[WN] De Huntertjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

De Huntertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 09:18

Op het gevaar de eerstvolgende wedstrijd niet te overleven bij deze, en op veler verzoek en in navolging van mijn classificatie van manlijke Reiners en, de in die topic weergegeven beschrijving van het vrouwelijk equivalent, nu mijn beschrijving van de Hunters....brace yourself...:

Jezus wat een nichterige bende is dat zeg, die hunters, je ziet van afstand het verschil tussen een vrouw en een man niet meer, ze zitten alsof ze een bezemsteel ingeslikt hebben die er bij hun kont uitkomt en in een voorgeboord gat in het wijvenzadel past...maar wel strak....., kijken daarbij alsof het laatste stuk van eerdergenoemde bezemsteel weerhaken bevat, houden hun teugels vast alsof ze bij Hare Majesteit een kopje thee vasthouden met een blik in de ogen die geheel overeenkomt het die van het varken vlak voordat ie afgeschoten gaat worden en het zich plotseling realiseert dat deze ingeslagen weg niet bij zìjn voertrog eindigt maar op het menselijk equivalent daarvan.

Het ene moment zie je de Cowgirls en boys in lekkere strak zittende jeans met zo’n heerlijke wranglerbutt om in te bijten, als in een Unox-Rookworst op een dampende schaal boerenkool, als koek van Pijnenburg met van Franse Limousine(?) koeien gemaakte rechtsdraaiende roomboter er dik bovenop, een kont met een smaaksensatie zijns gelijke niet kennende ......het water uit de mond lopend .......het volgende moment schrik je wakker en waan je je op een hippisch concours en verwacht je elk moment dat de Koningin van Engeland haar intrede zal doen om een vorstelijke parade af te nemen, de herauten hun trompetten al aan de mond zetten en vanachter de stallen hoor je in je verbeelding de jachthonden (ook al van die strakke klote-honden) zenuwachtig hun geluiden produceren dat vagelijk aan blaffen doet denken maar dan als dat van een hond die hoogbejaard, stokdoof en stekeblind meent dat er vreemden op het erf zijn....het erf dat hij in vroeger jaren zo energiek heeft verdedigd tegen dieven, vreemde snuiters, jehova getuigen (jaja…..dan had je altijd tenminste één voet te pakken) en de katten van de buren terwijl hij in zijn seniliteit niet beseft dat de boerderij verkocht is en hij met zijn eveneens hoogbejaarde baas ergens op een flat 12 hoog zit......totdat je terug komt in de realiteit en omgeven bent door ruiters in strakke kuitbroeken in allemaal dezelfde kleur en maat, zwarte hoofddeksels van waaronder bij nagenoeg iedereen dezelfde tot staart verwrongen, en eerst zo prachtig loshangend haar, gelijk een waterval in het eerste ochtendlicht opgeroepen fata morgana, …mmmmm….en je realiseert je: jasses..de Hunterklasse is aan de beurt maar gelukkig...straks komen de Reiners....tenminste weer echte mannen/vrouwen…

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:37

Whahahahaha... Iski.....en ik wilde volgend jaar nog wel gaan hunteren met Jae... Nou nu laat ik dat wel

EeCee

Re: De Huntertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:46

Oke Iski,

Alles weer zeer duidelijk verwoord met een lekker snufje zout! Maarre Iski, na je beeld van reiners (m/v) in spijkerbroek ben ik eigenlijk erg benieuwd van wat jíj de mensheid heb terug te geven (aan visuele verwennerij in dit geval). Wat ik wil vragen; beschrijf jezelf is?

PlauGenGuy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:51

Euh in een zeker topic staat dacht ik een foto.
Gaat over Zeijen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:56

Wat heb jij in hemelsnaam al gehad vandaag dat je er al zo'n meesterwerk uit krijgt?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:05

geweldig

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:13

Citaat:
PlauGenGuy:Euh in een zeker topic staat dacht ik een foto.
Gaat over Zeijen.....

Gevonden..(kan nog niet alles bijhouden).. hmmmm...Schijnt goed bij stem te zijn?!
Tja, als doorman verkrijg je wel een 'overall' beeld.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:23

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:25

Misschien ook nog eens een jury-cursus volgen

Wat zal het volgende item zijn... pleasure-ruiters

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:26

Die waren al lichtelijk aan de beurt geweest maar ik ben benieuwd wat hij er van maakt..... Misschien ook iets over de Barrel racers Iski??? Dat zijn flamboyante types .......

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:43

Volgens mij zijn zo meteen de trial ruiters aan de beurt, of niet Iski.

Mijn hombele mening over de Hunter.....Ik vind het wel mooi om te zien, maar ik ben erzelf het typ niet voor, maar ik kan het wel waarderen.

