[WN] Wat een MISSTAPJE leek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spiritoes

Wat een MISSTAPJE leek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 08:44

Zaterdag 6-8 begon als een mooie dag S'morgens lesgegeven en smíddags ging ik mijn toekomst droom rijden. Sinds 1-5-2005 ben ik de trotse bezitster van King Walters Ghost en een fijnere hengst kan iemand zich niet wensen. Eerlijk, puur en een paard zonder streken. soms liever lui als moe Na hem gereden te hebben en eindelijk weer eens een goed gevoel te hebben liet ik deze stoere hengst uitstappen door een kleine meid. (Want dat kon met hem, zo makkelijk is hij in de omgang) Toen gebeurde het ....... Hij verstapte zich , en ze kwamen me halen want hij liep ineens erg kreupel. Ik gaf hem het voordeel van de twijfel en ging er vanuit dat hij de volgende dag weer normaal zou lopen we verstappen ons allemaal wel eens een keer...... TOCH?

Helaas bleek dus de volgende morgen dat hij er alleen maar meer last van had gekregen en eigenlijk nog maar op drie benen wilde staan, afgespoten en na toch een beetje gestapt te hebben zag ik de dag erna wel in dat dit niet normaal was voor gewoon een beetje verstappen en ben de kliniek gaan bellen, daar konden ik Dinsdags terecht en zouden we wat meer te weten komen. Nou dat kwam ik hoor eerst verdooft en toen foto's gemaakt en daaruit bleek dus dat Ghost een behoorlijke hoefktrol gradatie heeft op allebei zijn voorbenen. Ik was daar samen met een vriendin en we hebben op dat moment verschrikkelijk gehuild 3,5 is voor een 4 jarig paard die eigenlijk nog niet eens echt gewerkt heeft een beetje te hoog..... vind ik. Maar omdat ik niet over 1 nacht ijs ga ben ik die week daarop voor een second opion naar een andere kliniek gegaan en heb daar opnieuw hetzelfde onderzoek laten doen. Toen wist ik het zeker en was ik ervan overtuigd dat de toekomst plannen die ik met deze mooie meneer had verleden tijd waren.

Geen dekhengst meer want de laatste kliniek gaf toch wel heel duidelijk aan dat dit bijna niet anders als een genetische afwijking kon zijn en zeker geen reining toekomst meer voor deze meneer. Nu gaan we er straks hard aan werken om hem na een rust periode op het land weer proberen hem aan het werk te krijgen. En de toekomst zal uit wijzen of Ghost dit allemaal gaat trekken. want ondanks dat blijft hij een kanjer van een paard met gouden hartje

crazycactus

Re: Wat een MISSTAPJE leek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:46

Jeetje........ zijn er geen foto's gemaakt toen je hem kocht??? Goh ineens stokkreupel...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:49

Jeetje wat vreselijk poedersuiker voor je!
Pff, daar ben je lekker mee...
Sterkte voor het paard en voor jou

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:50

Jemig wat een naar verhaal weer. Idd wat CC zegt was ook het eerste wat bij mij op kwam en er lopen ook al aardig wat veulens van hem rond.
Sommige paarden hebben een hoge pijngrens en er is ook nog altijd niet 100% vastgesteld dat HK(O) voor een paard wel altijd pijnlijk is.
Blijkbaar was dit de beruchte 'druppel' voor jouw paard.

Laat je hem nu ook ruinen ?? Dan kan hij iig vaak/vaker naar buiten, want rustig bewegen is toch het beste.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 08:56

Ja ik weet dat ik mezelf achteraf wel voor mijn kop kan slaan ............Ik had hem op de foto moeten laten zetten.

Maar dat is achteraf aangezien ik hem gewoon een paardwaardig bestaan wil laten leiden laat ik hem daarom ook ruinen en dan kan hij volgend seizoen lekker gewoon het land op want veel bewegen is toch wel erg belangrijk voor hem en als hengst zijnde geeft dit toch zijn beperkingen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:01

Sugarmiss schreef:
Laat je hem nu ook ruinen ?? Dan kan hij iig vaak/vaker naar buiten, want rustig bewegen is toch het beste.

Potverdorie, dat is goed kl*te! Veel sterkte met hem!!

Ook ik fronste mijn wenkbrauwen toen ik las dat je hem blijkbaar niet róntgenologisch hebt laten keuren voordat je hem kocht. Als ik een gereden/volgroeid paard aanschaf die boven de 2500 euro uitkomt, laat ik 'm wel altijd keuren om dit soort drama's voor te zijn. Dan was jou veel leed bespaart gebleven........maar ondanks alles, mag Ghost blij zijn dat hij bij jou is, je geeft hem een kans op een fijn eerlijk leven en wordt niet met een dosis pijnstillers weer doorverkocht.

Ruinen is misschien zeker een optie, doorfokken met hem is niet verstandig. Zo kan hij lekker met een maatje/ groep de wei op, wat natuurlijk helemaal het toppunt van een zalig paardenleven is.

Sterkte met hem, .

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:14

Ja en weet je ik adviseer iedereen die een paard koopt ............laten keuren en zelf had ik zoiets van ....... zo jong en zo mooi en zo weinig nog gedaan, nou ik weet nu als geen ander nu dat een paard wat er aan de buitenkant verschrikkelijk goed uitziet ............ niet perfekt hoeft te zijn.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:18

Blanket schreef:
Ja en weet je ik adviseer iedereen die een paard koopt ............laten keuren en zelf had ik zoiets van ....... zo jong en zo mooi en zo weinig nog gedaan, nou ik weet nu als geen ander nu dat een paard wat er aan de buitenkant verschrikkelijk goed uitziet ............ niet perfekt hoeft te zijn.

