[WN] mensen met cuttingpaarden gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appie_rulez

mensen met cuttingpaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 09:32

ik heb gisteren ontdekt dat er in mijn nieuwe paardje aardig wat ''goede'' cuttinglijnen zitten.
teresa tivio, delta, nu bar, delta o'lena en poco lena...

nu vroeg ik me af of er hier op bokt ook mensen zijn met een ''cutting'' paard en in hoeverre jullie ook daadwerkelijk cutting trainen en waar.

vooral de mensen in het midden van het land die cutting rijden zou ik graag horen.

crazycactus

Re: mensen met cuttingpaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:42

Mijn 4 quarters zijn Cutting gefokt. En ik gebruik Jae en Tina ook voor de koeien en Bo ga ik van het najaar voor het eerst op de koeien zetten (de laatste is net 2,5 maand...). Helaas hebben we niet de mogelijkheid om het hele jaar met koeien te werken, maar als het kan dan doen we het.
Ik vind zelf Working Cowhorse leuker, dus ging ik wel eens naar de A Ok Ranch voor de Show Exercises. Dat is heel erg leuk.

In het midden van het land zul je weining stallen tegenkomen waar aan cutting gedaan wordt ben ik bang. Daar moet je voor naar Groningen (bij onze buurman), Friesland (A Ok) of Limburg (Paul Derrez) en ik denk dat in Brabant Riecky ook nog wel eens met vee werkt.

Succes!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:06

ik heb ook een paard met cutting lijnen, Doc Bar, Poco Pine, Poco Tivio, Bill Cody oa.
Ze is wel fel op koeien maar ik heb haar nog niet op de koeien kunnen werken, lijkt me fantastisch maar een eind uit de buurt en vrij prijzig... komt wel een keer... ooit....

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:10

eigenlijk is het zonde dat er in het midden van het land niks mee gedaan wordt.
ik denk dat hier best animo voor is en dat het heel wat nieuwe klanten op zou leveren...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:10

Als je naar die oude namen kijkt zul je altijd wel cutting bloed tegenkomen, dus zolang de directe ouders of grootouders niet als zodoende gebruikt werden zou ik me er niet al te veel van voorstellen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:12

doe ik ook niet... maar ze reageert wel fel op koeien dus het is wel meegelift met de bloedlijnen
Ik zou het geweldig vinden om een keer een clinic mee te doen, ik heb geen cutting aspiraties verder want ik kan het toch niet uitzitten

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:13

ik heb hier ook geen hoge verwachtingen van hoor sugarmiss, maar het lijkt me leuk om het eens te proberen.
maar ik zal me uiteindelijk voornamelijk gaan bezig houden met de reining en halter.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:15

en delta o'lena is niet zo heel ver weg hoor... dit is opa/oma van mijn veulen.... dus zit niet zo heel erg ver weg...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:39

Ach cowsence zullen ze heus wel hebben, dat is niet eens echt aan bloedlijn gebonden. De kans dat je paard cow heeft is natuurlijk groter met zulke voorouders, maar het zegt niet alles.
Een vriendin van mij heeft een kind van Incrediblue Too (als ik het zo goed schrijf...) en die heeft ook cow, terwijl haar man een halfzusje heeft en die kijkt er niet naar. Deze hengst staat nou niet echt bekend om zijn koeienwerk (volgens mij heeft ie nog nooit een koe van dichtbij gezien..) en moeders is geen appie.
Ik heb zelfs nrps-jes gezien met cowsense, dus de enige manier om er achter te komen of je paard cow heeft is door hem op de koeien te zetten.
Ben je op een buitenrit wel eens langs een weiland met koeien gelopen? En hoe reageerde je paard?

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:44

mijn paardje is nog veulen (feb 2005 geboren)
dus we zijn nog niet op buitenritten geweest
ze staat nog lekker bij mama op de wei en blijft tot het voorjaar volgend jaar bij de fokker in groepsverband lopen...

misschien dat ze wel mee gaat doen aan de futurity in bunschoten maar dat weten we nog niet zeker...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:54

Oeps.... tja dat kon ik natuurlijk ook niet weten.... En de ouders weet je daar iets van?

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:54

Ik rijd cutting met mijn merrie. Ik train op de Double a Ranch in Kevelaer, dat is in N-Limburg net over de duitse grens.
Of ze echt cutting gefokt is weet ik niet, ik heb me nooit zo in bloedlijnen verdiept

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:57

met buitenritten kijkt ze vol interesse naar de koeien en als de koeien terugkijken en naar het hek komen wandelen dan wil ze ze gaan pakken en wegjagen met dr oren plat.... handig als je geen koeien in je buurt wil hebben maar voor een cutter niet wenselijk dat ze ze op willen vreten.... vandaar dat ik graag eens aan een clinic mee wil doen... om te kijken of ze ze alleen maar wil wegjagen of ook daadwerkelijk gaat pakken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:06

