[WN] stille tocht ter ere van Marinus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

the_dreamer

stille tocht ter ere van Marinus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 21:08

De stille tocht wordt gehouden op zaterdag 28 oktober en de start is om 14.30 uur.
Een ieder die te paard hier aan mee wil doen is uitgenodigd. Met de familie is overleg geweest, vinden dit prima, maar Marinus zijn paarden zullen hier geen deel aan nemen.
De start is vanaf Marinus zijn huis en gaat in optocht dwars door Haulerwijk heen.
Degene die mee willen doen dienen er om 13.30 uur te zijn ivm parkeren en opzadelen.
Ook de motorclub wordt benaderd om voorop te rijden.
Het concept is nog niet gereed, maar de data en tijd staat bij deze vast.

De tocht wordt georganiseerd door mij en Marja Oost.
Voor vragen en/of opmerkingen kun je ons mailen.

tot ziens op zaterdag 28 oktober!
Anet Idsinga

Wranglerbutt

Re: stille tocht ter ere van Marinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:16

@the_dreamer: Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:24

ik heb geen rijbaar paard, maar kan je ook te voet mee doen? dan zal ik mijn best doen er te zijn.

groet michelle

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:26

echt erg dit ... Huilen

Vriendjes zijn?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:28

Ik rijd wel mee met mijn paard

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:53

Toch nog een laatste groet aan Marinus Marja...ben zo blij voor je dat dit doorgaat,.!Heb je dit al in onze korte PMsjes gezegd,dat hij dit gaat meemaken... Knipoog Ik wens jullie allen die deze tocht gaan ervaren met elkaar....zoveel kracht...moed,en mag de optimisme natuurlijk niet ontbreken...wat jullie hebben geleerd van Marinus.... Knipoog

the_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 01:05

even een herstel bericht. Mocht je niet te paard kunnen, maar wel mee willen doen, ook dan ben je natuurlijk van harte welkom om achter de paarden aan te sluiten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:06

DIt is echt een heel goed idee.
Een stille tocht inclusief zijn favoriete dingen zoals de paarden..
Ik zou grag mee willen rijden maar ik moet werken..

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:06

Ik moet volgend weekend werken op een beurs en kan daar niet onderuit. Kan dus ook niet aanwezig zijn.
Iedereen die wel gaat heel veel sterkte. Het is allemaal nog erg vers, dus het zal niet makkelijk zijn.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:50

wil wel komen maar een aantal leden van de "Klub" hebben een clinic van Paul Derrez die dag dus kan ik alleen maar zeggen ik zal in gedachten bij jullie zijn

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:08

Mijn moeder en ik zijn dan op vakantie in Drenthe met onze paarden en hebben maar een éénpaardstrailer, we zijn dus nog even aan het vogelen hoe we dit gaan doen, want we willen graag komen. Het liefst met 2 paarden, maar waarschijnlijk komen we vanwege de trailer maar met één paard (de rustigste van die dag). Ik vind het een heel mooi eerbetoon aan Marinus en we zullen ons best doen om mee te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:14

Ik ga kijken of ik vervoer kan regelen, ik wil met Milena aansluiten.
Is de dag van de generale voor de jaarlijkse samengestelde wedstrijd hier dus ik kan nog niet zeggen of het gaat lukken. Als het parcours nog niet klaar is, kunnen wij niet weg, en we lopen momenteel achter.
Ik kom er op terug.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:17

Ik kan er niet bij zijn. Was zeker gekomen met mijn paard(en).
Heel veel succes die dag.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:40

Oei... volgens mij zijn er veel mensen die aankomend weekend niet kunnen... dat heb je natuurlijk altijd met "groepsafspraken", maar is het anders een idee om het het weekend erna (4 november) te organiseren? dan kunnen mensen er rekening mee houden en heb je kans dat er meer mensen kunnen komen. Ik snap dat het een heel georganiseer is, maar misschien is het de overweging waard?
In ieder geval fantastisch dat er mensen zijn die het voortouw nemen! Echt fantastisch!

Rondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:54

Ik kan er jammer genoeg ook niet bij wezen, ben namelijk tot de zondag erna op vakantie. Anders was ik zeker weten gekomen.
Dus als het verschoven kan worden, zou het ook in mijn voordeel werken.
Maar ik wil in elk geval degene die er wel bij kunnen wezen veel succes wensen en ik vind het echt een fantastisch idee om te doen.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:11

ik kan helaas niet op die dag anders had ik ook wel meegereden...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:35

Ik zou graag me willen....
ik ga het proberen te regelen.

