[WN] WRAN, communicatie en besluitvorming en hoe het niet moet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

WRAN, communicatie en besluitvorming en hoe het niet moet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:16

Goed, zoals men in andere fora hier op Bokt misschien heeft kunnen lezen ben ik het om zacht te zeggen niet helemaal eens met de huidige gang van zaken bij de WRAN. Om duidelijk te krijgen of het gehele bestuur achter deze gang van zaken staat, heb ik een PB (let wel, dit betekent PERSOONLIJK BERICHT gestuurd naar een ander bestuurslid waarvan ik toevallig vernam dat die ook op Bokt te vinden was...
Wie schetst mijn verbazing toen in vanochtend een PBbox vol met berichtjes had met de verwijzing naar het forum op de SWRN waar mijn PERSOONLIJKE bericht inclusief het PERSOONLIJKE antwoord openbaar gemaakt zijn door het zelfde bestuuslid...
Hierbij de link zodat men dan ook allemaal maar kan lezen hoe fraai het WRAN bestuur met haar communicatie om gaat....ONGEHOORD in mijn ogen.
http://www.swrn.nl/phpBB/viewtopic.php?t=72

Mijn reactie geef ik dus ook maar openbaar op een forum, blijkbaar kiest de WRAN er toch voor zijn communicatie via openbare en niet voor iedereen bereikbare kanalen te doen, dus zal ik daar voor deze ene keer in volgen.
Het bevestigd wel mijn mening over de WRAN en haar huidige bestuur en het sterkt mij alleen maar in mijn beslissing mijn lidmaatschap op te zeggen.

Overbodig om te zeggen dat dit daarnaast ook nog eens een totaal onbevredigend antwoord is... via andere kanalen valt te lezen dat aansluiting bij de KNHS zo goed als een voldongen feit is... definitieve beslissingen zijn misschien nog niet genomen (als in concrete afspraken gemaakt en contracten getekend waarschijnlijk) maar feit is dat de WRAN haar beleid in die richting al wel bepaald heeft en er blijkbaar ook al héél druk mee bezig is terwijl de leden nog niet eens om een mening is gevraagd, laat staan dat er een stemming is geweest op een ALV.
De ALV (waar ik nog geen persoonlijke uitnodiging voor gehad heb maar waarvan de datum blijkbaar ook al ergens op internet bekend is) is ná de datum waarop aansluiting gerealiseerd zou zijn dus waarschijnlijk zal er ook weinig in te brengen zijn wat dat betreft.
Daarnaast blijf ik het absurd vinden dat iemand verplicht is zich op tig fora in te schrijven om aan de broodnodige info te komen... Bokt is geen officieel orgaan, evenmin als welk ander forum dan ook. Leden behoren via een persoonlijk schrijven op de hoogte gebracht te worden van belangrijke regelwijzigingen en/ of beslissingen en beleidsveranderingen... Geloof het of niet maar er zijn nog steeds mensen die géén beschikking hebben over internet en daarnaast... het HOORT gewoon niet... Als ik een week geen PC heb mis ik dus gewoon belangrijke info.. En nogmaals... ik moet er zelf naar op zoek.. ik heb geen uitnodiging gehad van de WRAN om al mijn belangrijke info in het vervolg van site A of forum B te komen halen, evenmin heb ik een aankondiging gehad dat de WRAN in het vervolg alleen nog maar via de eigen site zal communiceren of via de site van een ander... Geen brief, geen persoonlijk e-mailtje, zélfs geen PERSOONLIJK bericht via een openbaar forum.
Aan al deze zaken wordt in het bovenstaande antwoord dus voorbij gegaan... en dan hebben we het dus nog niet gehad over 't feit dat persoonlijke correspondentie openbaar gemaakt wordt op een website die niet eens van de vereniging in kwestie is en waar ik persoonlijk geen account heb, nóg van plan ben een account aan te maken...

Ik beschouw deze manier van doen als totale minachting van mijn persoon en van de leden in het algemeen.

Vippie

Re: WRAN, communicatie en besluitvorming en hoe het niet moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:38

Go Francis!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:17

Francis schreef:
heb ik een PB (let wel, dit betekent PERSOONLIJK BERICHT gestuurd naar een ander bestuurslid waarvan ik toevallig vernam dat die ook op Bokt te vinden was...
Wie schetst mijn verbazing toen in vanochtend een PBbox vol met berichtjes had met de verwijzing naar het forum op de SWRN waar mijn PERSOONLIJKE bericht inclusief het PERSOONLIJKE antwoord openbaar gemaakt zijn door het zelfde bestuuslid...

