[WN] markt voor showkleding in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mathilde

markt voor showkleding in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:38

Beste mede westernruiters,

Voor een goede kennis van mij ben ik bezig met wat "markt" onderzoek.

Ik heb al met div. mensen gesproken over de schaarste van (betaalbare) showkleding in Nederland. De punten waar deze mensen moeite mee hebben zijn de volgende:
-duur
-vaak niet verkrijgbaar in hun maat
-te overdreven "bling bling" gehalte
-willen niet met een creditcard betalen op internet
-als je het besteld uit de USA kan je niet passen etc etc

Nu wil mijn kennis aan de hand van ingezammelde informatie, een bescheide lijn gaan maken die geheel is toegespitst op de Nederlandse vrouw en man.

Nu hebben we natuurlijk jullie hulp nodig! Wat willen jullie? Welke kleding? Vestjes, slinky's, showpants? Wat is een bedrag wat je ongeveer aan kleding wil of kan uitgeven. Welke stoffen zie je graag in div. kledingstukken? Wat zou anders moeten?

Ik zou zeggen: Steek van wal in dit topic of stuur mij een pb!

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Mathilde

Uriah

Re: markt voor showkleding in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:42

ik kan alleen maar zeggen dat ik het een heeeeeeeeeeeelllllll goed idee vind ,en ik hoop dat er ook echt zo´n shop komt!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:46

Super Haha! Dat is al een positief antwoord! Het is zeker een serieus idee, maar er moet eerst genoeg informatie zijn waar wij iets mee kunnen doen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:48

Ik hoop al jaren dat er zoiets in nederland komt, op zich maakt Kebo ook wel slinky's en zo maar toch behoorlijk prijzig.
Ik zou bijvoorbeeld heel graag een showpants hebben voor onder mijn chaps. Maar die durf ik niet uit amerika te bestellen. Waarschijnlijk raak ik het wel kwijt, maar dat is niet mijn opzet.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:00

Ik ben gelukkig gezegend met een hele handige oma, die al veel showkleding voor me heeft gemaakt! Lachen (patroon overgenomen van een pakje wat ik van Kebo heb gekocht, dat was toen Fl. 400,= :S:S en de pakjes die mijn oma heeft gemaakt FL. 30,= aan stof enz.. en ze zijn even mooi en helemaal uniek Lachen )
Daarnaast heb ik vorig jaar uit amerika het een en ander aan showkleding meegenomen, dat is veel goedkoper dan hier.
Ik wil heel graag nog een Slinky hebben met een mooi patroon van (gekleurd) leer erop verwerkt en strass steentjes enzo.. (ja ik hou wel van Bling-Bling Knipoog ) Maar als je die zo moet kopen, betaal je er zo $300 voor (voor wat ik wil hebben) en dat heb ik er dan weer niet voor over... als ik voor zoiets rond de €75- €100 kwijt ben, vind ik dat een leuke prijs... dan kun je nog eens wat meer kopen!

Tips voor jullie... Ik persoonlijk heb met name interesse in slinky's en showblouses (de damesblouses die wat strakker vallen) met mooie opstaande kragen...
Van mij mag er dus wel wat bling opzitten Knipoog
En qua prijs.. ja ligt eraan wat het voor kleding is maar dan zo tussen de €50 en €100...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:17

Betaalbare showpants!!
Inderdaad kun je ze wel bestellen in USA maar of ze dan ook goed passen en mooi zitten??!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:31

Showpants heb ik destijds gekocht voor 15 euro Lachen Gewoon in de plaatselijke klerenwinkel.
Maar goede showkleding kost gewoon wat.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:41

betaalbare slinkys.
grts. Irene

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:56

Leuke, betaalbare overhemden. Met opvallende kleurtjes of een mooie print.
Ik ben niet zo een slinkymens Knipoog

Toppie idee dit OK dan!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 10:31

Jongens, super dat jullie zo snel reageren OK dan!
Het idee is ook om veel draag comfort aan te brengen in de kleding. Maar blijf vooral ideeën spuien!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:02

Mooie getailleerde blouses, die nog wel in je broek passen. als ik een mooie passende kan vinden dan zijn ze te kort om ook nog bij je broek in te doen.
Lange colbertjes voor de halter en de showmanship, hier zijn wij ook heel lang naar op zoek geweest.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:09

Nou je ziet het er kan wel een complete kledinglijn opgezet worden....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:39

Wat ik me dan afvraag... is er alleen behoefte aan nieuwe kleding? Want er wordt ook genoeg aangeboden aan goed uitziend 2e hands (merkkleding), die vaak erg lang te koop blijft staan ??

Zijn de prijzen hiervan dan ook nog te hoog óf wil men alleen nieuw (en dan maar geen merk).

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:52

Wat ik te koop zie staan aan tweedehands is vaak niet mijn maat, of smaak. Ik heb helemaal niets tegen tweedehands, als ik het mooi vind!

