[WN] 3 jarige western in laten rijden WAAR?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mondriaan

3 jarige western in laten rijden WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:12

Hoi,

Mijn paard word in April 3 jaar en ik wil haar graag laten beleren door een proffesioneel iemand.
Hebben jullie goede adressen, ervaringen.
Weten jullie waar het is en wat het kost en hoe het in werking gaat?
Ik wil graag zoveel mogelijk weten.

Mvg Tamara

Yv_

Re: 3 jarige western in laten rijden WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:18

Denk dat je het beste bij verschillende trainers langs kunt gaan, omdat elke trainer zijn eigen kostenplaatje rekent en ook elke trainer zijn eigen methode heeft.

Wat je ook zou kunnen doen is samen met een instucteur je paardje inrijden. Dat je er zelf op gaat en met behulp van (veel) lessen steeds een stapje verder komt. Is wel een stuk leuker voor jou!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:00

Ik heb alleen ervaring met Burgmeijer QH en Wendy van Osch PH en kan ze je beide aanbevelen. Je paard wordt er netjes en eerlijk behandeld. Vaak zit je daar al na een week of twee zelf op je paard en krijg je een paar keer per week les zodat je samen groeit met je paard. Over kosten kan ik niets met zekerheid zeggen bij mij is dat al weer een aantal jaren geleden, dan zou je zelf even contact op moeten nemen met ze.

Het beste kun je bij diverse stallingen en trainers gaan kijken en kijken wat er klikt. Er zijn trainingsmethoden waar meningen over verdeeld zijn zoals al blijkt uit een ander topic op deze site.
Laatst bijgewerkt door Vera op 08-11-07 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links verwijderd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:03

Ik kan je Trainingsstal Starnmeer als adres voor het zadelmak maken van je paard aanbevelen. In mijn profiel staat de website met informatie over stal, en ook het telefoonnummer van stal. Ze nemen de tijd die nodig is om je paard zadelmak te maken en in te rijden, en kunnen je en blijven je begeleiden als je er uiteindelijk zelf opgaat. Ze vinden het niet erg als je een keertje voor die tijd wilt komen kijken, en Huizen is echt zo ver weg niet. Ik zou zeggen, klim in de telefoon!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:06

Amersfoort, Mireille van Soldt, mijn ukkepuk komt daar net vandaan en ook Mireille is heel paardgericht en vriendelijk. Neemt de tijd en ook daar kun je gerust komen kijken. Ik heb het hele proces op film staan van begin tot eind. Uiteraard krijg je ook daar begeleiding als je dat nodig hebt/vindt.

michelleke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:00

Hoi hoi,

Ik heb al 2 x een driejarige in laten rijden door Rieky Young (BurgmeijerQH) en ben zeer tevreden over haar. Ze is erg paardgericht en na een paar weken krijg je twee keer in de week les van Rieky waarbij ze je precies uitlegt hoe zij het paard rijd en je begeleid om zelf ook fijn met je paardje te kunnen rijden.. En als je thuis toch nog tegen problemen aanloopt kun je altijd nog een paar keer met je paard bij haar komen rijden, super service Haha! Haha! Haha!

Als ik weer ooit een jong paardje zou aanschaffen zou ik zeker weer voor Rieky kiezen!!!

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:01

hoi
Wat een plaatje op de fotos....
Jan pieter koopman!!(jpk trainingstables)
Super rustig! en goed!
Is in oud gastel en na een tijdje kan je zelf gaan lessen en wordt je erg goed geholpen.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:01

Jos en Roel van dijk in Beets
zij zijn een kleine stal waar je paard alle aandacht krijgt die het nodig heeft
het gaat er paard vriendelijk aan toe en zonder dwangmiddelen maar gewoon het paard rustig de tijd geven tot hij aan dingen toe is.
deze mensen gaan niet binnen 1 dag op je paard zitten omdat het een massa produckt is en er nog tig staan te wachten na jou

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:24

Ik stel ook Jan Pieter Koopman voor. Rustig, geduldig, kijkt erg goed naar het individuele paard en begeleidt de eigenaar ook super. Binnenkort komt er een artikel over hem in de Bit.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:57

onze instructrice, Eline Frerichs, is ook een aanrader... Lachen
Boktnaam Rhaia... Lachen