Het bericht op SWRN is anoniem, ik wist tot nu toe niet dat jij het was.

Francis schreef:
Wie schetst mijn verbazing toen in vanochtend een PBbox vol met berichtjes had met de verwijzing naar het forum op de SWRN

Blijkbaar heb jij al gemeld aan mensen hier op bokt dat je die PB verstuurd had, hoe kunnen deze mensen anders weten dat jij het was en niet een willekeurig ander wranlid Verward
Of was het gewoon een gok van ze en ben jij uit je tent gelokt?

Jij hebt nu zelf een volkomen anoniem bericht naar je toe getrokken.
Dat je niet eerst bent gevraagd is inderdaad niet netjes, maar je overdrijft in die zin dat je er vanuit gaat dat iedereen weet dat jij het was.

Francis schreef:
Bokt is geen officieel orgaan, evenmin als welk ander forum dan ook.

Waarom benader jij per PB dan een bestuurslid en niet via de officiele weg?
Blijkbaar is bokt wat dat betreft dan wel officieel genoeg? Je stelt aan 1 bestuurlid een vraag die eigenlijk voor het hele bestuur is!

Franics schreef:
via andere kanalen valt te lezen dat aansluiting bij de KNHS zo goed als een voldongen feit is...

Welke kanalen anders dat het SWRN forum Verward
Is dat dan niet pure speculatie?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:32

Ik bespreek wel eens wat met mensen ja.. ik ben namelijk niet de enige die zo over de zaken denkt, er zijn érg veel mensen die mij in mijn mening steunen... blijkt ook wel, want betreffende bestuurslid heeft inmiddels gemeld dat ze meerdere Pb's en mails binnen heeft gehad met vragen van dezelfde strekking.
Dus ja, verschillende mensen waren op de hoogte dat ik in ieder geval van plan was es bij een bestuurslid te informeren....
Of mijn bericht al dan niet met naam geplaatst wordt doet er helemaal niet toe, het was een persoonlijke communicatie naar dit bestuurslid toe en dan hoor je dat niet op een forum te zetten... punt. Dat hoort niemand te doen maar het bestuur van een officiele sportorganisatie al helemáál niet! We hebben het hier niet over wat persoonlijk gekeuvel tussen twee bekenden, we hebben het over een vertegenwoordiger van een organisatie.

Maar goed.. uit dezelfde reactie die ik gekregen heb en hier niet openbaar mag maken bleek nogmaals dezelfde minachting en totale onwil om serieus op een vraag of gesteld probleem in te gaan, dus ik heb er wel genoeg woorden over vuil gemaakt... Men is blijkbaar niet bereid écht antwoord te geven op gestelde vragen of dingen zo te regelen dat leden weer normaal geïnformeerd worden en inspraak krijgen in te voeren beleid... dan houdt het voor mij ook op. Maar tot die conclusie was ik al eerder gekomen... dit laatste stukje (non)communicatie bevestigd alleen mijn beslissing maar...

Overigens moet ik helaas wel weer concluderen dat hoeveel bijval je 'achter de schermen' ook krijgt. Op het moment dat het er toe doet sta je 9 van de 10 keer openbaar toch weer alleen met je kop boven het maaiveld uit... 't Is me al es eerder over komen en dus ook precies de rede waarom ik niet op een ALV ga zitten wachten... 'men' uit zijn onvrede, valt bij en steunt meningen, maar om er zelf openbaar voor uit te komen is blijkbaar - ook hier weer - erg moeilijk...
Erg jammer vind ik dat...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:48

Francis schreef:
ik ben namelijk niet de enige die zo over de zaken denkt, er zijn érg veel mensen die mij in mijn mening steunen...

Als al die dappere mensen dan ook op het SWRN forum hun bek eens open ging trekken Knipoog

Francis schreef:
Of mijn bericht al dan niet met naam geplaatst wordt doet er helemaal niet toe, het was een persoonlijke communicatie naar dit bestuurslid toe en dan hoor je dat niet op een forum te zetten... punt.

Het was gewoon een poging om enige duidelijkheid te verschaffen. Meer niet.
Ze hadden je beter kunnen vragen, dat ben ik met je eens.
En dat je nu valt over persoonlijke informatie die niet openbaar gemaakt mag worden Verward
Moge zij die zonder zonden zijn de eerste steen werpen!

