Het ziet er allemaal keurig verzorgd uit; goed gedaan WRAN
Over het laatste puntje wil ik het hier graag een hebben.
Er vallen mij twee dingen op in de regels:
1.
Citaat:137. Voor de vaststelling van de "All Around Champion" van een wedstrijd, worden de
wedstrijdpunten van een combinatie over minstens drie (3) onderdelen uit de reeks
Showmanship at Halter, Western Pleasure, Trail, Western Horsemanship, Western Riding,
Reining, Versatile Horse, Working Cowhorse en Cutting waarin de combinatie bij de
geplaatsten is geëindigd, opgeteld.
Wanneer bij de vaststelling van de allround champion twee combinaties een gelijk
puntenaantal hebben, dan wordt volgens onderstaande methode beslist:
- De combinatie die in de meeste klassen punten heeft behaald;
- De combinatie die het grootste aantal andere combinaties verslagen heeft.
Allround champion titels worden uitgegeven voor klassen L1, L2 en L3 op A, B, en C
wedstijden indien per klasse tenminste 3 erkende onderdelen zijn uitgeschreven.
Indien een klasse is gesplitst in Jeugd en Volwassenen dan wordt voor beide categoriën een
Allround Champion titel uitgegeven. Indien (een enkele of meerdere) disciplines van twee
klassen zijn samengevoegd, tellen de punten van de geplaatsten gewoon mee alsof de hele
discipline in de klasse van de betreffende geplaatste combinatie werd verreden.
Voorheen telde de Versatile Horse niet mee omdat dit een onderdeel is (was?) alleen voor senior paarden.
Er was dan voor Junior paarden geen zelfde onderdeel waarin die punten konden halen, vandaar dat het niet mee telde.
Hoe gaat dit met de nieuwe regels?
2.
Citaat:In deze klasse mogen deelnemers starten die ingedeeld zijn in de klasse L3 indien zij starten
op een paard dat minder dan 10 punten heeft gehaald in de klasse L4, én nog geen punten
heeft gehaald in één of meer van de klassen L3, L2, of L1.
Deze regel is een hele goede verbetering.
Dit houdt dus in dat een ruiter die met zijn paard goede resultaten heeft behaald en in de klasse L3, L2 of L1 rijdt,
met een nieuw/jong paard in een klasse lager mag uitkomen.
Ik vind dit een hele goede zaak, zo kan je met een nieuw/jong paard weer rustig gaan opbouwen.
Goed gedaan WRAN