[WN] Verslag Oberdonven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

Verslag Oberdonven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:16

Zo we zijn weer terug en wat een reis! Erg spannend hoor met een camper en een trailer met 2 paarden wat bergen beklimmen men!! Met zweet in onze handen waren we echt blij dat we in zijn 1 toch boven konden komen. We waren er vrijdag op zaterdag om 0400 paarden lekker op stal gezet en zelf een paar uurtjes gaan slapen. Toen we wakker werden en het zonnetje liet zien waar we waren keken we onze ogen uit. Wat een mooie omgeving. Paarden lekker eten gegeven en daarna ons zelf wat gevoerd. Na het ontbijt wat rond gekeken en toen lekker gaan zadelen.

We hadden een rustige dag voor de boeg want we hoefte pas zondag te starten. Patch (My Smokin Kick DeeBar) was een beetje druk maar dat is niet zo gek na zo'n lange reis. Ice (I Cee Diamonds) was cool en ohw zo rustig. Mireille en ik zijn lekker wat gaan rijden in de buitenbak Ice liep super! Patch had ik wat moeite mee en kreeg ik niet helemaal lekker rond. Dus hadden we besloten dat we in de avond nog even zouden kijken wat er aan de hand was. Maar in de middag was blijkbaar het kwartje gevallen dat ik na 10 min gereden te hebben gewoon lekker kon afstappen en haar de rust kon geven die ze verdiend had.

Volgende dag was ze super relaxed en konden we strak in het pak in gaan rijden voor de wedstrijd. Mireille en Ice moesten later op de dag dus dat was fijn. Patch en ik hadden hadden ingeschreven voor de NRHA Rookie! Het inrijden moesten we doen in de binnenbak en dat ging erg goed. Heb er niet zoveel hoeven rond sturen van te voren en dat was fijn want het was bloedheet!

Toen was het tijd om de ring in te gaan. De weg naar de X was lang! Een goed meetpunt voor Patch om te kijken hoe haar bui was. Maar het hoofdje was laag en liep op haar gemakje naar de X. Toen begonnen onze proef en ze liep super! Haar stops waren zo hard en ze bleef glijden waarbij ik alleen maar kon denken Karolien zitten blijven! De rollbacks pfff versteld en dat geeft zo'n kick! Langs de kant gilde ze en deden super mee met onze proef. Hier en daar had ik zelf domme foutjes maar goed daar leer je alleen maar van. Toen was het afwachten tot de prijs uitreiking wat het was geworden. Ik zei nog tegen Patch het zou leuk zijn he Patch als we eerste zouden worden maar dat is nog een beetje vroeg voor ons. Patch keek me aan met zo'n hoofd van ja ik versta je hoor! hahahha En ja hoor toen kwam de verlossing Patch en ik hadden de NRHA ROOKIE GEWONNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb gejankt! Iedereen gilde en klapte voor ons en mensen keken ons lachend aan (wie gaat er dan ook janken!) Ohw wat was ik blij en trots op mijn mooie meid! Mireille en Henk stonden ook helemaal te shaken en te gillen. Dat was echt een onbeschrijfelijk gevoel.

Het werd tijd om uit me roes te ontwaken want Mireille en Ice moesten zich klaar gaan maken voor de wedstrijd. Spannend hoor 3 weken zijn ze met elkaar bezig en nu kijken hoe het in de ring gaat. De bodem voor onze Ice was een hel! Hij stopt zo hard en diep en een matten bodem leent zich niet echt daarvoor. Toen ze de ring in gingen kon ik bijna geen adem halen. Ze zouden 2 keer starten WRAL OPEN en NRHA OPEN. De eerste was de WRAL en het deelnemers veld was groot. De proef ging niet verkeerd en dat was een fijn gevoel. Ze werden 5e.

Toen de NRHA OPEN die proef ging beter alleen bleek dat ICE bij zijn spins een slidingijzer kwijt was geraakt dat hadden we niet gezien. Toen kwam de eerste stop ging best ok. Bij de 2e stop ging het voor het gezicht niet fijn want zijn rechterachterbeen kwam uiteraard niet lekker mee. Toen schreewde er iemand langs de kant hij mist een slider!! Waarbij mireille de derde stop uiteraard met een hand galop maakte en stopte. Super!! Ze werden 4e. Ik ben beren trots op beide kanjers Wat hebben Mireille en Ice in zo'n korte tijd al een goed contact. Het gaat helemaal goed komen met die 2 daar twijfel ik geen seconde aan.

En Patch dat is mijn meissie. Henk mijn man zonder hem waren we nooit de berg op gekomen en wat heeft hij ons toch goed geholpen met alles. Zo'n kanjer moet je achter je hebben staan achter de schermen.

Het was een heel fijn weekend. Ontzettend genoten. Veel nieuwe contacten op gedaan. En een hoop geleerd!

Ik kan nog veel meer ervaringen schrijven maar denk dat dit wel voldoende indruk geeft.

Henk, Mireille, Patch en Ice Bedankt!

