[WN] Westernshow/demonstratie gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bayja

Westernshow/demonstratie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:46

Voor een manege in Drenthe ben ik op zoek naar een westernshow. Nou heb ik helaas erg weining verstand van westernrijden, maar we zoeken een show waarbij de spectaculairdere onderdelen van de westernsport worden gedemonstreerd.

Wie kan mij hierbij helpen?

Graag met specificatie van de kosten.

Alvast bedankt!

Asciugamano

Re: Westernshow/demonstratie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:51

Wat is het doel van die demonstratie?

Wil(len) je/ze een demonstratie western rijden laten zien of wil je spektakel? In het laatste geval zou ik de Future guys inhuren! Kost misschien een paar centen maar dan heb je spektakel!

Als die manege een demonstratie western rijden wil laten zien omdat ze er serieus in geintresseerd zijn zijn er hier misschien wel een paar mensen die iets willen uitleggen en demonstreren.

Voor welke manege is dat? en waar? (ben aleen maar nieuwschierig hoor)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:05

probeer peppy san eens
hoorde dat zij binnenkort ook een demonstratie gaat geven in het noorden van het land

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:17

Ben wel benieuwd welke manege dat is?????

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:02

Ik geef regelmatig demo's, waar en wanneer is het?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:46

stuur Scherps eens een pb...

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:10

Het is voor een manege in Emmercompascuum. Wij zijn bezig om een open dag te organiseren en we zijn ons aan het orienteren in een aantal demo's. Onze voorkeur gaat uit naar een westerndemo aangezien onze manege niet bekend is met de westerndiscipline.

Over het algemeen worden er demo's en shows gegeven door eigen ruiters. In het springen, dressuur en mennen. We willen graag een klapstuk van de middag en zijn op zoek naar iets speciaals.

Let wel, het hoeft niet heel erg professioneel, we willen een leuke middag organiseren met de verschillende paardensportdisciplines. Spektakel is dus niet het belangrijkste, future guys is voor ons daarom wat hoog gegrepen denk ik, alhoewel het me heel erg leuk lijkt

Bedankt voor jullie reacties, hopelijk hebben jullie nog wat meer info voor me!

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:53

Javmo schreef:
maar we zoeken een show waarbij de spectaculairdere onderdelen van de westernsport worden gedemonstreerd.

Tja...... Ik hoop niet dat die show het western rijden dan weer in het verkeerde beeld zet, met cowboytje spelen en alleen maar galopperen.

Zo'n ponypark slagharen show zeg maar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:26

Ik rij wel eens een demootje en geef wel eens wat uitleg, maar eerlijk gezegd ga ik persoonlijk nooit in op uitnodigingen met het karakter van 'spectaculaire' onderdelen, om de reden die JollyGood ook in gedachten had toen hij/zij bovenstaande reactie plaatste....

Ik ben een (trotse!) allroundruiter en laat ook graag wat allroundwerk zien. Maar alleen 'spectaculair' daar pas ik voor want dat vind ik geen goede promotie voor m'n sport.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:31

Zoals ik in de pb ook al zei, kom 10 september maar kijken in Ezinge, dan geven wij een demo westernrijden.
We promoten de sport en maken er geen cowboyvoorstelling van.
We stellen de verschillende rijonderdelen voor zoals ze op de meeste wedstrijden verreden worden en vertellen er ook nog wat bij over de geschiedenis van het westernrijden, de meest gebruikte rassen en het verschil/overeenkomsten met de engelse sport.

Je geeft aan dat het om verschillende paardenSPORTdisiplines gaat, dus is misschien een "Spectaculaire" demo niet eens op zijn plaats.

Kom maar langs 10 september, dan kan je het zien en kunnen we misschien verder praten.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:37

JollyGood schreef:
Javmo schreef:
maar we zoeken een show waarbij de spectaculairdere onderdelen van de westernsport worden gedemonstreerd.

Tja...... Ik hoop niet dat die show het western rijden dan weer in het verkeerde beeld zet, met cowboytje spelen en alleen maar galopperen.

Zo'n ponypark slagharen show zeg maar.....

