[WN] DRHA vragen rond organisatie (split Oirschot)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arnoldus

DRHA vragen rond organisatie (split Oirschot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 21:10

Weet je, wat zo jammer is dat de éénvoudige amateur of jeugdruiter hier weer de dupe van wordt. Natuurlijk is het een goeie zaak dat "grote" ruiters naar Nederland komen om hun wedstrijd te kunnen rijden. Maar wanneer er geen amateur of jeugdwedstrijden meer zijn, kunnen de profs (grote ruiters) het in de toekomst ook vergeten. Maar zoals zo vaak en zeker in deze gaat het commercieel belang van een enkele ondernemer boven het "grote" algemene belang namelijk de sport ook toegankelijk houden voor de amateur en jeugdsport.

dofuzz

Re: 31 oktober, 1, 2, 3 en 4 november 2007 Oirschot.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:22

arnoldus, je ziet het toch iets te zwart/wit meen ik. weinigen betreuren datumverschuivingen meer dan ik vanwege mijn drukke professionele agenda. toch vind ik dit een goede zaak voor "dé" toekomst en daarnaast hebben de meeste mensen (dus de gemiddelde nonpro en youth) het allerheiligenweekend toch vrij. ook is het goed voor "dé" toekomst dat deze nonpro's en youths de "groten" aan het werk kunnen zien en daarvan kunnen leren.

kizzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:56

Ik vind het juist geweldig dat de DRHA het voor elkaar gekregen heeft om zo een show te organiseren! Complimenten en ga zo door volgend jaar! Nederlandse reining op europees niveau, super!

arnoldus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 11:29

Dofuzz en Kizzin ik ben ook begonnen met te stellen dat het een goede zaak is dat zo'n wedstrijd in Nederland gehouden kan worden. Maar wanneer je aan het begin van het jaar met elkaar afspreekt wat voor wedstrijden (in competitieverband) op welk tijdstip wordt gehouden moet je dit niet maar zo gaan veranderen. Er zijn verschillende deelnemers (amateurs) die in de weekeinden moeten werken (ploegendienst of verpleegkundigen enzv.) dus ook al is allerheiligenweekend. Jeugdleden zijn mede afhankelijk van hun ouders (vervoer etc.). Men denkt in deze situatie alleen maar aan een commercieel belang en hiervoor dupeert men goedwillende mensen (amateurs en jeugruiters).

kizzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:59

Ik snap niet wat je bedoelt met "commercieel belang" Zo,n show kost alleen maar heel veel tijd, geld en energie. Er werken uitsluitend vrijwilligers aan, die daar weken mee bezig zijn. Waar zie jij het commerciele belang. De sponsoren sponseren uit liefde voor de sport. Niet omdat ze er eits aan verdienen. Dus kortom: ik begrijp je teleurstelling over de vervallen show maar aan de andere kant moet je toejuichen dat er zoveel mensen bezig zijn met het vrijwillig organiseren van zo'n groot evenement. Niet commercieel dus!

WenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:29

Beste Reiners........Ik wil in deze discussie graag een korte reactie geven....natuurlijk is er op termijn een commercieel belang, dat is de reden dat W & E is ingestapt om de wedstrijden te organisren. Echter is het op dit moment zo dat er nog geld bij moet dus van verdienen is nu geen sprake. Verder zijn wij wel zo vrij om te constateren dat de afgelopen 5 DRHA / NRHA wedstrijden op een zeer hoog niveau stonden qua locatie, entourage, deelnemers en resultaten en dat is dan ook de werkelijke reden dat we deze beslissing hebben genomen. Het is volgens mij nog niet zo gek lang geleden dat de animo om breed deel te nemen aan wedrstijden een stuk minder was dan tegenwoordig het geval is. Daarom lijkt het ons uniek en goed voor de sport dat de mogelijkheid er is om een echt grote wedstrijd te organiseren in Nederland. Dit betekend dat de Reiningsport weer een trapje hoger komt. Als de Reiningsport groeit betekend dat voordeel voor iedereen, dus zeker ook de jeugd en non pro's. Als je kijkt naar het prijzengeld zijn er een aantal klasse waar maximaal wordt uitbetaald. Verder zullen we in de plannen voor de aankomende vijfjaar ons sterk gaan richten op de jeugd en non pro klassen. De bedoeling zal zijn dat de instap en deelname aan (onderlinge) wedstrijden makkelijker en kwalitatief beter wordt. Verder zijn we op dit moment bezig met een waar media-offesnsief om de westernsport en dan met name de Reining te promoten zoals advertenties in vele vakbaleden en weekbladen, positieve publiciteit in diverse dag en weekbladen. Natuurlijk begrijpen wij dat de amateurs de blangrijkste doelgoep is van de sport en nogmaals dat realiseren wij ons terdege!. Het lijkt me zo dat een ieder die de Reiningsport een warmhart toedraagt blij moet zijn met deze ontwikkelingen binnen de sport. Natuurlijk is het omzetten van een datum, overigens ruim voor aanvang van de wedstrijd, vervelend. We zullen dan ook alles aan doen om dat in 2008 te voorkomen. Ik hoop dat bovenstaande voor dit moment voldoende uitleg is en dat we heel veel mensen of als ruiter of als publiek mogen begroeten in Oirschot want laten we wel wezen het blijft natuurlijk fantastisch dat we een dergelijke evenement in nederland kunnen organiseren. Veder adviseer ik om de site van de DRHA goed te volgengen de aankomende weken omdat daar binnenkort het vijfjarenplan op te lezen valt. DAn zullen jullie zien dat we weer een stapje verder zijn!!!!!!!

Als jullie overigens ideeen hebben dan kan je deze natuurlijk altijd mailen naar wouter@wene-reiningevents.nl

Sportive groet,

Wouter

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:31

Natuurlijk willen 'WE' allemaal dat de sport groeit en op een hoger niveau komt, dat er meer sponsors komen, meer publiek, etc.etc. Natuurlijk is het goed dat Belgie en Nederland de handen ineen slaan (samen staan we sterker) MAAR

De DRHA is een vereniging, een vereniging heeft leden die jaarlijks hun lidmaatschap betalen. Daarvoor krijgen zij onder andere (maar in dit geval van belang) een lijst met data van wedstrijden waaraan zij mee kunnen doen om sportief te strijden voor de 'Buckle' aan het eind van het jaar.
Nu wordt dus de wedstrijd van Oosterwolde geschrapt en komt Oirschot daarvoor in de plaats. Je zult maar ingeschreven, betaald en gestart hebben het hele jaar door, een goede kans kunnen maken om voor die buckle in aanmerking te komen, je laatste wedstrijdweekend Oosterwolde hebben ingepland.
En dan komt ineens Oirschot op een datum waarop je niet kunt meedoen vanwege andere verplichtingen. Daar gaat je kans op de buckle. Tamelijk vervelend als lid van de DRHA.
(Even een persoonlijke noot: nee, wij doen niet mee aan de buckle serie.)

Ik geloof dat dit is wat 'Arnoldus' bedoelde en ja, ik ben het er wel mee eens.

De echte vrijwilligers binnen de DRHA en de sponsors van de reining wedstrijden hebben geen commercieel belang. Zij verdienen hier niets aan en doneren hun tijd en/of geld om het voor iedereen een fantastische wedstrijd te maken. Hierover niets dan goeds. De grote hoofdsponsor van dit moment, is een bedrijf wat door de jaren heen altijd de reining sport in Nederland heeft gesponsord. Al ongeveer vanaf het moment dat de DRHA, toen nog als stichting, is opgericht. Het staat buiten kijf dat dit bedrijf de reining sport echt een warm hart toedraagt.

Groetjes, Gisela

kizzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:04

Sorry Arnoldus, ik had een en ander verkeerd opgevat. Ik wist niet van dat commerciele belang. Gisela...bedankt voor de uitleg!