@cissy: jouw paard heeft waarschijnlijk wel cowsense, ze weet alleen niet hoe ze er mee om moet gaan. Veel jonge cuttingpaarden lijken bang te zijn voor koeien, maar het is meer het instinct wat ineens naar bovenkomt en daar moeten ze mee leren omgaan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:04

wij hebben verschillende cuttingpaarden op stal staan.
met ook echte cutting bloedlijnen zoals listo lena en san Hatchet waar we redelijk mee scoren in de cutting wedstrijden en waar we binnen kort ook de grotere wedstrijden mee willen gaan starten in duitsland.
dan hebben we nu een appaloosa merie staan van Billy's host en the straw duda waar we nu ranch cutting mee starten en die al echt zwiepers aan de koe maakt dat je echt je zadelknop moet pakken.
dan hebben we nog een ruin met red hot hickery in de bloedlijn die het ook leuk doet in de cutting.
en dan hebben we nog 2 en 1 jarige op wei lopen dat fok producten zijn voor mogelijk de cutting of cowhorse
trainen doen we op ons eigen bedrijf en we geven ook trainingen en prive clinic's

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 12:14

moeder is bueno olena en vader is king walters ghost.
ik weet dat moeders van jos weerts is geweest en dat hij haar heeft uitgebracht.
veel meer weet ik niet over de prestaties van ma zelf.
pa is zelf pas 4 dus die heeft nog niet zo bar veel gedaan...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:15

Citaat:
jouw paard heeft waarschijnlijk wel cowsense, ze weet alleen niet hoe ze er mee om moet gaan.

ik ook niet...
vandaar dat ik eens naar een clinic wil om te kijken of ze het ook echt leuk vindt, voor de afwisseling, ik rij dr voornamelijk in de reining. Ze is heel krachtig en wendbaar maar geen jonkie meer dus een echte cutting carriere is niet voor dr weggelegd maar die ambieer ik ook niet.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:17

Holly is deels reining deels cowhorse gefokt. Van vaders kant zit wel Hollywood Jac wat geloof ik ook een cutting lijn is, maar vanaf Hollywood Dun It schijnt dat 'weg' te zijn Maar Hollys moeder Money in the socks is een echte cutting merrie, die ook best goed daarin was. Ze is een afstamming van Doc Two Socks, een zoon van Doc Bar en Clabberbell Reed. Hij is een NCHA money earner met 5 open NCHA titels. Van moeders kant van Money zit Doc Athena met daarvoor doc olena Doc Athena heeft ook het nodige gepresteerd in de cutting en was bv in 1980 wereld kampioen cutting open. Verder zit er nog Poco Bueno in haar bloedlijnen.
Ik moet nog steeds een keer proberen of ze iets van haar moeders talent ge-erft heeft, maar het zou mij niet verbazen

SPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:24

Hallo,

Ik heb een Paintmerrie met Cuttingbloed in haar bloedlijn.
Vanders kant; Painted Robin en My Painted Robin
en moeders kant: Cutter Bill

Maarre, verder zou ik geen idee hebben of mijn dame cowsens heeft hoor !! Wil idd wel heel graag een keer de proef op de som nemen !!
Lijkt me errruug gaaf !

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:01

kom zaterdag 27 aug. es kijken bij de cuttingwedstrijd bij de Trapper Ranch in Zorgvlied. Mischien dat je daar met mensen in gesprek raakt over hun paarden en trainingen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:11

ik heb er ook 1 die cutting is gefokt. vader word nu zelf cutting getraint en zal waarschijnlijk volgend jaar uitgebracht worden. d'r opa was europees kampioen ooit lang lang geleden (docs cinch bet) vaders moederlijn is weer docs hickory en dus ook cutting.
haar moeder was ook een getraint cuttingpaard en komt van de reminic lijn, uit een brinks royal lee merrie. brinks was ook een bekend cuttingpaard in Dld.

er zit in die van mij dus niets anders, en ze heeft cowsense wat en of ze ooit cutting zal gaan doen weet ik niet. A kan ik dat ook niet uitzitten en B heb ik er niet zo de ambitie voor, wil reining met haar gaan rijden.
als ik ooit eens haar op wil proberen denk ik dat ik naar een clinic in marum ga. daar kan ze dan samen met zus de koetjes pesten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:22

Je hebt niet voor niets zo'n knop op je zadel Rina...

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:34

mijn dude is wel eens los in de bak met een shet , t arme beestje komt de hoek niet meer uit , hahahaha ik denk dat dude dus shetsence heeft

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:55

Die van mij doet het uit gebrek aan met geiten, vrijwillig dan wel.
moederskant One Gun, Mr. Gunsmoke, vaders kant de complete en rechtstreekse lijn Poco Bueno.
De techniek hoef je hem niet te leren, die heeft hij schijnbaar van nature meegekregen. Op het ogenblik leert hij dat toe te passen, niet wanneer hij denkt maar wat de ruiter wil. Gaat heel erg goed.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 00:00

er zat volgens mij een aantal jaar geleden in apeldoorn een vrouwtje wat western reed met haar arabieren. zij gaf ook lessen bij haar op stal en wat ik me kan herrinneren had zij ook kalveren staan voor het trainen van de cutting.
deze kalfjes kwamen van een lokale boer geloof ik en werden steeds verwisseld omdat ze er op een gegeven moment niet meer geschikt voor waren.

weet iemand toevalling nog haar naam?
of ze er nog zit en wat ze nu doet?

als zij nog steeds actief is kunnen we haar misschien benaderen voor een cuttingclinic een beetje centraal in nederland