Nee, dat vind ik ook zeker niet... vind zowiezo dat je bewust moet omgaan met medicijnen die je je dier geeft/laat geven. Als je zelf iets inneemt wil je ook weten wat er in zit (neem ik aan) en wat de effecten zijn, dat zou voor je dier ook moeten gelden.
Hoe vaak ik al niet mensen in de trimsalon heb gehad waarvan de hond 'pilletjes of een prik tegen de jeuk' krijgt van de dierenarts... Als ik ze dan vertel dat dat prednison is kijken ze me verbaad aan.. want dat dat zooi is weten ze dan nog net wel. Terwijl dit soort honden 9 van de 10 keer gewoon vlooien hebben. Dierenarts adviseert vaak wel om daar wat tegen te doen maar mensen doen dat dan niet of te weinig maar gaan 2 weken later wel weer terug voor een prik omdat de hond weer jeuk heeft (ja, prednison is dan zo'n beetje uitgewerkt).
't Is ook zo makkelijk hé.. 1 spuit of hand vol pillen en de klant is blij want die heeft binnen een dag resultaat (goeie dierenarts joh!), dierenarts blij want die heeft 't weer makkelijk verdiend (en de zekerheid dat ze over 2 weken weer op de stoep staan). En vergis je niet, dit soort practijken komt véél vaker voor dan je denkt! Is iets wat elke hondentrimster in haar praktijd regelmatig tegen komt...
Beetje zelfeducatie zou veel mensen dus zeker niet misstaan.