[WN] naar kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

naar kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 12:35

ja ja nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik voor het eerst in mijn leven 4 dagen weg met mijn paardje.
het zal wel heel kinderachtig klinken maar ik ben in al die jaren nooit op vakantie geweest of weg geweest met mijn paarden.met mijn vorige paard eigenlijk alleen weleens naar het strand of voor een maandje naar een groot weiland voor de zomer.maar nooit echt weg om lekker vakantie te vieren.

we zouden eigenlijk anderhalve maand geleden al gaan maar toen kwam er weeris wat tussen nu is het weer helaas wat minder maar ik hoop dat het mee valt.

ik ben nogsteeds niet zo'n held met het buitenrijden maar durf nu al veel meer.ik rij haar gewoon bitloos buiten want dat was ze bij de vorige eigenaar gewoon gewend.die stalgenoot waarmee ik ga heeft een fries en laat haar paard de hele zomer in kootwijk staan.ze heeft daar ook een vakantie huis en daar gaan we dan overnachten.dichtbij de paardjes en lekker in de bossen en kootwijkerzand.ik ben er nog nooit geweest maar heb nu al wat kriebels in mijn buik.
we zijn nu 3x ofzo met de trailer naar de gaasperplas waar ik vroeger altijd reed geweest en dat ging goed.ze was in het begin wat fris maar daarna is ze best braaf.maar nu gaan er geen andere vriendinnen mee of mijn bijrijdster dus moet ik het alleen doen samen met mijn stalgenoot en haar fries.......phoe.....als ik het zo terug lees wat ik schrijf snap ik mezelf eigenlijk niet eens.want het ergste wat er kan gebeuren is dat ik eraf val...mijn rug breek ofzo......ik moet ook gewoon ophouden en lol gaan maken, zoals mijn stalgenoot al zei.zij houd namelijk van racen en ik dus niet.daar zit ik wel een beetje tegenop omdat mijn stalgenoot mij probeerd over te halen om af en toe hard te gaan. Whoosh!
ik hoop zo dat het weer mee valt dan heb ik al wat minder zorgen.....sorry voor het lange verhaal Bloos

Arizona

Re: naar kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:44

wow, wat gaaf zeg!

lijkt me heerlijk om met m'n paardje daar naartoe te gaan.
hier kan ik schitterende ritten maken daar niet van, maar de veluwe is natuurlijk prachtig!
heel veel plezier daar! OK dan!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:01

Je kan er inderdaad afvallen maar dan hou je in de meeste gevallen er een blauwe bil aan over en een gekwetst ego.... Het is voornamelijk een geweldige vakantie!!
Ik heb mijn paard ook eens een week meegehad naar de Achterhoek. Ging 's morgens heel vroeg een paar uur rijden en kwam tegen 11.00 uur terug waarop de rest uit bed ik kwam rollen. Ik vond het super!! En jij zit echt in een prachtige omgeving.... dus ga genieten!!! Niet piekeren maar verstand op nul en blik op oneindig (oneindige ruiterpaden!).

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:58

Hoi mychinook, heel veel plezier *LOL* , je gaat naar een prachtig gebied toe om te rijden. Ja
Maak gewoon veel lol *LOL* en ga niet teveel nadenken of je er af kunt vallen, want dan zul je zien, dan gebeurd het ook nog Ziek
Wel heb ik een kleine kant tekening Lijst weet je dat als je bitloos rijdt, niet verzekerd bent Verward
Bij de verzekeringen rijdt je alleen veilig als je met een bit rijd.(belachelijk, maar zo is het nu eenmaal Boos! )

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 08:04

Yosan schreef:
Hoi mychinook, heel veel plezier *LOL* , je gaat naar een prachtig gebied toe om te rijden. Ja
Maak gewoon veel lol *LOL* en ga niet teveel nadenken of je er af kunt vallen, want dan zul je zien, dan gebeurd het ook nog Ziek
Wel heb ik een kleine kant tekening Lijst weet je dat als je bitloos rijdt, niet verzekerd bent Verward
Bij de verzekeringen rijdt je alleen veilig als je met een bit rijd.(belachelijk, maar zo is het nu eenmaal Boos! )

hmm... goed dat je dat zegt!!!! ik wou zoiezo mijn hoofdstel met bit meenemen want dat voelt voor mij gewoon wat veiliger.
ik heb gisteren wat foto's gezien van het kootwijkerzand....jeetje wat een woestijn.daar zal ik ook niet zo hard vallen denk ik Haha!
ik ga het proberen ..verstand op nul.
ik ga proberen zoveel mogelijk foto's te laten maken.en ik neem ook mijn videocamera mee.zodat de dochter van de stalgenoot een x mee kan gaan om al fietsend te filmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:04