Francis schreef:
maar om er zelf openbaar voor uit te komen is blijkbaar - ook hier weer - erg moeilijk...
Erg jammer vind ik dat...

Dat vind ik ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:59

Francis schreef:
ik ben namelijk niet de enige die zo over de zaken denkt, er zijn érg veel mensen die mij in mijn mening steunen...
Romkabouter schreef:
Als al die dappere mensen dan ook op het SWRN forum hun bek eens open ging trekken Knipoog
Als al die mensen dat nu ook eens op de ALV zouden doen Haha!

Voor diegenen die daar geen heil meer in zien blijft er maar één weg open.

Voor diegenen die geen lid zijn en ook niet van plan zijn om dat te worden hebben we dan Bokt, SWRN (donkerblauw), dat andere (lichtblauwe) forum, Priairie (rose) en wie weet waar het nog meer besproken wordt Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:03

Diegenen die geen lid zijn hebben sowieso geen recht van spreken.
Een mening mogen ze hebben, maar verder niet.

Ikga me toch ook niet bemoeien met de voetbalvereniging waar ikgeen lid van ben? Hou op schei uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:08

Wat voor verschil zit er in het uiten van je mening en het recht van spreken ??
Aan het spreken kunnen geen rechten worden ontleend, maar het mag toch niet zo zijn dat je nu dus openlijk de mond gesnoerd wordt omdat je geen lid bent ??

Volgens mij is vrijheid van meningsuiting nog altijd iets wat hoog in onze grondwet staat.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:11

nou rom , je bent lekker bezig

je kunt gaan bakkeleien over hoe en wat maar ook ik vind het niet correct dat een prive bericht zonder inspraak openbaar wordt gezet notabene op een plek waar diegene niet eens komt

verder heb ik vanmorgen de federatie site eens doorgelezen en ben nog geen steek wijzer geworden
op iedere duidelijke concrete vraag komt een lang wazig antwoord waar niets in staat

het is al heel lang duidelijk dat een hoop leden niet willen aansluiten bij de KNHS en om dan nu "even" te melden dat dat per volgend jaar gaat gebeuren, is op zijn zachts gezegd "zeer oncorrect"
de enige reden die boven water komt is de verzekering en wat blijkt:
zowel in Duitsland als in Belgie hebben ze die problemen niet en kunnen alle ruiters met hoed starten, lang leve europa 1!

waarom we nu wel moeten aansluiten wordt niet gemeld en het enige wat we nu wel weten is dat het in ieder geval een stuk duurder wordt en we niks extra's krijgen
Ik ben al jaren lid van de WRAN en de laatste jaren meer als support voor de sport als iets anders want voor deze regio (zuiden van Nederland) wordt bar weinig georganiseerd
het is zelfs zo erg dat Belgische verenigingen hier in het zuiden van Nederland wedstrijden organiseren, mogen we zelfs starten met hoed in alle levels en het inschrijfgeld is nog goedkoper ook én we zijn toch verzekerd

natuurlijk kan ik gaan reageren op het federatie forum maar tot nu toe zijn alle antwoorden die de vragenstellers gekregen hebben zo beroerd dat ik me niet geroepen voel er ook nog eentje te stellen
Laatst bijgewerkt door spatter op 17-10-07 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:13

DubbelDun schreef:
maar het mag toch niet zo zijn dat je nu dus openlijk de mond gesnoerd wordt omdat je geen lid bent ??

Wat mij betreft wel!

DubbelDun schreef:
Volgens mij is vrijheid van meningsuiting nog altijd iets wat hoog in onze grondwet staat.

Ja, maar toch mag niet iedereen stemmen!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:18

spatter schreef:
jik vind het niet correct dat een prive bericht zonder inspraak openbaar wordt gezet

Mee eens, ik zeg alleen dat ze niet van een mug een olifant moet maken. Ik vind dat ze overdrijft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:22

DubbelDun schreef:
maar het mag toch niet zo zijn dat je nu dus openlijk de mond gesnoerd wordt omdat je geen lid bent ??
Romkabouter schreef:
Wat mij betreft wel!
Klinkt als een bepaald soort regieme wat in NL niet zo geliefd is.

