[WN] Zó moe van paspoort aanvragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zó moe van paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:05

Pffffffff jeetje zeg wat een gedoe!

Ik heb een paspoort aangevraagd voor mijn paintveulen [naam]...tjonge jonge... Zo'n 4 weken geleden (rond 10 aug) heb ik horse-passport (van de NQHA) opgebeld met de vraag hoe lang het zou duren voor ik het paspoort zou hebben. Ik wilde hem nl. binnen 2 weken hebben ivm inenetingen die gegeven zouden worden en inschrijven voor het NK (ivm registratienr.). Als ik "spoed" op de envelop zou zetten, zou het passport met 1,5 week op de mat liggen... Ik netjes alles ingestuurd en 1,5 week later niets gehoord.
Ik bellen...ik kon de volgende dag de rekening verwachten en zodra ik het over had gemaakt zou het paspoort op de bus gaan.

Geld direct over gemaakt. En afwachten... 1,5 week later maar weer gelbeld, dierenarts was inmiddels geweest en ik mocht het paspoort laten aftekenen als ik het had. Nou goed, ik dus maar weer bellen met horsepaspport...ja het paspoort ging binnen 2 dagen op de bus, de betaling was goed aangekomen....mag ook wel na 1,5 week!!!

Nou...week gewacht, nóg niets. Weer bellen...ik zou die avond nog worden teruggebeld over hoe en wat...
Ik wachten en wachten...nee hoor niets. Uiteindelijk zelf de volgende dag (inmiddels 7 sept.) maar weer gebeld. Ja ze waren vergeten me terug te bellen. Maar het paspoort was die dag onderweg gegaan, het was de 22e augustus al klaar, maar waarom het nou zo lang was blijven liggen wisten ze niet... Nou goed, ik maar gelijk het registratienummer gevraagd zodat ik alvast mijn inschrijving op de bus kon doen, dat was goed.

Vandaag...hehe eindelijk paspoort in de bus! Ga ik hem doorbladeren...2 typfouten wat namen van voorouders betreft ...en kijk ik naar het registratienummer...heeft de persoon aan de telefoon een cijfertje verkeerd doorgegeven... ...

Gevolg: ik kan dus met de organisatie van het NK (zijn niet makkelijk te bereiken!) gaan bellen om het registratienummer recht te zetten en wéér met horse-passport over de typfouten... Bovendien kon ik de inschrijving dus ook pas na 5 sept. op de bus doen. Kostte me dus ook 10 euro extra... En het paspoort is natuurlijk ook niet gratis en dus wil ik wel een goed paspoort!

Nee...in de toekomst toch maar weer paspoort bij de KNHS ofzo aanvragen...

REGINA76

Re: Zó moe van paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:11

nou hahummm je bent niet de enigste ik heb ook maanden moeten wachten op die stomme paspoorten ook veel misgedrukt en mn vriendin het zelfde helemaal mis gedrukt gewoonweg ze slapen daar blijkbaar en tís hier een tientje en daar een tientje en voor je het weet heb je een paspoort van 100euro bij je viervoeter

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:16

Zo hé daar schiet je ook niks mee op. Hopen dat ze het nou wel goed veranderen.

Zelf heb ik ook problemen gehad met het paspoort van een me paarden. Maar dat werd gelukkig goed en snel opgelost. Zonder kosten voor mij.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:22

Doen ze er zo moeilijk over dan , of nou ja zo lang?
Bij het KNHS duurt 't idd niet heel lang
Succes nog verder met de rectificaties..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:24

Hier nog 1... Typfouten te over... en zelfs 1 paard heeft een geslachtsverandering ondergaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:37

En dat ook bij Horse-passport? Ik neem aan dat men leert van zijn fouten, dat ze ze dan nog zoveel blijven maken! Ik wordt er erg moe van en het is ook echt geen goede service! Je betaald wel 30 euro voor een paspoort!
Iemand trouwens een idee hoe ik de organisatie van het NK het snelst kan bereiken? Dat 06 nummer duurt dagen en de mail ook!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:50

Ja...triest he...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:42

Het werkt niet alleen in de quarterwereld zo. Ik heb op mijn paspoort 3 maanden moeten wachten. Ging via Engeland. Alles betaald, en maar wachten en wachten. Op emails kreeg ik geen antwoord, bellen wel maar het kwam eraan zeiden ze. Uiteindelijk na 3 maanden binnen. En in het paspoort woon ik in Groesbeck in plaats van in Groesbeek. Ik stuur hem niet terug, blijf aan de gang...

Dus ik deel je leed

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:08

Waarom heb jij je paspoort in England aangevraagd, als ik vragen mag.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:59

Ik heb mijn vorige paard laten chippen door Horse Passport. Toen de dierenarts haar een week later zag (voor iets anders) zei hij dat de chip niet op de goede plaats zat en vroeg of ze er geen last mee had met rijden...

Het was trouwens voor de DPHC. Het paspoort was verder prima. Het kán dus wel!
Laatst bijgewerkt door LindyH op 09-09-05 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:18

In het paspoort van mijn paard (ook via NQHA) stonden ook fouten. Ik heb het toen teruggestuurd om te laten verbeteren. Toen ik het na een tijdje weer terughad, bleek er nog steeds een fout in te staan. Namelijk de geboorteplaats van mijn paard. Daar staat nu mijn woonplaats. Ik heb dus een mailtje gestuurd om te vragen of het zo moeilijk was om een CORRECT paspoort te maken. En om één of andere vage reden kon dat niet gecorrigeerd worden.

