[WN] bestaan ze wel in het oosten des lands?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

bestaan ze wel in het oosten des lands?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 10:56

Western ruiters die een recreatie paint merrrie zoeken in het oosten des lands? Een kennis van mij is genoodzaakt haar paint merrie te verkopen wegens tijdgebrek. Haar man heeft destijds leren rijden op dit paard dus voor de zelfverzekerde westernruiter is dit een ideaal paard. Ze is verkeersmak, braaf in de omgang en het is ook nog eens een knappe tante om te zien. Ze is profesioneel ingereden destijds. Er zitten geen papieren bij maar daar is de prijs dan ook naar. De eigenaresse heeft destijds een advertentie op marktplaats gezet maar ze heeft hier weinig tot geen reactie op gehad.
Ik zit zelf niet in het westernwereldje, maar ik heb het idee dat het hele western gebeuren meer leeft in het westen van Nederland dan in het Oosten. Staat dit paard gewoon in het verkeerde deel van Nederland of is er geen markt voor dit paard?

timokyana

Re: bestaan ze wel in het oosten des lands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:59

ik denk zeker dat er wel markt voor is, maar dat het momenteel een beetje een vervelende periode is.Door de feestdagen zijn het erg dure maanden plus zit je ook nog eens met de winterperiode. Ik weet niet hoe het zit met het verschil in het oosten met westen. (ik stuur je even een pm)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:05

Ik denk niet dat het wat met het deel van het land te maken heeft, voor een leuk paard rijd ik net zo goed naar limburg of naar zeeland....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:10

als dit gaat over het paard wat ik denk (hing ook op de vrachtwagen van euro-horse, gereden door een man op de foto?)
dan heeft het meer te maken met de advertentietest en vooral met de foto's, op de foto's toont het paard niet!
daarnaast was de advertentieprijs incl toebehoren (waardoor logisch hoger), volgens mij is het beter om de kale verkoopprijs te noemen en dan toebehoren erbij aan te bieden.
daarnaast een paint merrie zonder papier is geen echte paint en dat schrikt ook af denk ik Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 11:11

Ik heb toch gemerkt (ik heb ooit eens eerder een paard verkocht voor een ander) dat wanneer er belangstelling was van mensen die verder weg kwamen ze minder snel geneigd zijn om te komen kijken. Overigens is het al een tijd terug dat ze de advertentie heeft geplaats, volgens mij was dat afgelopen zomer.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 11:12

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:13

ja zo rond het nk daar heb ik het over, was toen nml op paardenjacht en evelien wees me op dit paard.
edit ik zie de advertentie,is idd hetzelfde paard, kijk eens kritisch naar de foto's, het staat duf, oren naar achterenen onder het zadel si de foto ook vertekenend denk ik, hiervoor hga ik idd geen eind rijden.....
denkd at als er andere foto's bij de advertentie zo staan mensen er meer op zouden reagern.
en de afstand vraag ik me af, mijn vorige paard heb ik bovenit friesland gehaals terwijl ik toen nog in het oosten woonde, het paard daarvoor kwam uit utrecht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:54

Als ik naar de foto's kijk dan zie ik er niet direct een Paint in, als er dan ook nog geen papieren bij zitten dan kan ik niet anders konkluderen dat de prijs aan de hoge kant is.
Zeker de 1e foto heeft meer weg van een bonte WPN'er, de 2e toont al iets beter.

Verder moet je maar net iemand treffen die een bonte pony zoekt én recreatief wil gaan rijden of alleen wil starten bij de WRAN, want een rassenshow mag dus niet.

En kopen gaat vaak makkelijker als verkopen, dat is een feit.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:57

Het Oosten van het land kent nu ook weer niet zoveel westernruiters.
En hoe vervelend ook.. eerlijk gezegd zou ik geen paint kopen zonder papieren. Want WRAN-wedstrijden kan ik met mijn huidige paardenbestand al rijden. De enige reden om een ander paard (bij) te kopen zou dus een qpa zijn. En dat heeft dus weinig te maken met wel of niet in het oosten wonen.

