Emmaa schreef:Na een half jaar niks gedaan te hebben om persoonlijke redenen,
wil ik is wat anders dan Dressuur!
Nou trekt Western mij wel erg aan.
Ik denk ook wel dat mijn pony redelijk geschikt is, omdat hij makkelijk op stem en zit te rijden is.
Elk gezond paard is in principe geschikt om bereden te worden.. of dat nu western of engels, of wat dan ook is. Ook in dressuur horen de paarden op zit geod te rijden te zijn en ook in de western is niet elke jury gecharmeerd van stemcommando's
Citaat:
Maar ik zou niet weten hoe ik moet 'beginnen'?
Bij het begin.. lezen, kijken, instructie zoeken.
Citaat:
Een westernzadel heb ik al, maar die ligt voor geen meter, dus die gaat eruit.
& ik ben opzoek naar een nieuwe. (:
Ook zonder westernzadel kun je westernrijden, het wordt alleen lastiger als je kalven gaat ropen en je hebt geen knop om je aan vats te houden ( koe vast te binden)
Ik zou dat pas op de tweede plaats zetten, ga eerst kijken of het echt is wat je ervan verwacht. Een goed passend westernzadel is niet goedkoop!
Citaat:
Westernprivelessen wil ik ook gaan nemen, maar hoe moet ik dan beginnen?
'westernhoofdstel' heb ik al, maar met een dubbelgebroken trensje.
Kan ik gewoon met mijn trensje beginnen?
Nogmaals, een westernoutfit maakt nog geen westernruiter. Rij gewoon met wat je plezierig vind, als je pony alijd een neusriem gewend is is het ook voor hem/haar wennen om ineens zonder te lopen. En je hoeft er echt niet meteen een schaar in te hangen. De meeste beginners en jonge paarden rijden (hopelijk) met een eenvoudig bit.
Citaat:
Haha, zoals jullie zien heb ik heel wat tips nodig!
Dus brand maar los.

Westernrijden is geen imago. De 'look' zal je niet helpen ene betere ruiter te worden. Mijn rijstijl veranderd niet als ik in een VHZ zit, misschien een beetje als ik op ene paard zit dat niet getraind is zoals ik dat gewend ben. De ene westernruiter kan dingen heel anders aanpakken dan de ander, daar zit veel verschil in. Ik krijg les van een dresuurruiter, onze visie's komen overeen.
Hopelijk heb je hier wat aan.. Belangrijkste tip.. Veel plezier!