[WN] wat is nu de hulsebos onder de westernzadels???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryan

wat is nu de hulsebos onder de westernzadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 09:12

Zoals de kop al aan geeft ben ik op zoek naar een goed zadel.
Eerlijk gezegt ben ik daar ontzettend zeikerig in.

Ik ben al bij diverse westernshops geweest maar het idee dat een van die zadels op mijn paardje komt te liggen vind ik een beetje eng.

tenslotte kijken ze dan naar welk zadel het beste past. en welk het beste past uit hun collectie wil naar mijn bescheide mening niet zeggen dat die ook daadwerkelijk super past.
Je gaat tenslotte al vanuit een standaart zadel.
Ik snap heel goed dat een shop geen honderden zadels heeft liggen. maar het lijkt me als ik toch een smak geld neer leg dat hij en goed moet passen (het allerbelangrijkste) en ik hem mooi moet vinden!!!

ik ben bv in een shop gewest en daarvan zouden volgens de verkoper 2 of 3 zadel eventueel kunnen passen, helaas vond ik die ook nog eens niet mooi.

Ik had dit probleem ook met mijn engelse zadels en heb daardoor voor hulsebos zadels gekozen.
Daar ben ik altijd erg teverede over geweest aangezien hij ze echt op maat maaktte.

Ben ik nu erg mietig of zijn er meer mensen met dit probleem????

en heeft er iemand een superadres voor mij (wat ook nog redelijk te betalen is)

sorry voor het lange verhaal,
ryan

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:15

Als het wat mag kosten en je kunt jouw smaak niet terug vinden in een 'standaard' winkel, neem dan eens kontakt op met een zadelmaker (Sablou bijv op Bokt).

Er lopen al aardig wat tevreden Bokkers rond met een door hem handgemaakt zadel .

gianlucka

Re: wat is nu de hulsebos onder de westernzadels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:17

Tuurlijk ben je geen zeurpiet.
Je wilt toch dat je zadel goed ligt om te voorkomen dat je paard ergens last van krijgt?! En tsja dat je hem dan ook nog wel enigszins mooi wilt vinden dat kan ik begrijpen. Je moet er immers een lange tijd tegenaan kijken.

Ik weet dat ze bij arthurswesternshop (zit in brabant) heel veel tweedehands zadels hebben en natuurlijk ook nieuwe. Wat ik begrepen heb komen die langs met een heleboel zadels en dan kan je lekker gaan passen! Ik weet niet helemaal zeker hoe het in z'n werk gaat, maar dan kan je natuurlijk even informeren!

Succes ermee!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:19

je kan ook met paard en al naar arthur toe, dat is nog handiger! Bel m wel even van te voren zodat ie ook zelf aanwezig is om te passen.

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:20

Oh oke, dat wist ik niet, weer wat geleerd

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:43

Volgens mij komt hij zelfs aan huis als het om een nieuw zadel gaat. Maar Arthur heeft een enorm grote hoeveelheid nieuwe zadels liggen in allerlei prijsklassen waar je zeker iets tussen moet kunnen vinden. Tip is dat hij tussen kerst en nieuw weer een christmas-sale heeft waarin allerlei kortingen gegeven worden. Of hij tweedehandsjes heeft weet ik niet, ik dacht op dit moment niet veel, maar daar zou je voor moeten bellen.

Bij de stalling waar ik sta staat overigens ook iemand met een Tinker die echt de grootste moeite heeft een passend zadel (dressuur en western beide even moeilijk) te vinden. Hij is vrij fors gebouwd en rond van voren (schouders) en tot nu toe past pas een westernzadel maar die is van een stalgenoot en dus niet te koop Ook op mijn paard pasten maar een handvol 'standaard' zadels omdat ze een ronde bouw heeft. Dus de opmerking van die verkoper waar je het over hebt, zou kunnen kloppen. Maar ga naar een betere westernstore waar ze veel ervaring hebben met westernzadels en dan komt het vast goed.

Ik ben overigens super te vreden met mijn Pullman zadel, niet goedkoop, maar een echte aanrader.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:56

als je even contact opneemt met evelien van euro-horse dan kan zijn eventueel bij je langskomen met haar rijdende winkel,
en zij kan ook een zadel pasklaarmaken naar je eigen smaak.
en je hoeft dan ook niet met je paard op pad.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:11

Tja, soms heb je gewoon een paard waarbij je niet veel keus hebt qua zadels passen. Op mijn KWPN-er kwamen maar twee westernzadels in aanmerking. Vindt je die niet mooi, dan blijft alleen maatwerk over als optie. De naam van Sablou is al genoemd. Hij levert betaalbare maatzadels. Maar als je die niet mooi vindt, zit je aan de duurdere maatmodellen vast.