Mijn mening over jou topic: Het is in ieder geval niet saai, en ik kon er weer erg om lachen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:45

Ik vind het jammer dat de outfits er altijd wat scabby uit zien. Echt zo van nou niet een te duur jasje want de rest is al duur genoeg. Xono zwemt in zijn hunterjasje. En dat heb ik bij meerdere ruiters gezien. Terwijl er toch hele mooie getaillerde jasjes te koop zijn.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:50

Maar dan moet je er ook wel de taille voor hebben

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:51

Hahahaha..... ehhhh ...

Gelukkig heb ik wel taille maar daardoor vallen die dikke billen wel weer meer op.......

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:52

Persoonlijk ben ik dolblij dat ik niet meer op een Engels zadel hoef dus om dan te gaan hunteren is voor mij echt een deur te ver
Ik vind het ook wel grappig dat de westernruiters (die over het algemeen allemaal eerst Engelse ruiters zijn geweest) een dergelijk onderdeel overnemen.
Terwijl ze juist zijn overgestapt omdat ze westernrijden leuker vonden......

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:55

Ik wil het ook niet zo graag, maar ik kreeg van iemand te horen dat Jae dat eigenlijk wel heel goed kan...... Dus tja wie ben ik dan om mijn paardje niet uit te brengen... Moet ik nog wel even iemand lief aankijken voor een engels zadel ed.....

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:02

Mij lijkt het ook wel leuk om eens te doen. De spullen heb ik al, o.a. een mooi getailleerd jasje En anders kan ik er in elk geval een ander mee aan een punt helpen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:17

schitterend iski!!

ik vind hunter altijd een onderdeel van: ze hebben de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel is!

wel in engels tenue maar niet in engelse stijl gereden, dan zou de kont eronder moeten en het hoofd omhoog
je kunt met die snuit naar beneden toch geen buitenparcours rijden en al helemaal geen sprong maken maar ze zitten wel in springhouding, verlichte zit, op het paard

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:40

Hahahaha wat een leuk stuk!!
Het zou mij er zeker niet van weerhouden om te gaan hunteren iig, dus CC, laat je niet kennen!!!

Telt hunter eigenlijk mee voor een all-around titel? Dan snap ik de deelname wel

Ik vind het het ideale onderdeel om een senior paard op 2 handen te kunnen laten wennen aan een wedstrijdomgeving Maar daar is het vast niet voor bedoeld

@Spatter: ik geloof dat de hunter geen 'echte' engelse klasse is, maar engels omgebouwd naar western. De oprichting hoeft iig niet. Maar het is ook geen pleasure op twee handen natuurlijk...

Laika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:52

crazycactus schreef:
Ik vind het jammer dat de outfits er altijd wat scabby uit zien. Echt zo van nou niet een te duur jasje want de rest is al duur genoeg. Xono zwemt in zijn hunterjasje. En dat heb ik bij meerdere ruiters gezien. Terwijl er toch hele mooie getaillerde jasjes te koop zijn.

Zoals met alles moet je klein beginnen, want zoals je het zelf aan aangeeft het is al duur genoeg. Er zijn inderdaad getaileerde jasjes te koop, maar wat als die ook nog te wijd zijn??? Wat het jasje van Xono betreft, even geduld, er komt een maatwerk jasje aan! Helaas gaat het gezegde in een ruim jasje leven niet op bij ons als dat tenminste op je bankrekening zou slaan. We roeien dus met de riemen die we hebben.

Overigens vind ik het weer een knap stukje schrijfwerk van Iski.
Laatst bijgewerkt door Laika op 26-10-05 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:53

Cer schreef:
Telt hunter eigenlijk mee voor een all-around titel? Dan snap ik de deelname wel
Ja dus en je slaat de spijker op zijn kop

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:33

iski schreef:
Het ene moment zie je de Cowgirls en boys in lekkere strak zittende jeans met zo’n heerlijke wranglerbutt om in te bijten,
Ik heb niet verder gelezen, hier spreek een wijs mens.... Iski rules, OK!

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:56

crazycactus schreef:
Ik wil het ook niet zo graag, maar ik kreeg van iemand te horen dat Jae dat eigenlijk wel heel goed kan...... Dus tja wie ben ik dan om mijn paardje niet uit te brengen... Moet ik nog wel even iemand lief aankijken voor een engels zadel ed.....

dan kijk je toch diegene die dat gezegt heeft lief aan voor een engels zadel

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:59

Die bedoelde ik ook

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:07

Echt weer meesterlijk verwoord! Ik heb ook genoten van de andere omschrijvingen van Iski in eerdere topics. Zeer welbespraakt persoon met een meestelijke manier van het omschrijven en interpreteren van wat hij ziet.