[WN] Ervaring jeugdteam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring jeugdteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:50

Moderatoropmerking:
Een split uit het topic Jeugdteam

14cecile14 schreef:
foto 4 ben ik met Lily in de hunter under saddle. Niet echt een mooie foto eigenlijk. Zit te recht op (maarja zat voor de 4e keer van mijn leven in zo'n zadel) In dit onderdeel werd ik 8e en 10e.

Sorry dat ik een inhoudelijke vraag stel in een fototopic, maar ik weet niet waar het anders te doen. Maar ga je me nou vertellen dat je op een EK gaat starten en dan niet van te voren genoeg tijd neemt om iets ECHT serieus te oefenen????? Waarom??????
Dan neem je toch jezelf, je sport, je training etc etc niet serieus??? Wie ben jij dan om ons land te vertegenwoordigen???

Ik vind dat écht heel jammer om zoiets te lezen. Huilen

En weer terug naar het fototopic: Foto 7 is mooi zeg!
Wel jammer dat die tribunes steeds zo leeg zijn op de foto's, of zijn dit iets van voorrondes op de foto's ofzo?

Ods
Forumcoördinator

Re: European Youth Cup Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:04

Ik ben het helemaal eens met Sonja. Heb daar niets aan toe te voegen behalve mijn verbazing hierin!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:37

Jammer dat er verder niet op Sonja's vraag ingegaan wordt hier.. wordt beschuldigend gesproken in de huiskamer dat er daar niet over gediscusseerd mag worden omdat het niet eerlijk is, maar hier wordt de vraag genegeerd.
Ik lees elders dat er geen kritiek geleverd mag worden omdat het 'nog maar kinderen' zijn... oh Verward en die kinderen moeten dan alles maar in de schoot geworpen krijgen? Hoeven niet meer hun best te doen iets te verdíenen?
Ik vind het geweldig dat de jeugd zulke kansen krijgt tegenwoordig en dat er zo veel gedaan wordt.. de jeugd heeft de toekomst zegt men... is ook zo, maar laten we dan misschien beginnen met het leren van de juiste showmentaliteit, en die is dat je er toch vooral kéihard voor moet werken om in de top mee te kunnen draaien.
Dit jeugdteam heeft tegenslagen gehad begreep ik en is nog maar relatief kort geleden opgericht...waarom dan niet gewoon een jaartje EK overslaan... naar een EK gaan puur en alleen om ervaring op te doen op grote shows vind ik kortzichtig. Je presenteert je land op zo'n beetje de grootste show die er is, laat zien dat je de sport, maar vooral ook jezelf serieus neemt en show niet als je er niet klaar voor bent...

In mijn ogen was het verstandiger geweest dit jaar nog geen jeugdteam mee te laten doen en het team eerst te laten groeien. We MOETEN toch zeker geen jeugdteam sturen? Je kunt ook besluiten een jaartje te wachten... Genoeg andere grote shows waar geshowed en geleerd kan worden en dat hoeft heus niet altijd als team, maar kan ook individueel. Als je in een jeugdteam wilt mag je daar ook wat voor over hebben en voor doen en meerdere shows aflopen en meerdere onderdelen starten zodat je all around inzetbaar bent vind ik hele normale 'eisen'. Zoals ik al zei... ook al zijn het kinderen, daarom mogen ze er nog best wat voor moeten doen. Er is in mijn ogen niks mis mee (en eigenlijk een vóórwaarde als je't mij vraagt, voor een nationaal team wat ons land moet vertegenwoordigen als zijnde de top van de jeugdruiters) dat je je gewoon moet kwalificeren om in het jeugdteam te mogen... Wat waren nu de kriteria voor de jeugdruiters die gevraagd zijn?
Ik begreep (als ik't fout heb moet iemand dat maar even zeggen) dat de jeugdruiters zowiezo een eigen paard moeten hebben. Zou het de sport niet veel meer stimuleren als - ik noem maar even wat - een bekende trainingsstal o.i.d. een leuk jeugd/amateurpaard ter beschikking stelt aan veelbelovende jeugdruiters die nou net even nog géén eigen paard hebben (wat bij jeugdruiters onder de 18 nou eenmaal nogal eens het geval is)... door die eis te handhaven krijgen veel getalenteerde ruiters geen eerlijke kans en geldt toch weer 'het recht' van de dikste portemonaie in de sport.. en dat is iets wat ik altijd al jammer heb gevonden... Er zijn zat leuke jeugdruiters die op hafjes, welshjes of pannenkoekpaarden heel leuk presteren maar nooit de kansen krijgen die kids met een Quarter wel krijgen, puur omdat ze die Quarter hebben (en nee, ik doel nu NIET op welke huidige jeugdruiter ook, dit is iets van alle tijden en zag ik jaren terug al bij de toenmalige jeugdteams). In de regelementen van AQHA en APHA zijn genoeg mogelijkheden (lease e.d.) om een jeugdruiter op een niet-eigen paard mee te kunnen laten rijden. Dat zou toch mogelijk moeten zijn lijkt me...