Ik ben heel erg voor zo'n shop, ik denk dat er zeker markt voor is!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:11

Heb niks tegen tweede hands, zéker niet (doe ééns in de zoveel tijd een tour langs alle kringloopwinkels in de omgeving).
Wat ik zou willen is betaalbare kleding in grote maten, die ook nog es leuk staat en een beetje afkleed. Grote maten showkleding is toch vaak met lycra e.d. zodat je elke ribbel en zwemband ziet zitten óf het zijn hobbezakken zonder model zodat je er nog 50 kilo zwaarder uit ziet dan dat je al bent.
Bling mag van mij zeker, maar gezien de 'grootsheid' van de kleding wel met mate. Mooie borduursels e.d. vind ik zelf mooier en eleganter, vooral voor een maatje meer.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:13

Ik zou ook wel een mooie blouse willen hebben. De meeste blousen vind ik qua kleur niet mooi, passen niet goed om mijn nek en als ze goed passen (mouwlengte, omtrek van nek), dan vind ik ze vaak weer veel te wijd. Ik rijd pleasure en wil daarbij niet dat mijn blouse beweegt alsof ik een reiningproef aan het rijden ben Tong uitsteken

Dus ja, ik ben ook wel een voorstander. Ik wil gewoon een effenkleurige blouse, niet teveel poespas, maar vooral de pasvorm vind ik heel belangrijk. Dus ik denk dat het maatwerk wordt Tong uitsteken Bovendien ben ik een enorme voorstander van drukknoopjes Tong uitsteken Liefst nog met een beetje zilver e.d. erop. Ik ben net een kraai wat dat betreft, alles moet glimmen Tong uitsteken Aangezien een slinky mij wat raar staat (grinnik *LOL* ), moet ik dus op een andere manier aan mijn zilver komen Tong uitsteken

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:43

Uiteindelijk hebben wij bij een tweede hands zaak een colbertje gekocht wat mijn zusje zelf versierd heeft met glimmetjes. Wij hebben een vrij kleine dames maat en alles wat ik tot nu toe te koop heb zien staan was of niet mijn smaak of veel te groot. (op 1 blouse na en die heb ik ook gekocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:21

Slinky's en showvestjes met een BEETJE *bling* ! Tong uitsteken
Voor nette pantalons stort ik me op gewone kledingwinkels die lengtemaken voeren, gaat prima!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:44

Xono, tip voor je pleasureblouses: ouderwets met stijfsel wassen, maakt ze stugger en minder 'wapperig'.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:50

Ik kan niet tegen stijfsel Tong uitsteken Dan wordt mijn huid helemaal rood en geïrriteerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:12

Tja je moet er wat voor over hebben XoNo Haha! haha

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:21

Francis schreef:
Heb niks tegen tweede hands, zéker niet (doe ééns in de zoveel tijd een tour langs alle kringloopwinkels in de omgeving).
Wat ik zou willen is betaalbare kleding in grote maten, die ook nog es leuk staat en een beetje afkleed. Grote maten showkleding is toch vaak met lycra e.d. zodat je elke ribbel en zwemband ziet zitten óf het zijn hobbezakken zonder model zodat je er nog 50 kilo zwaarder uit ziet dan dat je al bent.
Bling mag van mij zeker, maar gezien de 'grootsheid' van de kleding wel met mate. Mooie borduursels e.d. vind ik zelf mooier en eleganter, vooral voor een maatje meer.

JA!! Hier nog iemand die graag grote maten wil! Want wegens mijn maat durf ik niet uit de VS te bestellen, want niet alleen ben ik te dik, ik ben ook nog heel klein waardoor sommige dingen jurken worden... Haha! .

Dus, graag op maat gemaakte show kleding die uniek (ik wil als het even kan de enige zijn met een outfit, niet dat er nog 3 in de ring zijn met hetzelfde topje/vestje enz) en betaalbaar is... kan dat eigenlijk wel? Haha!

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:39

Wow wat een super idee!! Ik ga toch voor de betaalbare slinky's en giletjes tussen de 50 en 100 euro. Toevallig ben ik dit weekend in Mooslargue geweest waar ze ook een hoop showkleding hadden. Ik moet eerlijk zeggen dat de Duitsers dan nog het goedkoopste zijn, puur en alleen omdat ze natuurlijk veel meer concurrentie hebben dan wij hier in NL. Het kan best zijn dat ook hier de prijzen gaan dalen als er meer van zulke winkeltjes komen.

Ik hoop echt dat je dit idee doorzet want dan ben ik een van je (vele) toekomstige klanten!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:27

Ik ben fervent koper via Ebay, altijd op zoek naar leuke showkleding dat óók nog betaalbaar is. Ik ben absoluut fan van slinkys, showslinkys en lekkere bling bling- showvestjes! Ook zou het geweldig zijn om een complete lijn is allerlei kleuren te kunnen krijgen. Showvest, slinky, pants én bijpassende pad en beenbescherming voor je paard!
Momenteel laat ik nou eindelijk speciaal voor mezelf een vest in Amerika maken in mijn favo kleurtje. Ben kindelijk blij, want de overige attributen had ik al in die kleur klaarliggen..........

Als dit nou ook in Nederland voor een betaalbare prijs te halen is, súper!!
Ik geef voor een slinky max. 75 euro uit, voor een vest max 150 euro en voor een pants ook zo rond de 100 euro. Maar het moet wel van absolute mooie kwaliteit zijn en het liefst ook nog een beetje origineel blijven, dus veel variatie in je aanbod zou geweldig zijn.
Succes ermee!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:12

Betaalbare showpants... die moeten gewoon goed zitten, dus passen moet mogelijk zijn. En ook heel graag kleding die iets meer rekening houdt met buste maten. Cup D wil bijvoorbeeld niet zeggen dat je dan gelijk maat 44 hebt bijvoorbeeld.

En ook graag showpants die tegen de huidige mode in een hoge taille hebben. Want anders krijg je zo'n lelijke rol van de slinky waar vestje ophoudt en broek nog niet begint... 'tzal de leeftijd zijn Bloos