DubbelDun schreef:

Citaat:
Ja, maar toch mag niet iedereen stemmen!
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit bezit en die niet onder toezicht staat of in de gevangenis zit (en misschien nog een paar uitzonderingen) mogen stemmen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:30

DubbelDun schreef:

Slaat nergens op, ik zeg dat mensen wel mogen zeggen wat ze vinden. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook recht van spreken hebben.

Citaat:
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit bezit en die niet onder toezicht staat of in de gevangenis zit (en misschien nog een paar uitzonderingen) mogen stemmen.

uhuh, iedereen onder de 18 heeft geen stemrecht, maar mag wel zeggen wat hij vind Knipoog

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:34

Ik stel voor dat iedereen gewoon naar de ALV moet gaan, dan kan je beter communiceren als via Bokt of een ander forum, soms worden dingen anders geintrepeteerd...of word het verkeerd gelezen.
Ik denk dat er in een onderling gesprek meer duidelijkheid zal komen.
en door te luisteren naar ieders mening.
Ik kom, neem wel appelgebak en slagroom mee voor de goede vrede... deal???

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:50

Francis, ik snap je wel en wil je wel bijvallen aangezien ik ergens anders ook mijn mening heb gegeven. Dat zal ik ook altijd doen wat iemand ook vindt, kom nou........

Er kunnen zeker weten dingen niet door de beugel. Maar om er nu zulke toestanden van te maken en je zelf op te laten naaien doe ik niet. Dan maar geen WRAN.

Ik heb jaren gewerkt bij een ver en vrijwilligers heb je echt nodig. Maar op een alv kan je niet zomaar iets bespreken als het niet een agenda punt is. En er komt al zeker geen stemming opeens.

Iedereen zal zijn best wel doen en denken dat ie het beste voor heeft met de western sport, maar helaas...........

Daarnaast is het zowel op de verschillende fora's als bij de verschillende verenigingen zo dat het pouur vriendjes politiek is en niks anders. Mensen die elkaar erg aardig vinden en dezelfde kant op denken steunen elkaar. Maar degene die het daar niet mee eens zijn, worden zwart gemaakt. Zowel, ruiters als trainers etc etc. Dat is gewoon kinderachtig. De WRAN was en is voor iedereen.............Laat dat dan zien. En een vereniging is van de leden!!!!!!!!

Het zal mij verder worst wezen, want ik doe gewoon mijn ding en als iemand mij niet kent, moet ie niet oordelen. Je mag hier een mening hebben, ook als je het niet met bepaalde mensen eens bent. En ik ''hoor'' nergens bij!!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:55

superpony schreef:
Maar op een alv kan je niet zomaar iets bespreken als het niet een agenda punt is.

Vandaar dat "rondvraag" altijd op de agenda staat als het goed is Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:05

Ik vind de huidige communicatie van de WRAN te wensen over laten.. regels en geruchten over cap en mogelijke aansluiting bij de KNHS omdat het moet van de verzekering? Dat lijkt me toch niet het enige houtsnijdende argument?

Ik ben niet perse voor of tegen aansluiting, maar een goed overzicht van de pro's en con's zou wonderen doen. Hetzelfde geldt voor de al bestaande en afgekondigde besluitvormingsriedel over de cap. Je moet je info overal vandaan plukken en die info staat vaak veel later op de wransite. En tuurlijk heeft het bestuur zich goed laten informeren over die verzekering. Dat is in gang gezet na de laatste ALV. Maar ik ben idd wel benieuwd naar hoe het in Duitsland is geregeld. Kan er geen verzekering worden afgesloten met de verzekeraar van de EWU bijvoorbeeld (want daar mag je wel met hoed), of als dat niet kan, waarom dan niet? Want hoewel de meeste leden hebben gevraagd om loslaten van de hoedverplichting, is een kentering naar capverplichting ook in hogere levels op het paard van een ander natuurlijk wel iets dat behoorlijk stof doet opwaaien. Dan moeten de argumenten en alternatieven wel heel goed op de rij staan.

En tuurlijk is het veel werk een site bij te houden, maar als er tijd is een forum vol te schrijven, dan is er ook wel tijd een stukje op de site te zetten. En volgens mij hoef ik als lid daarvoor niet een forum af te zoeken dat onder een (idd gerespecteerde) wedstrijdorganisatie hangt. Hij lijkt mij dat een forum van die orde echt onder de Federatie hoort te hangen. De vraag die dan bij me opkomt is waarom dat niet zo is.

