[WN] Jillaroo in Australië!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_1987

Jillaroo in Australië!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:43

Hallo allemaal. Ik lees hier al wat maanden mee en heb me nu toch maar aangemeld.

Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met paardrijden. Ik heb dit voorheen altijd al gewild, maar nooit kunnen doen en nu was eindelijk dat moment daar. Meteen maar met western begonnen want dressuur trekt me totaal niet. Nu volg ik 3 keer per week les bij manege de rottemeren in bleiswijk (Tripple B Ranch) en vind het super. Ik krijg er maar geen genoeg van en het gaat steeds beter. Omdat ik zoveel les volg merk ik ook dat ik best snel vooruit ga.

Ik kwam laatst deze website tegen: http://www.leconfieldjackaroo.com en vond dit er zo gaaf uitzien dat ik me vrijwel meteen heb aangemeld. De cursus is betaald, het ticket geregeld en ik ga naar Australië om die cursus te doen! Geloof me, dit is de gaafste impulsieve actie ooit! Haha!

Nu, de vraag. Weet iemand waar ik een gebruiksvriendelijke 'broad brimmed hat' (wat ik dus begrijp als cowboyhoed) kan kopen? Eentje die dus niet voor de sier is maar echt voor het gebruik en het liefst niet te duur. Een collega zei dat ik die dan het beste in Australië kon kopen, maar je zal er maar staan en ze hebben geen geschikte voor mij Bloos Liever ben ik goed voorbereid. Ook ben ik daarom al op zoek naar goed insectenwerend middel. Dus niet onze deet, maar echt iets krachtigs wat daar ook goed werkt.

Ik heb er super veel zin in. 8 Oktober zit ik in Australië! Superspannend en eng, maar ik ga ervoor. En lekker helemaal alleen, voor als het nog niet spannend genoeg is Haha!

Ik ben erg benieuwd of hier mensen zijn met ervaringen met deze ranch of die dit jaar misschien wel gaan. En hoop ook dat jullie mij met de hoeden- en insectenkwestie kunnen helpen.

Groetjes, Roos.

crazycactus

Re: Jillaroo in Australië!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:33

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:56

lijkt me leuk een keertje te doen!
veel succes iig...
een hoed vinden zal nog niet zo moeilijk zijn Knipoog

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:36

Ik ben op dezelfde ranch geweest in 1999! Wat leuk dat je er ook heen gaat! Ik vond het een geweldige ervaring. Je leert er echt van alles. Ik reed toen nog geen western, en het was mijn eerste ervaring met western riding. De eigenaar deed ook aan natural horsemanship en gaf daar toen ook demonstraties in.
Als je meer wilt weten laat me dat dan even weten!
Ik heb nog wel een hoed liggen die misschien wel geschikt is. Ik zal eens kijken waar ik die heb en dan maak ik even een foto voor je.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:41

Hoed gewoon in aussie land kopen..daar is echt enorm veel keus en je hebt gelijk en leuk souvenir.
maar zelf denk ik niet dat je met hoed mag rijden...iedereen rijd daar met zo'n witte jockey helm

En als je wat extra geld mee neemt koop je daar ook zo'n waxjas...100x beter dan hier.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:58

Toen ik er was mocht je gewoon met hoed rijden. Maar misschien dat dat intussen verandert is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:40

Klinkt gaaf joh! Ga je alleen of niet?
In ieder geval alvast veel plezier!

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 14:55

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb ook een cap, maar de hoed is nodig voor wanneer je aan het werk bent denk ik. Er staat in ieder geval op de website dat je die nodig hebt. Zoals ik al zei, ik weet dat ze in australië te krijgen zijn, maar ik heb waarschijnlijk geen tijd om die nog te kopen als ik daar ben en zo wel, zal je zien dat ze niets hebben wat geschikt is voor mij. Dus liever goed voorbereid.

@ Linda: Ja ik ga alleen, stoer he Haha!