Nogmaals, dit is géén aanval op de individuele ruiters. Die hebben gewoon hun best gedaan (mag ik aannemen) en gereden voor wat ze waard zijn en hebben links en rechts ook leuk gepresteerd denk ik.. het gaat idd niet alleen om het winnen.
Ik vind het alleen zo jammer dat de huidige manier zo onprofessioneel over komt en op die manier de sport én de jeugdruiters gewoon niet serieus genomen worden... Welke trainer (want ik neem een dat zo'n nationaal team geleid wordt door een professionele trainer?) stuurt nu jonge ruiters onvoorbereid naar zo'n grote show! Getuigt gewoon niet van professionaliteit vind ik...

Goed, eigenlijk een fototopic dus misschien dat een moderator een plit-off kan maken naar een ander topic? Vooralsnog wilde ik't maar even bij de oorspronkelijke vraag van Sonja houden, vandaar mijn reactie hier.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:10

Aggossie.. dus omdat het kinderen mag er geen kritiek geuit worden op de organisatie (en dus niet op de kinderen zelf, maar dat mag je er dan weer niet bij zeggen...) en manier van presenteren van een team wat ons land vertegenwoordigd? Als dit een volwassen landenteam was geweest was de kritiek niet van de lucht geweest en omdat het kinderen zijn mogen we alleen maar ah en oh van bewonderening schrijven? Dáár worden ze volwassen en professioneel van ja... ik dacht dat die kids in dat team zaten om iets te leren... is het dan zo fout om te leren dat je er iets voor moet doen om naar dat soort shows te kunnen? Je kwalificeren bijvoorbeeld?
Helemaal niet bedoeld om een foto topic te verzieken maar blijkbaar mag je op Bokt alleen nog maar schijnheilig iedereen een plumeau veren in de kont steken en alleen achter ruggen om (via PB's enzo) kritiek hebben en mensen zwart maken... Was even de Bokt-regels vergeten...

Vergeet maar wat ik hierboven schreef, stonden wat ideetjes in hoe't misschien anders zou kunnen met meer kansen voor álle jeugdruiters, maar blijkbaar is het toch voor de happy few bedoeld...

Léuke foto's, mooie paardjes, veel plezier en succes in de toekomst...

leemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:11

Jammer dat francis niks snapt van het jeugdteam en zich niet verdiept in het geheel. Ook van bokt snapt ze niks want ze is volledig off topic.

googies_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:03

wat 14cecile14 heeft geschreven over dat ze pas 4keer op een hunter zadel heeft gereden komt omdat ze meteen is begonnen met western en de hunter niet het populairste onderdeel is in de westernsport en ze daar door niet veel op trainen. En er is dit jaar in het team maar 1 keer getraind en dat was voor veel leden de eerste keer dat ze dat reden. en er zijn ook ruiters die het liever niet starten omdat het heel anders is dan de rest van de onderdelen. en je daar dan ook andere kleding en harnachement voor moet hebben. en ik vind dat Francis, zich ook moet inbeelden dat er ruiters in het rijdende team zitten die nog geen jaar in het team zitten en ruiters die er al jaren in zitten en die dus meer ervaring in de onderdelen hebben dan de andere ruiters. maar ze wel mee gingen naar het EK omdat ze verder wel heel goed rijden.

en ik vind dat de argumenten op 14cecile14 nergens over gaan want we hebben het over de hunter en dan nog niet eens over de horsmanship of de pleasure

Anoniem

Re: Ervaring jeugdteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:38

Laat ik eerst even (ook in dit nieuwe topic) zeggen dat ik slechts 1 vraag stelde en niet probeerde een oorlog te ontketenen.