Dan lees ik zaken als dat Wranbestuursleden kennelijk niet meer op bokt (toch een ook door dat bestuur veel bezocht en beschreven forum) willen komen omdat PB's zouden worden gelezen (of omdat het kan). En dat is gewoon pertinent onwaar. En bovendien is het voor zover ik weet zelfs strafbaar.

Tenslotte lees ik nog dat de mensen die om level 5 vroegen worden afgeschilderd als 'zeurders', want er waren immers op de eerste wedstrijd maar 3 inschrijvingen voor level 5.
Tja.. hoeveel het er zijn en hoe belangrijk die level 5 is, kun je niet afmeten aan 1 wedstrijd. Ga na een jaar eens kijken en oordelen. Maar het oordeel (van een wedstrijdorganisator, jurylid en federatiebestuurslid) dat die mensen dus zeurders zijn, vind ik persoonlijk een discutabele woordkeus. Los daarvan waren er kennelijk ook niet zoveel level 1 inschrijvingen. Misschien een reden om Level 1 af te schaffen ?? Nee, want die argumentatie deugt niet o.b.v. 1 wedstrijd.

En verder vind ik het raar dat je nu kennelijk verplicht bent iedere mogelijke discussie/vraag te voeren/stellen op wederom een nieuw forum. Dat heeft altijd hier gekund. En ik heb persoonlijk niet zoveel zin om dat nu elders te doen omdat een groep besluit niet meer op bokt te willen komen.

De WRAN beschikt over adressenbestanden, een site, voor een groot deel over email-adressen. Dus het kan best anders.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:07

Smax, het bestuur heeft al aangegeven dat bepaalde onderwerpen niet ter discussie staan... je kunt dus bespreken wat je wilt, er zal niets mee gedaan worden omdat het bestuur het beleid al lang bepaald heeft en daar niet van gaat afwijken.
Daarnaast is in't verleden op een ALV al tegen aansluiting bij de KNHS gestemd en die stemming blijkt het bestuur nu naast zich neer te leggen.

Verder... hoe vaak is iedereen die zéi dat'ie kwam ook daadwerkelijk op komen dagen én heeft z'n mond open gedaan... geloof me.. dat gebeurt dus gewoon niet... al jaren niet. En ik ga er dus niet langer op zitten wachten. Ik ben al vanaf 't begin lid van de WRAN (zo ongeveer in ieder geval) terwijl ik maar één jaar daadwerkelijk WRAN wedstrijden gestart heb, ben altijd lid gebleven omdat ik de westernsport een warm hart toe draag, maar het huidige bestuur maakt het in mijn ogen écht te bont en ik wil hier gewoon niet langer mijn steun aan verlenen... Laat ze eerst maar aantonen dat ze mijn steun nog waard zijn. Vertrouwen krijg je niet, dat moet je verdienen en dat vertrouwen is nu totaal verdwenen.

SP... 'Zulke Toestanden' maak ik er niet van en me laten opnaaien doe ik al helemáál niet.. het enige wat ik doe is het één en ander openbaar plaatsen in plaats van 'achter de schermen houden', omdat ik het érg jammer vindt dat - in mijn ogen - de WRAN met het uitgestippelde beleid naar de knoppen gaat en daarmee een belangrijke club binnen de westernsport om zeep geholpen wordt... Ik hoop door dingen openbaar te zetten dat mensen misschien na gaan denken en ook hun mond open doen... Ik probeer dus alleen maar wakker te schudden.
Ik had ook gewoon niks kunnen zeggen, m'n lidmaatschap gewoon stilletjes met een standaard briefje kunnen opzeggen, maar dan had ik daar dus niets mee bereikt... nu heb ik in ieder geval bereikt dat er over gepraat wordt en er ook andere mensen zijn gaan nadenken en bekijken wat ze willen...
Laatst bijgewerkt door Francis op 17-10-07 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:08

Ja, dat wel, maar je verandert niks op een alv. En dingen waar een vorige alv al over is gestemt, wordt meestal niet nogmaals besproken. Als er echt iets is, moet dat toch eerst worden bekeken en bij een volgende alv evt een stemming. tenzij het nu al op de agenda staat. Maar dat zal niet zo zijn. Verschillende leden zijn het niet eens en willen hun zegje doen........Je kan wel een stemming afdwingen, maar of dat nu het beste resultaat oplevert betwijfel ik. Er is veel verandert en niet alle gezichten staan dezelfde kant op, maar dat hou je toch........En dat mensen teleurgesteld zijn in hun WRAN is niet eens negatief. Vaak mensen van de oude garde die de veranderingen niet positief vinden en hun clubje juist missen zoals het ooit was! Wil niet zeggen dat verandering niet nodig is of geen vooruitgang, maar het is te begrijpenen een manier van communiceren is daar dan belangrijk in voor die mensen die wel hart hadden of hebben vor de club en de sport!!!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:15

