[WN] Gruwelverhaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

westernchick

Gruwelverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:18

Gruwelmanege

Moet je dit horen :

Vorig jaar mei ben ik op een Western / Dressuur manege in Bleiswijk gaan staan met mijn paard. Op zich een leuke manege, aan het recreatiebos Bleiswijk
Goed te rijden binnenbak een buitenbak stapmolen en paddocks,niks mis mee toch? Alleen die nieuwe eigenaren zijn niet zo als je van eigenaars mag verwachten. De nieuwe eigenaren zijn vorig jaar mei op deze manege begonnen.
Oké alle begin is moeilijk, beetje gestres wat er bijkomt alles is nieuw, maar ja je hebt met klanten te maken. Nou klantvriendelijk zijn ze niet en is ook nooit beter geworden.
Als je ook maar iets verkeerd doet word je publiekelijk op je nummer gezet en kleinerend tegen je gedaan.
Ook word er ontzettend geluld over je. Oké op iedere manege en andere instellingen heb je dat maar om als eigenaren daar ook volop aan mee te doen, gaat toch wel erg ver.

Hier komt mijn ervaring:

Veertien dagen geleden was ik met vakantie gegaan. Ik had mijn paard netjes overgedragen aan een vriendin van mij die mijn paard genoeg beweging zou geven en dit ook gedaan heeft. Ook heb ik tegen de eigenaren van de manege gezegd dat mijn vriendin mijn paard zou doen zodat ze wisten aan wie ik mijn paard overgedragen had.
9 dagen later belde mijn vriendin op dat mijn paard niet zo lekker liep achter, misschien had hij zijn eigen verstapt of zo, ja er kan van alles gebeuren toch .
De volgende dag belde een andere vriendin en zei “hij komt zijn stal niet uit hij loopt heel moeilijk” . Je raad het al… bevangen. Dus na kort overleg de dierenarts erbij gehaald, en behandeld.

De volgende dag kwam ik weer terug van vakantie. Na overleg met de dierenarts mocht ik s’avonds 5 minuten stappen en uiteraard geen biks. Wat hij wel mocht was een klein plukje oud hooi en eigenlijk moest hij op zaagsel staan.
Nou…oud hooi hadden ze niet en waren ook beslist niet van plan om even 2 baaltjes voor mijn paard te regelen, oké zaagsel mag niet afgevoerd worden dus dan moest hij maar even tijdelijk in een vuile stal staan zodat hij in ieder geval zijn box niet leeg ging eten met als gevolg een verstopping. Daar zaten we niet op te wachten.
Ik vond het ook niet zo heel erg want je moet toch even alle zeilen bij zetten toch? Ik ben toen naar de eigenaresse van de manege toe gestapt om te vragen of zij mij financieel wat tegemoet wilde komen. Een box kost al genoeg en ik stond op volpension. Eten kreeg hij niet, stal werd niet opgestrooid, oud hooi moest ik zelf voor zorgen.
Het eerste wat zij zei was “nou dat is mijn schuld toch zeker niet? “ Alleen de toon al! Ik zei “ik leg de schuld toch niet bij jouw neer? Het gaat er om dat mijn paard beter moet worden en of we wat kunnen regelen.
“Nou eigenlijk niet” zei ze “dat is het risico wat je hebt met een paard, het ene paard eet 2 kilo en het andere paard 5 kilo maar oké ik zal het met mijn partner overleggen” Ik liep terug naar mijn vriendin om te vertellen wat er gezegd was en op wat voor een toon het ging.
Tja dat had ze dus gehoord. Oké dat mocht, want ik loog er niet om dus….