Ik vind het raar om iets te starten wat je niet oefent.
Ik vind dat vergelijkbaar met een marathonschaatser die zich inschrijft voor het EK kunstschaatsen, die vervolgens op foto's van zichzelf reageert met een opmerking "ja maar normaliter rijd ik op noren".

Je oefent je toch suf op onderdelen die je op een EK gaat starten? Je wordt uitgezonden namens je land, en als vertegenwoordiger van je sport! Dan start je toch niet iets wat je praktisch nog nooit gedaan hebt, dat is toch raar?

Ik zeg verder ook niets over de andere onderdelen. Ik neem aan dat daar wél serieus en hard op getraind is.

Zoals het nu op me overkomt is dat er mensen hun land vertegenwoordigen, maar niet eens de moeite nemen om daar dan voor te oefenen. Dat bevreemdt me. Niet meer en niet minder. En daarom stelde ik die vraag. Maakt me ook geen bal uit of iemand 15 of 50 is. Prestaties vragen inzet!

(maw: wil of kun je iets niet trainen, doe daar dan niet aan mee. En is de termijn misschien te kort voor het evenement, dan heb ik horen fluisteren dat er hierna wel WEER een EK komt... Knipoog )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:57

Zou iemand mij kunnen vertellen en hoe bepaald wordt wie in welke discipline start??.
Zoals Sonja zich verbaast over het feit dat iemand een EK rijd zonder veel oefening,verbaas ik mij over het feit dat bepaalde ruiters niet zijn ingezet op hun goeie onderdelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:08

Knap stukje splitwerk van een Mod Haha!
De reaktie van van Leanne had vanuit de HK hier ook wel naartoe gemogen. Lachen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:04

Allereerst mijn felicitaties voor het jeugdteam en een dikke pluim voor hun trainers/begeleiders! Afgod
Ik vind het harstikke tof dat jeugdruiters de kans wordt geboden om met elkaar ervaring op te doen in het westernrijden en het participeren/ presteren op wedstrijden (ik kots van het woordje westernsport - of paardensport for all that matters - , maar dat is een heel ander verhaal).
Wat betreft de trainers (Peggy de Kraa en Iris van Collum, begreep ik?): Ik vind het geweldig dat er pro's zjn die zich inzetten voor de jeugd en hun eigen wedstrijdpaarden aan het team ter beschikking wilden stellen. Waren er maar meer pro's (amateurs ook misschien?) die op die manier willen bijdragen aan de toekomst van het westernrijden in Nederland. Nogmaals: hulde! OK dan!

Dat er kritiek is op het feit dat iemand na minimale oefening op een bepaald onderdeel mag starten, vind ik wel begrijpelijk, maar de manier waarop..
Je mag je natuurlijk afvragen hoe een dergelijke beslissing genomen wordt, maar er klakkeloos van uitgaan dat het hier verwende schijtkinderen of happy few betreft, die te beroerd zijn om te trainen vind ik werkelijke nergens op slaan! Waar is dat vooroordeel op gebaseerd? Is die kritiek bedoeld voor de ruiters of voor de trainers die uiteindelijk bepalen welke ruiter aan welk onderdeel meedoet?
Wie van de criticasters hier op WN heeft de leden van het jeugdteam eigenlijk wel eens IRL zien rijden, in training of op wedstrijd?
Het is oh zo makkelijk conclusies te trekken n.a.v. een paar foto's en uitspraken op bokt, maar ik kan bij de meeste kritiek in de verste verte geen onderbouwing vinden Scheve mond

Het is wat mij betreft logisch dat het paardrijtalent van kinderen met welgestelde ouders eerder/makkelijker ontdekt zal worden dan het talent van een kind met ouders met een laag inkomen; maar is dat niet simpelweg een kwestie van opportunities?
Iemands talent voor waterskiën zal zal ook niet ontdekt worden als zijn ouders geen boot, of een slechts een vispuntertje, bezitten en het kind nooit in aanraking komt met een speedboot.

Wat betreft het verwijt dat iemand pas aan een EK mag deelnemen als er gewonnen kan worden: is het motto van zelfs de Olympisch Spelen niet dat deelname belangrijker is dan overwinning?
Wat ik tot nu toe van het AQHA jeugd-EK heb gehoord en gezien, begrijp ik dat de nederlandse delegatie allerminst een modderfiguur heeft geslagen. Ik vind het super dat de nadruk voor 'onze' kids op deelname, verbroedering en sportiviteit heeft gelegen Lachen
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 26-07-07 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:24

Wranglerbutt schreef:
Waren er maar meer pro's (amateurs ook misschien?) die op die manier willen bijdragen aan de toekomst van het westernrijden in Nederland.