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:55

Leuk al die advertenties plaatsen en dergelijke, geloof dat de leden daarvoor op moeten draaien?????
Alle veranderingen en dergelijke hebben we daar ooit ledenvergaderingen voor gehouden of zijn er ooit mensen op de hoogte gehouden?
Geld erbij leggen??? Toen de DRHA vroeger overgedragen werd uit handen van riek en dave omdat er zooooveel eigenbelang bij was, werd er geloof ik ook nog een heleboel cash geld meegegeven vanuit de pot van de DRHA!!
De wedstrijden worden nu dubbel bezocht en nog geld tekort??? Geloof dat er iets niet helemaal goed gaat...en
Tja hoe zou dat nu toch komen, misschien omdat de NRHA Belgium ook op zijn gat lag en er bijna geen georganiseerde wedstrijden te rijden waren?? Dus kwamen ze naar nederland!!
Foto / video fee?????????????????????
Hebben we nog keuzes....als lid zijnde?? Zo te zien niet en Jan modaal zijn eigen maar de ....werken om zijn toch al o zo dure hobby en liefde voor het paard te kunnen bekostigen.
Borg voor de stal??....een nette omschrijving voor "de kosten van de stal gaan omhoog" want wie gaat er nou na een druk weekend pardon halve week ook nog uit staan te mesten aan het einde van de rit? Niemand toch? Dan wil je allemaal zo snel mogelijk naar huis om je eigen weer de ....te werken om aan de volgende show mee te doen, benieuwd wat voor verrassing er dan weer onder aan de inschrijfformulieren staan!!! Pffft dat worden weer overuren dan.
60% pay-back was het voorheen en nu 55% pay-back???? Sinds wanneer is dat? Denk dat ik weer wat gemist heb, zal wel komen omdat ik er normaal niet wakker van lig wat er om mij heen gebeurd, alleen als ik genaaid wordt wil ik ook gekust hebben en daar heb ik ook geen trek in...
knibbel knabbel zo word er overal een beetje gepikt,hier eraf en daar er weer bij, ach wat zeuren we nou, het is toch allemaal in het (eigen)belang van de sport, want wat vroeger aan de hand was is nu nog steeds, kliekjes, groepjes, geroddel, en uiteindelijk draait het allemaal maar weer om 1 ding...
Niks paardesport, niks teamleden,niks warm hart..... Geld en Macht!!!

Ga er ook verder niet over discuseren er zijn nog wel meer dingen die me tegen de borst stuiten, alleen... we hadden een leuke "vereniging", ben benieuwd hoelang dat nog blijft......

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:04

20 oktober is er een extra ledenvergadering van de DRHA. Allemaal erheen dus!

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:20

Daar zal ik zeker zijn!!!!!!!!

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:24

Oirschot een toplocatie???
Hoop ik niet dat het gaat regenen, wordt toch knap lastig en benauwd in het "binnenbakje"

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:29

Om nog even terug te komen op de foto/video fee,
krijgen we daar dan een gratis foto voor ofzo?????
Of heb ik wéér wat gemist?????
Als je 4x inschrijf is toch een hoop geld, laat staan 400x...oeps

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:17

Foto/video fee...... wat is dat? Nog nooit van gehoord..... Clown

Binnenkort ook toiletjuffrouwen fee?

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:31

daar ziet het wel naar uit ja.....
ook borg voor als je de pot niet netjes achterlaat

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:15

LADSGORUF
je haalt een aantal terechte punten aan maar ik ken de interne keuken van de DRHA niet goed genoeg om daar commentaar op te geven. toch is het duidelijk dat er inderdaad hier en daar geknibbeld word
bij de video fee kan ik me wat voorstellen. de organisatie huurt een "official videographer" in om de judges de kans te geven om twijfelachtige calls te verifieren. dat vind ik alleen maar goed en dat deelnemers daarvoor moeten betalen kan ik me wat bij voorstellen. foto fee vind ik erover want dat is niet noodzakeljk voor de show.
ik zou niet durven stellen dat de NRHA Belgium op zijn gat ligt. laten we zeggen dat er een herbronning aan de gang is maar de toekomst (2008) ziet er qua shows althans schitterend uit (minimaal 10 werd mij verzekerd). toch heb je gelijk als je zegt dat de belgen massaal naar nederland afzakten in het voorbije seizoen.
het gezeik dat je aanhaalt over het vermeend "te grote eigenbelang" van Rieky en Dave is inderdaad m i bullshit. weinige nederlanders kunnen prat gaan op en hebben dezelfde verdiensten in het promoten van reining als Rieky en Dave. toegegeven, waar gehakt wordt kan soms een spaander vallen maar er werd tenminste gehakt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:18