@ Wgirl: Leuk dat jij er ook geweest bent, hopelijk is het na die jaren alleen maar leuker geworden.

Is er toevallig nog iemand die me kan helpen met insectenwerend spul?

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:55

Ik zou insecten spray in Australie zelf halen. Ze hebben daar wat sterkere producten dan wij hier. De insecten zijn daar ook wat groter..Dat viel in Tamworth trouwens wel mee in deze tijd van het jaar. Als je meer naar het noorden gaat, worden de insecten ook groter!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:14

heee ik las er een artikel over in decountry life! ik wilde ook meteen wel heen! of als onderdeel van een honeymoon... mijn vriendje zag dit helaas niet zitten... (hoe kan dat nou? hij is boer en dan zou het toch juist leuk zijn om eens op een Australisch bedrijf te kijken??? wie weet haal ik hem ooit nog over....)
jij heeel veel plezier! ik wil een uitgebreid verslag en foto's!!! Ja

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 15:14

Dat zal er zeker komen Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:37

Kan je op het vliegveld daar, misschien moet je zelfs overstappen, alvast niet iets kopen? Of tijdens de autoreis naar de ranch in een dorp.
Zonnebrandmiddel schijnt daar ook belangrijk te zijn.......

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 19:06

Dat is inderdaad ook errug handig. Factor 100 ofzo Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:34

Leuk zeg! Ik ben ook twee dagen 'Jillaroo' geweest, ik heb in totaal 14 dagen op een cattle station doorgebracht, waarvan 2 dagen écht te paard. En heb daar echt een ge-wel-dig-e tijd gehad!

Waar vlieg je heen? Sydney? Zo ja... blijf je daar dan een dag of wat?
Ga naar Paddy's Market (dat ligt tussen het Central Station en Darling Harbour), daar hebben ze alles. Hele goede cowboyhoeden, kleurige shirtjes, konijntjes, wortels, vis, mobiele telefoons, noem het op, ze hebben het daar. En niet echt duur.
Blijf je niet in Sydney, of vlieg je daar niet heen, dan heb je verder door heel Australië echt wel de mogelijkheid cowboyhoeden te kopen. Het is zo'n toeristisch ding, dat je ze overal kunt krijgen, eerlijk waar. Niet teveel over stressen. Australië is zó'n relaxt land, niemand stresst daar, en er is altijd wel wat te regelen. Je wordt heus niet van de cursus verbannen als jij zonder hoed aankomt (al lijkt me die kans erg klein, aangezien je ze écht overal kunt vinden).
Die hoed is trouwens inderdaad erg handig, hij helpt goed tegen de zon, anders heb je in no-time verbrande oren en neus. En het staat natuurlijk ook wel stoer. Zo gauw ik die hoed opzette voelde ik me cowboy Haha!

Over je kleren, zorg echt voor lekkere zittende jeans en een longsleeve-shirt, de zon is zó fel daar dat je echt verbrand als je de hele dag buiten aan het werk bent. Die lange mouwen vond ik geen overbodige luxe en zoveel warmer krijg je het er niet door.
Goede leren laarzen zijn ook erg fijn, zeker met alle slangen die daar rond kruipen. Als je laarzen draagt happen ze eerst daarin, in plaats van in je blote voet als je op slippers loopt.

Zonnebrandmiddel factor 30 is genoeg in principe. Zelfs ik met mijn supersnelle verbrand-huidje had daar genoeg aan. Wel vaak smeren. Ook hier een tip; bij Coles (supermarkt) hebben ze hele goedkope zonnebrandcreme, een flinke tube voor maar $2,79 geloof ik en die werkt net zo goed als de duurdere variant. Geld, geld! Je moet gewoon even opletten of ze een breed spectrum hebben.
En meteen handig om dan ook een lippenbalsem met bescherming tegen de zon aan te schaffen. Want je lippen barsten erg snel in het australische land.