Volgens mij zijn er wel meer mensen die best een bijdrage (binnen ieders eigen kunnen) zouden willen doen. Volgens mij is iedereen het er best over eens dat de jeugd de toekomst is en zijn er mensen zat die op een of andere manier een steentje bij willen en kunnen dragen.

Wranglerbutt schreef:
Het is oh zo makkelijk conclusies te trekken n.a.v. een paar foto's en uitspraken op bokt, maar ik kan bij de meeste kritiek in de verste verte geen onderbouwing vinden Scheve mond

Volgens mij begon deze hele kermis (meer is het imo niet eens, er wordt door enkelen gewoon gereld om lekker te kunnen rellen) met een vraag op iets wat een teamlid ZELF zegt. Hoeveel "bewijs" wil/moet je ergens voor hebben??? En ja, ik sta wel achter mijn uitspraak over verwende schijtkinderen; als je een kind een goed paard onder de kont geeft en leert dat je aan een EK(-onderdeel) deel kunt nemen als afgevaardigde van je land en sport, zonder daar serieus voor te oefenen, dan creëer je verwende schijtkinderen. Dat vind ik. Dat jij daar op jouw beurt weer wat van vindt, is je goed recht.

Wranglerbutt schreef:
Het is wat mij betreft logisch dat het paardrijtalent van kinderen met welgestelde ouders eerder/makkelijker ontdekt zal worden dan het talent van een kind met ouders met een laag inkomen; maar is dat niet simpelweg een kwestie van opportunities?
Iemands talent voor waterskiën zal zal ook niet ontdekt worden als zijn ouders geen boot, of een slechts een vispuntertje, bezitten en het kind nooit in aanraking komt met een speedboot.

Tuurlijk is dat zo, en daar is ook niets mis mee (hoe graag je 't ook aan andere kinderen van minder bemiddelde ouders zou gunnen, maar dat geldt bv hetzelfde voor een Rabo Talentenplan ed). Maar kinderen leren dat je ergens niet voor hoeft te werken? Dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Wranglerbutt schreef:
Wat betreft het verwijt dat iemand pas aan een EK mag deelnemen als er gewonnen kan worden: is het motto van zelfs de Olympisch Spelen niet dat deelname belangrijker is dan overwinning?

Die uitspraak heb ik nergens gelezen en kan ik ook niet terugvinden.
OF je moet doelen op mijn uitspraak dat ik vind dat deelnemers aan een EK dan toch op een komend NK wel zeker goed moeten kunnen presteren en in de medailles kunnen rijden. Zo niet (dagcondities in ogenschouw genomen) dan moet je je als organisatie toch echt afvragen wat je in hemelsnaam namens je land en sport hebt uitgezonden.

Overigens WB heb ik het vermoeden (gokje dus) dat de pro's ook echt niet belangenloos alles gedaan hebben hoor. En begrijp me niet verkeerd, dat hoeft wat mij betreft ook absoluut niet! Maar om iemand dan tot held te betitelen... Hoewel de wereld daar wel vrolijker en gezelliger op wordt; dat dan weer wel Lachen

En verder een totaal algemene opmerking: Hoewel het erg "des westerns" en "des Bokts" is zou ik willen dat alle PB's gewoon openbaar in dit topic gezet werden........... Duivel Jammer dat er al zo ontzettend veel mensen zijn die niet eens meer openbaar willen/durven te reageren...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:32

Ik denk dat het altijd een beetje dubbel is.

Wat me opvalt is dat sowieso in Nederland heel veel dingen moeizaam gaan. Het lijkt wel alsof er in andere landen altijd een meer professionele aanpak is en er allerlei potjes zijn.

Ik heb zelf ooit meegedaan aan jeugd olympische dagen in Denemarken met dansen. Wij haden net 2a3 jaar ervaring en 1x per week een uurtje les. Voor deze dagen kwam er een budget voor 6 weken lang 1 extra les per week. Wij kregen per paar 200 gulden voor kleding. Een ontzettende afgang werd het. de andere landen waren al echte profs en hadden per outfit al zeker iets aan van 2000 gulden. Dan kan je zeggen dat het niet uitmaakt, maar wij als pubers voelden ons behoorlijk in ons naakie staan. Dan maakt het weinig uit hoe hard iedereen heeft gewerkt en zijn best heeft gedaan. Uiteindelijk hebben we ons best gedaan, maar het verschil zie je vaker.

