en minimaal 10 deelnemers). Dat kun je dus niet zomaar overal organiseren ... Alle info is welkom (mag ook per pb). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en minimaal 10 deelnemers). Dat kun je dus niet zomaar overal organiseren ... Alle info is welkom (mag ook per pb). Sugarmiss schreef:Is er een specifieke reden waarom je het ruiterbewijs zou willen halen ??
En dan nog speciaal de western soort ook ??
). Boghy schreef:Je kan gewoon bij een normale manege western mee rijden.Heb ik ook gedaan met mijn pony.Zoveel verschild het niet je hoeft aleen niet zo hoog te springen maar 40 cm ipv 60.O ik las er overheen dat je geen eigen paard hebt.Kan niet een paard ven iemand lenen?
. Misschien mag ik mijn bijrijdpaard daar wel voor lenen ... Geeft in ieder geval weer nieuwe opties, bedankt! laukjefreak schreef:Ik heb geen eigen paard maar een verzorgpaard en ik vind ruiterbewijs tog wle handig.
Als Laukje schade brengt aan iets en ik er op zit wie betaalt dan? eigenaar zegt jij reed er op en ik kan dan zeggen ja maar hetr is jou paard! dan vind ik t wel een handige oplossing
Dance schreef:Overigens, las ik niet ergens dat het ruiterbewijs was afgeschaft?
WormBoy schreef:Dance schreef:Overigens, las ik niet ergens dat het ruiterbewijs was afgeschaft?
Nee, volgens mij heeft Staatsbosbeheer het voor zijn (haar?) terreinen afgeschaft als verplichting. Maar dat moet na te checken zijn. Het Goois Natuurreservaat stelt het wel bijv. degelijk verplicht voor alle ruiters.
). 
WormBoy schreef:@vera: ben het met je eens dat het een beetje onzinnig is, dat ruiterbewijs, maar ja, voor een aantal terreinen zit je er keihard aan vast (tenzij je
"zwart" wilt rijden).
(voor de helft dan). klaske schreef:bij ons op de manege geven ze western ruiterbewijzen weg.
. Welke manege is dat? 

, dat is wel een extra stimulans om eens te kijken hoe we het ruiterbewijs kunnen krijgen! Heel fijn als ik (en Marina natuurlijk) Gomez daar een keertje voor mag "lenen", want ik denk dat een stuk makkelijker gaat met een paard waar je vertrouwen in hebt. Cer schreef:@vera: ben het met je eens dat het een beetje onzinnig is, dat ruiterbewijs, maar ja, voor een aantal terreinen zit je er keihard aan vast (tenzij je
"zwart"
wilt rijden).
Sja, Vera... wat zullen we daar nu es op zeggen
vera schreef:CLEVERRRRRRRRRRR
... Net als van de week, de boswachter met interessante vragen bekogelen zodat ze helemaal vergeten te vragen naar je kaartje???![]()
Dat werkte ook heel goed en kost een stuk minder