[WN] wat ging hier mis ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piggeljay

wat ging hier mis ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 15:46

ik zit met een vraagje
Vandaag zou er bij ons op de ranch een zadelpas clinic plaats vinden.
alles ruim van te voren afgesproken met de vrouw die de clinic zou geven, zij zou de hal de poetsplaats en de twee buiten bakken geheel en al de gehele dag tot haar beschikking hebben.
wij zelf hadden onze klanten afgezegt, onze planning dusdanig gemaakt dat wij zelf niet met onze paarden en trainingen in de weg zouden lopen.
we hadden stallen klaar staan voor mensen die met paarden zouden komen.
kortom alles prima geregeld en in orde dachten wij.
maar wat denk je ondanks de afspraken dat er minimaal twee paarden zouden komen en zeker 4 tot 6 deelnemers verscheen er slechts 1 persoon voor de clinic en de rest kwam niet op dagen.
niet even afbellen of een andere reden opgeven waarom men niet kon komen. nee gewoon niets.
ik zou wel eens willen weten wat hier mis gegaan is?
was er een te slechte communicatie, was het te onduidelijk qua afspraak, was de aankondiging van haar kant uit te onduidelijk. kortom wat is hier mis gegaan?
het wil er bij mij gewoon niet in dat het de Nederlandse mentaliteit is en wordt dat men gewoon zonder opgaaf van reden niet komt opdagen op zijn of haar afspraken.
dit is geen topic om met modder naar elkaar te gaan gooien maar gewoon om er zelf en ook andere er wat van kunnen leren voor een volgende keer.
Waar gehakt wordt vallen spaanders en waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus het wil niet altijd zeggen dat de fouten bij andere liggen.
ik hoop dat men mij logische verklaring voor dit kan geven en dat we wat leren voor de volgende keer

Remy

Re: wat ging hier mis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 15:57

Ik snap je frustratie, Piggeljay Ja Ik merk ook vaak dat afspraken niet meer nagekomen worden.

Maar ik denk dat als je hier specifiek een antwoord op wilt hebben, je het zult moeten vragen aan de betrokken mensen zelf. Dat zijn de enigen die jou een antwoord kunnen geven, wij kunnen alleen maar gissen.

Maar het blijft natuurlijk ronduit onbeschoft om zonder opgaaf van redenen in zo'n geval weg te blijven, zeker wanneer het tijd, moeite en geld gekost heeft.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 15:58

Helaas Piggeljay.....mensen komen inderdaad niet opdagen en zijn te beroerd om af te zeggen.Maak het vaak genoeg mee hoor.
Probeer voor de aardigheid maar eens een auto of een paard te verkopen,misschien heel wat anders maar de afspraken verlopen hetzelfde.
Wij zijn wel eens 6 weken aan het lijntje gehouden en diegene is nooit op komen dagen.Iedere keer op het allerlaatste moment afzeggen en op het laatst helemaal niets meer van zich laten horen.Lekker hoor,paard de hele dag op stal gestaan,getoiletteerd en geswanjeerd want je wilt tenslotte toch dat het diertje goed voor de dag komt...
Diep ademhalen en tot tien tellen...denk Zen en knip Bonsaj... Gestoord

Laat de mensen vooruit betalen en heb evt stand-by klaarstaan zodat er toch iets kan gaan gebeuren.
Vaak als mensen betaald hebben komen ze wel opdagen,zonde van je geld tenslotte Knipoog Het hoeft dus niet per sé aan jullie communicatie te liggen hoor.
Voor het grootste gedeelte ligt het hier vaak gewoon aan het gebrek van goed fatsoen...

Maar zoals hierboven al is gemeld...vraag het eens aan degene die niet op zijn komen dagen...

Groetjes,Tinky

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:34

idd,het ligt aan de vergaande onbeschoftheid van de mensen dat je zo je neus stoot.volgende keer(als je nog durft)gewoon vooruit laten betalen en geen restitutie geven bij niet opdagen anders dan voor dringende reden.paard dood ofzo dat is imo dringend genoeg Clown .geef de moed niet op ,er zijn nog zat mensen met goed fatsoen en of basis opvoeding die wel afbellen.
veel succes Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:01

Dit was toch een gratis clinic of niet PJ?? Dan wordt vooruit betalen wel wat lastig.
Heel erg flauw dat mensen gewoon niet op komen dagen. heb er zelf ook een gruwelijke hekel aan, en probeer altijd netjes af te zeggen als ik niet kan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:14

ik vind dit echt verbijsterend!