Bij voetbal is het gewoon eerlijker. Het is voor iedereen betaalbaar. En de scouts lopen overal rond. Is een kind goed, kan ie altijd uitgekozen worden. Een Ajax gaat behoorlijk ver voor de jonge jeugd.

Als je kijkt in de paardensport, moet je inderdaad toch wel ouders hebben met enige financiele middelen en voor 200% erachter staan. Er zal zo nu en dan vast een jeugdruiter komen waarvan de ouders het geld hebben om de goeie leerpaarden te kopen en met de juiste contacten. terwijl ergens anders een kind heel netjes rijdt en er niet bij zal komen.

Niet om mijn zoontje altijd te strelen. Maar hij heeft al 7 jaar zijn shet en deze heel veel geleerd. Daar werk je dan hard voor. En hij waardeert het beestje dat goed verzorgd wordt. Die gaat ook niet weg. Nu rijdt hij die van mij, wat ook steeds beter gaat, maar als hij op wedstrijden paarden ziet lopen krijgt hij ook wel behoefte aan een goed paardje voor zichzelf om weer verder te gaan, nu de shet wat klein aan het worden is. Ik kan dat niet geven, maar hij zou geen verwend snotkind zijn. Dat geef je zelf ook mee. Maar ik heb altijd al verwende kinderen gezien en hoe die met hun paarden omgaan. Soms niet leuk om te horen hoe ze dan praten en dus ook denken. Maar dat is toch echt wel de schuld van de volwassen begeleiding!!

Ik denk dat deze ruiters, trainers, ouders etc etc heel erg hun best hebben gedaan, maar dat het nog erg in de kinderschoenen staat qua jeugd in de western sport. Daar gaat jaren overheen denk ik waarin je het moet zien groeien en dan ben je altijd op de goeie weg, als je maar groeit en leert. Ook van fouten.

Wat me wel opvalt is dat mensen zo tegenover elkaar staan. Net als bij de volwassenen, is er zoveel commentaar op andere trainers en manieren van werken. Ik bedoel, als je iets goeds toe te voegen hebt voor de jeugd, probeer dan je steentje bij te dragen, maar kraak het niet af als je er niet positief tegenover staat, want daar heb je totaal niks aan.

Het is soms wel jammer dat ze all round moeten zijn, omdat nooit iedereen alles goed zal kunnen beheersen met elk paard altijd. Natuurlijk goed dat ze het leren en meekrijgen, maar iedereen heeft voorkeuren en zo zijn betere of mindere talenten.

Mijn zoontje van 10 heeft het jeugdteam gezien bij Ve ca en vond het heel leuk en zou er ook wel bij willen. Of dat ooit mogelijk wordt weet ik niet. In deze omgeving leeft de western sport niet genoeg. En hoe graag je ook goeie begeleiding wilt, als er niemand is, houdt het echt een keer ergens op met een beperkt budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:34

Superpony, ik hoop van harte dat als jij je zoon leert dat hij moet werken voor resultaten, hij mooie kansen gaat krijgen!!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:55

Ook in dit jeugdteam zaten niet alleen kids van rijke ouders maar ook meiden die gewoon naast hun studie moeten werken om dit te kunnen bekostigen.
Als ze geen eigen paard hebben moet het geld voor een leasepaard ook ergens vandaan komen.
En daar is niks mis mee vind ik Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:59

Weer een vooroordeel pleite Clown

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:00

Mwah, gedeeltelijk dan toch hahaha.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:06

Sonja, waar haal jij vandaan dat er niet is getraint? Omdat een ruiter 4 keer op een hunterzadel heeft gezeten snap ik, maar daarnaast zijn alle onderdelen meer dan genoeg getraint. We gingen 1 (soms zelfs 2x per maand) naar een centraal punt (nu nog steeds trouwens) om te trainen. 's Ochtends theoriegedeelte, 's middags praktijk. We waren dan bezig van 10 tot 5, soms zelfs langer. De mensen die het EK hebben gereden zijn regelmatig naar Peggy geweest om extra les te krijgen voor het EK. Ook zijn we een weekend bij Peggy en Iris geweest, ook hier deden we niks anders dan trainen.

