Hoewel ik Marinus alleen als doormen en hier op bokt kende vallen er telkens weer dikke tranen op mijn toetsenbord. Telkens komt de vraag weer naar boven "waarom doen mensen elkaar toch zulke vreselijke dingen aan !!"
Door het lezen van zijn verhalen, de foto's en de persoonlijk verhalen hier op bokt ontstaat bij mij een een beeld van een hele vriendelijke betrokken persoonlijkheid die altijd tijd had/maakte voor een ieder, oprecht geinteresseerd was in zijn medemensen, een ieder die daarom vroeg met raad en daad ter zijde stond en altijd in was voor een geintje. Kort om een fantastisch mens die altijd klaar stond voor een ander !!
Een stille tocht is voor mij geen optie, heb geen tijd.'
Toch vraag ik mij af hoe het leven er uit zou zien als we een klein beetje rekening zouden houden met de ideeen en opvattingen van Marinus. Eigenlijk die dingen waardoor Marinus bij velen van ons een hele bijzondere plaats inneemt. Door een klein beetje rekening te houden met elkaar, tijd te maken voor een ander, respect te hebben voor mens en dier blijft de "geest" van Marinus altijd levend !!
De tijd staat even stil na zo'n vreselijke gebeurtenis maar vrij snel pakken we de draad weer op en gaan door met onze dagelijkse dingen.
Marinus ook al heb ik je niet goed gekent, bedank voor je wijze levens lessen !!
johanna vellinga