[WN] De Pleasure Ruiters......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iski

De Pleasure Ruiters......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 00:00

Goed, in de serie beschrijvingen zijn vandaag de Pleasure-ruiters aan de beurt...ere wie ere toekomt:

De Pleasure Ruiter.

Let op…hier hebben we het over de crème de là crème van het Feminien Western Riding, wat Reining is voor de echte Cowboy, is Pleasure voor de ware Cowgirl. Even voor de juiste beeldvorming: een echte cowboy is er zo eentje die zijn sporen tot in bed draagt...(moet je uitnodigen als je een waterbed hebt, gevalletje waterschade in het kwadraat).

Pleasure dus….zoek het woord eens op in het woordenboek en je leest: genoegen, plezier, vermaak en genot….nou, kijk nog eens goed de eerstvolgende keer wanneer je deze dames, want dat zijn het toch meestal, rond ziet hobbelen ….. ik krijg er niet direct een associatie van genot bij…..nou ja….hippisch gezien dan hè.. En om nou te zeggen dat er van de dames en de enkele verdwaalde heer (en zo kijkt ie ook…je zou ‘m een TomTom geven in de hoop dat ie snel de weg terug vindt) genoegen, plezier en genot uitstraalt?

Dames......wanneer jullie die haarlak benutten om de hoed vast te zetten….boetseer dan ook je al dan niet knappe smoeltje in een lach en spuit die hele bus leeg….ok, eten is daarna wat lastig en je hebt ’s-Avonds een klus om het allemaal af te spoelen en wanneer dat niet lukt heb je maandag op je werk aan de collega’s iets uit te leggen maar tijdens die 7 minuten glorie wordt er in ieder geval gelachen…pleasure dus.

En dan de voorbereiding in de inrijbak…pffffff. Zweten, klamme handjes waarbij het in ene keer duidelijk wordt waarom er handschoenen gedragen worden, zenuwachtig gedoe… Meisjes…Hallo….Pleasure!!!!

En de kuur zelf? Willen ze eerst weten of ze op startlijstvolgorde binnen moeten komen, eenmaal binnen lijken ze dat direct vergeten en rent alles en iedereen door en langs elkaar en lijkt het er bij sommigen op alsof ze de laatste trein moeten halen terwijl anderen zich zichtbaar vertwijfeld af lijken te vragen waarom ze in hemelsnaam vanmorgen die string aangetrokken hebben, intussen met 1 oog naar de jury glurend om op het juiste moment een corrigerende haal aan de teugel te kunnen geven en het andere oog gebruikend om met doodsverachting de koers te houden. Nee……ziet er echt heel netjes uit hoor Dames…..blijf nou potdomme eens àchter elkaar rijden…!!!

Vervolgens 7 minuten lang rondjes draaien, eerst linksom en dan weer rechtsom alsof iedereen op zoek is naar de uitgang om uiteindelijk door dezelfde deur als waardoor ze binnengekomen zijn de arena weer te verlaten. Op zich niet zo erg maar een beetje treurig wanneer je weet dat ze het iedere keer wéér doen. Meisjes……de ingang IS de uitgang dus houdt op met zoeken. IQ wordt niet afgemeten aan wàt je weet maar hoe snel je het weet.

En dan die arme paarden, eerst 3 minuten linksom in verschillend tempo om dan weer na een korte draai 3 minuten het hele oeuvre op de rechterhand te herhalen. Als weldenkend paard zou je er een lachstuip aan over houden als het niet zo triest was…make up your mind girl. En aan het eind komt de klap op de vuurpijl….de stop gevolgd door een achterwaartse…..roep dan gewoon eerder Whoa….dan hoeft ie dat hele stuk niet terug. Moet je bij een stoplicht doen….eerst 5 meter door het rooie knallen (leuk lachen want er wordt tenslotte gefotografeerd) dan 5 meter back up…..(oeps..nog een fotootje)…en dan 6 maanden later voor de kantonrechter uitleggen dat je een peasure-ruiter bent…nee, dàn komt echt alles goed.

En als laatste…de Line Up…het hele kippenhok op een rijtje…je zou de ophokplicht voor altijd uit willen vaardigen. Maar goed, ik zie in gedachten de commentaren al weer op me af komen:…”Iski heeft geen verstand van paardrijden”…..en dat kan wel kloppen maar ik vind het allemaal maar een beetje wanordelijk door elkaar rijden zonder dat er een duidelijk doel of richting in lijkt te zitten en er straalt geen pleasure van af. . Maar ja, ik ben dan ook slechts een bosridder en hou van richting en rechte stukken…da’s mijn pleasure…..

10y

Re: De Pleasure Ruiters......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 00:09

Geplaatst om 00.00 uur, het uur van de geesten. Stilte alom...., nu heb je iedereen aan het schrikken gemaakt hoor.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 06:28

Mamaaaaa, helluuup!!! En ik wilde in de toekomst nog wel pleasure gaan starten. Dat durf ik nu meteen niet meer .

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:49

Wahaha ik vraag me af of ik nog wel pleasure durf. En ik doe het nog wel echt voor de lol

Eigenlijk hoort hier een leuke tekening bij van een zekere WN-bokker. Met goudverf voor de BlingBling

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:21

Cool

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:35

Iski heeft mij nog nooit zien rijden zeker....??????? Die glimlach is niet van mijn gezicht te krijgen. 's avonds heb ik pijn in mijn kaken..... Maar ja ik start (nog) geen pleasure.......