Verwende koters? Waarschijnlijk in tegenstelling, dan moet je bij bijv. de Duitsers kijken. Je wilt niet weten op wat voor paarden zij reden. Ook niet de manier waarop. Ik heb zelfs landen gezien waarbij de trainer er steeds op reed met inrijden, maar net voor het paard de showarena in moest wisselde. Dan vraag ik me af of je dat dan wel wil. Met onze resultaten mogen we ontzettend blij zijn, wij hebben tenslotte zélf er hard voor gewerkt.

Kom jij al die mensen die een bijdrage willen leveren even brengen, Sonja? Als je PM't krijg je m'n adres Clown

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:14

Als de ruiter zelf aangeeft pas 4x met een hunterzadel gereden te hebben dan heeft Sonja toch volkomen gelijk?
We hebben het wel over een EK...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:23

Dat gaf ik in m'n eerste zin ook al aan, Mehlika Knipoog
Citaat:
Sonja, waar haal jij vandaan dat er niet is getraint? Omdat een ruiter 4 keer op een hunterzadel heeft gezeten snap ik, maar daarnaast zijn alle onderdelen meer dan genoeg getraint.
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 26-07-07 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:23

mehlika schreef:
Als de ruiter zelf aangeeft pas 4x met een hunterzadel gereden te hebben dan heeft Sonja toch volkomen gelijk?

Ja, maar om op dat gegeven alleen, je mening over het gehele jeugdteam te baseren Verward

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:25

mehlika schreef:

Misschien heeft deze jeugdige schrijfster dit uit naïviteit en enthousiasme hier op bokt geschreven. Niet wetende welke reactie het zou ontketenen!

gr. johanna

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:41

Sonja schreef:
Overigens WB heb ik het vermoeden (gokje dus) dat de pro's ook echt niet belangenloos alles gedaan hebben hoor. En begrijp me niet verkeerd, dat hoeft wat mij betreft ook absoluut niet! Maar om iemand dan tot held te betitelen... Hoewel de wereld daar wel vrolijker en gezelliger op wordt; dat dan weer wel Lachen

En verder een totaal algemene opmerking: Hoewel het erg "des westerns" en "des Bokts" is zou ik willen dat alle PB's gewoon openbaar in dit topic gezet werden........... Duivel Jammer dat er al zo ontzettend veel mensen zijn die niet eens meer openbaar willen/durven te reageren...

Hmm, dit stukje heb ik over het hoofd gezien... 'n edit?

Sonja, ik heb het woord 'belangeloos' niet gebruikt Tong uitsteken
Ik vermoed echter wel dat jij dezelfde pb hebt ontvangen als ik Clown

Zolang dat soort achtergrondinformatie niet publiekelijk gemaakt wordt en de betrokkenen er niet op kunnen reageren/ zich verweren, kan ik dus geen jota met die 'informatie' die momenteel niet veel meer waarde heeft dan 'n roddel Knipoog waarmee ik weer niet bedoel dat het daadwerkelijk een roddel betreft

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:35

Klaasje schreef:
Je wilt niet weten op wat voor paarden zij reden. Ook niet de manier waarop. Ik heb zelfs landen gezien waarbij de trainer er steeds op reed met inrijden, maar net voor het paard de showarena in moest wisselde. Dan vraag ik me af of je dat dan wel wil.

Volgens mij is duitsland 1e geworden.
En nu ga jij mij vertellen dat de manier waarop ze eerste zijn geworden,oneerlijk,hard of wat dan ook is!!!!!!!.
Wake up!!!!!!!!!!!!!!! het was het EK.Daar ga je naar toe om te winnen.En ja, met alle toegestane mogelijkheden.

Zolang je dat niet begrijpt of uit wordt uitgelegd begrijp ik bepaalde uitlatingen van mensen wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:55

@Rob: IMO heiligt het doel niet de middelen en de bedoeling is om goede ruiters voor de toekomst te 'kweken' , niet om er slagers van te maken, daar hebben we er genoeg van.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:12

Slagers?????? wie heeft het daarover??????? Jij maakt er weer het ergste van.
Goed,dan kan ik ook.Een stelletje penny kids dat is wat ons moet vertegenwoordigen.

Probeer eens de realiteit in te zien.