krijg je de kans om gratis iets te leren en geef je aan te komen en dan wegblijven Gestoord

mischien heb je het te vrijblijvend georganiseerd
gingen mensen er vanuit dat er tig zouden komen en dat afwezigheid niet op zou vallen?
ik gis maar wat

DiamondsTex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:16

nou heb je weer wat geleerd. volgende keer dus officieel op laten geven en opschrijven. tel nr en adres. van te voren betalen. graag of niet. als ze al betaald hebben komen ze wel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:09

Dit gaat niet mis, dit is gewoon onbeschoft van de wegblijvers.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:13

Anya schreef:
Dit gaat niet mis, dit is gewoon onbeschoft van de wegblijvers.
helemaal mee eens!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:59

echt belachelijk. Kan me voorstellen dat je hier super gefrustreerd/irriteerd van wordt

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:28

Ik snap je frustratie. Ik vind het erg onbeschoft om je op te geven en dan vervolgens niet op te komen dagen. Geen woorden voor

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:32

Heel onbeschoft!
Afbellen is een kleine moeite.

(Had ik het geweten dat deze clinic zou plaatsvinden, dan had ik langsgekomen, lijkt meerg interessant. Zit zelf ook met een vraag betreft mijn zadel)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:38

Gewoon noooooit meer doen.....

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:59

Het heeft misschien idd te maken met mentaliteit.

Ik had hetzelfde probleem met de gezamelijke trainingen die ik organiseerde.
tientallen mensen vroegen erom, tussen de 10 en 15 gaven zich dan ook werkelijk op, en als de helft kwam was ik blij. Er waren er altijd wel een aantal die niet op kwamen dagen (en als je ze erop aanspreekt is de standaard smoes "vergeten") en een aantal die met de meest uiteenlopende redenen afbelden.

Toen ik ging dreigen met niet/te laat afbellen = wel betalen de eerstvolgende keer dat ik je zie, hielp niet veel, want dan bellen ze ineens wel af met een al dan niet aanvaardbare reden en heb je nog geen deelname.
De grootste flop was wel een keer dat er 21! deelnemers opgegeven waren, die ik dus in 3 groepen had verdeeld, en ik uiteindelijk met 1 groep van 6 en 1 groep van 2 overbleef.

Als je wat organiseert is, hoe banketstaaf ook voor de mensen die hun afspraken wel na komen, vooruitbetalen de enigste optie om niet zelf voor de kosten op te draaien.

Iets organiseren is zowiezo al moeilijk, want er wordt geschreeuwd om evenementen en bijzondere dingen te organiseren, want dat wil men zo graag, en als je wat organiseert, dan kan de helft niet want: ze hebben geen paard, moeten werken, hebben geen vervoer, hebben niet kunnen trainen, hebben toevallig al andere afspraken of er is zoveel anders te doen net die dag, verzin de redenen maar, maar je blijft als organisator zitten met een handjevol deelnemers die als je mazzel hebt nog komen ook. Als je pech hebt haken er ook daar een aantal van af en moet je zelf je verlies betalen.

Ik vind het erg jammer dat deze clinic zo in het water is gevallen en hoop wel dat er in de toekomst nog wat georganiseerd wordt.
Als je iets organiseert vraag een aanbetaling oid. Mensen die echt willen komen hebben daar geen moeite mee en maak voldoende reclame. Hoe meer het weten, hoe meer potentiële kandidaten.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:00

storrum schreef:

waarom niet???

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:10

Schandalig. Jammer dat de huidige mentaliteit is dat afbellen blijkbaar niet meer nodig gevonden wordt.
Dit is overigens ook wel de reden dat wij voor onze cowclinics alleen inschrijven bij vooruitbetaling, dan houdt je de serieus geinteresseerden over waar je dus ook van op aan kan.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 01:01

Piggeljay dat is echt onbeschoft dat ze niet hebben afgebeld

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 06:32

Zeer onbeschoft !!
Je denkt een ander op een leuke manier een plezier te doen door kennis te delen en mensen te helpen en dan laten ze je zitten!! Steker nog vaak krijg je nog een schop na!! Loop zelf de laatste tijd ook vaak tegen deze mentaliteit aan.

PG, je bent gewoon te aardig. Laat de mensen gewoon maar betalen en anders maar niet!!

succes!!

gr. johanna

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:18

PeppySan schreef:
storrum schreef:

waarom niet???

