Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Smoske schreef:Volgens mij ben ik één van de weinige die haar paard niet zelf durft zadelmak maken...ik ben gewoon bang dat ik 'iets fout' doe.Ik ben wel van plan om op voorhand te laten wennen aan het zadel maar er voor het eerst op kruipen zal ik niet alleen ondernemen. Het fijnste lijkt me om samen te kunnen werken met je trainer. Dan ben je er toch bij betrokken maar sta je er niet alleen voor en krijg je proffesioneel advies.

met je gezonde verstand kom je soms een end verder dan 'bepaalde' trainers...

Cer schreef:Sja, ik hoef geen jonge paarden meer in te rijden, maar ik zou het ook zelf doenmet je gezonde verstand kom je soms een end verder dan 'bepaalde' trainers...
Er valt later nog best wel wat op te lossen, en paarden zijn best vergevingsgezind...

Cer schreef:Onzeker is niet handig, en consequent zijn ligt aan jezelf..
Je begint met simpele dingen, dus echt onduidelijk kan het ook niet worden
anika schreef:Hier nog iemandAls ik een jong beesje heb dan wil ik het zelf doen maar als het naar een trainer zou moeten dan vind ik het bij Mireille wel heel prettig gaan. En ze heeft onzetend veel geduld dat is ook fijn.