[WN] 'Oude'AMA-starters: wel of niet 'dubbel' starten ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je dubbel starten ??

Poll eindigt op

Ja, ik wil veel punten bij elkaar rijden en start dus bij voorkeur meerdere keren in het zelfde onderdeel.
7 (35%)
Nee, ik start graag 'dubbel' en hoef hiermee geen punten extra te verdienen. Het gaat er puur om dat ik niet voor één onderdeel naar een wedstrijd afreis.
13 (65%)

Totaal aantal stemmen: 20

DubbelFun

'Oude'AMA-starters: wel of niet 'dubbel' starten ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 15:18

In dit item
viewtopic.php?f=4&t=825891&hilit=
komt naar voren dat de Amateurs in de nieuwe Level-indeling niet meer 2 keer zouden kunnen starten op hetzelfde paard; dus in de Amateurs én Open.
Immers men kan alleen nog maar in het 'eigen' Level starten (1 of 2).

Voor deze enkele start naar een wedstrijd rijden zou men niet zien zitten.
De WRAN (bij monde van Peter Vet) beraadt zich nu om het via 'schooling/tussenlevels' toch het dubbel starten mogelijk te maken, zonder dat dit punten op levert.

Deze Poll is om na te gaan of men nu wil starten voor het starten zelf of om punten te verdienen middels de 'dubbele' starts.

Noot: deze poll betreft dus mensen die in één onderdeel starten; dus NIET de (semi)Allrounders, maar die bijv. alléén de Pleasure starten.

PeterV

Re: 'Oude'AMA-starters: wel of niet 'dubbel' starten ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:24

NOOT
WRAN beraad zich in geheel niet zoals DubbelDun stelt, was een persoonlijke noot van mijn zijde ingegeven door een brede discussie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 15:27

@Peter: dank voor die opheldering Haha!
Maar het gegeven blijft dat er sprake van is en aan de starter nu de keus Lachen zodat de WRAN (deels) weet waar men mee te maken heeft.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:39

Toen ik nog niet de open status had en met Arabah Barak alleen reining reed vond ik het erg prettig om "dubbel" te kunnen starten voor de punten voor het prestatie predikaat van het AVS. Daarnaast was het voor mij ook een extra stimulans wedstrijden te rijden die ver bij mij vandaan gehouden werden!

gr. johanna

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:00

Ik startte met impact ook vaak in ama en open. Zou het jammer vinden om straks voor 1 proef naar een wedstrijd te rijden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:50

Ik snap het punt niet zo. De open ruiters komen toch ook al jaren naar de shows voor maar één start?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:21

Ben het met beide keuzes niet eens. Tuurlijk is dubbel starten erg fijn in 1 onderdeel (soort herkansing). Noodzakelijk vind ik het niet, ergens vind ik het ook wel eerlijker zoals het er in de toekomst uit zal gaan zien. Zelfde rede als Jeddah aangeeft. En beginners konden toch ook altijd maar 1x starten in een onderdeel?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:25

Ik heb van mede-amateurs begrepen dat ze natuurlijk wel graag twee keer willen blijven starten. Je kunt dan namelijk twee keer punten halen voor hetzelfde onderdeel op een wedstrijd.

Dat argument vervalt dus omdat het gaat om een idee voor 1 onderdeel d-wedstrijd. d-wedstrijden waar vrijwel niemand in het verleden kwam starten omdat het geen punten oplevert.

Ik blijf me oprecht afvragen hoeveel mensen er echt 2x trail starten als alleen het eerste wedstrijdonderdeel punten oplevert en het tweede slechts een soort fool em school em is. Want dat is de vraag.

Ik geloof het niet eerlijk gezegd.
Ik heb dus voor de eerste optie gestemd.
Zeker voor een ervaren wedstrijdpaard is zo'n optie alleen maar belastend en er staat niets tegenover in 'winst'.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:32

Wat mij betreft ook de eerste optie maar het is kiezen tussen twee waar ik eigenlijk niet helemaal in vind hoe ik het zou willen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:02

Wat is dit nu weer voor zinloze poll Verward

Als je meer keer wilt starten op een wedstijd start je toch gewoon in een ander onderdeel, krijg je de klassen ook voller Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:16

Ik begrijp dat het om mensen gaat die vaak maar 1 onderdeel starten Rom. Zoals sommige reiners bijvoorbeeld.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:47

Ik vind het een super poll,eigenlijk zoals alle polls die iets te maken hebben met het starten op wran shows .
je ziet meteen wat de meerderheid wil.Want laten we eerlijk zijn er hebben AL 12 mensen gestemd.
Dat is toch echt wel representatief voor de wedstrijd ruiters.

Alle gekheid op een stokje ik ben het wel met Rom eens*het is een onzin poll* maardan om iets andere redenen.

PS
Wedden dat minimaal 50% van de stemmers bauwelijks of helemaal niet starten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:50

Anya schreef:
Ik begrijp dat het om mensen gaat die vaak maar 1 onderdeel starten Rom. Zoals sommige reiners bijvoorbeeld.

Tijd dat ze ook andere dingen gaan doen dus Cool

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:06

Inderdaad Rom Haha!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:36

Romkabouter schreef:
Anya schreef:

Nou precies, dat dacht ik dus ook. Dit jaar heb ik op meeste Wran wedstrijden bewust alleen voor de reining gekozen en startte dus amateur en open. Het grote voordeel als amateur is dat je immers ook open kan starten

Maar met dit nieuwe systeem vind ik het ook zonde om maar voor 1 onderdeel te komen en dus overweeg ik om er weer een ander onderdeel bij te pakken. (en/of mijn andere paard ook mee te nemen

Van mij hoeft het twee x starten in een onderdeel niet perce. Het was natuurlijk wel mooi geweest, maar met het nieuwe level systeem is het wel eerlijker voor iedereen.