Da's niet kinderachtig, da's heerlijk!!! Super toch, dat je nog zo lekker voorpret kan hebben van uitjes! En spannend is het ook nog!
Heel veel plezier gewenst, en maak je mooie foto's voor ons?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:37

Heel veel plezier gewenst, het is prachtig daar!
(Enne, vallen kun je ook van de stoeprand hoor Haha! )

survival

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:19

heel veel plezier gewenst je gaat naar een prachtige omgeving toe

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:42

Kootwijkerzand is prachtig maar daar ga je niet dwars doorheen hoor. Er loopt maar 1 ruiterpad echt door de zandverstuiving. Houd er dan wel rekening mee dat, als je paard z'n benen je lief zijn, je blijft stappen. Met galoperen of draven kun je je paard echt zwaar beschadigen in dat mulle zand.
Tipje. Bij de plaatselijke VVV zijn hele kleine vouwfoldertjes te krijgen met alle ruiterpaden in die bossen (in Harskamp hebben ze'm in ieder geval). Heel handing mee te nemem en zo kun je vantevoren wat routes uit stippelen zonder te verdwalen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:35

Yosan schreef:

Welke verzekering? Ziektekosten of WA? Waar staat dat je met bitloze optoming (of zonder cap - heb ik ook wel eens gehoord) niet verzekerd bent? Ik heb er niets over kunnen vinden op internet.
Volgens mij keert een normale verzekeringsmaatschappij gewoon uit, of er moet sprake zijn van grove nalatigheid of schuld.... Scheve mond

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:39

Ohw wat leuk! Heel veel plezier! Je gaat het zeker naar je zin hebben daar. Ik ga begin september een paar dagen met een grote groep, voor mijn paardje is het de eerste keer met meer dan 2 paarden dus best spannend hoe hij het doet.

Have fun!!

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:33

tanx allemaal!!!! ik ga nu nog even mijn huis op z'n kop zetten....het moet goed schoon blijven want mijn moeder blijft die dagen 's nachts op de honden passen omdat mijn vriend nachtdienst heeft die dagen.
ik kan straks toch niet slapen denk ik.

en verdwalen doe ik daar niet.dat slagenootje heeft al jaren een huisje in kootwijk en stalt ook al jaren haar paard daar 5 min. vandaan.zij weet zogoed als overal de weg gelukkig.
en ik hoop dat het droog genoeg blijft en er ook genoeg foto's gemaakt kunnen worden. Haha!
ik hoop dat de eerste dag in elk geval succesvol is met al die spanningen van mij....phoe...wat een stres nu al.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:59

En.......... hoe was het? Hopelijk ben je er niet afgevallen en heb je een paar leuke dagen gehad OK dan! Ik ben zeeeeer benieuwd naar de Cheese!

En trouwens..........er afvallen kan je ook bij ons in de bak Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik gedaan met yankee. Hij struikelde over zijn voorbenen viel op zijn knieën en toen rolde ik er voorover vanaf. Yank rolde mee over mijn knie en nu is die gekneusd Gestoord Yank heeft gelukkig niets Afgod

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:42

JAAAAAAAAAA ik ben weer terug...

we hebben 4 heerlijke dagen gehad!! jullie hadden gelijk!
ik kan niet wachten tot volgend jaar.dan gaan we met onze eigen carvan voor misschien een weekje.ik vond de vier dagen net goed genoeg omdat mijn vriend en hondjes thuis gebleven waren en die miste ik ook nogal.
daarom moeten ze volgende keer maar mee.

wat heb ik toch een super pony Haha! ze was echt heel braaf.
ze heeft bij mij geen stap verkeerd gedaan (ze was wel wat pittig toen de dochter van mijn stalgenoot achter de wagen reed met haar ) het leek wel of ze er dagelijks was geweest.ze ging ook heen en terug best makkelijk de trailer in dat scheelde al stres.ik liep de eerste avond na het rijden al helemaal leeg.ik had me echt voor niks lopen druk maken.

het enige jammere was dat de groep paarden waar chinook mee kwam te staan niet erg vriendelijk waren.zelfs wieger haar vriendje niet.dus had die staleigenaar chinook appart gezet op een strook land/bak achtig iets waar dus amper gras stond.ze stond wel naast de groep maar kon niet meer worden gebeten door die stomme ruinen.
maar helaas vond die staleigenaar chinook niet zo belangrijk en gaf ze haar geen water en voerde alleen haar geen hooi bij.terwijl de rest gewoon wel kreeg.ik heb die 20 euries voor die vier dagen dus alleen voor het staan van mijn pony betaald terwijl dat niet de bedoeling was.maargoed ik weet dus dat ik volgende x gewoon bij de paalhoeve moet gaan staan of op een ander stuk land dichtbij.ik heb haar gewoon zelf maar water gegeven 3x per dag en wat emmers laten staan.en gewoon meer krachtvoer gegeven.

