[WN] veiligheidshelm in pet, kan dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

veiligheidshelm in pet, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 21:31

Ik rijd het liefst met een pet op (zo'n baseball-cap), ik hou niet van een (engelse veiligheids-)cap en zeker niet bij een western uitrusting, dat ziet er gewoon niet uit. Ik vind een beetje bescherming echter ook wel wenselijk, dus vroeg ik me af of die veiligheidshelmen die je tegenwoordig hebt voor in een western hoed, ook in zo'n pet te dragen zijn. Misschien heeft iemand van jullie dat al eens geprobeerd, of is dit nu een erg belachelijk idee van me?

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:27

Deze helmen zijn volgens mij niet goedgekeurd, en ziet er ook niet echt als een "pet" uit...

Veiligheid gaat voor toch? Dan maar een cap bij westernuitrusting..
Ik weet niet of ze er in petten ook zijn, anderen misschien wel.

Dit is mijn mening, weet niet hoe jij erover denkt?!

Speedster

Re: veiligheidshelm in pet, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:35

Ik zoek niet iets in de vorm van een pet, maar ik bedoel eigenlijk of je deze:

Afbeelding

ook onder een pet kunt dragen, of misschien iemand daar ervaring mee heeft.

Sorry als ik niet helemaal duidelijk was...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:36

whahaha dat ziet toch niet uit

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:41

Ik begrijp niet helemaal waarom je nu zo begint te lachen...
Als je een hoed over dat ding heen doet zie je hem toch niet meer zitten, alleen het kinbandje nog. Zie niet in wat daar zo belachelijk aan is, maar dat kan aan mij liggen...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:40

@Speedster: Waar jij naar op zoek bent, bestaat niet, volgens mij.
Een mooie westernvariant op de veiligheidhelm, vind ik Troxel Dakota:
Afbeelding

Ik heb er zelf ook één en ben er zeer tevreden over. Goede pasvorm en ventileert goed!!

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:31

Wranglerbutt schreef:
@Speedster: Waar jij naar op zoek bent, bestaat niet, volgens mij.
Een mooie westernvariant op de veiligheidhelm, vind ik Troxel Dakota:
Afbeelding

Ik heb er zelf ook één en ben er zeer tevreden over. Goede pasvorm en ventileert goed!!

Het lijkt me dat een Cap wel over die 'deksel' past, wanneer een westernhoed past zal dit ook wel lukken. En de helm die WB voorstelt lijkt dan wel weer verdacht veel op een cap...zo kan het dus ook.

Gewoon zo'n helm zoeken en er dan een cap overheen drukken en eens zien hoe of het staat. Dan je favourite cap er op 'vastlijmen' en klaar ben je....veiligheid in aantrekkelijke verpakking.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:59

Volgens mij stuift iedereen dan voor je aan de kant die jou in de verte ziet aankomen..... Als je een cap belachelijk vind staan, vraag ik me af wat je hiervan verwacht.... ET?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:13

iski schreef:

Gewoon zo'n helm zoeken en er dan een cap overheen drukken en eens zien hoe of het staat. Dan je favourite cap er op 'vastlijmen' en klaar ben je....veiligheid in aantrekkelijke verpakking.
Ik betwijfel of je kan rekenenop die veiligheid en wat betreft die aantrekkelijke verpakking... Afbeelding

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:05

mischien kun je zo'n veiligheidshelm nemen die ze bij wielrenners ook gebruiken en dat je daarover een cap maakt.
het is maar een idee, die zijn volgens mij wat anders van model en toch veilig.

belgikske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:13

veiligheid gaat voor confort. en jou idee is nog niet zo slecht.Wil wel eens proberen of de fabrikant mee wil werken aan zo een veiligheids cap voor in een petje die aan de normen voldoet. anders gewoon een keer proberen bij de westernchop of ie past
............het sterkste van een ei is de schaal...........

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:49

Ik vind die Troxel juist wel leuk.
Even off-topic, waar kun je die kopen en wat kosten ze?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:42

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:05

Weet iemand of ze smal of breed vallen? Ik heb echt een raar hoofd

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:40

Ik weet wel dat die eierdopjes ook niet de kleinste zijn (logisch, want als het erg dun zou zijn, hoeveel bescherming biedt zo'n ding dan?) en dat je, indien je er een hoed over wilt dragen, een hoed een maat of 2 groter moet kopen dan normaal. Je loopt dus eigenlijk met een veel te grote hoed. Ook geen mooi gezicht als je het mij vraagt. En een petje eroverheen? Dat wordt ook een pisgezicht.

