[WN] Test OLWS.nl site! meningen/opmerkingen enz. welkom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Test OLWS.nl site! meningen/opmerkingen enz. welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:25

Ok.. 't is eindelijk zo ver... Dankzij Thorretje.com is de nieuwe OLWS site een feit. Op dit moment alleen nog de Nederlandse versie en nog niet 'echt' on line maar als proef op de eigen server van Thorretje, maar hopelijk al binnenkort op olws.nl en dan ook snel in't engels en duits.

Hier de link: http://www.thorretje.com/olws/

Opmerkingen, meningen, foutmeldingen, aanvullingen enz. enz. zijn welkom.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:33

Ja! Nu zie ik wel alles!! Raar hoor! 1 opmerking tot nu toe, het is He Rocks zonder ' voor de s. gaat verder lezen..

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:37

Oh ok.. logisch natuurlijk, wist ik ook wel... Mooi dat je't nu wel allemaal kunt zien!

anika

Re: Test OLWS.nl site! meningen/opmerkingen enz. welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:39

Goeie site!

Duidelijk en clean.

Alleen je link knopje werkt niet.

Groetjes

Karolien

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:42

Nee klopt Anika, da's de enige pagina die nog moet... zal vanavond ofzo wel gebeuren..
En dan op naar de engelse en duitse versie. Iemand nog zin om 't in't frans te vertalen?

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:06

Leuk Francis. Heel informatief. De tekst kende ik al van je site, maar hij is nu heel mooi aangekleed. Ik hoop dat er nog heel veel hengsteneigenaren hun hengst op je site laten plaatsen.

Het beeld van de site is echter groter dan mijn beeldscherm en er staan geen balkje onder waarmee ik kan verschuiven. Ik heb hier geen scrollmuis, dus ik kan bij de OLWS pagina alleen de hele tekst lezen mbv de pijltjes-toetsen, want ook hiervoor geen balkje dat je kan slepen.

Toppie

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:08

Dit komt omdat de website ontworpen is voor een resolutie (beeldschermgrote) van 1024*768 en niet kleiner. Dit omdat 90% van de internetgebruikers een resolutie gebruikt van 1024*768 of groter.

Wat je zou kunnen doen, is dus je beeldscherm resolutie verhogen van 800*600 naar 1024*768. Dit zal het hele probleem oplossen.

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 01:18

Zeer binnenkort, mogelijk dit weekend al, zal de website online staan op www.olws.nl in 't nederlands, engels en duits. Deze laatste laat echter nog even op zich wachten omdat de vertaling nog niet klaar is.

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 06:29

Omdat ik mijn scherm meestal niet op full screen heb staan, heb ik hetzelfde probleem als Natascha. Dit is wel opgelost door het op full screen te zetten, maar zou het toch prettig zijn als er schuifbalkjes zouden zijn.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 13:15

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:48

Het ontwerp van de site is gebaseerd op een schermresolutie van 1024*768. Dit omdat 90% van de wereldwijde internetgebruikers hier gebruik van maken.

Echter, vanwege enkele opmerkingen en een klein meningsverschil met een dierbaar iemand, heb ik de bekende scrollbalkjes ingevoerd.

Deze website is nu dus ook op de kleinere resoluties te bekijken.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:58

Even inhoudelijk tot de website: helemaal witte paarden hoeven niet perse de uiting te zijn van een extreme vorm van een enkel framegen, maar kunnen ook van het Sabinogen afkomen.

Voor de rest ziet het er erg goed uit, en fijn dat er een lijst is met OLWS negatief getestte hengsten...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:09

Cassidy schreef:
Even inhoudelijk tot de website: helemaal witte paarden hoeven niet perse de uiting te zijn van een extreme vorm van een enkel framegen, maar kunnen ook van het Sabinogen afkomen.

Klopt, realiseerde ik me vanochtend ook al... Eergister en gister tot in de kleine uurtjes gewerkt aan de site dus niet helemaal scherp meer. Helaas is webmaster 't weekend weg, dus moet ff tot maandag wachten, ik heb nog geen crashcourse gehad in 'hoe onderhoud ik m'n eigen website'

Thorretje was er niet zo blij mee en misschien is het dan webdesign-technisch enigzins 'not done' maar wél functioneel, dus discussie gewonnen, balkje geplaatst en Farichta, Natascha en wie er nog meer op kleine resolutie kijkt, jullie kunnen nu ook alles lezen. Dankjewel Thorretje

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:11

En kunnen ook Tovero zijn en dus onder invloed van meerdere genen helemaal wit zijn.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 17:49

Ja, ik weet 't Jeddah... moet dat stukje gewoon ff anders formuleren.. gaat gebeuren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:13

Misschien zie ik het over het hoofd maar een uitleg over wat Overo en Tovero is, is misschien wel handig. Ikzelf onthoudt dat nooit, ik fok natuurlijk ook geen paints maar stel dat ik dat zou willen....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 20:28

Deze site is puur ontstaan om mensen te informeren over het OLWS. Vandaar dat er dus niet echt ingegaan wordt op de verschillende vachtpatronen (te meer omdat het uiteindelijk niet uit maakt wel vachtpatroon het paard heeft, om zeker te weten moet je zowiezo testen).
Maar misschien dat ik in de toekomst ook nog een pagina over de patterns maak. Eerst ff zien da'k de duitse versie voor elkaar krijg en meer hengsten (foto's) op m'n lijstje.
Daarnaast komt er ook nog een apart deel voor Dot, die moet eerst af.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:32

Nu de site on-line is, zou ik graag iedereen met een eigen site willen vragen te checken of ze de oude link op de site hebben staan, zo ja, deze te vervangen voor de nieuwe, zo nee.. dan de nieuwe alsnog op hun site te zetten.
Hoe meer mensen het lezen, hoe beter het is.

www.olws.nl

Thanks!

Rhaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:47

Francis schreef:
Nee klopt Anika, da's de enige pagina die nog moet... zal vanavond ofzo wel gebeuren..
En dan op naar de engelse en duitse versie. Iemand nog zin om 't in't frans te vertalen?

De Franse versie is zo goed als klaar!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:12

Francis schreef:

Non..mercie mais ces't trop difficile......et encore, pour mois ces't impossible parce que je ne sais pas besoin Francais pour ecrié le text en francais.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 22:37

Nou Iski...misschien niet goed genoeg om de text te vertalen maar altijd nog beter dan ik.

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 01:22

site online op www.olws.nl in 't nederlands, engels en frans

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:15

En als Thorretje vanavond nog zin heeft gaat ook de Duitse versie de lucht in.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 22:05

Ben bang van niet Rina... Thorretje is oranje feest aan't vieren denk ik... in ieder geval niet achter z'n pc...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:12

Afbeelding kerels en voetbal tis wat