Citaat:Heb je echt zo'n verknipt beeld van mensen met paarden die papieren hebben en shows lopen?[/b]
Wanneer ik een, zoals jij dat noemt, 'verknipt beeld' heb kan dat op 2 dingen duiden!
Of A: Ik ben gek, ik zie dingen die er niet zijn en verzin ze dus... (kwestie van fantasierijke duim),
Citaat:@ jessiejanes: Ik denk optie A!!
Hoezo bagataliseren, generaliseren en "over 1 kam scheren"???
OK...het is nu officieel en vastgesteld door Jessiejanes: Iski is gek. Wel, ik kan er mee leven, nu de rest van de wereld nog.
(Ik heb er maar even een apart topic van gemaakt omdat we ander teveel of-topic zouden gaan-vraagprijs appaloosa).
Zit ik nog met één ietsepietsie klein probleempje.....al die objectief vast te stellen afmetingen van 3 x 3 meter boxen die ik door heel Nederland tegenkom. En op zich is dat nog te aanvaarden maar wanneer ik dan manegehouders/staleigenaren spreek die me vertellen dat de eigenaar van het betreffende paard wel 1 keer per dag het paard een uur lang 'uit laten'....tja....dan vind ik dat om gek van te worden...en dat is dus uiteindelijk ook gebeurt...
Maar welke oplossingen zie ik dan her en der? Want idd, we kunnen niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Ik kom op diverse plaatsen groepshuisvesting tegen....en dat ziet er een stuk diervriendelijker uit. Ook dat zal niet voor ieder paard de oplossing zijn maar groepshuisvesting kan ruimte scheppen voor grotere boxen voor paarden die niet in een groep ingeschaard kunnen worden.
Maar goed, welke oplossing ieder individueel ook vindt...voor mij komt het te laat...ik ben al gek en ik vrees dat dit niet meer repareren valt. Met dank aan dr. Jessiejanes.
Resteert de vraag: wat vinden jullie van groepshuisvesting en is dit een goede optie die een paardvriendelijker dierhouderij kan zijn?

Ik heb er zelf ook wel een paar!