Als iemand nog iets weet wat om te beginnen belangrijk is om te weten, vertel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Mag het ook ietsjes minder zijnDe kosten van een westernpaard kunnen behoorlijk oplopen, ligt er helemaal aan wat voor ras je wilt. Een driejarige Quarter (groen) kan 5000 Euro moeten kosten, als niet meer.

Cassidy schreef:Iemand die een beetje rondkijkt op i-net (in NL iig) ziet al snel genoeg wat de prijzen zijn. Nu kun je er misschien nog wel wat afkletsen, maar een paard waar 6K voor gevraagd wordt hoef je niet eens naar te bellen, die zakt echt niet tot 3K .Niets is frustrerender als je denkt genoeg budget te hebben omdat iemand heeft geroepen dat je met een 3000 Euro een driejarige quarter kunt kopen, je het paardje van je leven tegenkomt en het niet kunt kopen omdat het toch in de wat duurdere prijsklasse valt. .

Sugarmiss schreef:De TS kan zich beter eerst afvragen hoever ze wil komen in de sport, want minstens zo frustrerender is het als blijkt dat je paard al eerder aan zijn plafond zit dan jij én als blijkt dat je geen afscheid kunt nemen van een maatje.

Cassidy schreef:Als je zelf geen ervaring met western rijden hebt zou ik een paard door een prof laten inrijden, of iemand vragen die er verstand van heeft.

Cassidy schreef:En wormboy, ik weet niet hoeveel jij voor je paard hebt betaald, maar een goede en gezonde 10 jarige vinden die ook western is gereden, en dat voor een schappelijke prijs, is een lot uit de loterij.
, maar zoals gezegd, niet mijn eigendom.