Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

K@rin schreef:Ik zweer ook bij de ostheopaat. Ken Stefan zelf niet, maar zijn collega Frank Dirckx wel. Zowel voor mijn paarden als mij zelf. Het kan een wereld van verschil maken in de beweging en het algehele welzijn van een paard.
Andere voorbeelden: bijvoorbeeld als een paard altijd zijn staart scheef draagt, bij blokkades in de rug door een verkeerd zadel. Blokkades na een flinke schuiver of val in de wei bij een potje stoeien. Maar ook bij maag/darmproblemen, doffe vacht, slechte uitscheiding van afvalstoffen.
Aanrader bij problemen.

Mijn paard viel bijna in slaap, dus wat hij deed was wel lekker. Hij moet nu bijna 2 weken rust, Highpoint een week. Dan duurt het nog 6 weken voordat ik schijnbaar het echte resultaat kan zien. Ook dat is anders wat betreft met Domenique. Daar had ik al een verschil na de 2 dagen rust. Het paard liep dan echt veel beter.
jeddah schreef:De neck doet ze trouwens niet met hamers.
, dat de uitsteeksels op de ruggegraat heel makkelijk kunnen breken als je daar met een hamer op gaat meppen (ook al is het een rubberen) .
!! Niet dat ik er geen vertrouwen in heb hoor
! Ze "doet" veel top paarden die heel hoog in de sport lopen (endurance, koersdravers, dressuur), het lijkt me dat men haar niet zou vertrouwen als ze verkeerde dingen gedaan zou hebben. Zij zegt juist dat je met je handen de kracht nooit kan opbrengen als een rug vast zit. Ze gebruikt ook 2 hamers en "slaat" indirect dus op de rug.
, is ook regulier DA. Nou ja, ik ga haar natuurlijk niet verdedigen
, Jeddah loopt beter dan ooit......
Citaat:Rodinde Hoogenraad, werkzaam in Rodinde Hoogenraad dierenarts BV, is afgestudeerd als dierenarts in 1995. Zij verbleef een jaar in China waar zij Traditionele Chinese Geneeskunde studeerde en volgde in Amerika de opleiding van de International Veterinary Acupuncture Society.Daarnaast deed zij vele opleidingen in manuele therapie en kruidengeneeskunde. Zij heeft een praktijk voor acupunctuur, manuele therapie en sportbegeleiding voor paarden en werkt vanaf diverse locaties in het land. Zo is er een praktijkpunt in Beers (NB), Kootwijkerbroek en in Vinkega. Voorts geeft zij les op het gebied van rugproblematiek, acupunctuur en manuele therapie op de Faculteit Diergeneeskunde en diverse andere instituten. Beide dierenartsen zijn erkende paardendierenartsen en lid van de Nederlandse en Amerikaanse Groep voor Paardenpraktici.