[WN] REINING trainingsdag bij Dennis Roemer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charita

REINING trainingsdag bij Dennis Roemer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 10:49

Roemer QH Reininghorses

Organiseert op zondag 22 januari 2006 een:

Trainingsdag

*REINING
*SHOWEN

o.l.v. Dennis Roemer

Er wordt gewerkt in 2 groepen, van ongeveer 5 personen per groep.

Aanvang 1e groep 11.00u – 13.00u
Aanvang 2e groep 14.00u – 16.00u

Zelf geen paard om mee te nemen? Wees er dan snel bij want Dennis stelt een paar van zijn eigen paarden beschikbaar!
Het is ook mogelijk de dag als toeschouwer bij te wonen.

!! Voor inschrijving telefonisch aanmelden en voor meer info!!:

06-51075180/ 06-55993355

De kosten voor de gehele dag :

* incl. lunch koffie/thee Incl. stal, bedragen 50.00 euro p/p

* Toeschouwers 10.00 p/p incl. lunch/koffie/thee.

Lokatie: BRAAM QH Omloop 21 1861 AS Schoorl
Laatst bijgewerkt door charita op 12-01-06 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

iski

Re: REINING trainingsdag bij Dennis Roemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:55

Jezus...een cursus zo hard mogelijk aan een paardenmond rukken en zagen....en daar wil je nog voor betalen ook?

Sorry hoor, maar van een vent die door een Amerikaans Jury op het NK extra in de gaten gehouden is vanwege zijn ruwe rijstijl wil ik geen clinic.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:42

@iski Dat is nog eens recht voor zijn raap en geen blad voor de mond nemen. Dacht dat dat niet voor kwam hier op bokt.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:45

Kom, kom Iski, denk niet dat Dennis verdiend, dat dit blijvend onder zijn neus gewreven moet worden. Ik zelf heb namelijk, en vooral de laatste tijd, een andere Dennis zien rijden, die juist door de manier waarop hij met zijn handen werkte, dus niet, rukken en zagen, duidelijk kunnen waarnemen, waarom hij er vandoor ging met een titel.
Ik weet dat het niet goed te praten is, waar jij op doelt, maar ik begrijp ook dat bepaalde situaties, het ernaar kunnen maken, dat in dit geval van Dennis, er situaties kunnen voorkomen, dat de goede weg van rijden, even vergeten wordt, door omstandigheden, die het ernaar maken, waar ruiters door, en dit vaak uit onmacht, geïrriteerd of gefrustreerd kunnen raken. Let wel, ik praat dit niet goed, want juist van een ruiter als Dennis mogen wij zeker verwachten dat hij beheersing onder alle omstandigheden de baas kan zijn, maar jij en ik weten ook als geen ander, dat wij niet allemaal het zelfde gebekt, dan wel niet ingesteld zijn.
Het is best grappig, dat juist die vent, die door de Amerikaanse Jury op het NK in de gaten werd gehouden, juist door zijn niet ruwe handen, maar door deze het werk met beleid te laten gaan, een paard van ons, wat ik weer is verkeerd in mijn mik had laten douwen, dusdanig de rust in terug heeft weten te brengen, zodat mijn vrouw deze nu nog steeds zelf kan rijden.
Graag wil ik best een debat met je erover aangaan, BV met Dennis erbij, waardoor situaties voorkomen waar jij op doelt, en waardoor mensen, ieder op zijn of haar eigen manier, een bepaalde manier van ongenoegen toont, als er iets onverwachts of dat je iets echt niet had behoeven te verwachten, een contrawerking geeft, die ik ook afkeur. Tot tien tellen, voor je antwoord geeft in een topic op bokt, is een manier, even lekker tegen een staldeur aanschoppen, kan ook helpen, of gewoon de computer van het secretariaat even lekker van de balie afvegen, van de organisatie die op dat moment, bloed onder de nagels vandaan halende acties aan het bedenken is. Dit laatste nooit doen bij de Wran alstublieft, omdat deze computers van de federatie zijn, dus dan worden er andere organisaties ook de dupe van.
Maar even alle gekheid op een stokje, en waarschijnlijk moet ik zelf wel weer om mijn verwoorden oplossingen, om wat er ook maar gebeurd, om dit nooit op het paard te vertalen in handelingen die voort komen uit frustratie, het harsten lachen, maar ik hoop dat begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Peter Vet

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:55

iski schreef:
Jezus...een cursus zo hard mogelijk aan een paardenmond rukken en zagen....en daar wil je nog voor betalen ook?

Sorry hoor, maar van een vent die door een Amerikaans Jury op het NK extra in de gaten gehouden is vanwege zijn ruwe rijstijl wil ik geen clinic.

Zeg dan niets......

