[WN] hoe een slidingstop leren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxcatjuxxx

hoe een slidingstop leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 17:59

hee

waarschijnlijk zijn hier al vele vragen over geweest maar kan ze niet terug vinden sorry.

ik wil graag weten hoe ik mijn pony de sliding stop leer.

ze is niet erg leergierig dus het zal wat tijd kosten maar toch wil ik het graag weten en gebruiken.

groetjes caroline

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:01

Les?

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:02

monteaura schreef:
Les?

ja snap ik maar woon in een plaats waar niets aan western word gedaan vandaar dat ik geen instructies kan krijgen.

:P

Authentic

Re: hoe een slidingstop leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:03

Rij jijzelf wel western dan?

Les is echt het beste middel, je kan zoiets niet hapklaar uittypen op een forum.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:08

Haha ik vind het wel een grappige vraag. Hoe leer ik mijn paard in 5 stappen een sliding stop..?

Haha

Enne indd, les is de beste optie

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:15

het hem voordoen

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:16

Ja een hele harde aanloop nemen, en DAN SJOEFF

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:16

whahahahahahaha goeie loes

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:18

Sorry hoor....maar wanneer ik weer eens zo'n topic voorbij zie komen jeuken mijn vingers en kan ik het gewoonweg niet laten.....

Iedereen adviseert je om les te nemen maar weet je, da's heeeeel duur... en moet je dus niet doen. het kan veel eenvoudiger en een stuk goedkoper: ga naar een scheepswinkel, koop een stuk touw van een meter of 10, wikkel dat om de knop van je zadel en knoop aan het andere uiteinde een anker van een kilo of 50...moet jij eens opletten hoe snel jouw paard een sliding stop leert......eerst sliding op z'n muil en dan een Full-Stop...

Veel plezier ermee.
Laatst bijgewerkt door iski op 03-01-06 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:18

lightmorebh schreef:
het hem voordoen

hahaha.. doelloos antwoord..

en ik zou inderdaad les nemen.

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:19

iski schreef:
Sorry hoor....maar wanneer ik weer eens zo'n topic voorbij zie komen jeuken mijn vingers en kan ik het gewoonweg niet laten.....

Iedereen adviseert je om les te nemen maar weet je, da's heeeeel duur... en moet je dus niet doen. het kan veel eenvoudiger en een stuk goedkoper: ga naar een scheepswinkel, koop een stuk touw van een meter of 10, wikkel dat om de knop van je zadel en knoop aan het andere uiteinde een anker van een kilo of 50...moet jij eens opletten hoe snel jouw paard een sliding stop leert......eerst sliding op z'n muil en dan een Full-Stop...

Veel plezier ermee.

hahahahaha, ow geweldig

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:22

Ik ken ook een instructeur die vanuit noordbrabant naar zuidholland komt.

Je kunt beter wat meer geld uitgeven aan goeie instructie dan een betonblok achter je paard hangen toch?

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:38

monteaura schreef:
Ik ken ook een instructeur die vanuit noordbrabant naar zuidholland komt.

Je kunt beter wat meer geld uitgeven aan goeie instructie dan een betonblok achter je paard hangen toch?

Hoho...dan heb je niet goed gelezen....ik had het niet over een betonblok maar over een anker...ziet er veel eleganter uit..

Maar serieus? Een goede instructeur aan huis laten komen, 2-3 lessen...dan huiswerk maken 4 weken later nog eens een les, weer huiswerk, nog een les en weer huiswerk....dan een laatste les en dan moet jouw paard het wel zo'n beetje doorhebben. Op die manier heb je een les of 5 nodig om het je paard bij te brengen. Ga eens uit van € 50 per les.....dan kun je voor € 250 een sliding stop onder de knie krijgen..jaja...paardrijden is geen goedkope hobby. Maar misschien kun je in dat ene lesuur ook een paar andere zaken onder de loupe nemen...ook wel leuk voor je paardje een beetje afwisseling. En voor diezelfde € 250 kan ie straks misschien ook spinnen..... Lukt dat niet..koop dan een poes.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:48

Als een volwassen meid deze vraag zou stellen dan zouden de reakties redelijk kunnen zijn ,maar zo te zien in haar profiel is ze nog niet een volwassen meid en is dit gewoon een vraag van een naief jong meiske ,en daar kun je best wat anders mee om gaan!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:49

Uriah schreef:
Als een volwassen meid deze vraag zou stellen dan zouden de reakties redelijk kunnen zijn ,maar zo te zien in haar profiel is ze nog niet een volwassen meid en is dit gewoon een vraag van een naief jong meiske ,en daar kun je best wat anders mee om gaan!

Okey,...

Gewoon vaak whoa,.. roepen als ie stopt helemaal volstoppen met snoepjes

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:51

Go Iski!!

Tja... En ik blijf het Gino ook maar voordoen.. Maar hij snapt het nog steeds niet.. *zucht*... En ik blijf maar pijn in mijn billen houden van dat glijden door de bak...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:12

Uriah schreef:

Beste Uriah,

Ten eerste zou ik niet weten waarom ik een ogenschijnlijk (er staat geen leeftijd vermeld in haar profiel dus moeten we afgaan op een foto) jong mens niet als volwassene aan zou mogen spreken. Meestal en vaak in andere omstandigheden willen ze dat zelf ook graag.

Om een ogenschijnlijk jong mens als naïef te betitelen vind ìk nou weer naïef, ik wil geen enkel mens zo maar zonder hem/haar te kennen naïef noemen.

