Dank jullie voor de complimenten, ben zelf ook nog steeds helemaal verliefd op haar.
Hoe ze zo wit is/wordt? Tja, echt veel doe'k er niet aan hoor en wat ik doe is zeker geen geheim. Van september tot april/mei (afhankelijk van de temp. heeft ze een deken op. Die winterfoto's zijn dus even zonder deken puur voor de foto.
Verder poets ik haar veel en grondig in't showseizoen..2 keer per dag. Daarmee geef je een paard een natuurlijke beschermlaag over de haren waardoor ze extra gaan glanzen, maar waardoor vuil ook niet a.h.w. in de haar kan trekken.
(Ok, zal't even uitleggen: haren hebben schubben. Door veel te poetsen krijg je een natuurlijke beschermlaag van talg over de haren waardoor de schubben mooi plat blijven liggen. Hierdoor kan vuil niet onder de schubben komen en door de talglaag over de haren poets je het vuil er ook makkelijk weer af en de talg geeft ze dus ook een extra diepe glans waar geen coatshine tegenop kan).
En verder was ik haar voor de show héél grondig... dus echt alle zand met een stevige waterstraal uit de vacht spuiten tot je roze huidje ziet onder 't wit. Als champoo gebruik is Quicksilver (niet rechtstreeks op je paard spuiten, dan wordt'ie paars. Op een spons of, beter nog, medium harde borsel.)
Maar een paard kan ook van nature een wat geliger vacht hebben. De één is nou eenmaal witter dan de ander... dan kun je doen wat je wilt, maar witter dan'ie van nature is krijg je'm dan niet.