Niet dat ik een extra paard wil overigens.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:59

Het lijkt niet echt op een paint,er zitten geen papieren bij,maar de prijs is wel voor een paard met papieren.Dus dan moet het al een exeptioneel goed of mooi paard zijn wil iemand die prijs er voor betalen.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:22

Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn hoor, een leuke netjes ingereden paint met papieren betaal je niet met een kleine 4000 euro ( zeker niet met een billy cook zadel, is nl ook niet 1 van de goedkoopste merken, toch ?? )
Dus ik denk, ook met het oog op niet serieuze paarde mensen, dat de prijs behoorlijk netjes is, en daarbij het is een vraagprijs dat houd in mijn ogen in dat er "onderhandeld" kan worden ..........
Nee hoor vind het heel netjes.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:34

Hoeveel wil je er hebben,met papier, van recreatie kwaliteit.
Buitenrittenpaard dus.Kan ik je de hele straat mee vol zetten in deze tijd van het jaar. Tsja, en het ligt er maar aan wat voor BC. En wie zegt dat het een goed gereden paard is?No offence,
maar dat zegt iedereen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 09:29

Met alle respect maar ik kan er geen Paint in ontdekken.
Het lijkt eerder een NRPS of een KWPN.
Ik denk dat dat de reden is dat je weinig tot geen reacties zult krijgen. Dit paard moet je niet als Paint verkopen want dan voelen mensen zich in de maling genomen, niet dat jullie dat bewust doen maar dat is wel de reactie die ik erbij voel.

Verkoop het als leuk bont recreatiepaard en indd. exclusief zadel,etc prijs erbij plaatsen want je kunt een 2e hands BC voor 700 euro kopen (ik weet natuurlijk niet wat voor BC dit is).

Dus het ligt niet aan de lokatie of markt maar meer een de presentatie en het paard..... Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:19

Ik ben altijd wat huiverig om een paard met zadel te kopen. Ik ken er teveel die met een niet-passend zadel kwamen nl.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:30

Ben het ook eens met vera, een echte paint kan ik dr niet in ontdekken.

Ik zou de prijs zonder toebehoren ook neerzetten, vind de prijs redelijk aan de hoge kant aangezien ze geen papier heeft en evt later als fokmerrie niet echt meer waarde heeft. Ik heb absoluut niks tegen een papierloos paard maar dat is iets waar veel mensen wel naar kijken tegenwoordig.

En inderdaad andere foto's, volgens mij is het best een leuk paard om te zien maar komt niet helemaal tot zn recht zo. Lachen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:18

Ik kan hem op marktplaats niet eens vinden, heb gezocht op paint en op western (los en bij elkaar). Buiten dat zijn inderdaad de fotos denk ik vertekenend. Het eerste wat bij mij op kwam bij de eerste foto van dat andere topic was 'jee wat een kasteel!' Ik twijfel ook of het een paint is als ik naar de lengte van de benen kijk, maar ja je hebt ook grote paints dus dat zou dan nog kunnen. Ik denk dat de prijs van het zadel het beste los gemaakt kan worden van de prijs van het paard. Als ik een advertentie zie van 'te koop paard incl zadel', dan heb ik meer het gevoel dat het zadel verkocht wordt met paard dan andersom, het maakt het paard zeg maar ondergeschikt. Dus zet gewoon er neer paard te koop en maak een tweede advertentie voor het zadel, een billy cook verkoopt zich zelf wel. Adverteer er verder niet mee dat het een paint is terwijl het er geen is (je hebt geen papier erbij het is dan een pinto). Mensen knappen af als ze zoeken naar een paint horse en dan wat anders vinden. Adverteer gewoon met 'western bereden bont paard (of pony)' dan krijg je ook een groter publiek, niet iedereen zoekt perse naar een paint.
Je kunt hem ook nog kostenloos plaatsen op http://www.westerngids.nl, bij overige rassen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 11:53

Iedereen bedankt voor de tips. Ik zal ze doorgeven. Ik heb helemaal geen verstand van western paarden of iets dergelijks en ik weet ook niet hoe een goede paint er dan wel uit moet zien. Hoe zien jullie een echte paint dan graag op de foto?