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:35

Ik heb onze Fjord bij Wendy van Osch, hierboven al genoemd door Jolande, in laten rijden. Ik les al meerdere jaren bij haar en heb Jip zonder ook maar 1 moment te twijfelen of ze wel goed voor hem zou zorgen en zorgvuldig met hem om zou gaan daar achter gelaten (en terecht). Het voordeel van Wendy vind ik dat het een kleine stal is waardoor er dus veel aandacht voor de paarden, maar ook de ruiters is.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:18

rieky young (burgmeijer quarterhorses) daar heeft mijn paardje gestaan, super doen ze het daar, ik ging ook nog 1 of 2 keer per week lessen zodat ik mooi mee kon groeien. Knipoog ik les nu nog steeds bij rieky, en heb het super naar mijn zin. leerzame relaxte lessen, zonder te veel druk. als je naar huis gaat krijg je huiswerk mee en kun je weer een tijdje vooruit. Haha!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:49

Jan Pieter Koopmans kan ook ik zeker aanbevelen, heel rustig en paardvriendelijk. en met geweldige resultaten. Wij lessen nu een jaartje bij hem en zijn in dat jaar echt enorm gegroeid. maar nooit op alleen ons afgaan gewoon ff overal gaan neuzen, dan kom je er vanzelf achter bij wie jij een goed gevoel heb

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:13

Fred Thornton in Marum. Die man heeft zoveel ervaring dat hij voor elk paard de training op maat kan aanpassen. Er wordt geen standaard protocolletje op je paard losgelaten, maar telkens naar het paard als individu gekeken en de training daar ook op aangepast. En de rust en wijsheid die die man over kan brengen OK dan! .

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:43

Bij peggy de kraa

MissQuina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:49

Balingehof in Oosterstreek.
Ik heb mijn paardje daar nu staan. Ze gaan heel individueel met je paard om en pakken het erg grondig aan.
Succes met beslissen.
Laatst bijgewerkt door Vera op 09-11-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:55

cissy schreef:
Amersfoort, Mireille van Soldt, mijn ukkepuk komt daar net vandaan en ook Mireille is heel paardgericht en vriendelijk. Neemt de tijd en ook daar kun je gerust komen kijken. Ik heb het hele proces op film staan van begin tot eind. Uiteraard krijg je ook daar begeleiding als je dat nodig hebt/vindt.
Mireille is echt super en ook nog eens lekker in de buurt van Huizen.

RanchGirlSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:53

The Mill Ranch in Ede, Roelie Muller traint daar de jonge paarden. Ze is vooral gericht op pleasure, voor het beleren is dat perfect. De balans van je paardje is dan het belangrijkst!
ze hebben een eigen site, maar die wordt niet dagelijks onderhouden zeg maar

Succes met het vinden van een geschikte plek! Het is inderdaad vrij lastig om uiteindelijk een keuze te maken. Gewoon langsgaan en met de mensen praten is echt het beste.
Laatst bijgewerkt door Vera op 09-11-07 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:36

Katja schreef:
cissy schreef:
Mireille is echt super en ook nog eens lekker in de buurt van Huizen.

Over ruim anderhalf jaar wil ik mijn Fjord ook western laten inrijden en Mireille van Soldt staat op het lijstje zegmaar. Maar traint ze ieder ras of uitsluitend 'western' rassen?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:16

jan pieter koopman

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:39

Wat belachelijk dat je hier geen links mag plaatsen hoe moet de TS dan die mensen berijken waar ze haar paardje heen wil brengen om die in te laten rijden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:05

@MSQuincyTE : Nee hoor, want elke trainer kan zich in het sticky op laten nemen. "Gratis reclame' is dus niet nodig.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:50

Ik ga zeer zeker voor Jan Pieter Koopman, rustig, eerlijk en correct naar paard en ruiter.
Voor prijzen van training moet je even met hem contact opnemen die weet ik niet ( mijn paardje is alweer 3 jaar geleden door hem ingereden ) succes en laat je ons weten wie het geworden is ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:12

Kaunos schreef:
Ik heb onze Fjord bij Wendy van Osch, hierboven al genoemd door Jolande, in laten rijden. Ik les al meerdere jaren bij haar en heb Jip zonder ook maar 1 moment te twijfelen of ze wel goed voor hem zou zorgen en zorgvuldig met hem om zou gaan daar achter gelaten (en terecht). Het voordeel van Wendy vind ik dat het een kleine stal is waardoor er dus veel aandacht voor de paarden, maar ook de ruiters is.

Ik ga hier volledig in mee. Wat ik erg fijn vond is dat ik na 2 weken zelf mijn pony mocht gaan rijden onder begeleiding van haar. Ik heb hier veel van opgestoken en heb samen met mijn pony alles geleerd. Je bent altijd welkom, om te komen rijden, te komen tutten, of om te komen kijken als ze zelf je paard rijdt.
Mijn pony is ziek geworden tijdens het verblijf bij Wendy, en hoe ze toen gehandeld heeft was gewoon super! Ik had het zelf niet beter kunnen doen.

cowgirl74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:35

esther de vries in lelystad. Zij rijdt ook veel jonge paarden in. Ze heeft een website kijk maar es.