Sandra_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:44

cornelie schreef:
Cool

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:11

Wederom geweldig, om een aantal gedeeltes heb ik zelfs hardop moeten lachen.

Ik miste toch wel wat rijtechnische onderdelen in je verhaal dus die wil ik graag toevoegen:
-de beweging in de heupen waar een chiropractor jaloers op zou worden waar het paard de beroemde dralop laat zien
-de kleuren optuiging waarvan men bij de ruiter vermoedt dat ie kleurendoof is
-het vasthouden van de teugels alsof er stroom op staat of er stront aan zit (bij 2 handen)
-bij één hand wordt het andere handje gehouden alsof de pols gebroken is, de mitella ontbreekt maar net

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:19

En wat te denken over al dat overmatige zilver op hoofdstel en zadel waardoor de jury verblind wordt zodat de slechte prestatie van de ruiter niet opvalt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:20

Heb ik eindelijk een min of meer showzadel. Zit er weer niet genoeg zilver op. Ik ga er nooit bijhoren zo

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:22

Maar je hebt nu toch een reiningzadel An???

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:38

Oh jah das waar... Maar er pasten alleen reiningzadels op Lan. Dat maakte de keus wel eenvoudig

Edoch alvoor ik reining durf te starten met Lanna moet er nog wel wat meer gebeuren
Want áls ik dat start moet het er gewoon heel netjes uitzien. Ik moet het niet hebben van de spectaculaire stops of zo

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:38

Anya schreef:

Eigenlijk hoort hier een leuke tekening bij van een zekere WN-bokker. Met goudverf voor de BlingBling

Er zijn genoeg foto,s van vrouwelijke pleasure tutjes,dus leef je uit

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:40

Anya schreef:

Ik moet het niet hebben van de spectaculaire stops of zo

Nee,meer van de lucht verplaatsing tijden de spin

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:44

whahaha wrijf het maar in

Maar ik heb wél een mooi nieuw zadel. Nu nog mooi nieuw rijden

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:45

ooh, hij is weer schitterend iski!
ziet hier met de tranen over mijn wangen van het lachen!

ik rijd ook pleasure maar vrees dat ik er ook nooit bij zal horen

SM nog een paar prachtige aanvullingen en nu nog een tekening van WB

DIT MOET LATER WEL IN BOEKVORM UITKOMEN HOOR!
het kado voor de westernruiter

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:47

Hij is weer briljant van Iski, alleen ik durf onderhand in geen enkele klasse te starten. Moet nog beginnen, maar krijg koudwatervrees van deze omschrijvingen! Moet alleen nog even flink oefenen om mijn glimlach (dan moet ik dus opvallen, als ik zo de omschrijving lees) en ik vrees dat ik te weinig zilver op mijn zadel heb om de jury te verblinden. Jammer zeg.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:22

Mogen we ook een definitie van: jury, ringstewards en zeker niet te vergeten: The DOORMAN ????

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:52

Voel me niet aangesproken ik weet waar de in en uitgang is Erg leuk stukje weer, heeft dus wel geholpen die TAPAZ

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:12

Sugarmiss schreef:
Wederom geweldig, om een aantal gedeeltes heb ik zelfs hardop moeten lachen.

Ik miste toch wel wat rijtechnische onderdelen in je verhaal dus die wil ik graag toevoegen:
-de beweging in de heupen waar een chiropractor jaloers op zou worden waar het paard de beroemde dralop laat zien
-de kleuren optuiging waarvan men bij de ruiter vermoedt dat ie kleurendoof is
-het vasthouden van de teugels alsof er stroom op staat of er stront aan zit (bij 2 handen)
-bij één hand wordt het andere handje gehouden alsof de pols gebroken is, de mitella ontbreekt maar net

Hij is leuk.....voegt zeker wat toe.....zal ik als tip onthouden voor de volgende groep....we hebben nog de Trail-ruiters, de Horsemanship en niet te vergeten....de Haltertjes....komen allemaal aan de beurt, niet dringen en opstellen in rijen van 4....oh ja, en uiteindelijk zal ik niet verzuimen de recreatieve ruiter eens door de spreekwoordelijke modder te halen, zijn ze sowieso gek op anders ga je niet met weer en wind het bos in....toch? Kom op mensen, spice it up...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:14

HIhihihihi can't waith...........

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:16

Dance schreef:
Mogen we ook een definitie van: jury, ringstewards en zeker niet te vergeten: The DOORMAN ????

Ook een hele goede, voeg ik toe aan mijn lijstje...alleen ehh.....of ik dan nog ooit gevraagd ga worden als doorman op te treden? Eens polsen hoe Dhr. P. Wittemans er op zal reageren....hahaha.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:19

Die zal je dat niet in dank afnemen... En dhr C. Knol???

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:21

Die kunnen vast wel tegen een grapje

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:26

Haha hij's geweldig. Aangezien ik geen pleasure kan/mag starten, maakt het niet veel uit

(blijkbaar zijn er meerdere verhalen waar? Edit: gevonden )