LADSGORUF schreef:

Misschien moet je voor je gaat gillen eerst even kijken hoe een inschrijf formulier er uberhaupt uit ziet. Cool Cool

JRobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:16

Adrienne schreef:
LADSGORUF schreef:

Misschien moet je voor je gaat gillen eerst even kijken hoe een inschrijf formulier er uberhaupt uit ziet. Cool Cool

kan hard gillen hoor Haha!

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:26

dofuzz schreef:
LADSGORUF
je haalt een aantal terechte punten aan maar ik ken de interne keuken van de DRHA niet goed genoeg om daar commentaar op te geven. toch is het duidelijk dat er inderdaad hier en daar geknibbeld word
bij de video fee kan ik me wat voorstellen. de organisatie huurt een "official videographer" in om de judges de kans te geven om twijfelachtige calls te verifieren. dat vind ik alleen maar goed en dat deelnemers daarvoor moeten betalen kan ik me wat bij voorstellen. foto fee vind ik erover want dat is niet noodzakeljk voor de show.
ik zou niet durven stellen dat de NRHA Belgium op zijn gat ligt. laten we zeggen dat er een herbronning aan de gang is maar de toekomst (2008) ziet er qua shows althans schitterend uit (minimaal 10 werd mij verzekerd). toch heb je gelijk als je zegt dat de belgen massaal naar nederland afzakten in het voorbije seizoen.
het gezeik dat je aanhaalt over het vermeend "te grote eigenbelang" van Rieky en Dave is inderdaad m i bullshit. weinige nederlanders kunnen prat gaan op en hebben dezelfde verdiensten in het promoten van reining als Rieky en Dave. toegegeven, waar gehakt wordt kan soms een spaander vallen maar er werd tenminste gehakt.
Ja met die herbronning ben ik zeker blij mee vindt de shows in belgië toch qua sfeer op de shows toch iets gemoedelijker dan hier in nederland het geval is, ik weet ook wat je zegt over de video kosten, maar als ze een beetje slim zijn doen ze dat in de officefee verwerken zodat de mensen het niet lezen als zodoende dan word er ook minder praat over gemaakt, of zoals een ander suggereerde? gegild.....
hm denk dat ik wel weet waar ik het over heb na 10 jaar lid te zijn, dan mag ik wel gillen lol hahaha maak mij echt geen ....uit wat een ander zegt, ieder zijn eigen mening...ieder zijn eigen gedachte,
Maar een ander afzeiken en dan zelf iets nog 10x erger doen, ja dat zijn dingen waar ik een beetje moeite mee heb....

LADSGORUF

Re: 31/10 t/m 4/11 '07 Oirschot Reining days

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:45

Idd...fotofee, normaal gesproken is de fotograaf blij dat ze foto's kunnen maken op zo'n show om daar hun brood mee te verdienen zijn toch hun inkomsten en als er 350 á 400 deelnemers verwacht worden is dat toch lekker dus waarom moeten wij betalen om foto's van de ruiters/deelnemers te laten maken en daarna ook nog te moeten kopen als ze mooi zijn, want daar heb ik echt geen moeite mee....