Dit is het mooiste laatste gebaar voor onze Iski.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:33

@ Anet: ik heb je inmiddels een mail gestuurd en zal zeker proberen hierbij aanwezig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:56

Ook ik wil proberen hier bij aanwezig te zijn. Gaan er nog meer mensen uit het zuiden des lands? Misschien kunnen we dan carpoolen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:18

Hoewel ik Marinus alleen als doormen en hier op bokt kende vallen er telkens weer dikke tranen op mijn toetsenbord. Telkens komt de vraag weer naar boven "waarom doen mensen elkaar toch zulke vreselijke dingen aan !!"

Door het lezen van zijn verhalen, de foto's en de persoonlijk verhalen hier op bokt ontstaat bij mij een een beeld van een hele vriendelijke betrokken persoonlijkheid die altijd tijd had/maakte voor een ieder, oprecht geinteresseerd was in zijn medemensen, een ieder die daarom vroeg met raad en daad ter zijde stond en altijd in was voor een geintje. Kort om een fantastisch mens die altijd klaar stond voor een ander !!
Een stille tocht is voor mij geen optie, heb geen tijd.'

Toch vraag ik mij af hoe het leven er uit zou zien als we een klein beetje rekening zouden houden met de ideeen en opvattingen van Marinus. Eigenlijk die dingen waardoor Marinus bij velen van ons een hele bijzondere plaats inneemt. Door een klein beetje rekening te houden met elkaar, tijd te maken voor een ander, respect te hebben voor mens en dier blijft de "geest" van Marinus altijd levend !!

De tijd staat even stil na zo'n vreselijke gebeurtenis maar vrij snel pakken we de draad weer op en gaan door met onze dagelijkse dingen.

Marinus ook al heb ik je niet goed gekent, bedank voor je wijze levens lessen !!

johanna vellinga

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:36

Wat heb je dat prachtig gezegd Johanna29... Je vat de koe precies bij de hoorns, echt heel mooi! Met deze instelling houd je de geest van Marinus levend en zet je de rode lijn van zijn leven (die ik vooral herken door de verhalen van anderen en hemzelf) verder door. Persoonlijk kende ook ik hem niet meer als van manege Faras en wedstrijden, maar ook ik ben geraakt door zijn denkwijzen en levenslessen die in zijn verhalen en reacties naar voren komen. En uiteraard tijdens (of vlak voor...) de wedstrijden (ik ben een zenuwpees en dat ontging hem niet). Marinus, dank je wel!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:07

Hallo allemaal,

Ik ben geen westernrijder maar ik kom uit hetzelfde dorp als jullie Marinus. Ik vind het een heel goed initiatief van jullie en zal gaan kijken.
Meelopen vind ik niet zo op zijn plek omdat ik hem (als ik de verhalen zo lees helaas) niet heb gekend.
Veel sterkte allemaal.

ps: ik had net ontdekt dat er een paardenman achter het park woonde. Ik had al wel een paar keer 2 mensen in westernstijl zien rijden in het dorp maar ik was altijd net te laat om hen aan te spreken.
Wat jammer ondanks dat we een andere disipline van de paardensport beoefenden had ik hem graag leren kennen.

Barbamama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:30

Graag zou ik mee willen doen zaterdag, samen met mijn 2 dochters. Ik moet uit Woerden komen.
Ik ga proberen met de trein te reizen, is niet makkelijk als je rolstoelgebonden bent, maar ga het wel proberen, kan iemand me vertellen of er ook een bus rijdt in Haulerwijk en anders zou ik het fijn vinden als ik met iemand mee zou kunnen rijden vanaf Assen of een ander station.
Ik wil graag op deze manier nog afscheid kunnen nemen van een zeer dierbare vriend.

Sorella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:29

Het maakt mij niet uit wanneer het is, ik rijd/loop mee. Zoals het nu lijkt rijd ik mee dankzij lieve mensen.

@ Miranda: kan je niet worden gebracht door iemand? Eventueel wil ik je anders wel in Assen ophalen. Moet ik even een auto regelen maar dat gaat vast lukken. Moet ik wel even overleggen hoe het allemaal gaat die zaterdag, maar daar zouden we dan contact over kunnen houden natuurlijk. Ik laat het je na morgen wel even weten, okay?

*sorry voor mijn wartaal*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:10

als ik vrij kan zijn zal ik er zeker bij zijn...