[WN] Hoe serieus is Team Dutch Hi5?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe serieus is Team Dutch Hi5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:37

Ik zit even wat troepjes op te ruimen op de studeerkamer, en kom een flyer tegen van Stichting Team Dutch Hi5.
Heb ik nog nooit van gehoord, maar zit verder ook niet zo in het westernwereldje. Wat ik er zo van lees klinkt hartstikke mooi, 5 ruiters die de gelegenheid krijgen om zich te meten op het hoogste niveau.

Ik zat dit met positief gefronste wenkbrauwen te lezen, tot ik keek naar het rijtje namen van de deelnemers.

Eentje daarvan won dit weekeinde een Walk en Jog-klasse....

Is dat Team nou een wassen neus? Of hebben we te maken met een onsportieve ruiter die lekker een lintje gepikt heeft tussen de beginners?

(Ben ik een beetje allergisch voor en er begint al wat te kriebelen, dus wie o wie bevrijdt mij van deze jeuk?)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:20

http://www.teamdutchhi5.nl/ Hun eigen site, compleet met pagina's per ruiten om voor te stellen enz. Ken de hele opzet niet zo goed maar had van't begin af aan al wel 't idee dat dit een opzetje van Karin v. Bekkum is om wat klantjes van haar te 'promoten' ofzo.
Anyone, correct me if I'm wrong...

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:22

Francis, ik had ook van het begin afaan hetzelfde idee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:25

Dan mag ze d 'r ook wel eens een lesje Ethiek tegenaan gooien. Als je op dat niveau rijdt dan moet je je toch de ogen uit je hoofd schamen als je in de Walk en Jog een prijsje gaat pakken.....

Ik snap best dat iemand een jong dier (hoe jong trouwens? Of wil ik dat niet weten?) graag eens in de W&J uitbrengt. Maar dan aai je je paard toch even duidelijk voor judge en publiek over de hals zodat je DQ krijgt, maar gewoon voor je paard z'n ervaring rijdt????????? Ik krijg zo'n jeuk van zulk dom gedrag.... Ik zou me kapot schamen als ik het lintje in ontvangst nam. En ik hoop toch ook echt van ganser harte dat ALS ik een keer zoiets zou doen, dat mijn trainer me wel dusdanig ontiegelijk hard op m'n flikker geeft dat ik kruipend naar 'm toemoet om te smeken of ' ie me alsjeblieft toch ooit nog les wil geven.....

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:53

Zelf had ik ook graag mee gedaan aan de walk en jog dit weekend. Puur en alleen om wedstrijd ervaring op te laten doen.
De walk en jog klasses waren opgedeeld in volwassenen en jeugd. In de volwassen klasse reden meer ruiters die hun jonge paard gewoon wedstrijd ervaring op wilden laten doen. Er staat niet beschreven dat het niet mag, dus vind het eigenlijk niet zo'n probleem.

terug ontopic: op het afgelopen qh nk stonden wij valk bij hun in de stallen, wat ik toen gezien heb zag er netjes en professioneel uit. Over de inhoud van het team weet ik niet veel zinnigs te zeggen.

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:00

Azhari schreef:
Er staat niet beschreven dat het niet mag, dus vind het eigenlijk niet zo'n probleem.

Dat vind ik een slap excuus. Zulke situaties hebben te maken met het hebben van wel of geen fatsoen (lekkere zin).

Maar goed, ik ken dit team niet (nu wel ). Ik ben het helemaal met je eens Sonja (in algemene zin, ik ben zelf niet bij de genoemde wedstrijd geweest).