Tja, achteraf kiek ie een koe in de kont........ zeggen ze hier dan. Knuffel hem maar flink, hij zal best veel pijn aan zijn been hebben nu. Gelukkig valt er met aangepast beslag e.d. nog veel te regelen, zodat hij misschien toch nog lekker met je het bos in kan over een tijdje.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:20

Dit is iets waar we ook voor gaan in de toekomst.
Hij verdiend dit als geen ander

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:24

Ook hier zet ik de site van anthoine de bodt maar even neer www.hoefkatrol.be. Nakita de boer (Silden hier op bokt) lest bij hem en rijd dus ook op zijn manier maar dan iets meer gericht op de westernstijl. Neems eens contact op met haar.... nakita2000@hotmail.com. Misschien kan het nog een heel eind goedkomen.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:34

dankjewel voor alle lieve berichtjes ...............en CC ik heb voor okt. al een les besproken bij hem in Woubruggen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:37

Top!!!!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:37

Ik ga met FlyingHigh mee... Op beide fronten, voor wat betreft de keuring én dat hij blij mag zijn dat hij bij jou staat. Hopelijk helpt lessen bij De Bodt een beetje...

Succes ermee!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:59

Wat een rotbericht zeg! Verschrikkelijk voor zo een jong paard.

Maar net wat iedereen zegt, het hoeft niet einde paard te zijn.
Ik ken een paard wat nu nog loopt met een 4 op de foto.
Aangepast beslag, en goede aangepaste training doen een heleboel. Ze rijd zelfs wedstrijden met hem in de rustigere onderdelen.

Kijk eens op www.paardendrogist.nl Daar hebben ze homeopatische middeltjes die misschien kunnen helpen. Beter zal het niet worden, maar het kan er wel van verbeteren. Ook hebben ze er duivelsklauw wat helpt tegen de pijn en iig beter is voor het gestel van het paard dan de vetrinaire pijnstillers.

Heel veel sterkte met hem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:22

Vergis je niet in Duivelsklauw. Het is net zo giftig als chemische middeltjes en langdurig gebruikt wordt zeker niet aangeraden vanwege opslag in de nieren/lever.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:39

SM was me voor. Als het zonder kan, moet je het zonder doen. Ik geef mijn paard preventief Equiflexion, dat is ook goed voor het kraakbeen, en de ontsteking. En ondanks het kreupelheidsonderzoek is de kans ook aanwezig dat je wel veranderingen aan het straalbeen ziet, maar de kreupelheid ergens anders vandaan komt.

AdB in de arm nemen is iig al een hele goede eerste stap. Ik hoop dat hij snel weer zodanig opknapt dat je kunt rijden.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:52

Jeetje zeg dat is niet niks.
Ghost is echt een lieverd, hij mag idd blij zijn dat hij jou heeft.
Veel succes met hem!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:44

Damn wat een rot-ontdekking.
Ik hoop dat Antoine je verder kan helpen met 'm. Leuke kerel met wonderbaarblijke resultaten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:47

Ik hoop ook dat je iets hebt aan AdB. Alhoewel hij erg sterk is in het 'rechtrichten' van verkeerd gereden paarden (die hierdoor dus een probleem aan het beenwerk hebben) weet ik niet of hij in jouw geval ook van nut kan zijn. Het probleem ligt nl wel even iets anders.

Ik hoop iig dat hij je kan begeleiden in je paard zo goed mogelijk te laten funktioneren.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:06

Wanhoop nog niet!
Mijn paard heeft zich vorig jaar ook verstapt en liep te strompelen op 3 benen. Dit kan gewoon ineens heel erg zijn.Heeft ook maanden geduurd voordat het helemaal over is. Na paar weken stappen loopt hij goed maar na net iets teveel doen is het weer mis.
Mijnpaard heeft ook hoefkatol gradatie 3 tegen 4 aan. Hij loopt er niet kreupel op, ik rijdt dan ook geen reining meer maar wel pleasure en wat trail oefeningen voor de afwisseling.

Ik denk dat je paard zich gewoon verstapt heeft en er een band verrekt is (dit geeft erge pijn) en door toeval is de hoefkatrol ontdekt. Je hebt gewoon de pech dat het aan hetzelfde been is.

Als die verstapping over is dan pas kun je kijken of hij ook echt last heeft van hoefkatrol.

Succes en sterkt ermee.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:07

jeetje wat een rotbericht...
dan was het gerucht wat ik op stal hoorde dus toch waar!!

laten we hopen dat je hem met wat hulp van medicijnen en rust nog een goed leven kan bieden en dat hij wat opknapt!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 12:57

Dankjewel voor alle tips en adviezen en neem al jullie tips ook zeker zeer serieus thnks

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:01

Wat erg zeg! Hopelijk krijgen zijn veulens het niet.. Er lopen er nu best al wat en volgend jaar komen er ook nog een paar toch?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:06

Wat balen! Zo zie je maar dat een aankoopkeuring zijn nut zeker kan hebben.
Wat is de reden waarom de vorige eigenaar hem verkocht heeft?

Citaat:
Geen dekhengst meer want de laatste kliniek gaf toch wel heel duidelijk aan dat dit bijna niet anders als een genetische afwijking kon zijn

Er zijn in het verleden al wat topics geweest over de (on)wenselijkheid van een vorm van hengsten (en merrie-) keuringen...... Een dergelijke keuring had in dit geval zijn nut gehad kunnen hebben.