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:30

Ik heb gewoon een passend westernzadel gekocht die ik redelijk mooi vond (niet geheel naar mijn zin) en enorm opgeleukt met een berg zilver

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:47

haha zo zie je maar... ik zou juist het zilver eraf slopen om het op te leuken

V_Max_cowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:57

Een passend zadel is één ding. Dat het er voor jou mooi moet uitzien is inderdaad een ander niet onbelangrijke zaak.

Vergeet echter niet dat het ook nog eens een beetje in de richting moet gaan van wat jij er mee van plan bent!!

Ga je het gebruiken bij Reining, Trail, Cutting, Penning, Barrel Racing,.. ?
Ook daar zijn er toch wel serieuse verschillen. Er bestaan vanzelfsprekend all-round zadels, al ga je dan altijd ergens moeten toegeven aan een te diepe zit, of eentje die voor jou niet diep genoeg is en dergelijke meer.

Maatwerk is voor velen een probleem, zeker zij die met bijvoorbeeld Haflingers (van het oudere type), Fjord, etc.. rijden.

Als alles faalt zou je ook boomloos kunnen proberen. Heb ik een paar jaar geleden gedaan op een wel ergggg brede Haflinger. Het is wel enigszins "anders" rijden, maar het overwegen waard als echt maatwerk je te duur uit zou vallen.

Alvast nog succes gewenst met je zoektocht naar een geschikt zadel.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:18

Pfoe... Als het aan mij (en merrie) ligt, heb ik m,n nieuwe andere zadel gevonden! Een Bob's Custom!

***Ben een beetje zadelzoekmoe zo onderhand***

sablou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:25

Sugarmiss schreef:
Als het wat mag kosten en je kunt jouw smaak niet terug vinden in een 'standaard' winkel, neem dan eens kontakt op met een zadelmaker (Sablou bijv op Bokt).

Er lopen al aardig wat tevreden Bokkers rond met een door hem handgemaakt zadel .

Dank je Sugar.

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:28

Anya schreef:

Zonde Het zadel wordt juist mooi van al het zilver

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:31

Beauty is in the eye of the beholder.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:32

Ik dacht al... dát zinnetje gaat Xono een beetje pijn doen

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:44

XoNo schreef:
Anya schreef:

Zonde Het zadel wordt juist mooi van al het zilver
"Een goed zadel behoeft geen zilver."

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:06

Jolande schreef:
.....Bij de stalling waar ik sta staat overigens ook iemand met een Tinker die echt de grootste moeite heeft een passend zadel (dressuur en western beide even moeilijk) te vinden. Hij is vrij fors gebouwd en rond van voren (schouders) en .......

De "...grootste moeite heeft om een passend zadel te vinden..."
TIP : kijk onder aan dit bericht.

MVG Louis

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:46

Wranglerbutt schreef:
"Een goed zadel behoeft geen zilver."

Maar een mooi zadel wel Vind ik dan

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:57

Mee eens, ik vind zilver ook mooi, bling bling maar dan moet het natuurlijk ook een goed zadel zijn

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:37

Precies en ik vind het te duur om een compleet showzadel te kopen en toen kon ik voor een leuke prijs showzadels kopen, maar weer geen garantie dat het past...dus ik heb de gulde middenweg gezocht

ryan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:07

Hey,

fijn dat jullie allemaal zo meedenken.
tja zilver of geen zilver dat is voor iedereen uiterraard verschillend.
ik hou persoonlijk van zo min mogelijk zilver, snijseltjes en andere frutsels maar goed.

zijn er dat jullie weten nog meer zadelmakers die zelf zadels maken??
Ik heb wel eens van iemand gehoort die in de buurt van apeldoorn zit?

en hoe zit het met de merken fabriekszadels, wat is nu wel en niet een goed merk??
het lijkt me logis dat een westernshop de merken die ze voeren promoot maar ik wil graag van de gebruikers........jullie dus! weten wat de voor en vooral de nadelen zijn
het zou voor het eerst in m'n leven zijn dat ik een fabriekszadel koop, maar goed ik ben er nog niet helemaal uit.

toedels ryan

ryan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:11

Oh ja. ik wil graag reining met hem gaan doen.

Maar ik heb nu een roopingzadel uit amerika en ik moet zeggen dat de degelijkheid en grofheid vandit zadel me wel erg aan staat.
Het is een Hereford Brand Textan Yoakum die ik bij een eerder aangekocht paard heb meegekregen, helaas past hij niet op het paard waar ik nu voor op zoek ben.
(iemand interesse misschien??)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:15

ryan schreef:
zijn er dat jullie weten nog meer zadelmakers die zelf zadels maken??
Ik heb wel eens van iemand gehoort die in de buurt van apeldoorn zit?

Deze bedoel je denk ik: http://www.saddlemaker.nl/

Ik ken niemand die een zadel door hem heeft laten maken, dus heb geen idee wat betreft de pasvorm en kwaliteit.
De spullen zien er wel mooi uit.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:29