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:04

Je kunt meer info over paints vinden op http://www.dutchpainthorseclub.com/ en http://www.apha.com/ Ik wil niet zeggen dat je paard geen paint is, niet elke paint ziet er precies het zelfde gebouwd uit, dat ligt natuurlijk ook aan de stamboom die hij heeft. Voor mij was het meer gevoelsmatig als ik de fotos zie. Tja en zonder papieren wordt het dan alleen maar lastiger. Een paint is een ras, net als een quarter of een arabier. Het is natuurlijk niet zo dat een paint anders gefotografeerd moet worden dan een ander ras paard, je moet gewoon zorgen dat mensen die een paard zoeken bij jou foto aankomen en denken 'dat is een leuk dier, daar wil ik naar gaan kijken'. Maar ik vind het een leuk paard om te zien, er zal zeker iemand interesse in hebben. Succes!
Een voorbeeld van een foto:
Afbeelding
Met als kanttekening, deze dame is niet te koop en ze is ook geen paint Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:15

Ik heb wel iemand die er interesse in zou kunnen hebben, uit het Oosten Haha! maar niet voor deze prijs.
Dus als de eigenaresse 'kaal' wil verkopen en behoorlijk wil zakken in haar prijs, dan mag je me PB'en dan wil ik ze wel met elkaar in contact brengen. Is een uitstekend tehuis, waarin het dier licht leswerk zou doen (paar keer per week, NH-basis)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:56

ik heb hem wel gezien op marktplaats maar ik zit met een beperkt budget dus ga niet alle toebehoren er bij kopen. is duur, vind ik. bovendien vind ik het geen mooi paard, op die foto. zoals susan zei, leunt op voorhand, oortjes duf.. nee, geen sprekende foto.

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:56

het heeft ook niks met de afstand te maken. als mensen gecharmeerd van een paard zijn dan zijn ze best wel bereid om er ver voor te rijden. de foto's zijn inderdaad niet zo'n lokkertje. ik vind de prijs wel aan de hoge kant omdat ze gewoonweg geen papier heeft, al een wat hogere leeftijd leeft en voornamelijk nog te gebruiken is als recreatiepaard. ik zou een prijs neerzetten voor het paard en er bij vermelden dat toebehoren er ook bij te koop zijn. ook staat er bij dat ze proffesioneel is ingereden destijds. heeft voor mij niet meer meerwaarde. als ik het paard zou kopen dan ga ik uit van wat ik dan zie en voel. ik zou haar ook als bont paard erop zitten en er echt even voor gaan zitten om mooie foto's van haar te maken.

groetjes cindy

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:00

Voor een goed paard rijden de mensen ook wel een stukje verder. Dat heeft mij ook nooit tegen gehouden. Het moet alleen aanspreken en ik denk dat het voor een groot deel ook aan het prijskaartje van dit paard ligt.

Ik ken het desbetreffende paardje wel, het is idd geen paint en ook via dna niet bij de Aqha bekend, is wel onderzocht. Ik heb er een dochter van gehad, waar de vader dan wel papieren van had, dochter natuurlijk nog papierloos. Haar dochter was zeker rastypischer, vind de moeder ook niet veel kenmerken van een paint hebben. Het blijft dan ook een bonte e-pony en geen paint. Dat doet voor mij zeker een stuk van de prijs af.

Over de kwaliteiten van de merrie laat ik mij verder niet uit, daar ken ik haar niet goed genoeg voor, op het eerste oog leek het mij destijds een leuk recreatiepaard.

Shelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:02

Citaat:
Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn hoor, een leuke netjes ingereden paint met papieren betaal je niet met een kleine 4000 euro ( zeker niet met een billy cook zadel, is nl ook niet 1 van de goedkoopste merken, toch ?? )
Dus ik denk, ook met het oog op niet serieuze paarde mensen, dat de prijs behoorlijk netjes is, en daarbij het is een vraagprijs dat houd in mijn ogen in dat er "onderhandeld" kan worden ..........

Ben het helemaal met je eens! Ja

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:56

DubbelDun schreef:
Ik ben altijd wat huiverig om een paard met zadel te kopen. Ik ken er teveel die met een niet-passend zadel kwamen nl.

Helemaal mee eens.
Of een zadel waar jezelf helemaal niet goed op zit....
ik kies liever zelf m'n zadel uit.
Het lijkt mij handiger om paard en zadel apart van elkaar te verkopen.
Kunnen ze altijd nog kiezen om bij het paard het zadel te kopen.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:36

Enige tijd geleden (denk zo'n 2 a 3 maanden) heeft mijn vriendin hier op gereageerd. Toen zij vroeg of er nog wat aan de prijs te doen viel, kreeg zij gelijk 0 op haar request. Dus toen was het gelijk over. Het is volgens mij ook niet verstandig om gelijk de uitertste prijs te vragen, aangezien deze echt te hoog is en mensen willen nu eenmaal onderhandelen, dus calculeer dit in!