Nou ja, kijk maar naar de reacties, je slooft je uit om iets te organiseren, maakt er veel werk van, en dan komt er bijna niemand. Ik zou meteen mijn buik ervan volhebben.
Als mensen dan zo graag iets willen dan organiseren ze dat maar voor zichzelf.

Waarom ben jij gestopt met het organiseren van de gezamenlijke trainingen?

Het is een mentaliteitskwestie en het lijkt wel of het steeds erger wordt.

Idd geld vooraf laten betalen, is ook moeilijk, maar dan is het vrijblijvende er in ieder geval vanaf en heb je meer kans dat men wel de moeite wil nemen om toch maar te gaan.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:21

Tja. ik ben altijd de debiel die of komt of met een goede reden keurig op tijd afbelt... En als ik bij voorbaar al weet dta de kans klein is dat ik kom.. dan kom ik dus niet!

Helaas is waar je ook iets organiseert de dank niet erg groot. JA wel van degenen die wel zijn komen opdagen natuurlijk.

Ik weet ook niet waar dit aan ligt en wat er aan te doen is...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:39

dapperdier schreef:
Tja. ik ben altijd de debiel die of komt of met een goede reden keurig op tijd afbelt... En als ik bij voorbaar al weet dta de kans klein is dat ik kom.. dan kom ik dus niet!

Absoluut niet debiel dus! Zo hoort het toch ook? Jij verdient een smiley!! Go jij! Go jij!
En die anderen die NIET afbellen of gewoon stom wegblijven krijgen ook (g)een smiley.... No Cheer

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:00

Hartelijk dank voor jullie reacties, maar ik heb nog steeds geen antwoordt op mijn vraag.
onder ons bokkers zitten nl. de mensen die zich hebben opgeven voor deze clinic maar van hun heb ik nog geen antwoordt over het waarom.
voor mij zelf had dit alles geen gevolgen hoor voor iedereen die dit denkt. deze clinic was georganiseert door iemand anders en omdat ik het wel een leuk idee vond en ik ook heel veel mensen tegen kwam en kom die simpel weg op een verkeerd zadel rijden had ik mijn lokatie gratis en voor niets terbeschikking gesteld simpel weg om dat iedereen die een probleem met zijn paard en zadel had zo GRATIS een advies kon krijgen waar het fout zit in en op de rug.
dus met mij hoeft niemand medelijden te hebben maar ik vind het banketstaaf voor de mensen die het allemaal hebben voorbereid en voor die ene klant die wel de moeite heeft genomen om te komen zij heeft haar zaterdag er voor op geofferd en eigenlijk niets mee gekregen omdat de clinic gewoon niet door gegaan is want wij bleven maar wachten op de mensen met de twee paarden. want om hen zou het geheel draaien wat betreft uitleg en metingen.
dat is waarom ik deze topic gestart ben dat iedereen eens goed gaat nadenken wat het betekent als je jezelf opgeeft voor een clinic, dat je door niet tekomen andere te kort doet, geef je op en kom of doe het niet en laat andere niet in het ongewisse neem je verantwoordelijkheid en wordt volwassen ( iedereen die zich nu aangesproken voelt) denk hier maar eens goed over na

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:22

Het was opeens heel mooi weer, misschien was dat de reden: ik was ook liever naar mijn paard gegaan als daar voor nop opkruisen, is wel 140 km rijden voor mij.
Ik vond het een enorme anti-climax: had allemaal voorbereidingen gedaan, en thee en koekjes en lunchpaketten mee. Als verassing, bovendien werkt je brein beter als je suikerspiegel niet te laag is. en ik was van plan ieders brein eens goed hard aan het werk te zetten door te beginnen met uitleg over anatomie. Whoosh!
en allerlei leuke dingen om ''hands on'' te kunnen voelen.

Er is nog één kans: op 21 Juli.
De volgende clinic kost €40,- te betalen bij aanmelding!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:32

Je hebt helemaal gelijk om er geld voor te vragen, je geeft er tenslotte je tijd, moeite en kilometers voor. En daarbij heb je ook behoorlijk wat te vertellen, dat is zeker wel de moeite waard.
(nee, ik kom niet, ik ben dan nog op vakantie en heb ondertussen niet meer zoveel met westernzadels.....)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:02

Mag ik even een opmerking plaatsen?

Je denkt toch niet dat als je ziet dat er een 4tal mensen meedoet met een gratis clinic, je mensen krijgt als de clinic 40 euro kost?