Francis, ik zeg niet dat jij zulke toestanden maakt hoor. Ik zeg alleen, laat het voor jou niet belangrijker worden, dan voor die anderen.......Heel goed dat je durft te zeggen wat je niet bevalt, maar straks bij je eigen mooie knol alles vergeten, plezier hebben etc...

En net wat ik zeg. Het is puur vriendjes politiek, onder leden, vereniging, trainers en alle betrokkenen. Hopelijk wordt er nagedacht en serieus besproken wat er mis gaat. Maar er zal een hele grote groep mensen altijd braaf volgen......

Daarom, goed dat je gewoon je mening geeft en openbaar dit plaatst, daarom reageer ik ook.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:19

@ francis... dat wist ik niet, maar als ik zeg dat ik kom dan kom ik ook Knipoog
Puur voor mezelf omdat ik voor ezelf wat meer duidelijkheid wil, en zal er vast wat van opsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:37

Smax dat is wel een idee om met z'n alleen naar de ALV te gaan, alleen vraag ik mij af als zij geen discussie willen wat we daar dan gaan doen (lol trappen misschien Haha! Tong uitsteken )

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:21

Ieder jaar word er geroepen : kom naar de ALV en ieder jaar is het hetzelfde liedje, mensen komen niet en als je al ergens mee komt word het binnen 2 minuten van tafl geveegd. Vorig jaar ben ik bewust niet gekomen en maar goed ook want er veranderd niks.
Als het bestuur nu al te kennen geeft dat bepaalde besluiten niet ter discussie staan en anderzijds mogen we komen aanhoren waarom de besluiten zo genomen zijn, nee dank je.
Ik heb mijn lidmaatschap dan ook opgezegd. Wat mij niet ervan zal weerhouden mijn mening te geven, zoals hierboven al aangegeven werd Jae mag niet stemmen maar een mening geven mag altijd Knipoog Er veranderd mijn inziens dus niks.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:31

Tussen nu en maart 2008 zit nog een hele poos. Nu zeggen dat je wel verschijnt is een beetje voorbarig. Things change Knipoog

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:41

Ik wil ook graag reageren. Ik begrijp best dat "Francis wat gepikeerd is dat ze haar PB aan één bestuurslid terug vind op het forum.Maar zoals het mij over kwam wilde dit bestuurslid dit alleen doen om de vraag/mening van dit lid ook voor andere leden duidelijk uit te legen.Ze heeft daarom ook geen naam genoemd.Misschien was het inderdaad beter geweest om dit met "Francis"te overleggen. Ach gut
En over wel of geen aansluiting bij de KNHS. Ik weet alleen wel dat alle manege's verplicht zijn om een veiligheids certificaat te hebben ( als zij een wedstrijd willen organiseren zowiezo). En daar geldt dan de regel dat je zonder cap niet mag rijden (deze verzekeringen zijn er ook nog). En dan mag je een contract ondertekenen, de eindverantwoordelijke blijft de manege.
En hoe wil je wedstrijden organiseren als je geen manege hebt waar je deze kunt organiseren?
Je krijgt door t/m L3 te verplichten met cap en L1+2 daar vrij in te laten het zelfde als in de engelse dressuur B t/m M verplicht cap en Z1 en Z2 daar vrij in te laten.
Natuurlijk hoord de westernhoed in de westernsport absoluut geen discussie daarover maar dan moet daar een andere oplossing voor worden gevonden, de tijd staat niet stil.
'Waar gehakt wordt vallen spaanders' Natuurlijk moet er overleg zijn maar als alles aan de leden moet worden voorgelegt welke besluiten moeten worden genomen, heeft de post het erg druk.
Je kiest voor een bestuur die het zo goed mogelijk voor iedereen wil doen, wat soms wel lukt en soms niet. Kan het soms wat duidelijker? zeker. Soms wat eerder en beter uitgelegt voor een beslissing? zeker. Maar misschien leert het bestuur hier ook weer van (hopelijk in het possitieve Haha! .
Groetjes Margreet.