Mijn verzorgpaard schudt erg met haar hoofd tijdens het rijden. Ze doet dit al best lang, maar bij het buitenrijden merkte ik het eigenlijk nooit zo op. Maar sinds ik met haar les bij JPK begint het steeds meer op te vallen. Ze is gewoon erg onrustig, houdt haar hoofd niet op 1 plaats en "knikt" als het ware steeds haar hals voor een paar seconden naar beneden, en gooit deze daarna onmiddelijk weer omhoog. Iemand misschien ideeen over hoe dit komt? Ligt het aan mijn handgebruik, of zou het misschien aan haar tuig kunnen liggen? De eigenaar zelf wil Jan Pieter een keer naar haar bit laten kijken. Jullie nog tips?
[WN-ITP] Babiche en ik @ work tijdens les van JPK
In dit topic staan een aantal filmpjes van het rijden, zodat jullie een beetje kunnen zien wat ik bedoel. Ik heb er daar ook nog wat meer commentaar bij geschreven.
Alvast bedankt!!

groetjes Julia
En ze is ook altijd al een beetje "pissig" geweest tijdens het rijden: veel zwiepen met haar staart, het bit niet willen loslaten. Nu wordt dit allemaal al wel een stuk minder dankzij de instructies van JP, maar het gaat gewoon niet weg. Helemaal dat onrustige gedoe met haar hoofd lijkt juist weer erger te worden.. En dit doet ze alleen tijdens het echte trainen, bij het buitenrijden is ze zeer relaxed en heeft ze er gewoon plezier in. Dan heeft ze een vrolijk orenspel en is lang niet zo onrustig.
Kun je me misschien vertellen waar ik dat kan vinden?