[WN] Wat dragen jullie onder je spijkerbroek?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat dragen jullie onder je spijkerbroek?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:03

jaaa, een beetje een aparte vraag, maar ik wil het toch graag weten!

Ik rij zoals sommige weten, nog niet zo heel lang western.
en heb ontzettend last van doorrij (schuur) plekken op mijn uhhhhh achterste Bloos
ik ben natuurlijk niet echt gewend om met een spijkerbroek te rijden dus ik moet misschien ook nog wat eelt kweken, maar ik vind het alles behalve prettig.

Zijn er hier mensen die er ook last van hebben? en er misschien een oplossing voor hebben ?bijvoorbeeld naadloos ondergoed?

Alvast bedankt!

Uriah

Re: Wat dragen jullie onder je spijkerbroek?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:13

je mag ook best in een 'gewone' rijbroek rijden hoor(behalve met wedstrijd) ! en ik denk dat het scheelt als je een stretch spijkerbroek draagt met een vrij dunne stof .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:40

En als je over je gewone rijbroek tijdens een wedstrijd een lange chaps draagt, zal er ook niemand piepen Haha!

Persoonlijk zou ik eens goed nagaan waar je je precies open rijdt, want veel mensen zitten in een te grote/brede/platte zitting. De maat past dan niet wat het lichaam van deruiter nodig heeft en net op de overgang van zitting naar onderen kun je je dan lelijk openrijden.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:25

Ik heb ook vaak last van deze plekken. Vooral als ik een tijdje niet gereden heb. Bij mij heeft het er mee te maken dat ik niet altijd even recht zit of dat ik te veel schuif van links naar rechts in het zadel.

Ik draag in zulke periodes vaak een fietsbroek onder mijn spijkerbroek. Ook zonder ondergoed rijden wil wel helpen een soort eeltplekken te krijgen op de plekken waar je ze nodig hebt.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:31

Er zijn ook wel spijkerrijbroeken te koop. Gewoon echte rijbroeken maar dan van spijkerstof. Daar kun je dan wel van die lange chaps overheen doen lijkt mij, als je wedstrijd hebt dan..

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:35

met wrangler broeken rijdt je niet je benen door. en anders misschien een majo eronder Knipoog

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:49

Ytjuuuh schreef:
Er zijn ook wel spijkerrijbroeken te koop. Gewoon echte rijbroeken maar dan van spijkerstof. Daar kun je dan wel van die lange chaps overheen doen lijkt mij, als je wedstrijd hebt dan..

Hey, die heb ik net afgelopen week gekocht... vond de gewone rijbroeken echt enorm lelijk....

Ik rijd wel met een wrangler maar heb verschillende en inderdaad met de stretch uitvoering heb ik minder last van schuurplekken. Ik heb het ook alleen als ik op buitenrit ga omdat ik dan vrij stevig doorrijd en mijn paard het pad vooral van links naar rechts en weer terug wil bekijken....

En anders inderdaad, ondergoed zonder stiksels of een string....

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:04

Ik rij al járen met een doodgewone spijkerbroek. Geen bepaald merk, meestal een goedkope Haha! Ik heb inmiddels wel diverse spijkerbroeken kapot gereden, maar nooit zelf last van schuurplekken.
Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Zoals je zelf zegt, rij je nog maar kort Western en ws dus ook nog maar kort met spijkerbroek. Onder mijn spijkerbroek draag ik altijd boxers mét kleine pijpjes. Op die manier heb je geen last van onderbroeken die op kruipen en in je naad gaan zitten. Strings vind ik persoonlijk ook niks, heb een bloedhekel aan onderbroeken in je naad! Haha!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:39

Onder mijn spijkerbroek draag ik altijd boxers mét kleine pijpjes. Op die manier heb je geen last van onderbroeken die op kruipen en in je naad gaan zitten. Strings vind ik persoonlijk ook niks, heb een bloedhekel aan onderbroeken in je naad! Haha![/quote]

heb ik ook strings gaan steeds strakker zitten met paard rijden Bloos Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:05

Ik heb onder mijn spijkerbroek gewoon een onderbroek

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:25

MSQuincyTE schreef:
Ik heb onder mijn spijkerbroek gewoon een onderbroek

JA !misschien is dat het probleem draagt de TS wel een onderbroek Tong uitsteken Knipoog

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:53

Ik ken het openrijden van je achterste. Bij mij ligt het aan het zadel, bij het ene zadel heb ik er wel last van en bij een andere niet. Ik vermoed dat het bij mij komt omdat de maat van het zadel te groot is, waardoor ik toch net iets te veel schuif. Ikzelf rij daarom altijd met een boxer onder mijn spijkerbroek. Verder ga ik vaker lichtrijden als ik weet dat ik op een bepaald zadel mijn kont openrijd.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:06