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:57

Ben absoluut anti trek en pluk.
En vandaar dat ik ook deze clinic wil bijwonen als deelnemer omdat ik nog iets kan leren bij Dennis.
Dus maw ik ben het eens met Peter

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:58

Peter je hebt vast gelijk en iedereen kan veranderen.
Iets wat echt een goede zaak zou zijn voor onze mooie sport.

Maar het is gewoon een feit dat je een (slechte) reputatie die je gedurende een behoorlijk aantal jaren hebt opgebouwd, niet zo een twee drie van je af kunt schudden.

Mensen vertrouwen je niet meer en dat vertrouwen moet je met zorg en tijd terug zien te verdienen.

Maar, echt super om te horen dat er weer een trainer zijn leven aan het beteren is.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:16

PeterV schreef:
Tot tien tellen, voor je antwoord geeft in een topic op bokt, is een manier

Wize words indeed Zouden we allemaal moeten doen!

Wat betreft de clinic: Ik moet eerlijk bekennen dat mijn wenkbrouwen automatisch een frons trokken toen deze aankondiging las.
Ja, ook ik heb een [misschien bevooroordeelde] mening over de rijstijl van Dennis Roemer.
Jammer dat ik de 22e januari moet werken, nu mis ik een kans om mijn mening in positieve zin bij te stellen of misschien in negatieve zin bevestigd te te zien

Nu maar hopen dat er een uitgebreid verslag [met een niet al te cynische ondertoon] op Bokt wordt geschreven door een deelnemer of toeschouwer van de clinic hinthint
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 12-01-06 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:16

Adrienne schreef:
@iski Dat is nog eens recht voor zijn raap en geen blad voor de mond nemen. Dacht dat dat niet voor kwam hier op bokt.

Zoete broodjes worden niet gebakken. En zodra ik mensen tegenkom die hun ego opkrikken over de rug van een dier krijgen ze van mij ongezouten de wind van voren.

Wanneer later blijkt dat, zoals Peter beschrijft, mensen hun gedrag bij hebben leren stellen zal ik ook dat benoemen. Maar ik kan daarin alleen maar afgaan op hetgeen ik zelf gezien heb en wil daarbij hetgeen ik gehoord heb buiten beschouwing laten.

Wanneer Peter, vanuit eigen waarneming, aangeeft dat iemand zijn gedrag gewijzigd heeft wil ik dat zonder meer aannemen. Naar mijn mening kan en mag het nooit voorkomen dat een ruiter zijn frustraties uitleeft op z'n paard. En van ruiters van dit niveau al helemaal niet.

Waar het mijn inziens aan ontbreekt, en dan wil ik dat best opbouwend benoemen, is een vorm van mentale training voor ruiters op wedstrijdniveau. We zien bij vele takken van sport dat er een mental coach rondhobbeld die mensen trainen in hun gedrag, hun houding en hun denkpatronen. Juist met een gevoelig dier als het paard zou een dergelijke training naast al het rijvaardige trainen geen overbodige luxe zijn.

Nog een stukje insight dan? Wat ik veel zie en gezien heb: jonge knullen die zich in de belangstelling van meisjes mogen verheugen omdat ze goed kunnen rijden. En met die belangstelling moet je om kunnen gaan, om leren gaan. En vaak is dit een oorzaak van het ego-strelende deel waardoor de omgang met het paard wel eens vergeten wordt. Mensen, en mannen al helemaal (hand in eigen boezem), moeten in hun puberteit en adolecentiefase om leren gaan met belangstelling. En uitblinken in een sport plaatst je in het middelpunt. En heb je een sportauto dan kun je stoer naast je auto gaan staan en eens 'vakkundig' tegen de banden schoppen. Heb je een paard....tja.

Dus zie ik iemand die zijn eigen ego boven dat van het paard stelt dan jeuken mijn handen.

Onmacht en frustratie zou altijd moeten leiden tot het kijken naar jezelf en dan, net als Peter, er hartelijk om lachen. En dat kun je leren, en daarvoor heb je dan een coach nodig. Peter niet...die kan het van nature al....en dat zijn de besten.

En allen die niet met hun frustraties om kunnen gaan anders dan ze uitleven op een dier zouden eens moeten overwegen om er hulp bij te zoeken. Want ook dat komt uiteindelijk de prestatie ten goede en kan het verschil zijn tussen winnen en verliezen. En zoek je nog een goede Coach..........Peter kan je er eentje aanwijzen.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:20

Wanneer ik de reacties zo lees wordt het geen trainingsdag maar een trainingsgedrag-dag

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:52

iski schreef:
Wanneer ik de reacties zo lees wordt het geen trainingsdag maar een trainingsgedrag-dag

Wat op zich dus ook geen slecht iets is.

Het leren is een ding, het in de praktijk toepassen ook als er niemand kijkt is een ander.

charita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:59

Iski kun je mij even je tel.nummer pben...