Die middag belde ik een andere vriendin waar hij die zomer op het land zou gaan om te vertellen dat dit waarschijnlijk niet door zou gaan. Zij adviseerde mij om per direct te komen dan kon ze hem behandelen met o.a. de Bio scan waar veel resultaat mee te behalen is, ook als ze andere aandoeningen hebben. Nou dat zag ik wel zitten, dus ik s’avonds naar de eigenaar van de manege die aan de waterkant zat te vissen.
Ik had mijn zin nog niet eens afgemaakt toen hij meteen al zei “voor dat je verder gaat, het is mijn vrije avond maar ik zal je toch heel even te woord staan ( kleinerend ). Ik slikte maar even want wilde het gesprek goed laten verlopen.
Ik vertelde dus dat mijn paard de volgende dag voor behandeling weg zou kunnen. Waarop hij mij direct in de rede viel zei “voor financiële tegemoetkomingen hoef je bij mij niet aan te kloppen het is je eigen rot schuld, je loopt maar met dat paard te rennen je zet hem weg en gaat zo met vakantie! “ Nou dat was dus niet zo en dat wist hij ook.
Op hun site staat dat ruiter en paard hoog in het vaandel staan.
Nou niet dus. Ook mijn man was zich er mee gaan bemoeien want die eigenaar deed uitspraken waar de honden geen brood van lusten . Ik moest die avond met mijn paard op dokters advies 5 minuten lopen.
Dat was volgens hem helemaal niet goed en die dokter was al helemaal een klootzak. Heel de boel ging escaleren, mijn man zei toen “er staat bij jullie helemaal niks hoog in het vaandel!
Alleen winstbejag is bij jullie van toepassing en voor de rest interesseert het jullie niks!”
Het mooiste was dat de eigenaar zei dat het misschien wel zo was!
Ook vertelde wij hem we dat de volgende dag, nadat de dierenarts zou komen wij het paard zouden weghalen. Toen wij wegliepen werden we nageroepen zeg maar gerust uitgejouwd. Volwassen hè? De volgende dag heb ik mijn paard inderdaad weggehaald en toen ik het terrein afreed ben ik zowel door de eigenaar als door de eigenaresse nageroepen en uitgelachen. Dit is toch te erg voor woorden. Ik zal je vertellen… Dit alles gebeurde allemaal in het openbaar zodat iedereen er van kon genieten. Persoonlijk ben IK niet zo opgevoed!
Laat ik wel duidelijk zijn het ging mij echt niet meer om een tegemoetkoming, maar op de manier waarop ik behandeld ben!

Even ter info: Met mijn paard gaat het nu echt stukken beter dankzij de goede zorgen die hij gekregen heeft van de dierenarts, en mijn vriendin die met de bioscan behandeling is gestart.

Zijn er nog meer mensen die zo iets hebben meegemaakt?
Ik ben daar heel benieuwd naar.

MamboBeach

Re: Gruwelverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:23

Ik heb ook wel eens belachelijke dingen meegemaakt hoor!
Maar hoe onvolwassen is dit zeg! Misselijk

Wat een stelletje joh, gelukkig dat je weg bent daar!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:25

Wat een eikels daar zeg! Beetje begrip kennen ze niet.. Gelukkig ben je er nu weg en staat je paard op een betere plek. Hopelijk is ie snel van zijn bevangenheid af..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:27

jeejtje zeg ik heb wel ooit dingen mee gemaakt maar niet zo ver!
dat zulke dinge zomaar kunne he echt niet normaal

ik ben blij dat ik bij een fijne stal sta
ik weet zeker dat zulke dingen bij ons niet voort zullen komen
de eigenaar vind t juist gezllig om af en toe te komen kletsen
en de paarden staan bij hem echt op nr 1 en zo zou het eigenlijk
overal moeten zijN!!

westernchick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:27

Ik kan het inderdaad niet geloven dat zoiets nog bestaat! En dat terwijl we volwassen mensen zijn.
Kan het niet geloven.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:31

wees blij dat je er niet meer staat en weg bent. succes met het herstel van je paard en dat is het belangrijkste toch ?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:31

Pff, wat is dat in vredesnaam voor manege? Hoe hou je je klanten?! Verward Is toch belachelijk dat er niet eens normaal wat te regelen valt! Groot gelijk dat je er bent weg gegaan! Gelukkig dat t nu beter gaat met je paard!

westernchick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:38

Ik ben inderdaad weg met mijn paard, de stalling die ik een dag daarvoor jammerlijk nog betaald had, mag hij in zijn *piep* steken. Hopelijk is dit een waarschuwing voor velen. Gelukkig zijn er genoeg maneges die leuk en gezellig zijn. Maar helaas zijn er ook maneges die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:41

Erg eenzijdig verhaal,waar toch dingen in voorkomen waardoor ik toch een beetje ga twijfelen aan de hele voortgang.
En het nut van dit verhaal is?????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:46

westernchick schreef:
Dit alles gebeurde allemaal in het openbaar zodat iedereen er van kon genieten. Persoonlijk ben IK niet zo opgevoed!