maargoed, ik ben dus niet gevallen.we hebben van de super natuur genoten. EN we hebben erg lekker weer gehad.het was zelfs warm en steeds droog als we gingen rijden.
we zijn zaterdag toen de fries voor de kar ging en chinook erachter liep 2 andere karretjes met paarden tegen gekomen in het bos.en 1x 2 ruiters op de heide.voor de rest hebben we geen andere paarden gezien toen we naar buiten gingen.....heerlijk was dat.ik hoefde voor het eerst niet te schreeuwen : Stoppen..tegenliggers OK dan!

ik ben echt blij dat ik dit heb meegemaakt en ik vind het zonde dat ik het niet eerder had gedaan.ook met mijn vorige paardjes.maarja...ik kan niet alles hebben he...

ik ga nu de foto's uploaden Cool

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:45

Heza_Yankee schreef:
En.......... hoe was het? Hopelijk ben je er niet afgevallen en heb je een paar leuke dagen gehad OK dan! Ik ben zeeeeer benieuwd naar de Cheese!

En trouwens..........er afvallen kan je ook bij ons in de bak Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik gedaan met yankee. Hij struikelde over zijn voorbenen viel op zijn knieën en toen rolde ik er voorover vanaf. Yank rolde mee over mijn knie en nu is die gekneusd Gestoord Yank heeft gelukkig niets Afgod

ivonne.....waarom doe je dat nou Gestoord
wou je weer aandacht... Tong uitsteken ik heb het weer is gemist hoor dat het gebeurde.
ik hoop dat het nu niet zo heel pijnlijk meer is?? Ach gut
als je wat nodig hebt hoor ik het wel. Knipoog

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 05:06

voor degene die foto's willen zien....ik heb ze geplaats in een topic bij westernfoto's.er komen er nog meer aan. Haha!

survival

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:50

ik kan de foto's niet vinden waar staan ze dan

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:52

Je kunt er inderdaad afvallen, maar dat kun je thuis ook.
Gewoon veel lol maken samen

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:02

de foto's vind je hier

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 19:11

dankje ivonne Haha!
gaat het nu weer een beetje met je knie?

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:42

Het gaat weer goed hoor met mijn knie!

Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat ik voor het eerst naar Kootwijk ging met Yankee, Quincy en Chester. Ook ik was bloednerveus om daar buiten te rijden. Ook omdat Yankee buiten drukker is dan in de bak. Ik had me achteraf dus ook druk gemaakt om niks. Hij liep zelfs te slenteren achterop terwijl hij normaal altijd voorop wilde lopen. Ik wist niet wat me overkwam. Het is dat ik mijn dochter en vriend niet te lang kan missen, maar anders had ik zeker weer een paar dagen naar de Paalhoeve gegaan. Een geweldige ervaring vond ik het. Zo vrij en zonder zorgen in die prachtige natuur. Als je weer een keer gaat, dan moet je eens een rit vroeg in de ochtend gaan maken. Dat vond ik helemaal het einde. Dan komt er zo een rust over je heen dat is pas echt ontstressen Haha! en als je mazzel hebt dan kom je ook nog herten tegen *LOL*

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 05:16

gelukkig dat het weer goed gaat met je knie.
misschien heb je zin om volgend jaar ook mee te gaan??
ik heb mij voorgenomen om dan onze carvan op de paalhoeve te stallen of de camper van mijn ouders mee te nemen en dan de hele familie mee voor een weekje ofzo niet langer want dan word het weer wat te veel van het goede. Knipoog
het gekke is dat ik nogsteeds doodmoe ben van die 4 dagen.we zijn natuurlijk alleen met die paarden bezig geweest.ik heb chinook nog nooit zo vaak en lang gezien....heerlijk was dat. Ach gut

en ik heb de laatste dag een rit gemaakt om 9 uur 's ochtends, dat vond ik al vroeg genoeg Dromen
lekker genieten van een lage rood/roze zon. maar geen herten gezien.eigenlijk maar goed ook want wieger die fries is namelijk een keer opgeschrikt door een stel herten.maargoed geef mij maar kootwijk....ik hoef niet meer naar een tropisch land op vakantie Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:01

Als je het s'morgens te vroeg vindt, moet je eens 's avond gaan. De meeste wandelaars e.d. zijn dan weer naar huis en je komt van alles tegen. Wij staan dan regelmatig tegenover een hert, oog in oog!!! (in het drukke Gooi). Het grappige is dat, volgens mij dan, zo'n hert denkt dat er een pratend paard voorbij komt. Haha! Voor de paarden zijn ze niet eens echt bang.
Dat je moe bent, is vast van de spanning!!!!

survival

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:38

in welk topic bij western foto's staan de rest van de foto's van jou en chinook ben wel erg nieuwsgierig er naar

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:47

Heza_Yankee schreef:
de foto's vind je hier