[WN] Gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 06:51

Ik weet dat er wel eens is een advertentie heeft gestaan in de WHW of Quarter van een vrouw die longeer clinic’s gaf. Ben haar naam kwijt, kan iemand mijn daarmee helpen?

Peter

iski

Re: Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:50

Peter,

Moet het per sé een man zijn? Een authoritiet op het gebied van Longeren is b.v. Lammert Haanstra.

Een korte recensie over een van zijn boeken: Uitgebreide informatie over longeren. De auteur is in hippisch Nederland een bekende verschijning, o.a. verbonden aan het Federatiecentrum te Uddel, het opleidingscentrum van de KNF. Hij kan bogen op een enorme ervaring. Deze ervaring heeft hij op een prettig leesbare en duidelijke manier op schrift gezet. Longeren is meer dan het aan een lange lijn rond laten lopen van een paard en is een hele kunst

Deze man geeft ook clinics en uit eigen ervaring weet ik dat hij het longeren goed en duidelijk uit kan leggen en kan laten zien.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 07:57

iski schreef:
Longeren is meer dan het aan een lange lijn rond laten lopen van een paard en is een hele kunst

Dit is ook de rede dat ik iemand bij mij op de manege een clinic wil laten geven, want ik wordt een beetje gek van die mensen die hun paard door de kraal zonder doel aan het jagen zijn.

Bedankt voor de tip

Peter

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:14

PeterV schreef:
iski schreef:
Longeren is meer dan het aan een lange lijn rond laten lopen van een paard en is een hele kunst

Dit is ook de rede dat ik iemand bij mij op de manege een clinic wil laten geven, want ik wordt een beetje gek van die mensen die hun paard door de kraal zonder doel aan het jagen zijn.

Bedankt voor de tip

Peter

Nou...ze doen het niet zonder doel hoor......alleen schieten ze het doel voorbij

linkje erbij dan maar? http://www.lammert-haanstra.nl/

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:30

Misschien dat je Annemarie van der Toorn bedoelt? Zij geeft div. clinics, waaronder werken met de dubbele lijnen. Moet je even kijken op www.montyroberts.nl , is een echte aanrader.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:37

PeterV schreef:

Heb je al eens gevraagd waarom ze het doen zoals ze het doen? En sommigen vinden het simpel rondslingeren prima en leuk om te doen.
En waarom word je er gek van? Kijk je toch gewoon de andere kant op

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:49

cornelie schreef:
Heb je al eens gevraagd waarom ze het doen zoals ze het doen? En sommigen vinden het simpel rondslingeren prima en leuk om te doen.

Nou....wanneer het je buren zijn die dit soort dingen doen (of veulentjes in een stapmolen zetten...grrrrr) kun je nog overwegen een dubbele 6 meter hoge haag aan te planten...maar wanneer je in/vanuit je eigen kantine alles moet aanschouwen wat er in een binnenbak gebeurt.....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:58

Tja dat is het grote nadeel van een kantine die uitzicht geeft op de binnenbak
Soms zie je dingen die je liever niet wil zien en nog erger ik zie elke vrijdag iets wat ik liever niet zie

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:45

O jee! Blaze heeft een Rebel-avatar... Wat staat ons te wachten?

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:45

goh blaze, heb je het over de olc, daar hoor je zelf toch ook bij

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:46

Nee natuurlijk heb ik het niet over de OLC dat is het enige lichtpuntje na die zware beproeving

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:47

leek me eigenlijk ookal vreemd

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:49

cornelie schreef:
Heb je al eens gevraagd waarom ze het doen zoals ze het doen?

Jazeker, en meestal krijg je dan het antwoord wat jij hieronder geeft
cornelie schreef:
En sommigen vinden het simpel rondslingeren prima en leuk om te doen.

cornelie schreef:

Neeeee dat vertik ik. Meestal zeg ik er gewoon wat van.

Maar goed, als het je nooit geleerd is, kan je het eigelijk mensen ook niet kwalijk nemen, dus heb ik net een mail gestuurd aan Lammert Haanstra, om deze bij ons op stal voor een clinic uit te nodigen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:50

oh ja, vanavond weer hè, olc

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:51

yep,mag je weer de puntjes op de i zetten bij een of ander wedstrijd paard

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:55

Blaze schreef:
yep,mag je weer de puntjes op de i zetten bij een of ander wedstrijd paard

Ben blij dat jij ook ziet dat dit toch de vruchten afwerpt, die brood nodig is.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:56

gaan jullie vanavond dan je best doen ? dan neem ik s iemand mee die nog nooit zoveel olln tegelijkertijd op een paard heeft zien zitten!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:04

kjcm schreef:
gaan jullie vanavond dan je best doen ? dan neem ik s iemand mee die nog nooit zoveel olln tegelijkertijd op een paard heeft zien zitten!

Karin,........je kan ook tever gaan hoor

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:27

voel je je aangesproken dan

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:30

Ten eerste:
Ik ken de betreffende personen die hier aangevallen worden niet.

Ten tweede:
Ik zie ook regelmatig mensen dingen met paarden doen waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Maar:
Ik vind wel dat als iemand zijn paard ergens in pensionstalling heeft staan, men betaald voor de verzorging van het paard en gebruik van de accomodatie. ( Goed bedoelde ) Adviezen over hoe je "beter" met je paard om moet gaan horen hier niet bij.
Ik ben al op heel wat pensionstallen geweest en ik moet zeggen dat vrijwel overal getracht wordt om de pensionklanten te veranderen volgens de inzichten van de stalhouder. (en deze inzichten zijn op elke stal weer anders )
Als de accomodatie niet beschadigd wordt, andere pensionklanten niet gehinderd, laat iedereen dan z'n ding doen. Al gaan ze er achterstevoren, ondersteboven opzitten terwijl ze de Donald Duck lezen. Ieder z'n meug.

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:31

Afgelopen dinsdag heb ik met dubbele longe leren longeren door een menner.... geloof me.... longeren is niet alleen in het midden staan en rondjes lopen...... Er komt veel meer bij kijken....

Wanneer er een clinic bij mij in de buurt wordt gegeven ben ik er zeker bij...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:44

Natascha dH schreef:
Als de accomodatie niet beschadigd wordt, andere pensionklanten niet gehinderd, laat iedereen dan z'n ding doen. Al gaan ze er achterstevoren, ondersteboven opzitten terwijl ze de Donald Duck lezen. Ieder z'n meug.

Inderdaad ieder zijn meug, maar dit ook een beetje uit het oogpunt van het paard gezien dan.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:02

maar nu is het nog te hopen dat ze zich ook voor zo'n longeerclinic opgeven he anders heeft het nog niet veel nut veel denken dat ze het goed doen om gelijk een paard in de krul te rijden/longeren maarja daar komen ze vanzelf wel achter als hun paard na een tijdje niet meer de bak in wil

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:05

Daar heb je dan weer osteopaten voor

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:31

Citaat:

PeterV schreef

Natascha dH schreef:

Inderdaad ieder zijn meug, maar dit ook een beetje uit het oogpunt van het paard gezien dan.

Inderdaad, ik ben het ook niet altijd eens met wat mensen met hun paarden doen.
Maar dat is wel mijn mening, mijn standpunt, mijn observatie. En dat hoeft niet overeen te komen met de mening/standpunten van de eigenaar van het paard.
Ik vind dat je op moet passen met iedereen te overtuigen/ omturnen naar jouw inzichten. Zeker als stalhouder.
Om een voorbeeld cq vergelijking aan te halen:
Anky tov Duitsland met de kwestie Diep, Rond en Laag.