Karolien Hendrikse
Laatst bijgewerkt door anika op 17-07-06 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verslag Oberdoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:21

Zo dat klinkt allemaal SUPER Karolien!!! Gefeliciteerd met de mooie resultaten!!! Tong uitsteken

Francis

Re: Verslag Oberdonven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:31

Wow, cool!! Klinkt als een geweldig weekend, Gefeliciteerd met de geweldige resultaten! Zweef nog maar ff lekker op je roze wolkje hoor Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:33

Dank je Francis! Ik ben inderdaad nog lekker in een roesje. Haha!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:41

Roesje?? Dat is een understatement Knipoog Ik denk dat je de komende weken de grond niet meer raakt,hahaha.
Van harte gefeliciteerd!!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:08

Super! Gefeliciteerd allemaal Lachen

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:53

Klinkt super! Gaaf!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:02

Van harte zeg!!!
Jullie zijn allemaal al snel op de rit hoor, top!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:36

Gefeliciteerd met deze mooie resultaten *LOL*
Bedankt voor je leuke verslag! OK dan! Zijn er ook foto's gemaakt? Tong uitsteken

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 21:05

Ik probeer wat video materiaal te downloaden maar we hebben net een nieuwe camera dus moet even kijken of ik dat voor elkaar krijg. Er zijn veel foto's gemaakt door andere mensen maar geen idee wie ze waren! Haha! Ik ga me best doen maar kan niks beloven!

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:03

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!
gefeliciteerd helemaal top
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:07

Gefeliciteerd, geweldig zeg! Go jij! Go jij!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:52

Jiehaaaaa go Karolien go Go jij! Go jij!

Wat hebben jullie (Patch en jij) enorme sprongen vooruit gemaakt zeg. Je hebt er dan ook hard aan gewerkt Ja Ik zag je dagelijks beter worden en dan heb je dit natuurlijk ongelofelijk verdient! OK dan!

Ice is ook een kanjer! Wat een genot om op stal te hebben staan! Hyper!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 13:04

Marieke schreef:
Jiehaaaaa go Karolien go Go jij! Go jij!

Wat hebben jullie (Patch en jij) enorme sprongen vooruit gemaakt zeg. Je hebt er dan ook hard aan gewerkt Ja Ik zag je dagelijks beter worden en dan heb je dit natuurlijk ongelofelijk verdient! OK dan!

We hebben een leuk begin gemaakt. En nu veder uitbouwen! want het kan absoluut nog beter Bloos

Ice is ook een kanjer! Wat een genot om op stal te hebben staan! Hyper!

Ja ik mis hem thuis wel maar gelukkig zie ik hem veel!
Ben blij dat ie een goed onderkomen heeft bij jullie en dat jullie dezelfde verzorging aan de paarden geven zoals ik dat thuis ook doe.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:31

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:30

Wat een gaaf paard is Patch! *LOL*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:24

Cool clippie hoor.. .dat zijn nog es grooooote circels zeg! Paard maakt twee keer zoveel kilometers als in een Nederlandse bak!
On the right track, keep it up!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:30

Ja die bak was heel groot! Grappig ook dat men zegt dat het op video minder hard gereden overkomt dan in het echt. Wel lekker hoor die groote bak vooral voor je rundowns.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:31

Wranglerbutt schreef:
Wat een gaaf paard is Patch! *LOL*

Dank je!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:14

gogogo!!

Wat een fijne rit Karolien! Proficiat met je zege!

Het is net of jij gniffelt tegen de judge, maar ik vermoed dat het achtergrondgeluiden zijn Sigaar
Wat kwam de judge nog zeggen? Wel fijn dat ze zoveel tijd voor je nemen!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:45

Seppe schreef:
gogogo!!

Wat een fijne rit Karolien! Proficiat met je zege!

Het is net of jij gniffelt tegen de judge, maar ik vermoed dat het achtergrondgeluiden zijn Sigaar
Wat kwam de judge nog zeggen? Wel fijn dat ze zoveel tijd voor je nemen!

Ik gniffel/lach wel naar de jury hoor! Hij zei even vertaald in het nederlands want het was een amerikaan. Kun je je proef nog herinneren (ik een beetje stond te shaken) En hij zei je stopte goed! bij de juiste markers alleen de laaste stop heb ik je het voordeel van de twijfel gegeven want het was op het randje na de midden marker! (Je ziet hem ook wijzen naar achter en van hem opzij) Jammer dat je de stops achter zo dicht langs de kant waren dat kosten je punten! Je 2e wissel zo moet je hem doen heel goed. De X raakte je ook goed. Je komt er wel.

Inderdaad fijn dat hij de tijd nam voor iedereen. Dat maak je volgens mij niet zo vaak mee.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 08:45

In alle klasses deden ze dat trouwens! Vandaar dat het ook erg uitliep! Haha!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:10

Goed gereden heb je zeg. Ja
Zelfs wanneer Patch het even van je over nam Knipoog bleef je haar rijden. Opvangen en Benen erbij. Je liet het niet meer zomaar gebeuren. Ze kwam dan ook weer goed bij je terug. Super rollbacks had je zeg OK dan! Heel goed gedaan! Go jij! Go jij!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 20:44

TNX! Haha!

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:14

jjjiiiihhhaaaaaa!!!!!
nu wij ook nog....haha ....ooit.....
toppie hooor!! enneh ik heb je eerder zien janke na een reining proef.....hahahahahaha!!!!!