Een goede repellent is Aerogard, wederom te verkrijgen bij Coles (maar ook alle andere supermarkten). Je hebt ze op verschillende sterktes en als je Tropical Strength hebt, dan werken die echt goed voor 6 uur. Nu heb je in NSW niet zoveel last van insecten als bijvoorbeeld in QLD, maar ze hebben ze wel.

Hoe lang ga je er eigenlijk heen? Echt maar 11 dagen? Of maak je er meteen een langer reisje van; aangezien je er toch bent, daar aan de andere kant van de wereld? Lijkt me wel zonde om zó lang te vliegen, jetlag te hebben, 11 dagen hard te trainen en dan weer weg te gaan, ik zou zeker van de kans gebruik maken om meer te zien!
Ik heb echt een geweldige tijd gehad op mijn cattle station, maar ik kreeg dan ook alle aandacht, dat lijkt me wel anders daar op die cursus omdat ze de aandacht moeten verdelen over 25 cursisten. Zelf zou ik denk ik nooit zo'n cursus doen, het lijkt mij te 'nep' (ingestudeerd is misschien een beter woord). Ik vond het zelf zo speciaal dat ik in het 'echte' leven meedraaide en écht zag hoe het er aan toe gaat daar.
En ik moet zeggen dat ik dat property waar jij heen gaat wel erg klein vind. Maar 4600 acres. Ik zat zelf op een 'klein' station van 40.000 acres. Deze familie bezat nog 4 property's waarvan de grootste ruim 400.000 acres was. Dan klinkt 4600 ineens wel heel klein Bloos

Nouja, genoeg geluld, heel veel plezier! Ga ervan genieten en die hoed... dat komt vanzelf wel als je daar bent Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:57

Geen geschikte Aussie hoed in Australië voor jou?? Kom meis, wat denk je zelf...
Lekker daar kopen, ben je goedkoper uit en heb je waarschijnlijk nog betere kwaliteit ook dan hier...

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 22:05

assie schreef:
Leuk zeg! Ik ben ook twee dagen 'Jillaroo' geweest, ik heb in totaal 14 dagen op een cattle station doorgebracht, waarvan 2 dagen écht te paard. En heb daar echt een ge-wel-dig-e tijd gehad!

Waar vlieg je heen? Sydney? Zo ja... blijf je daar dan een dag of wat?
Ga naar Paddy's Market (dat ligt tussen het Central Station en Darling Harbour), daar hebben ze alles. Hele goede cowboyhoeden, kleurige shirtjes, konijntjes, wortels, vis, mobiele telefoons, noem het op, ze hebben het daar. En niet echt duur.
Blijf je niet in Sydney, of vlieg je daar niet heen, dan heb je verder door heel Australië echt wel de mogelijkheid cowboyhoeden te kopen. Het is zo'n toeristisch ding, dat je ze overal kunt krijgen, eerlijk waar. Niet teveel over stressen. Australië is zó'n relaxt land, niemand stresst daar, en er is altijd wel wat te regelen. Je wordt heus niet van de cursus verbannen als jij zonder hoed aankomt (al lijkt me die kans erg klein, aangezien je ze écht overal kunt vinden).
Die hoed is trouwens inderdaad erg handig, hij helpt goed tegen de zon, anders heb je in no-time verbrande oren en neus. En het staat natuurlijk ook wel stoer. Zo gauw ik die hoed opzette voelde ik me cowboy Haha!

Over je kleren, zorg echt voor lekkere zittende jeans en een longsleeve-shirt, de zon is zó fel daar dat je echt verbrand als je de hele dag buiten aan het werk bent. Die lange mouwen vond ik geen overbodige luxe en zoveel warmer krijg je het er niet door.
Goede leren laarzen zijn ook erg fijn, zeker met alle slangen die daar rond kruipen. Als je laarzen draagt happen ze eerst daarin, in plaats van in je blote voet als je op slippers loopt.