Nee Bokt is inderdaad helemaal niet openbaar, dit leest bijna niemand... En de betreffende stal is ook niet duidelijk genoeg omschreven om herkend te worden zullen we zeggen....

Ondanks dat ik e.e.a. na het horen van jouw kant van het verhaal (!) als absoluut stijlloos en tamelijk gestoord zou betitelen (helaas zijn er zo nog veel meer hoor, pensionhouders roepen zichzelf graag tot Goeroe uit), wil ik je er wel op wijzen dat je zelf nu precies hetzelfde doet.

Tip: verlaag je niet tot het niveau van de ander...
Er staan daar ongetwijfeld ook tevreden klanten, en reken maar dat jouw vertrekactie daar hot item is. Dus goede kans dat je verhaal hier gelezen gaat worden, dat er nog meer gedonder van komt, en dan is Bokt weer te klein...

En als antwoord op je laatste vraag: ja, helaas hebben wij ook een redelijk vergelijkbare ervaring. Liegende stalhouder (bv over paarden wel of niet buiten, of over wie een paard traint), niet (voldoende) voeren en daar uiteraard gewoon over liegen als je aangesproken wordt (zelfs als blijkt dat ze gecontroleerd zijn en bewezen is dat er echt al een week met 1 pak hooi gedaan wordt op 12 paarden...), alles beter weten dan bv andere trainers (niet presteren verder, ook niet starten, want dat is 'de opoffering om de sport beter te maken via de klanten' Haha! ), klanten afhankelijk houden van zichzelf, etc.
Beste wat je kan doen is je boeltje inpakken en wegwezen, ze een hand geven en bedanken voor wat ze gedaan hebben (sarcasme inslikken en heeeeeel erg aan je opvoeding denken op dat moment) en er gewoon nooit meer terugkomen. (En je daarna afvragen waarom je dat in vredesnaam niet eerder gedaan hebt, als je op je nieuwe stal komt en je ziet dat je paarden letterlijk aanvallen op het hooi dat daar voor ze klaarligt... Huilen )

Fijn dat het beter gaat met je paardje nu. Dan wéét je ook dat je de goede beslissing genomen hebt.

westernchick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:05

Dat is een heel eerlijk antwoord, en ja daar heb je gelijk in, maar...ik vond dit zo laag van die mensen dat ik er gewoon geen woorden voor heb. Wilde dit ook echt kwijt aan anderen.

Gelukkig weet ik inderdaad dat ik een goede beslissing heb genomen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:14

Ja op onze oude stal..Dit is een nieuw gebouwde manege en ging ook alleen maar om winst. Een goedkope kracht draait alles maar heeft de ballen verstand er niet van..Bij ons is het geescaleerd toen ons paard door de DA verkeerd was geent, niet geheel zijn schuld want paard word panisch..De volgende dag worden wij gebeld van henkie ( paard) heeft een mega grote buld op zijn schouder.Wij naar stal geract en hij had een bult ten grote van een meloen op zijn schouder. Ook had hij En geen hooi EN geen brok op, hing hij tegen de wand om zich staande te houden. Paard had dik 39 graden koort!. Dus wij naar diegene die de stallen runt..van waarom zijn wij niet gebeld? Hoezo wat is er aan de hand dan..kregen we als antwoord.

Nou sorry hoor zelfs een blinde kan dat zien, en de paarden waren al 2 keer gevoerd EN opgestrooid. Dan maak je mij niet wijs dat je dat niet ziet..

