.Hakken naar binnen. Nee, naar buiten!
Handen naast elkaar en pink buiten je teugels. Nee, pink erbij en handen naar achteren en wijder uit elkaar!
Ene teugel van de hals en andere erlangs als je stuurt. Nee, ene teugel daar houden en andere opzij!
Drijven. Nee, bumpen!
Tenen in de beugels. Nee, verder in de beugels!
Hahaha, ik moest bij alles nadenken.
Eerst zat ik recht maar merkte dat ik toch soms een beetje naar voren ging. Dus stond het paard steeds stil. Dus ik verder naar achteren zitten. Toen liep ie beter. Maar het beste liep ie als ik rechtop zit want als ik te ver naar achteren zat dacht ie dat ie moest stoppen. Hij wees me goed op mijn fouten, een dressuurpaard doet dat niet
. De instructrice zei dat ik mijn benen spande, ook als ik gewoon zat en het paard stilstond.
En het bumpen deed ik eerst ook fout, want mijn knieen moesten meer naar buiten.
Ze liet me na een tijdje sturen zonder teugels. Eerst lukte het niet maar daarna ging het heel goed. En toen ineens niet meer terwijl ik nog het zelfde deed volgens mij. Het paard wilde volgens mij graag een andere kant op want daar stond een ander paard en ik had geen idee hoe ik dat tegen moest houden
.Ik heb alleen nog maar gestapt maar vond dat al moeilijk
. Echt wennen zo'n les.Ik voelde me een beginner
. Dat is best jammer als je denkt te kunnen rijden, maar als ik wat meer lessen heb gehad snap ik het vast beter
. 

. Je moet gewoon je benen ontspannen langs het lijf van je paard laten hangen en als je been wilt geven draai je je hak wat naar binnen en daarna weer terug. Anders krijg je zo'n wokkel-been effect