Maar stel dat we iemand met reden naïef mogen noemen, is het dan niet terecht dat we iemand daar op wijzen? Wanneer ik soms het taal(mis)gebruik lees van jongeren tussen de 10 en 20 jaar mag ik aannemen dat er op school weinig aangeleerd is en dat ook de volwassenen (ouders?), of moet ik andersom schrijven: ouders....volwassenen(?), er weinig aan gelegen is dat hun kinderen degelijk taalgebruik aanleren. En zonder nou een soort van taalpolitie te zijn...een vrouw van 22 die ergens in dit forum schrijft: se hebe me pony geskoren...en daarmee waarschijnlijk bedoeld: ze hebben mijn pony geschoren ..... sorry hoor maar daar zakt m'n broek van af. Maar goed, ik zal wel te kritisch zijn...of m'n broekriem vergeten zijn.

Hoe dan ook, ik probeer met een beetje humor dit soort topics op te leuken. Neem het allemaal niet te serieus. En heel soms.....ja dan kan ik het dus niet nalaten om een topic als deze op de hak te nemen.

En voor mij is een kind gewoon een jong volwassene die je ook op die manier aan mag spreken. Juist door dat niet te doen behandel je ze zonder respect. Vind ik......maar ja, wie ben ik...

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:20

iski schreef:
Maar serieus?........................... Op die manier heb je een les of 5 nodig om het je paard bij te brengen. Ga eens uit van € 50 per les.....dan kun je voor € 250 een sliding stop onder de knie krijgen............................ En voor diezelfde € 250 kan ie straks misschien ook spinnen......

serieus??? in 5 lessen/trainingen???

(wat doen wij mis??? )

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:27

jessiejanes schreef:
iski schreef:
Maar serieus?........................... Op die manier heb je een les of 5 nodig om het je paard bij te brengen. Ga eens uit van € 50 per les.....dan kun je voor € 250 een sliding stop onder de knie krijgen............................ En voor diezelfde € 250 kan ie straks misschien ook spinnen......

(wat doen wij mis??? )

Goeie vraag!! Denk toch dat mijn snoepjes goedkoper zijn

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:49

(wat doen wij mis??? )
[/quote]

Goeie vraag!! Denk toch dat mijn snoepjes goedkoper zijn
[/quote]

Nee....m'n waarde medeboksters....weer niet goed gelezen. Inderdaad 5, misschien 6 lessen.....maar wel met veel eigen training tussendoor...het zogenaamde huiswerk. Uitgesmeerd over de tijd in 3 maanden tijd...moet toch te doen zijn of niet soms.
[/quote][/quote]

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:53

Jaaa, ik doe het ook NIET goed, vele jaren les en heel veel oefenen ten spijt is het mij nog nooit gelukt meer dan 3 meter te glijden.. Maar goed daar ligt mijn ambitie ook niet..

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:59

ik heb het geleerd: eerst vanuit stap halthouden, of eigenlijk ook eerst achterwaarts leren, als het paard niet stopt als jij dat zegt achteruit zetten ook even duidelijk vertellen en weer op de plek zetten waar die eigenlijk stil had moeten staan, later vanuit draf, galop, en dan later zonder teveel teugel druk laten stoppen, en t is belangrijk dat het paard goed op je zit reageerd zodat je hem niet in de mond hoeft te rukken, maar ik zou maar eens even les nemen voordat je zelf maar wat uit probeert....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:18

Nou ook even een serieus vraagje van mij. (Hopelijk niet naief...)

Ik hoorde van de week van Jurgen Pouls dat als je begint de sliding stop te oefenen, je al slidingijzers moet hebben voor het geval je paard zijn kont er ineens onder gooit. Zonder slidingijzers zou hij dan een klap in zijn benen krijgen.

Nou klopt dat denk ik wel, maar ik vraag me af op welk moment je nou precies met die ijzers moet beginnen. Op het moment dat je gaat stoppen vanuit de galop ofzo?

Ik begrijp wel dat echte reiners meteen bij alle paarden er slidingijzers onder knallen, maar is dat voor een beginnend all-round paard ook nodig?

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:35

zullen we het topic ff serieus houden? Ik dacht dat het ook serieus bedoeld was, om de TS zou uit te lachen is niet nodig.

Gewoon melden dat ze voor het leren van een stop toch echt les nodig heeft lijktme wel genoeg.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:52

Goh, Romkabouter, TS is beslist niet kwaad en kan zelf hartelijk lachen om deze uitvoeringen. Soms moeten ook eens wat serieuze zaken een grappige benadering hebben.

Het is in ieder geval leuker zoiets te lezen, als topics waar ze elkaar bijna aan het afmaken zijn. Er gebeuren al zo weinig leuke dingen waar je eens om kan lachen.

Inderdaad denk ik dat lessen en goed je huiswerk doen de enige oplossing is, als je het goed wilt doen.
En het is helemaal niet makkelijk dikwijls in je nabijheid goede instructie te vinden, bovendien is het ook niet echt goedkoop.

@Poco-miss: misschien doe je het wel goed, maar kan je paardje niet meer dan die drie meter. Het ene paard heeft er meer talent voor dan het andere.

Sorry Romkabouter maar ik kan het toch niet laten om toch weer even minder serieus te zijn. Diegene die steeds maar weer bij het voordoen op de billen beland doe die iets niet goed dacht ik, je moet op je hakken glijden Vroeger zette de schoenmaker wel eens ijzertjes onde de hakken Misschien een idee?