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:27

Het meedoen in klasse waarin je als ruiter eigenlijk niet thuishoort is op zich geen slecht systeem. Je kunt je paard scholen en het is fijn dat die mogelijkheden binnen de westernsport geboden worden.
MAAR: kies binnen de proef voor een DQ op welke manier dan ook en laat de lintjes over aan de mensen die ze op dat moment echt verdienen!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:12

Ik snap niet echt waar moeilijk over wordt gedaan. In de bewuste klasse deden drie ruiters mee, namelijk Aline de Jong met een driejarige merrie, Ginny Rozema met een driejarige merrie en Mildred Hippolyte met een sorreltje waarvan ik de leeftijd niet weet. Ze eindigden respectievelijk op de 3e, 1e en 2e plaats. Waarom zou een meer geoefende ruiter geen driejarig paard in de walk en jog mogen showen? Aline de Jong is toch ook een geoefende ruiter, had zij dan ook bewust een DQ moeten krijgen? Ik denk dat de competitie weliswaar altijd eerlijk moet zijn, maar als ik mee had gereden had ik me echt niet gepasseerd gevoeld. De ruiter die als tweede eindigde en -als ik goed geinformeerd ben- een lichamelijke handicap heeft, was werkelijk dolblij met haar tweede plaats. Ginny reed alleen netter en haar paardje was gewoon erg lekker verzameld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:22

Beter lezen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:33

waar is de rest van het bericht nou?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:44

Grrrr nou effe kort nog een keer: DAT je er in meedoet is helemaal prima. Maar als je op DAT NIVEAU zit, moet je dan nog een lintje aan gaan nemen voor een W&J-klasse?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:58

Alleen als al je medestanders van hetzelfde kaliber zijn lijkt mij.
Zitten er mensen tussen die echt in de W&J thuishoren dan hebben die voorrang.
Gera, je geeft het zelf al aan: je had je niet gepasseerd gevoeld maar weet op voorhand wel al dat je gepasseerd wordt

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:08

Wat een onzin, als je goed rijdt verdien je een lint.

Met een jong paard in W&J is ook voor een goede ruiter geen garantie voor succes en met opzet DQ-en vind ik een dikke dooddoener voor de overige ruiters in die klasse

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:09

gera schreef:
De ruiter die als tweede eindigde en -als ik goed geinformeerd ben- een lichamelijke handicap heeft, was werkelijk dolblij met haar tweede plaats. Ginny reed alleen netter en haar paardje was gewoon erg lekker verzameld.

Als ik Ginny was geweest (ben ik in de meeste gevallen helaas, en in dit geval gelukkig, niet) had ik mezelf een dubbel lekker gevoel gegund:
Omdat ik zo ontzettend lekker gereden had met m'n jonge beestje, en omdat ik ontzettend mee zou kunnen genieten als die andere ruiter verdiend het blauw aan had mogen nemen. DAT is nou het verschil tussen SPORT en SPORTIEF volgens mij. Maar het kan aan mij liggen hoor, kan best. (ben hier trouwens niet alleen in, gezien het aantal binnenkomende PBs over dit onderwerp. Alleen ben ik dan weer lomp genoeg om het op Internet te kwakken en dus een volgende wedstrijd door een kliekje met de nek aangekeken te worden. Jammer dan)

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:10

vera schreef:
je had je niet gepasseerd gevoeld maar weet op voorhand
wel al dat je gepasseerd wordt

Wat is erger?

-) Verliezen van een goede ruiter?
-) Winnen doordat een ander met opzet verliest?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:17

Voor alle andere klasses heb je gelijk Rom, maar gevoelsmatig zou het bij mij PERSOONLIJK anders liggen in een Walk & Jog...

Ik bekijk het overigens ook meer vanuit de ogen van de winnaar dan van degene die "gepasseerd" wordt... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dan TROTS bent op je lint.
Maar ik baal ook van blauwe linten als ik niet lekker gereden heb. Als ik in de line-up sta en hoog eindig, en ik heb zo'n gevoel van "Jongens als IK deze prijs krijg, wat hebben jullie dan allemaal K*T gereden! " dan heb ik geen leuke dag...

Laten we het er maar op houden dat ik het wederom niet begrijp. Ik denk dat iemand waarbij ik laatst een clinic volgde gewoon gelijk krijgt; ik kom er nooit. Heb niet de juiste mentaliteit. Niet om mijn paard volledig "broke" te krijgen in de zin die daar bedoeld werd, niet om mijn eigen gedrag aan te passen en harder te worden etc.