Daarom schreef ik ook dit

Javmo schreef:

Let wel, het hoeft niet heel erg professioneel, we willen een leuke middag organiseren met de verschillende paardensportdisciplines. Spektakel is dus niet het belangrijkste, future guys is voor ons daarom wat hoog gegrepen denk ik, alhoewel het me heel erg leuk lijkt

Dit is niet wat wij voor ogen heb, vind het daarom een beetje jammer dat je dit zo interpreteerd.

Wij zoeken een demo waarbij gereden word. Ik ken de onderdelen van de western niet, maar ik weet dat er ook western aan de hand word gedaan. Excuses dat ik het niet bij naam noem, maar ik heb er niet veel kaas van gegeten. We willen er graag van leren en de bezoekers van de open dag een leuke demonstratie geven. Dus van ons hoeft het niet een racerij te worden.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:44

Sonja schreef:
Ik rij wel eens een demootje en geef wel eens wat uitleg, maar eerlijk gezegd ga ik persoonlijk nooit in op uitnodigingen met het karakter van 'spectaculaire' onderdelen, om de reden die JollyGood ook in gedachten had toen hij/zij bovenstaande reactie plaatste....

Ik ben een (trotse!) allroundruiter en laat ook graag wat allroundwerk zien. Maar alleen 'spectaculair' daar pas ik voor want dat vind ik geen goede promotie voor m'n sport.

Zoals ik hierboven al vermelde. Ik weet niet hoe de onderdelen heten, en hoe het werkt. Ik vind de bereden western spectaculair. Dat is een woord voor een leek op het westerngebied zoals mij. We willen er dus graag van leren.

Het is niet mijn bedoeling zulke reacties op te roepen, excuses als dat zo overkomt. Vind het wel een beetje jammer dat jullie dit zo opvatten. Ik heb in een later bericht net aangegeven dat ik geen kaas heb gegeten van de westernsport en ik had dus niet verwacht dat zo'n woord als spectaculair zo word opgevat. In mijn ook is western gewoon al vrij snel spectaculair en in mijn ogen heb ik er respect voor omdat ik het een bijzondere tak van de paardensport vind.

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:46

Jeetje zeg zijn jullie allemaal zo snel aangebrand?
Voor iemand die geen verstand heeft van het western rijden is het spectaculair. Met dat woord is toch niks mis?

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:07

Er is ook niks mis mee, maar voor dat het spectaculair wordt is er wel jaren training aan vooraf gegaan, en dat zien de meeste mensen niet.
Als je een demo geeft, moet je de mensen overtuigen, en ze dingen laten zien die hun hoogswaarschijnlijk niet zouden kunnen met hun paard, (denk aan trail) Menig KWPNer slaat op hol van een trail parcour (sorry anya)

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:47

Mijn tip heb je een tijdje terug al gehad, kon je haar niet bereiken?

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:22

Stuur anders crazycactus even een PB. Zij geeft verschillende demo's
ook barrel racing. Goede uitleg, netjes gereden en wel spectaculair

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 08:26

Carlaa schreef:
Mijn tip heb je een tijdje terug al gehad, kon je haar niet bereiken?

Ja , alleen kon het helaas niet doorgaan.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 08:27

Dankje Sassy

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:56

Crazy Cactus heeft al een pb gehad als het goed is.

Ik moet ook zeggen dat ik ervan schrik hoe er gereageerd wordt op deze vraag. Ik snap van de Westerners wel dat ze graag willen dat de Westernsport niet alleen als "sensatie" gezien wordt, maar op deze manier wordt niet de sport, maar de mensen die de sport bedrijven in een "kwaad" daglicht gesteld. Ik woon zelf in Emmer-Compascuum, waar de Opendag gehouden wordt en kreeg al pb's of alle western mensen zo snel aangebrand waren....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:01