Groetjes Charita

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:12

charita schreef:
Iski kun je mij even je tel.nummer pben...

Groetjes Charita

Beste Charita,

Sorry, daar doe ik niet aan. Als je iets privé aan me kwijt wil kun je dat via een pm doen.

Dit forum is openbaar en iedereen mag mij alles zeggen/schrijven en iedereen mag dat lezen. Ik schaam mij nergens voor en/maar ben tevens groot genoeg om mijn ongelijk te bekennen. Ga ik echter mijn telefoonnummer geven dan weet ik niet waar dat eindigd, ik heb daar dan geen controle meer over.

Maar wanneer jij mij graag wilt spreken, geef me dan gewoon jouw nummer dan bel ik jou. Oh ja...voor de slimmerikken onder de lezers..mijn nummer is afgeschermd.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:16

Chapeu, voor je antwoordt, ik kan mijn daar helemaal in vinden. Knullen die rijden, waardoor vrouwelijk schoon, dartelend een gevolg zijn in deze sport, sorry dames, ik bedoel niet jullie, maar die andere, ha,ha, ik lach er weer het harsten zelf om, komt contra ook voor kan ik je vertellen, en daar heb ik het echt heel druk mee, en heb daar zo door de jaren, mijn eigen oplossingen voor verzonnen. Het gevolg is wel, dat zij het nu aan de haak heeft met een spring ruiter, ja dat kind van mij, weet mijn iedere keer weer tot het uiterste te drijven, waardoor ik weer wat verzinnen moet, zodat afscheid daarvan nemen, subtiel, en niet opvallend, zal moeten gebeuren. Dus het volgende heb ik hiervoor bedacht:
Nee ik vertel het nog niet, daar mijn actie om van deze tweedehuidsbroekdragende laklaars af te komen, een aardige AA drinkende jongen, ook zal kunnen mislukken, wat mijn reputatie zal schade, omdat ik nog niet eerder gefaald heb, daar ik jullie alleen maar de wel oplossing gerichte acties op dit gebeid heb laten weten. Dus ik vertel laten wel, hoe het met deze capbengel afloopt, wordt vervolgd.

Coaching, en dan op het mentale vlak, daar hebben wij inderdaad, ervaringen mee op gedaan, die ik wel van de daken zou willen af schreeuwen. Daar waar de meeste vooral in deze sport, en ik begrijp echt niet waar die utopie vandaan komt, deze vorm van caoching als lach wekkend hand wuivend afdoen, van, dat heb ik niet nodig, heeft mij vooral door de jaren heen best verbaast. Zodra een sport man of vrouw, in wat voor een sport dan ook, presterend en daar door in de belangstelling komt te staan, komt daar als vanzelf deze vorm van coaching, in beeld.

De vraag is dus, waarom, zoals iski aangeeft, komt dat zo weinig in onze sport?
-1 is de geleverde prestatie toch niet een prestatie waardoor het uitblijven van coaching op dit gebied, alleen het eigen ego is wat bepaald wat presteren is?
-2 zijn de ego’s zo groot, dat erkenning of herkenning van de gesignaleerde problemen van het omgaan, met het in de belangstelling staan, niet belangstellend genoeg?

Hum, wat ik nu allemaal op schijf begrijp ik zelf ook helemaal niet meer, dus het antwoord op, waarom ik op dit gebied wel naar coaching gezocht heb, zal wel met een besef te maken hebben, dat je niet in alles, de beste kan zijn.
Ik vind inderdaad, dat hulp zoeken, op dit gebied, bekende en onbekende ruiters/trainers, net dat zetje zouden kunnen geven, in het aangehaalde door iski. Sterker nog, ik vind het juist heel professioneel overkomen, als je, je er zelf van bewust bent, dat er een potentie en of een talent dat er in je schuil gaat, zijn sterke en zwakke kanten kan hebben, waardoor het positieve wat er bereikt is, uiteindelijk negatief over kan komen, omdat je vaak met je eigen zwakke kanten, niet op de juiste manier weet om te gaan.
Herkenning van je zelf, zal leiden tot erkenning van andere, wat maakt waardoor je uiteindelijk als professional te boek zou kunnen komen te staan.
Een stukje uit een sessie van Emiel Ratelband, wat mijn van deze clown bijgebleven is, maar waar ik van denk, dat hij wel een punt heeft.

Dus misschien maar is een arena afhuren, waarin hij op x staat. Mijn voorstel zal hierbij dan wel zijn, om dit zonder paarden te doen, want jeetje, wat wordt die man, een ongeleid projectiel, als hij door heeft, dat de sessie die hij geeft, een soort van gemiddelde clinic is, waarvan ik weet, dat bij de gever daar van, de bovengenoemde coaching vaak ontbreekt.