Zonnebrandmiddel factor 30 is genoeg in principe. Zelfs ik met mijn supersnelle verbrand-huidje had daar genoeg aan. Wel vaak smeren. Ook hier een tip; bij Coles (supermarkt) hebben ze hele goedkope zonnebrandcreme, een flinke tube voor maar $2,79 geloof ik en die werkt net zo goed als de duurdere variant. Geld, geld! Je moet gewoon even opletten of ze een breed spectrum hebben.
En meteen handig om dan ook een lippenbalsem met bescherming tegen de zon aan te schaffen. Want je lippen barsten erg snel in het australische land.

Een goede repellent is Aerogard, wederom te verkrijgen bij Coles (maar ook alle andere supermarkten). Je hebt ze op verschillende sterktes en als je Tropical Strength hebt, dan werken die echt goed voor 6 uur. Nu heb je in NSW niet zoveel last van insecten als bijvoorbeeld in QLD, maar ze hebben ze wel.

Hoe lang ga je er eigenlijk heen? Echt maar 11 dagen? Of maak je er meteen een langer reisje van; aangezien je er toch bent, daar aan de andere kant van de wereld? Lijkt me wel zonde om zó lang te vliegen, jetlag te hebben, 11 dagen hard te trainen en dan weer weg te gaan, ik zou zeker van de kans gebruik maken om meer te zien!
Ik heb echt een geweldige tijd gehad op mijn cattle station, maar ik kreeg dan ook alle aandacht, dat lijkt me wel anders daar op die cursus omdat ze de aandacht moeten verdelen over 25 cursisten. Zelf zou ik denk ik nooit zo'n cursus doen, het lijkt mij te 'nep' (ingestudeerd is misschien een beter woord). Ik vond het zelf zo speciaal dat ik in het 'echte' leven meedraaide en écht zag hoe het er aan toe gaat daar.
En ik moet zeggen dat ik dat property waar jij heen gaat wel erg klein vind. Maar 4600 acres. Ik zat zelf op een 'klein' station van 40.000 acres. Deze familie bezat nog 4 property's waarvan de grootste ruim 400.000 acres was. Dan klinkt 4600 ineens wel heel klein Bloos

Nouja, genoeg geluld, heel veel plezier! Ga ervan genieten en die hoed... dat komt vanzelf wel als je daar bent Knipoog

Zó! Dáár heb ik een hele hoop aan, thank you very much! Knipoog

Ik blijf echt maar die 11 dagen, dit heeft meerdere redenen. De eerste is dat ik na 14 dagen Duitsland al zó graag naar huis wil, dat ik die 11 dagen voor zo'n eerste keer aan de andere kant van de wereld wel genoeg vind. De tweede reden is (hopelijk) onze berner sennen pup die in die periode thuis mag komen en de derde en misschien wel belangrijkste reden, ik moet gewoon weer werken, kan niet meer dan 2-3 weken vrij krijgen. Waarom dan nu zou je je afvragen? Dat is simpel; omdat ik het NU wil! Haha! Stel dat ik het uitstel en onder een bus loop, heb ik het mooi nooit gedaan. Het ticket krijg ik van iemand, dus dat scheel ook een hele hoop. Ik zal vast wel wat tijd hebben om rond te hangen want ik moet in Sydney nog de trein pakken en nog een nacht logeren in Tamworth, zo ook met de terugreis. Heb er vet zin in en vind het superspannend!