Maar goed de DA had dus door de schouderspier geent op het bot. Hij moest qua temperatuur goed in de gaten gehouden worden.Dus 3 keer per dag meten. Maar dat was daar te veel moeite, had ze echt geen tijd voor hoor! ( ondertussen kon ze wel dressuur proefjes voorlezen voor iemand anders)

We zijn goed boos geworden en uiteindelijk van stal geschopt omdat we te lastig waren en altijd zeikte Clown

westernchick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:26

Jemig Randle wat een verhaal! Ik begrijp echt niet dat zulke mensen een manege durven te gaan runnen. Als ze al niet eens met dieren om kunnen gaan. Belachelijk!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:13

met mensen omgaan ook niet Clown . Maar goed ik heb maar zo gedacht wie het laatst lacht lacht het best..wij staan nu perfect ergens..en al zijn klanten lopen weg er komen iedere week wel mensen informeren of er bij ons nog plek is.. Haha!

westernchick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:25

Kijk Randie daar doe je het voor he? Gelukkig ga ik ook naar een manege waar ik zeker van weet dat mijn paard en ik welkom zijn. En inderdaad, wie het laatst lacht lacht het best!!

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:50

wat een eikels zeg, gelukkig ben je daar weg. Ik was gelijk weggegaan, bij de eerste keer al dat ze zo deden. Ik hoop dat je paardje gauw hersteld.

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:22

Hm wat een bekend verhaal is dit zeg!
Volgens mij heb ik wel enig idee waarover dit gaat allemaal.

Nee het is niet netjes geweest zoals het gegaan is.
Jammer hoor.

Groetjes van mij.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:47

nu weet je in ieder geval zeker dat ze daar het beste met je paard voor hebben, en dat was ons toen en nu nog steeds heel veel waard!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:54

Wat een onbehoren zeg! Dit is toch niet de manier waarop je met elkaar omgaat! Misschien dat het een troost is maar het is toch zo dat als ze dit blijven volhouden, ze zelf failliet gaan. Niemand pikt dit toch...

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:02

Wat een debielen zeg. Lekkere reclame voor ze haha
Zoiets doe je toch niet...

en trouwens, een vrije dag als je een eigen stal/manege hebt? Je bent nooit écht vrij, je moet altijd beschikbaar
zijn volgens mij... wat een flapdrol
"Ruiter en paard staan hoog in het vaandel" Dus niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:07

M_K schreef:
en trouwens, een vrije dag als je een eigen stal/manege hebt? Je bent nooit écht vrij, je moet altijd beschikbaar
zijn volgens mij... wat een flapdrol

Nou ga ik het toch even opnemen voor de stalhouders. Waarom zou een stalhouder nooit eens vrij kunnen zijn? Wil je ze kapot krijgen ofzo? Een stalhouder is ook maar een mens en wil dus ook wel eens wat anders zien dan paarden en zeikende pensionklanten... Ik zou voor geen goud met ze willen ruilen!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:09

nee zo bedoel ik het niet. Maar als er iemand is met een probleem (zoals hier bijvoorbeeld het geval was) dan moet je dat toch wel kunnen melden denk ik? Vrije avond of niet.. Als je zo van je vrijheid wilt genieten, moet je geen stal/manege beginnen.
Daar kies je dan wel voor.

Ik zeg natuurlijk niet dat ze nooit vrij kunnen hebben, maar zorg dan dat er iemand anders is waar de mensen heen kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:13

Tuurlijk, als je er bent, dan ben je aanspreekbaar. Maar je moet ook wel een keer écht vrij kunnen zijn. Was slimmer van de stalhouder geweest om ook echt weg of in ieder geval onzichtbaar voor klanten te zijn. Anders word je als stalhouder echt NOOIT met rust gelaten.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:15

ja, ben ik helemaal met je eens Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook Knipoog

Chex99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:28

Als je een manege begint weet je waar je aan begint. Rust heb je inderdaad nooit tenzij je niet op het terrein aanwezig bent en even er voor gekozen hebt om even bij te tanken. Zolang je op het terrein aanwezig bent, ben je als eigenaar altijd aanspreekbaar, en zeker als het om problemen gaat.