Hierin kan wel eens de grootste buk schuil gaan, als wij maar clinic’s blijven volgen, bij personen, die dit soort van coaching, niet denken nodig te hebben.

Half Nederland zal nu wel weer vinden dat ik uit mijn nek zit te zwammen, wat natuurlijk weer voort komt, omdat er uiteindelijk een ander prijskaartje zal aanhangen.
Ik denk dat daar door coaching op dit gebeid, een onder geschoven kindje blijven zal.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:22

Citaat:
Nee ik vertel het nog niet, daar mijn actie om van deze tweedehuidsbroekdragende laklaars af te komen, een aardige AA drinkende jongen, ook zal kunnen mislukken, wat mijn reputatie zal schade, omdat ik nog niet eerder gefaald heb, daar ik jullie alleen maar de wel oplossing gerichte acties op dit gebeid heb laten weten. Dus ik vertel laten wel, hoe het met deze capbengel afloopt, wordt vervolgd
.

Hé Pete.....haal die video van Wim Sonneveld nog eens uit de oude doos: "je moet ze hun graf inprijjjjjzen"...en dan op z'n Amsterdams...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:26

Citaat:
Half Nederland zal nu wel weer vinden dat ik uit mijn nek zit te zwammen, wat natuurlijk weer voort komt, omdat er uiteindelijk een ander prijskaartje zal aanhangen.
Ik denk dat daar door coaching op dit gebeid, een onder geschoven kindje blijven zal.

Wanneer half nederland op deze manier uit z'n mond zou spreken wat jij nu (zelfbenoemd) uit je nek zwamt hadden we een betere paardenwereld.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:19

Op de onderstaande link is te zien, wat voor een uitwerking zo,n capbengel of te wel die springende laklaars op mijn cow girl heeft. Ook te zien is, hoe mijn trots, Okie, mijn stoere hengst, er voor toegetakeld wordt, omdat er ineens pas de deux gereden moet gaan worden. Waarvan het mijn echt niet interesseert of ik dat nou wel of niet goed op schrijf.
Over reputatie afbraak gesproken. Ja ik zit eigelijk in een rouw proces van hier tot tokio, en hou mijn ego hoog, om jullie dit alles maar zelf te laten weten.
Ik heb haar niet meer in de hand.
Vresselijk, zo'n zadel op zijn rug, toch

http://www.ve-ca.nl/ext/okie_dressuur.jpg
Laatst bijgewerkt door PeterV op 12-01-06 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:21

Dit is met afstand de lelijkste foto die ik heb gezien van Okie(en Ilona)

Ik denk dat ik de Ve<>Ca stables als link maar verwijder van mijn site

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:29

Blaze schreef:
Dit is met afstand de lelijkste foto die ik heb gezien van Okie(en Ilona)

Ik denk dat ik de Ve<>Ca stables als link maar verwijder van mijn site

Ja Blaze, ik kan je daarin ook geen ongelijk geven, en Okie, zo aan zijn hoofd te zien, wil ook niet meer met het één en ander geassocieerd worden.
Maar voor je echt tot het besluit over gaat, misschien is het even een kwestie van tijd, en kan je mij helpen die laklaars te lijf te gaan, of tot die tijd zal ik niet meer boos op je zijn, wanneer je mijn servies zal breken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:41

Geen pannetje....

Is dat dier trouwens zo ontzettend overbouwd of staat hij zo banketstaaf of valt dat zo extra op met zo'n schaamlap leer op z'n rug?

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:44

Ilona moet wel leren invlechten....

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:44

Sonja schreef:
Geen pannetje....

Is dat dier trouwens zo ontzettend overbouwd of staat hij zo banketstaaf of valt dat zo extra op met zo'n schaamlap leer op z'n rug?

Tuurlijk, gooi er nog maar effe een scheppie boven op, op deze elende

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:48

Verbiedt dat kind dan om er zo'n raar lapje op te leggen!
Ik zag trouwens pas nog foto's van een westernkerel die er behoorlijk smakelijk uit zag maar ik weet niet meer hoe hij heet. Ik zal het even opzoeken. MissReining heeft daar haar jonge beest naartoe gebracht. Misschien kunnen we haar daar aan koppelen???

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:53

Maar dat moet die 'westernkerel' dan toch ook willen? (of ben ik nu ouderwets.....)

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:57

Sonja schreef:
Verbiedt dat kind dan om er zo'n raar lapje op te leggen!
Ik zag trouwens pas nog foto's van een westernkerel die er behoorlijk smakelijk uit zag maar ik weet niet meer hoe hij heet. Ik zal het even opzoeken. MissReining heeft daar haar jonge beest naartoe gebracht. Misschien kunnen we haar daar aan koppelen???

hummm dit vereist natuurlijk ook een bepaalde vorm van coaching.
toch maar weer hulp inroepen dan

eneuhhh hoezo storrum, die springplank wil toch ook?