Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ja, ik rij dus western (reining) met mijn Criollo Gomèz, en ben daar zeer over te spreken. Dit ras heeft eigenlijk alles wat je voor de diverse disciplines nodig hebt en is dus erg geschikt voor all-round western rijden. Het enige wat ik niet kan beoordelen is pleasure, omdat ik er nooit op heb getrained en het zelf ook niet de grootste uitdaging vindt (let wel; goed pleasure rijden is een kunst
dus niets ten nadele van de pleasure-fans). een fanatieke cutting-ruiter zei me laatst nog dat Criollo's eigenlijk geschikter zijn daarvoor dan quarters
Mijn ervaring is dat criollo's snel zijn, heel wendbaar, leergierig, cool in 't koppie
stoer, ijzersterk èn een gigantisch uithoudingsvermogen. Ik had ook een quarter, prima paard verder maar ik geef toch de voorkeur aan de criollo iniak schreef:meldt zichja, ik rij dus western (reining) met mijn Criollo Gomèz, en ben daar zeer over te spreken. Dit ras heeft eigenlijk alles wat je voor de diverse disciplines nodig hebt en is dus erg geschikt voor all-round western rijden. Het enige wat ik niet kan beoordelen is pleasure, omdat ik er nooit op heb getrained en het zelf ook niet de grootste uitdaging vindt (let wel; goed pleasure rijden is een kunst
dus niets ten nadele van de pleasure-fans). een fanatieke cutting-ruiter zei me laatst nog dat Criollo's eigenlijk geschikter zijn daarvoor dan quarters
Mijn ervaring is dat criollo's snel zijn, heel wendbaar, leergierig, cool in 't koppie
stoer, ijzersterk èn een gigantisch uithoudingsvermogen. Ik had ook een quarter, prima paard verder maar ik geef toch de voorkeur aan de criollo
crazycactus schreef:Er kan in nederland haast niet gefokt worden... uit argentinie komen meestal alleen maar ruinen
ben ook heel blij met hem en apart is hij zeker, vooral zijn persoonlijkheid
ik heb hem van Rietveld hier op bokt gekocht, maar kende hem al van de western-manege waar ik vroeger reed. Ik wilde hem toen ook al graag hebben maar Rietveld had al een optie op 'm en zodoende kocht ik destijds een ander paard (quarter) lokys bald face. Toen Loky langduring geblesseerd raakte overwoog ik toch een ander paard te kopen. Via via begreep ik dat Rietveld door omstandigheden Gomèz weer van de hand wilde doen en heb ik hem destijds alsnog kunnen kopen.
; vandaar dat pleasure niet zo'n handig onderdeel is voor ons
fleurbartels schreef:en voorwaarts cq snel?
ps hoop niet dat ik je beledig, crazycactus, maar ik ken geen een gezonde quarter! (overdreven gezegt...)
Splash schreef:fleurbartels schreef:en voorwaarts cq snel?
ps hoop niet dat ik je beledig, crazycactus, maar ik ken geen een gezonde quarter! (overdreven gezegt...)
Dus wat je zegt is dat Quarters over het algemeen ongezond zijn? Ik denk dat die discussie hier al eens eerder is voorbij gekomen.
Ieder ras heeft z'n tekortkomingen, zo ook de quarter, maar ik denk dat je nu wel heel erg overdrijft.