Bij mij ligt het ook aan het zadel. Jarenlang heb ik mezelf aan mij voorkantje opengereden, van alles geprobeerd met soorten ondergoed, zelfs zo'n fietsbroek met ingebouwde luier, maar dat hielp dus niet. Bontje op het zadel hielp gedeeltelijk maar na een paar uurtjes was het toch vaak mis.
Nu heb ik een ander paard met dus een ander zadel erbij en ik merk dat dit veel minder doorrijd. Hier heb ik het bontje gewoon maar weer afgedaan (bewaren voor de vorst), alleen mijn zitbotjes doen hierop zeer naar een lange rit.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:07

een onderbroek. Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:04

Ik ook, een gewone onderbroek, bij de zeeman of hema weg. Zwart met elastiek.. je kent ze wel..

Ik rij echter ook altijd op een hardseat zadel. Ik denk dat dta ook uitmaakt!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:40

En een seatsaver? Duivel

Mischien draagt de TS strings, of hotpants (daar zit namelijk wel een naad bij)
Voor zover ik weet hebben geen enkele van mijn onderbroeken een naad bij mn achterste, of ik ben nog niet helemaal wakker Slapen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:12

Het verschil met een spijkerbroek geschikt om te rijden,zit hem vaak in de naad op je binnenbeen.
Een openseam geeft vaak geen problemen,zoals standaard bij Wrangler ed. Levi's en Lee bijvoorbeeld hebben een dubbele binnennaad,waarop ik me dus stuk rijd.De weving kan ook voor
wrijving zorgen evenals de pasvorm en de samenstelling van het materiaal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:17

Al jaren gewoon een string. Onderbroeken draag ik niet en boxers (met en zonder pijpjes) trekken bij me omhoog wanneer ik m'n spijkerbroek aandoe.
Heb nooit ergens last van.

Overigens had ik er wél last van toen ik nog 'dressuur' reed...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:09

Bij mij wisselt het de ene keer een string de andere keer een boxer of gewone onderbroek. Heb mij nog nooit open gereden. Draag dan gewoon met goedkope stretch spijkerbroek.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:19

nu niets speciaals meer, maar vroeger wel last gehad. Voor lange ritten: fietsbroek. En ik heb gel in mijn oude zadel laten zetten. Mijn nieuwe zadel heeft gel. Heb ik op gelet. Een beetje comfort voor de ruiter mag best Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:28

zo, bedankt voor alle reacties,

Ik rijd met een wrangler broek, en merk ook dat als ik een ander, kleinder zadel heb (zitvlak) heb ik er minder last van.
ik heb er de laatse keer een mayo onderaan gehad en geen schuurplekken gelukkig Haha! maar in de zomer lijkt me dat toch niet erg prettig
wel grappig, ik hoor sommige over een fietsbroek eronder.. nu was ik vd week bij de aldi en zag ik zo een fietsbroek met luier liggen. dus ik zeg tegen me vriend, jaa die moet ik hebben!!! nou hij lachte me keihard uit je gaat toch niet met een pamper rijden Haha! maar gelukkig ben ik dus niet de enige die zo een ingeving heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:35

Ik rijd met boxers, ik heb laatst met een string gereden en dat heb ik geweten ook Nagelbijten / Gniffelen Bij de Zeeman hebben ze goede naadloze boxers, die vind ik erg lekker zitten.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:01

Share schreef:
zo, bedankt voor alle reacties,

Ik rijd met een wrangler broek, en merk ook dat als ik een ander, kleinder zadel heb (zitvlak) heb ik er minder last van.
ik heb er de laatse keer een mayo onderaan gehad en geen schuurplekken gelukkig Haha! maar in de zomer lijkt me dat toch niet erg prettig
wel grappig, ik hoor sommige over een fietsbroek eronder.. nu was ik vd week bij de aldi en zag ik zo een fietsbroek met luier liggen. dus ik zeg tegen me vriend, jaa die moet ik hebben!!! nou hij lachte me keihard uit je gaat toch niet met een pamper rijden Haha! maar gelukkig ben ik dus niet de enige die zo een ingeving heeft Haha!

Als het maar helpt toch? Je hoeft hem er niet mee te verleiden.... hoewel... het effect weet je nooit!!! Haha!

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:52

ik had dit eerst ook tot ik een wrangler stretch kocht.
wat ik wel meestal doe is pyama broek eronder zooo koud Knipoog

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:55

Helpt een wollen kousenbroek onder een jeansbroek eigenlijk tegen koude en/of openschuren van de knieën?
Ben ook nog even aan het sukkelen met die jeans. Heb de laatste tijd vooral weer met mijn rijbroek gereden!