Ik heb leren bergschoenen, waarmee ik hier ook altijd paard rijd. Zou dit ok zijn? Er zit wel profiel onder maar zelf vind ik dit eigenlijk juist wel prettig, blijf goed in de beugels zitten, maar ze zijn ook weer smal genoeg om snel los te komen indien nodig. Ik ga nog eens op jacht naar fijne jeans en longsleeves die niet te dik zijn, allemaal voorpret, leuk! Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:00

Ja hoor, als je niet vast blijft zitten in de beugels, dan zullen die bergschoenen van je vast goed zijn Knipoog .
Bij mij droegen de laarzen vooral bij aan het 'cowboy-gevoel' Haha!
Die laarzen kreeg ik te leen van de familie waar ik logeerde, ze moesten helemaal onder het stof ergens op een hooizolder vandaan worden gehaald en het heeft me echt ruim een half uur gekost om ze weer toonbaar, stofvrij en ingevet te krijgen *LOL*

En geloof me... als je daar bent heb je zóveel te doen dat je écht geen tijd hebt om te denken aan thuis. En bedenk maar gewoon dat ze daar ook wel telefoon hebben en dat een belletje naar huis zó gedaan is.

Als je daar eenmaal bent, dan wil je volgens mij echt niet weg... Het land is zo schitterend en gróót. Ik ga zeker nog terug, ooit. Trouwen met mijn miljonair-bananenbaas Lovers haha.

Over de longsleeves;
Afbeelding
Zoiets is erg handig. Zorg dan wel dat je er een van dunne stof koopt, je wilt namelijk niet in té dikke kleren rondlopen daar.

En zoals Francis al zegt... echt, die geschikte hoed kun je véél beter in Australië kopen. Je hebt ze er in alle kleuren en maten, knalroze, met franjes, bruin, met leren bandjes, met kraaltjes, noem het op, het is er. Niet zoveel zorgen over maken Knipoog

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:52

Ik doe mijn best, maar het is ook zo spannend! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:00

Ik ben ook op deze ranch geweest, maar dat was in 1997! Krijg spontaan heimwee... Ik heb me daar super vermaakt!

Ik hoop dat jij net zo veel lol hebt daar als ik heb gehad!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 07:47

Oh, wat enorm gaaf dat je zomaar ineens gaat! *Voelt een enorm jaloerse steek*. Ik ben in April dit jaar 10 dagen in Australie geweest (World Cup Polocrosse Warwick), en ik heb nog steeds iedere dag heimwee Bloos

Ik ga in 2008 dan ook voor een jaar naar mijn droomland terug en dan ga ik ook de 5 (of de 11) dagen naar Leconfield. Gewoon kijken hoe het is, ervaring op doen etc. Ik ga daarna dan ook naar kennissen en vrienden van mij in Aus naar hun op de boerderij en daar verder werken. Ook ga ik natuurlijk weer enorm veel polocrosse spelen.

Een hoed kun je inderdaad beter gewoon daar kopen hoor. Ze hebben zoveel keus in modellen en kleuren, dat er voor iedereen wel iets is.

Cowgirl, witte jockeyhelm? Waarschijnlijk de daar o zo bekende New Derby? (zie mijn profiel, ik ben ook trotse eigenaar van mijn polocrosse helmpje Lovers )

Assie, hahahaha ook al dromen van trouwen met een Aussie hunk? Hier nog 1 Huilen van het lachen Maar dan geen bananenbaas, doe mij maar een Polocrosse speler of surfer Huilen van het lachen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:02

_Florien_ schreef:
Assie, hahahaha ook al dromen van trouwen met een Aussie hunk? Hier nog 1 Huilen van het lachen Maar dan geen bananenbaas, doe mij maar een Polocrosse speler of surfer Huilen van het lachen

Ik had hem gevonden hoor Knipoog
Sterker nog, het huwelijksaanzoek heeft hij nog nét niet gedaan. En hij is/was ook surfer. Als ie op zijn surfboard staat *Mjammie* Kwijl
Verder was het echt het ideale vriendje, toen ik daar was. Maarja, om daar nu te gaan wonen, kinders krijgen, trouwen, katholiek te worden en de rest van mijn leven in de bananen te werken en kinders op te voeden, dat leek me _nu_ nog ook niet echt wat. Mis hem wel Verdrietig

