodaties aangelegd moeten gaan worden Haha! En wie gaat allerlei zaken coordineren: daar zul je in zo'n dorp een persoon voor moeten aannemen, dit kost geld. Accomodaties moeten worden onderhouden, kost geld. Al die mest op straat moet worden opgeruimd: dit lukt de meeste mensen op stal al niet, dus waarom zou het dan 'thuis' wel kunnen.

En daarbij, dat iemand een paard heeft wil niet zeggen dat je het ook met die persoon kunt vinden: de meest van mijn vrienden hebben geen paard namelijk Knipoog En veel paardenmensen zullen nooit mijn vrienden worden, dus waarom zou ik daar dan specifiek bij willen wonen?

Nee, ik doe geloof ik niet mee Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:01

Het idee van "wonen bij je paard" is niet nieuw, en een tiental jaar geleden in Duitsland al gelanceerd, heb het toen bij de Equitana langs zien komen. Vind het nog lang duren dat er in NL een projectontwikkelaar mee aan de slag wil...

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 06:55

Cassidy schreef:
Het idee van "wonen bij je paard" is niet nieuw

Sterker nog, er zijn heel, veel mensen die dit al jaren doen Clown

JSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 07:07

mij lijkt het een leuk idee mits het betaalbaar blijft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 09:41

Cassidy schreef:
Het idee van "wonen bij je paard" is niet nieuw
JoyRider schreef:
Sterker nog, er zijn heel, veel mensen die dit al jaren doen Clown
*Kijkt naar links..yep mensen met paarden. Kijkt naar rechts...yep ook paarden.* Daarnaast een megastal met paarden. Dus ik zit wel rondom in de paarden Haha!