Maar weet je? I'm happy!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:20

Ik weet niet of je op voorhand al weet dat je gepasseerd wordt. Per slot van rekening blijft een paard een dier en kan iedereen een fout maken... ja zelfs de grote namen. Ik zou liever eerlijk de strijd aan gaan met de 'gevestigde namen' dan dat ik een blauw lint in ontvangst mag nemen omdat bijvoorbeeld een topruiter als Karin van Bekkum bewust voor een DQ heeft gekozen. Net zoals volgens mij Blaze eens zei: Als je zesde wordt na allemaal grote namen, dan kan je toch nog trots op jezelf zijn? Verschil mag er zijn denk ik.

Wat Rom stelt in de post boven deze van mij, is wat mij betreft een punt om even bij stil te staan... en waar waarschijnlijk verschillende meningen over bestaan. Maar ja, dit is mijn mening en het zou niet best zijn als iedereen het altijd honderd procent met elkaar eens was...

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:23

Heb altijd gedacht dat W&J voor mensen was die niet durfden te galloperen maar wel graag een keer aan een wedstrijd mee wilden doen. Net als de W&J voor de jeugd zeg maar.

Heb het nooit gezien als een klasse die speciaal wordt uitgeschreven voor groene paarden die wel al op wedstrijd moeten verschijnen maar nog niet onder de man kunnen galopperen.
Ik leer dagelijks bij!

Steaming

Re: Hoe serieus is Team Dutch Hi5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:32

Wie deelneemt aan een wedstrijd moet naar mijn mening altijd mee doen om te winnen, ook al doe je alleen maar mee om je paard te scholen, anders is een wedstrijd net zoveel waard als een wielercriterium waar de winnaar van te voren al vast staat.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:37

Ik snap de ophef niet zo goed. Walk jog is in mijn ogen uitgeschreven voor de jonge dieren om wedstrijd ervaring op te doen maar nog niet klaar zijn voor de gallop.

Een goede ruiter hoeft niet altijd te winnen. Zeker met die jonge dieren niet. Je kan ook winnen van een goede ruiter. Dan ben je dubbel zo blij!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:44

Marieke schreef:
Walk jog is in mijn ogen uitgeschreven voor de jonge dieren om wedstrijd ervaring op te doen maar nog niet klaar zijn voor de gallop.

Het is geen ophef, meer onkunde dan denk ik?
Zoals ik al schreef; ik dacht dat het bedacht was voor onervaren ruiters en niet voor onervaren paarden

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:48

Ik was, net als Vera, in de veronderstellig dat W/J werd uitgeschreven voor onervaren ruiters, maar het is dus een klasse voor onervaren paarden? My mistake....

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:57

Wranglerbutt schreef:
Ik was, net als Vera, in de veronderstellig dat W/J werd uitgeschreven voor onervaren ruiters, maar het is dus een klasse voor onervaren paarden? My mistake....

De walk and Jog is wel naar mijn idee wel degelijk voor de absolute beginner en voor kinderen.
Heeft volgens mij echt niks te maken met onervaren paarden en ervaren ruiters! En al helemaal niks met wedstrijd ervaring op kunnen doen. Ga toch weg! Als je als ervaren ruiter een jong paard rijdt en dat kan nog niet fatsoenlijk drie gangen lopen heb je niks te zoeken op een wedstrijd ook niet voor de ervaring!

Als je wedstrijd ervaring op wil doen als ervaren ruiter ben dan eerlijk en doe buiten mededingen mee en laat de wedstrijd over aan die gene die wel in de klasse thuis hoort!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:00

Citaat:
De walk and Jog is wel naar mijn idee wel degelijk voor de absolute beginner en voor kinderen.
Heeft volgens mij echt niks te maken met onervaren paarden en ervaren ruiters! En al helemaal niks met wedstrijd ervaring op kunnen doen. Ga toch weg! Als je als ervaren ruiter een jong paard rijdt en dat kan nog niet fatsoenlijk drie gangen lopen heb je niks te zoeken op een wedstrijd ook niet voor de ervaring!

Als je wedstrijd ervaring op wil doen als ervaren ruiter ben dan eerlijk en doe buiten mededingen mee en laat de wedstrijd over aan die gene die wel in de klasse thuis hoort!

Thank you!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:05

Je hebt de W/J beginners, jeugd en open....