Ja ik snap het ook niet echt Jeddah. Ik heb al heel vaak demonstraties gereden, en als je weer met een trail parcourtje kwam was het "nee he kunnen jullie niet wat anders..." Sindsdien doen we dus geen trail en pleasure meer (soms wel even een T zijwaarts en L achterwaarts) want mensen vinden dat saai om naar te kijken. Reining en barrel race doen het altijd goed, en wij kunnen ook nog wat roping laten zien. Heeft natuurlijk weinig met het western rijden zelf te maken, maar je toont wel de veelzijdigheid van de westernpaarden en hoe braaf ze zijn met zo'n zwiepende lasso. Ook doen wij people cutting (kan niet iedereen dat snap ik...) wat ook altijd erg leuk is om te doen met het publiek.
Misschien wel wat spectaculairder dan het "tamme" pleasure ed. maar zeker wel serieus, wij willen ook niet dat het westernrijden gezien wordt als rond racen in cowboytenue...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:02

ik vind de reacties ook wel een beetje overdreven, maar goed.

Javmo, ik hem niet ongenegen een demo te geven. kan zelfs met KWPN-er die verschillende (ook spectaculaire ) onderdelen kan. (reining, werstern riding, versatile horse)

maar moet er wel bij zeggen. ik ken jullie manege, ben nl van oorsprong dressuurruiter en heb heel wat wedstrijden bij jullie daar gereden. maar de bodem in jullie bak is absolut niet geschikt om ook maar iets van een sliding te laten zien.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:31

Dankjulliewel voor de reacties.

@Rina, wanneer ben je voor het laatst geweest als ik vragen mag, we hebben namelijk sinds een jaar of 2 een nieuwe bodem waar nu veel meer onderhoud aan gepleegd word en voor een dressuurruiter goed te rijden is. Ik weet alleen niet wat voor bodem er voor de westernsport vereist is. Het mooiste zou zijn als degene die een show komt geven eerst gaat kijken of hij / zij de bodem geschikt vind.

Crazycactus, ik neem aan dat je nog pb contact met Lysuma hebt?

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:32

Okey, misschien een beetje overdreven, maar laatst kwam een kennis naar me toe, en die vroeg of ik wel ondersteboven op mn paard kon hangen want dat was toch western????
Kijk en dat vind ik jammer........
Helemaal omdat ie echt serieus was......

En tuurlijk vind ik het geweldig dat mensen zoals javmo het western rijden in hun manege willen betrekken!! TOPPIE!!

Veel succes met je demo en laat je horen hoe het uiteindelijk ging? met fotos???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:50

JollyGood schreef:
Er is ook niks mis mee, maar voor dat het spectaculair wordt is er wel jaren training aan vooraf gegaan, en dat zien de meeste mensen niet.
Als je een demo geeft, moet je de mensen overtuigen, en ze dingen laten zien die hun hoogswaarschijnlijk niet zouden kunnen met hun paard, (denk aan trail) Menig KWPNer slaat op hol van een trail parcour (sorry anya)

Lan slaat absoluut niet op hol hoor. Ik heb een zeer cool paard dat desnoods door rook heen stapt. Het past alleen moeizaam.
Mijn ervaring is wel dat juist een demo met een niet qpa erbij wel veel effect heeft. Veel mensen denken immers dat je gelijk een duur(der) westernras moet kopen. En dan doe ik ook wel een demo trail. Hek blijft hek en pickup en brug blijven pick up en brug. Ik leg alleen stiekem het vierkant en de walk/jog overs veel ruimer

Maar inderdaad we hebben bij vlagen veel lol met onwijs snortende KWPN-ers bij een zeiltje. Dat is trouwens niet omdat ze niet cool in de kop zijn, maar omdat het zo nooit geleerd is. Hen is geleerd dat snorten juist goed is, dan rij je op een paard met veel bloed

Maar ik denk dat mensen zo reageren vanwege de vergelijking met future guys. Dit zijn geweldige stuntruiters, maar het heeft niet zoveel te maken met de disciplines van het westernrijden.

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:23

Eigenlijk moet ik er bij zeggen ik denk dat menig engels ruiter met KWPNer het niet voor elkaar krijgt om over een zeiltje te stappen.
En idd niet omdat de paarden het niet kunnen maar omdat het ze nooit geleerd is.
Maarja het maakt verder niet uit, ik rijd ook compleet ras loos, ik heb niet eens een KWPNEr bij die van mij weet ik dus echt helemaal niet wat er in zit!
Maar nogmaals succes met je demo en ben benieuwd naar je fotos!!