Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, om dit soort grofheden en bedrog tegen te gaan.
MSQuincyTE schreef:Staat het ook in die van de WRAN WB?
)
Als ik paard zou zijn zou ik de hele les in de hoek van de bak gaan liggen
. Citaat:Prohibited Tack
Jerklines.
Tack collars.
Bicycle chains and mule bits
ElCid schreef:In het 2007 rulebook staat op blz. 106 bij English tack de draw rein als prohibited en op blz. 162 worden de "jerk lines" genoemd als prohibited.
Prohibited betekent gewoon verboden en het lijkt me dat dat betekent dat het op een show nergens mag, als het al zo is dat het in de inrijring wel zou mogen dan wordt het hoog tijd om dit te verbieden.
Overigens vind ik de term "jerk lines" wel een heel toepasselijke.
Citaat:Jerk line
The jerk line is used for roping and tying events. The rope is fed from the bridle through a pulley on the saddle to the rider.
As the rider dismounts to throw the steer, the jerk line plays out in a series of jerks, which encourages the horse to move backwards slowly, retaining the tension on the rope, thus preventing entanglements.
The contestant must adjust the catch rope, reins and jerk line to prevent the rope horse from dragging the roped animal.

ElCid schreef:Citaat:Prohibited Tack
Jerklines.
Tack collars.
Bicycle chains and mule bits
Op blz. 267 van het rulebook!
Wranglerbutt schreef:'Jerklines' worden gebruikt in roping events en hebben helemaal niets met drawreins te maken.
.
Citaat:'Jerklines' worden gebruikt in roping events en hebben helemaal niets met drawreins te maken.
ElCid schreef:Wranglerbutt schreef:'Jerklines' worden gebruikt in roping events en hebben helemaal niets met drawreins te maken.
In een ander topic waar dezelfde vergelijking wordt gemaakt wordt er niets over gezegd dat draw reins en jerklines 2 verschillende dingen zijn, waarom hier dan wel.

Sonja schreef:Beetje offtopic maar ik wil het weten en ik ga d'r geen heel topic voor openen op Tack: maar wat is in vredesnaam een Jerkline?

Sonja schreef:Beetje offtopic maar ik wil het weten en ik ga d'r geen heel topic voor openen op Tack: maar wat is in vredesnaam een Jerkline?
spatter schreef:en plaats ook gelijk een plaatje van draw reins