Maar goed, mijn paard hééft tenminste een paspoort. Dat is al heel wat.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:56

wat een rotzooitje om een pspoort zeg, en dat ene probleem ken ik mijn quarter is geboren in amerika op zn papieren en in't paspoort staat mijn woonplaats vind ik erg krom hoor...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:11

Dat heb ik dus ook.
In het paspoort staat dat mijn paard in Mussel is geboren en dat klopt niet

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:13

Ik vraag het eigenlijk altijd aan bij de KNHS. Zowel voor mijn KWPN paarden als nu mijn paint en dat is altijd snel en foutloos gegaan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:40

als je werkelijk wil dat je paspoort goeg geregeld wordt moet je jurgen v/d holst bellen in stroe hij verzorgd de paspoorten op en goede en nette manier
ten eersten moet je een copie van je registratie papieren en de sticker van de barcode van je chip naar hem op sturen, als hij dat ontvangen heeft krijg je de rekening. die moet je dan eerst naar hem overmaken en daarna krijg je je paspoort thuis gestuurd, zit er een fout in dan kan je hem terug sturen en hij regeld dat het goed komt.
het kan wel 2 maanden duren voor je je paspoort binnen hebt maar dat komt hij heeft het razend druk wij hebben al onze paarden op die manier laten registreren en wij zijn er erg tevreden mee.
en de NQHA ? ik weet niet wat ik met die organisatie aan moet, het zijn een stel sukkels die niets goed kunnen regelen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:41

Jurgen ís Horse- Passport.......
Ik heb inmiddels via Jurgen al vele paspoorten aangevraagd en allemaal binnen enkele dagen klaar. Bij 1 paspoort zijn er fouten gemaakt, maar goed, dat betrof een IJslandse naam en dat lettertje (speciale d) bestaat niet op een fatsoenlijk toetsenbord.
Zelfs binnen een dag een paspoort kunnen regelen met Jurgen, zelf opgehaald en contant betaald. Top geregeld door Jurgen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:46

Hmm, volgens mij heeft die Jurgen mij toen ook geholpen.

Toekie schreef:
In het paspoort van mijn paard (ook via NQHA) stonden ook fouten. Ik heb het toen teruggestuurd om te laten verbeteren. Toen ik het na een tijdje weer terughad, bleek er nog steeds een fout in te staan. Namelijk de geboorteplaats van mijn paard. Daar staat nu mijn woonplaats. Ik heb dus een mailtje gestuurd om te vragen of het zo moeilijk was om een CORRECT paspoort te maken. En om één of andere vage reden kon dat niet gecorrigeerd worden.

Maar goed, mijn paard hééft tenminste een paspoort. Dat is al heel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:31

En dat is dus ook de persoon waar ik steeds contact mee had. Ik heb hem overigens vandaag maar weer gebeld, op zaterdag nog wel, maar ja...Over 2 weken is het NK al en ik moet hem dus ook nog laten tekenen door de dierenarts ivm de inentingen.

Ik moest de fouten maar verbeteren met pen en het paspoort dan opsturen. Ik zou hem dan volgende week verbeterd zeker weer terug hebben...ben benieuwd. Ik heb hem vandaag nog bij het postkantoor afgeleverd, maandag is hij dus bij horse-passport...zou ik het paspoort optijd weer hebben????

Iemand trouwens nog een idee hoe ik de organisatie van het NK snel kan bereiken ivm met dat foute registratienr? Ik heb al ingesproken op de voicemail, maar eerder contact met hun ging ook niet snel. Ik heb toen ook een week moeten wachten tot er een reactie kwam op mijn telefoontjes en mail....

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:57

Ik stuur je een pb!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:33

Dance schreef:

Tuurlijk mag jij dat vragen
Ik heb een Engelse pony, die in het Engelse stamboek staat ingeschreven. Dus wilde ik ook een officieel Engels paspoort, vanuit DAT stamboek.
Snappie?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:41

Joey heeft ook plotseling een geslachts verandering gehad

Ook heeft het maanden geduurd voor zo'n stom boekje,... Ik stuur hem ook nietmeer op hoor. Ze bekijken het maar

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:27

Majo schreef:
Dance schreef:

Tuurlijk mag jij dat vragen
Ik heb een Engelse pony, die in het Engelse stamboek staat ingeschreven. Dus wilde ik ook een officieel Engels paspoort, vanuit DAT stamboek.
Snappie?

Helemaal gesnopen, thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:48

Heb inmiddels ook een pb van Sheila gehad (en terug ge-pbt!)!

Nu hopen dat het met [naam]'s paspoort goed gaat komen, maar daar ga ik nu wel vanuit! Horse-passport heeft beloofd hem komende week te retourneren en ik heb de foutjes duidelijk aangegeven in het paspoort dus dat kan haast niet meer fout gaan!

NK here we come!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:06

tjonge als ik dit lees, wat ben ik dan blij met de DQHA

voor mart het paspoort aangevraagd, en binnen een week of 3 had ik het binnen (zonder fouten wel te verstaan).

en ouwe daisy heeft er nu ook 1, die was er zelfs nog sneller. de FN (das de duitse KNHS) heeft het binnen 2 weken voor elkaar gekregen. hier stond wel een foutje in maar ook dat was binnen een week geregeld.

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:07

nqha?
Zij klagen op iedere vergadering over te weinig medewerkers.
maar als je het trage tempo ziet waarin er gewerkt wordt is dit niet verwonderlijk.een nieuwe die iets onderneemt wordt meteen afgeslacht,en weggestuurd.
inderdaad ga naar het Kwpn of Jurgen en vergeet de NQHA,jammer genoeg is naar mijn idee deze club ook al te ziele,klik maar eens op de <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=website&v=56">website</a>.
echt jammer voor de grondleggers.