Waarom ga jij trouwens die cursus doen als je ook bij vrienden op het bedrijf kunt werken? Ik heb alles in de praktijk geleerd, was ook erg leuk en kostte niks, sterker nog, ik verdiende er geld mee Knipoog . Vind Leconfield trouwens ook erg duur, ik heb er anderen gezien waar je voor de helft van het geld ongeveer hetzelfde krijgt aangeboden. Maar dan zit je wel in Queensland.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:14

Tip wat kledij betreft: neem niet te veel synthetisch stof mee, eerder katoen, linnen, wol (ja! een dikke trui is altijd handig!). Synthetisch spul plakt nogal als je zweet, voelt warmer aan, en 'verbrand' makelijke (zon erdoor).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:15

assie schreef:
Ik had hem gevonden hoor Knipoog
Sterker nog, het huwelijksaanzoek heeft hij nog nét niet gedaan. En hij is/was ook surfer. Als ie op zijn surfboard staat *Mjammie* Kwijl
Verder was het echt het ideale vriendje, toen ik daar was. Maarja, om daar nu te gaan wonen, kinders krijgen, trouwen, katholiek te worden en de rest van mijn leven in de bananen te werken en kinders op te voeden, dat leek me _nu_ nog ook niet echt wat. Mis hem wel Verdrietig

Waarom ga jij trouwens die cursus doen als je ook bij vrienden op het bedrijf kunt werken? Ik heb alles in de praktijk geleerd, was ook erg leuk en kostte niks, sterker nog, ik verdiende er geld mee Knipoog . Vind Leconfield trouwens ook erg duur, ik heb er anderen gezien waar je voor de helft van het geld ongeveer hetzelfde krijgt aangeboden. Maar dan zit je wel in Queensland.

Hahaha, ooh dat lijkt mij juist wel wat Huilen van het lachen Hahah. Alleen die bananen staan me tegen Huilen van het lachen Ik ga die cursus doen omdat het me gewoon een enorm leuke ervaring lijkt. En ja, dat is het bij die andere mensen natuurlijk ook. Ik heb vrienden wonen in Brisbane, dus dan zit ik zoiezo in Queensland. Maar die hebben zelf geen koeien. Een collega van haar wel, en daar ga ik dan dus misschien heen. Waar ze precies woont weet ik nog niet. Verder heb ik meer kennissen in Australie, maar daar ga ik alleen polocrosse spelen waarschijnlijk. Ik moet alles nog goed uitzoeken, dus echt veel informatie heb ik nu nog niet. Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:36

Citaat:
Cowgirl, witte jockeyhelm? Waarschijnlijk de daar o zo bekende New Derby? (zie mijn profiel, ik ben ook trotse eigenaar van mijn polocrosse helmpje )

Waar ik ben geweest waren het jockey helmen...erg lekker als het 35 graden is en je 8 uur per dag op een knol zit Duivel . Ik vond het helemaal niks.

Maar het moet daar vanwege de verzekering...daarom denk ik dus dat als er op leconfield gereden wordt er zo'n helm op moet en geen hoed. Neemt natuurlijk niet weg dat een hoed prima is (en zelfs beter dan een petje) buiten de paardrij uren om.

Wel jammer dat TS maar 11 dagen gaat. Ik had zeker 3 dagen last van een jetlag en de reis duurt zooooo lang. Sydney-Tamworth is ook zeker nog een dag reizen.

Roosje_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 17:02

Ik neem gewoon mijn cap mee en koop daar een hoed, dan past het nog wel in mijn koffer en heb ik allebei voor als het nodig is.

Jetlag is inderdaad balen, maar ik ben optimaal voorbereid. Een flinke zooi homeopathische rust/slaap tabletjes, bach rescue, misschien nog wat propranolol en een flinke borrel en ik ga gewoon onder zeil in dat vliegtuig Tong uitsteken Bij mij maakt het namelijk niet zoveel uit om welke tijd ik slaap, áls ik maar slaap heb gehad. Dus dat komt vast goed Haha!