Ik heb ook de Dakota Troxel. Het is en blijft een helm, maar dan wel één die goed ventileert En hij ziet er nog het meest westernachtig uit

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 17:42

Als die dingen inderdaad nog redelijk groot zij, dan is het met een pet erover inderdaad geen gezicht... Dan ben je alsnog net Calimero. Jammer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:34

LindyH schreef:
Weet iemand of ze smal of breed vallen? Ik heb echt een raar hoofd

Ik heb een Dakota Small, die past mij prima. Ik ken iemand die zou een L moeten hebben maar die past de M ook.
Eigenlijk moet je iemand uit je buurt zoeken om te 'proef'passen

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:27

nou ik heb zo'n ding in mijn hoed en ik heb nogal een groot gezicht, dus voor mij is het een uitkomst optisch veel beter dan een cap, en in stijl. Ik reed nooit met ook maar iets, dus dit is hoe dan ook veiliger

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:45

Ik snap niet waarom mensen nou moeilijk doen om een cap op te zetten het is toch voor je eigen veiligheid.
Toevallig heb ik van de week net een nieuwe gekocht omdat ik van mijn oude cap hoofdpijn kreeg.
Het is een Casco Youngster geworden hij zit heerlijk en ik voel me net Annie de Rooy als ik hem op heb maar SO WHAT het is voor mijn eigen veiligheid.
Laat ze maar lachen, je weet toch wie het laatst lacht lacht het best.

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:47

Ik draag buiten een cap.. maar heb sinds kort een helm aangeschaft. Is de bedoeling dat ik over die helm een lederen hoed koop. Moet goed groot zijn, helemaal natmaken en over de helm heen trekken. De verkoper heeft me er ook een voorbeeld van laten zien.
Een baseballcap zal niet lukken .

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:55

tuurlijk is veilig goed alleen ik reed met de cap van mijn dochter van 10, zo'n kekke fel blauwe met pony's erop, toen mensen gingen vragen of ik wel alleen weg mocht met het paard, werd het tijd voor iets anders, ik vond dat ding in een hoed eigenlijk best een praktische oplossing, ik ben er blij mee. daarvoor reed ik al 25 jaar zonder iets op mijn dak, nu de regelgeving is veranderd qua les en verzekering, moet er iets op zodoende mijn caphat

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:59

Spikers schreef:
Ik snap niet waarom mensen nou moeilijk doen om een cap op te zetten het is toch voor je eigen veiligheid.
Toevallig heb ik van de week net een nieuwe gekocht omdat ik van mijn oude cap hoofdpijn kreeg.
Het is een Casco Youngster geworden hij zit heerlijk en ik voel me net Annie de Rooy als ik hem op heb maar SO WHAT het is voor mijn eigen veiligheid.
Laat ze maar lachen, je weet toch wie het laatst lacht lacht het best.

In ieder geval kun jij na een ongeval dan nog lachen..en dat is iets anders dan een op je gezicht bestorven grijns van pijn..... of een gestorven gezicht.....en dat lijkt me enorm belangrijk.

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:04

@ Iski wat kan jij dat toch altijd mooi onder woorden brengen.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:19

Of je nek een keer breken zoals ik Maar ook al had ik toen met cap gereden had ik hem ook gebroken, Maar veiliger is het in ieder geval wel!!!

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:47

Schoot me net te binnen , hoe groot is eigenlijk de kans dat je precies op het hoofd valt, ik kan me er iets bij voorstellen als je in de bak de bocht uitvliegt en landt op de bakrand, maar je eerste reaktie is toch iets vastgrijpen, meestal de hals en dan voor het paard op de grond belanden, en bij echte rodeovluchten zullen armen vaak instinktief (de val) breken.
Het gevaar schuilt in het op de rug terecht komen op harde ondergrond en dan het doorslaan van het achterhoofd op de grond waardoor het watermeloen effect optreedt. tjee dat ik nog leef zeg. Filosofische bui... maar ik ben idd best wel eens raar terecht gekomen en echt niet allemaal met cap, en dat is het gevaarlijke natuurlijk, op mijn oude vertroude paard rijd ik (nog steeds) meestal met petje of met wapperende haren. Terwijl ik met m'n jonkie steevast de nu caphoed op zet, voelt veiliger. Toch als ik mag kiezen en ik ga dood dan of in m'n slaap, of tijdens een intiem moment met mijn man, of te paard. Maar dan wel echt dood, geen plant oid, die kans is weer vrij groot natuurlijk. Nou ja het doet pas zeer als je wakker wordt. Het is eigenlijk best logisch, want vraag ik mij af wat mijn dochter moet doen blér ik steevast: zet je cap op, ja maar mam, geen gemaar, en jij dan! Intreseert niet jij moet cap op! Tja