Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Ik heb dat geleerd door tijdens het afspuiten van de benen tegen de onderkant van het hoofd te spuiten als ze hem naar de grond deed.
cissy schreef:staat ook uitgebreid beschreven in het boek van Inge Teblick "Grondwerk", maar een absolute leek kan beter eerst maar beginnen bij hoofdstuk 1
Sizzle schreef:Ik ben een dressuur miep en zie ineens dat mijn paard een western kunstje kan. Ground tying??? grappig, ik noem het gewoon goed opgevoed. Ik zeg 'blijf ' en mijn paard wacht rustig af terwijl ik mijn spullen ga pakken (zoals een hond zeg maar) die ik ben vergeten. Ook met op en afzadelen staat ze altijd los.
Verder mag ze onder geen voorwaarde haar hooft omlaag doen (kop hoog zeg ik dan) ivm op de teugels staan inderdaad. Ik heb dat geleerd door tijdens het afspuiten van de benen tegen de onderkant van het hoofd te spuiten als ze hem naar de grond deed. Verder noem ik het gewoon een correcte opvoeding, grappig dat ik nu voortaan kan zeggen dat mijn paard een ground tying kan.

Sizzle schreef:cissy schreef:staat ook uitgebreid beschreven in het boek van Inge Teblick "Grondwerk", maar een absolute leek kan beter eerst maar beginnen bij hoofdstuk 1
Had ik ook bij hoofdstuk 1 moeten beginnen voordat ik mijn paard wilde opvoeden als dressuurpaard![]()
Ik vind het namelijk wel erg handig hoor als ik mijn paard uit de wei haal, haar buiten het hek kan parkeren om de volgende kan pakken zodat ik niet twee keer hoef te lopen![]()
Zijn er ook stoere namen voor dingen als:
1) paard leren dat hij niet over de drempel van zijn box mag uit zich zelf en al helemaal van het eten van zijn buur af moet blijven![]()
2) niet tegen je aanschuren
3) het hoofd naar voren laten steken als de deken (met vaste borst) eroverheen moet onder het commando 'piep in'
Had ik ook een hoofdstuk moeten lezen voordat ik hekken open en dicht leerde doen vanaf de rug?![]()
Sorry........zal jullie topic niet langer vervuilen........
is mijn vader dat wel,
Roxxanne schreef:Groundtying is ook verboden geworden op shows. In de trail mag het geloof ik niet meer. Toch te veel ongelukken denk ik...

Citaat:Ehm, is dat paard uit je profiel dat los in de box staat Met een touwtje voor de box, van jou?
sorry moest even...