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:47

LADSGORUF schreef:
Leuk al die advertenties plaatsen en dergelijke, geloof dat de leden daarvoor op moeten draaien?????
Alle veranderingen en dergelijke hebben we daar ooit ledenvergaderingen voor gehouden of zijn er ooit mensen op de hoogte gehouden?
Geld erbij leggen??? Toen de DRHA vroeger overgedragen werd uit handen van riek en dave omdat er zooooveel eigenbelang bij was, werd er geloof ik ook nog een heleboel cash geld meegegeven vanuit de pot van de DRHA!!
De wedstrijden worden nu dubbel bezocht en nog geld tekort??? Geloof dat er iets niet helemaal goed gaat...en
Tja hoe zou dat nu toch komen, misschien omdat de NRHA Belgium ook op zijn gat lag en er bijna geen georganiseerde wedstrijden te rijden waren?? Dus kwamen ze naar nederland!!
Foto / video fee?????????????????????
Hebben we nog keuzes....als lid zijnde?? Zo te zien niet en Jan modaal zijn eigen maar de ....werken om zijn toch al o zo dure hobby en liefde voor het paard te kunnen bekostigen.
Borg voor de stal??....een nette omschrijving voor "de kosten van de stal gaan omhoog" want wie gaat er nou na een druk weekend pardon halve week ook nog uit staan te mesten aan het einde van de rit? Niemand toch? Dan wil je allemaal zo snel mogelijk naar huis om je eigen weer de ....te werken om aan de volgende show mee te doen, benieuwd wat voor verrassing er dan weer onder aan de inschrijfformulieren staan!!! Pffft dat worden weer overuren dan.
60% pay-back was het voorheen en nu 55% pay-back???? Sinds wanneer is dat? Denk dat ik weer wat gemist heb, zal wel komen omdat ik er normaal niet wakker van lig wat er om mij heen gebeurd, alleen als ik genaaid wordt wil ik ook gekust hebben en daar heb ik ook geen trek in...
knibbel knabbel zo word er overal een beetje gepikt,hier eraf en daar er weer bij, ach wat zeuren we nou, het is toch allemaal in het (eigen)belang van de sport, want wat vroeger aan de hand was is nu nog steeds, kliekjes, groepjes, geroddel, en uiteindelijk draait het allemaal maar weer om 1 ding...
Niks paardesport, niks teamleden,niks warm hart..... Geld en Macht!!!

Ga er ook verder niet over discuseren er zijn nog wel meer dingen die me tegen de borst stuiten, alleen... we hadden een leuke "vereniging", ben benieuwd hoelang dat nog blijft......

helemaal mee eens... Knipoog op naar de vergadering!

WenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:26

Even weer een kleine update aangaande de Sitecom Reining Days of Belgium and The Netherlands 2007 !

De video-fee zal niet worden berekend voor jeugdrijders die alleen in de jeugdklasse uitkomen dit in aansluiting op de plannen die we hebben voor 2008, deze plannen zullen zeker ruim voor de vergadering van 20 oktober op de DRHA site staan. Verder is het zo dat men per paard één maal deze fee betaald. Als je dus in meerdere klassen start met je paard betaal je één keer de fee.

De inschrijving voor de Show beloven weer een grote opkomst. Al vele ruiters hebben zich inmiddels ingeschreven en het is goed om te zien dat daar ook weer een aantal nieuwe namen bijstaan die voor het eerst bij de DRHA komen starten!!!!!

Op dit moment is bekend dat er weer vele toppers aanwezig zullen zijn op de Show. Zo zullen o.a. zeker Grischa Ludwig, Rieky Young, Rudi Kronsteiner, Tina Kuenstner Mantl, Cira Baeck, Jurgen Pouls Bernard en anne Fonck aanwezig zijn.

De updates zullen we regelmatig aan jullie laten weten via de media en natuurlijk via http://www.DRHA.nl en http://www.NRHA Belgium.com

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:26

even een vraagje voor een kennis van me... hoe zit het als je in de belgische klasse en de nl klasse start betaal je dan ook maar 1x video fee?

WenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 06:22

Ja de fee betaal je éénmaal per paard ongeacht of je DRHA of NRHA Belgium start, dus als je Belgie hebt betaald dan hoef je niet meer te betalen bij de DRHA

LADSGORUF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:40

kost 5 euro entree.... ja we zijn tegenwoordig een attractie geworden, durf niet eens meer mensen uit te nodigen schaam me dood dat ze entree moeten betalen, en voor die 5 euro moeten ze hutje mutje staan langs 1 lange zijde kinderen die staan te gillen dat ze niets kunnen zien, maar er is een alternatief je kunt ook met heel de familie een VIP tafel nemen kost maar 1200e als ik het goed begrepen heb, dan zit je wel vooraan zand te happen, dus we mogen niet klagen...nog even door sparen dan maar!!