Ik heb ook niet gestemd, want eigenlijk kan je twee keer stemmen op uiteindelijk dubbel starten..ipv dubbel starten of enkel starten! Daarbij vind ik het tweede antwoord nogal vreemd. Dit antwoord had ook moeten beginnen met een duidelijke Ja....gevolgt door maar ik wil hier geen punten voor. of zoiets.

gr. nancy

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:23

Reiners zijn op wran wedstrijden een uitstervend ras op dit moment. Er zijn soms zo weinig dat je niet eens punten krijgt of alleen de eerste. Dus dat twee keer starten heeft absoluut geen zin. Bovendien is het levelsysteem volgens mij bedoelt om de sport in de breedte te krijgen. Dus juist een mooi middel om mensen wat diverste te krijgen. Als ze alleen reining willen zijn er andere organistaties Lachen

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:17

Romkabouter schreef:
Reiners zijn op wran wedstrijden een uitstervend ras op dit moment. Er zijn soms zo weinig dat je niet eens punten krijgt of alleen de eerste. Dus dat twee keer starten heeft absoluut geen zin. Bovendien is het levelsysteem volgens mij bedoelt om de sport in de breedte te krijgen. Dus juist een mooi middel om mensen wat diverste te krijgen. Als ze alleen reining willen zijn er andere organistaties Lachen

Okay dan, nou aan die wedstrijden heb ik nog niet deelgenomen op amateur en/of open nivo reining.
Heb ik zeker mazzel gehad Knipoog. Twee keer starten voor zelfde combi vind ik inderdaad onzin en dan bedoel ik het niet alleen voor de reiners. Denk aan de voordelen die een combi kan hebben ten opzichte van andere als ze bv 2x trail zouden kunnen starten. In het huidige systeem kunnen de amateurs hiermee hun voordeel halen. Ik ben ook amateur en heb dit voordeel dus ook 9 van de 10 keer proberen te pakken. Tja...als het mag, why not! Maar eerlijk is anders. Eerlijker is het nieuwe level systeem!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:19

Maar mensen die alleen pleasure zouden willen starten en dit voorheen altijd deden in ama en open, worden nu wel gekort. Het argument dat je er dan maar wat 'bij' moet starten, vind ik eigenlijk onzin. Dat zeggen alleen degene die allround (willen) starten. Hier in het noorden heb je geen andere organisaties waar je dan terecht kunt, we hebben geen NSBA oid. Ik start naast de pleasure ook de horsemanship ook al is dat een héél ander onderdeel. Echter trail en reining zouden bij mij persoonlijk niet eens in aanmerking komen, gewoonweg omdat het niet 'mijn' onderdelen zijn.

Ik snap best dat dit onderwerp aangesneden wordt. Wat als je alle 4 de onderdelen start en dit zowel in de open als amateur. Wat heb je dan voor opties? Niets, dan word je gewoon gehalveerd in hetgeen wat je starten wilt.

De tweede keer starten en er geen punten voor krijgen doen mensen misschien af en toe, om hun paard te scholen, maar dat zal geen vaste prik worden.

Ik denk dat de organisatie zich toch enigszins beroofd van startgeld met deze regel.

Ik snap Jeddah haar punt ook wel, open ruiters gaan altijd voor 1 onderdeel (of in ieder alleen de open klassen), maargoed, dat is nog altijd een keus van open ruiters.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:48

Anya schreef:
Ik blijf me oprecht afvragen hoeveel mensen er echt 2x trail starten als alleen het eerste wedstrijdonderdeel punten oplevert en het tweede slechts een soort fool em school em is. Want dat is de vraag.
Ik geloof het niet eerlijk gezegd.

Ik startte als amateur ruiter inderdaad altijd 2x trail. Zowel Amateur als Open. Dit deed ik voor zowel de punten als voor het feit dat ik 1 keer starten op een wedstrijd de moeite niet vond. Nu je dus nog maar in 1 level punten kunt scoren en voor het ander level niet, denk ik persoonlijk ook niet dat ik 2 x ga starten. Dus je vraagt het je terecht af Anya Knipoog
Ik moet nu ook een keuze maken: óf ik start nog steeds alleen trail en dan maar 1x óf ik ga ook andere onderdelen opnieuw oppakken.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:43

Romkabouter schreef:

Wat voor onderdeel pak je erbij voor Jamanicinjac bij Rom? Trail Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:10

Ik heb geen moeite met 1 keer starten Lachen

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:13

Twee keer straten op een wedstrijd graag maar waarom allen voor maar een groep ruiters en niet voor iedereen. Dus ook de beginners en de open ruiters.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:19

Idd, waarom één groep ruiters bevoorechten ??
Of iedereen, of niemand.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:29

Als er ruimte is zou een wedstijd de levels twee keer uit kunnen schrijven, net als op een concours. Maar ik denk niet dat het tijdschema dat toelaat.
Amateurruiters zijn gewoon verwend dat ze twee keer kunnen starten en ik vind het daarom ook goed dat dat nu gelijk getrokken wordt Lachen

Roxsanvlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:49

Citaat:
Als ze alleen reining willen zijn er andere organistaties

Ja maar is dit de opzet van de WRAN? of het nieuwe level systeem?

Ik vind het overigens niet erg dat ik maar 1x kan starten.. ROM heeft wel gelijk dat alles nu gelijk getrokken word. Vingers aflikken