[WN] startlijsten op internet handig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxanneheij

startlijsten op internet handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:41

Vinden jullie het handig als er een startlijst op internet komt te staan ? na elk sluitingsdatum van een show??
Zo weet je precies hoeveel deelname er is in de onderdelen en dan weet je zelf ook beter hoelaat je moet startten.

Of is dit nou weer iets stoms??
of zou het niet mogelijk zijn ivm met tijd???

Misschien iets voor de site van de Federatie?
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-06-05 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

cornelie

Re: vinden jullie het handig als....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:07

Anya

Re: startlijsten op internet handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:11

Lijkt me zeker handig. Graag ook met starttijden erbij, dan hoef je niet altijd te bellen.

Ook leuk: de uitslag Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:14

Ik ben voor Lachen , alleen wanneer is bij een westernwedstrijd de sluitingsdatum Knipoog

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 04:57

lijkt me zeker handig Ja

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:00

Zou heel fijn zijn, maar t zou jammer zijn als deze
verandering ook inhoud dat er dan geen programma
boekjes meer gemaakt hoeven worden, zoals je
bijv vaak bij springen en dressuur ziet; want
je kunt het toch opzoeken op internet! Maar die
boekjes vind ik altijd leuk; reclame, fotos ect Lachen

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:46

heel leuk bedacht maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
er zijn nog altijd mensen die na de sluitings datum inschrijven, die op de dag van de wedstrijd inschrijven of voor een onderdeel bij schrijven, maar...... er zijn ook mensen die zonder opgaaf van reden gewoon weg blijven of die zolang nodig hebben om met hun paard de bak in te komen dat je vaak per ruiter nog eens 3 tot 5 min. staat te wachten tot meneer of mevrouw eindelijk eens naar de hoofd arena komt, nu heb je op shows gelukkig ook doormannen die zo'n iemand dan gewoon niet meer binnenlaten en met de volgende verder gaan ( doe ik trouwens ook twee keer roepen, niet komen... volgende) dus het is niet uitvoerbaar om de lijsten en de tijden al te melden op internet voor de show

Roxanneheij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 08:53

Anya de wedstrijd uitslagen van de meeste WRAN shows staan volgens mij op westernsport.nl

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:11

Die zijn niet allemaal ontvangen Lachen

Roxanneheij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:16

hmmmm ik zie het jah.......... jammer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:25

piggeljay schreef:

Hoe doen ze dat bij dressuurshows dan?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:51

Cer schreef:
piggeljay schreef:

Hoe doen ze dat bij dressuurshows dan?

Daar doen ze het gewoon... moet kennelijk toch uitvoerbaar zijn. Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:59

werkt prima, en op de wedstrijd zelf kan je dan vragen of er nog uitvallers zijn oid.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:02

Maar mag je je daar ook NA sluitingsdatum inschrijven??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:04

Nee dat mag niet. En als je één keer te laat hebt ingeschreven, ben je de volgende keer wel op tijd. Ook op de dag zelf kun je geen onderdelen bijschrijven. Er zijn natuurlijk ook niet zoveel onderdelen: dressuur en/of springen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:05

Waarschijnlijk niet, maar bij WN is elke inschrijving meegenomen en een late inschrijving levert meestal ook nog meer op. Dus hier spelen meerdere belangen die vroegtijdig publiceren weliswaar mogelijk maken, maar niet werkbaar voor de ruiters.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:08

Maar als een late inschrijving niet meer kan dan zal iedereen zich gewoon op tijd inschrijven lijkt mij??
Je staat toch niet 's morgens op en denkt: "wat zal ik vandaag eens gaan doen?" "Oja, er is een wedstrijd ergens, laat ik daar eens heengaan!"

Als iedereen gewoon op tijd moet inschrijven dan komt dat toch op hetzelfde neer???
Heb je tenminste niet meer van die wedstrijden waarbij er idioot lange wachttijden zijn....
Laatst bijgewerkt door Vera op 02-06-05 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:09

Dat weet ik zo net niet SM. Ik denk dat de meeste ruiters gewoon gebruik maken van het feit dat je zo laat kunt inschrijven. Ik merk het verschil bij mezelf: bij dressuur was ik altijd heel snel, want anders kans dat je niet meer kon starten. Bij Westernwedstrijden wacht ik tot het laatste moment en heb een voorkeur voor het bijschrijven tijdens de wedstrijddag.

Dat heeft ook te maken met het feit dat de programma's niet altijd duidelijk zijn en dat ik in ieder geval geen zin heb om tussen onderdelen door lang te wachten.

Bijvoorbeeld de naturtrail in Nordhorn was om 9.30 uur en de horsemanship om 15.00 uur. Mensen die reining wilden doen moesten tot half zes wachten. Kortom: ik heb geen naturtrail gestart en moest toch (natuurlijk betalen). In zo'n geval schrijf ik liever op de dag zelf bij. En zolang dat kan...... Ik snap best dat dat voor de organisatie vervelend is om pas op het laatst te weten wie er meedoet en bij welke onderdelen. Maar de gelegendheid maakt de late inschrijver.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:17

Als de sluitingsdatum al verstreken is (engels) en je wilt ergens aan meedoen kan je altijd even bellen of er nog plek is. Of je wordt op een wachtlijst gezet. Dus wat speling is er altijd wel.
Toch kan ik mij indenken dat een organisatie graag ruim van te voren wil weten hoeveel deelnemers er ong zullen zijn, ipv een week van te voren.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:21

Citaat:
Vinden jullie het handig als er een startlijst op internet komt te staan ?

Ja!
Ik vind goede informatievoorziening sowieso 'handig' Ja
Startlijsten, uitslagen, goede informatie vooraf over starttijden, wedstrijdoverzichten enz. enz. Een deel van deze info is wel beschikbaar. Maar vaak versnipperd of heel laat of.....
Internet is natuurlijk best een goed medium. Maar bedenk wel dat niet iedereen even handig is met internet en er zijn ook mensen die helemaal geen internet hebben. Bepaalde basis-info die door organisaties bekend wordt gemaakt zou naar mijn mening altijd schriftelijk naar de leden toe moeten, om er zeker van te zijn dat alle leden over die informatie beschikken.

Soms zijn de startlijsten vooraf beschikbaar voor publiek en ruiters voorafgaand aan de wedstrijd/rubriek (en dan bedoel ik niet alleen aan een prikker aan de muur, maar kopieen die je kunt pakken). Dat vind ik ook heel handig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:27

Ik snap het wel Anya, maar voor een organisatie is het erg vervelend als iedereen tot het laatste moment wacht. Het zou nl kunnen beteken dat men een week van te voren besluit om de wedstrijd te cancelen.

Op een bepaald moment moet zo'n beslissing genomen worden en terugdraaien kan dan al helemaal niet meer.

Waar blijft je credibility als organisatie. Verward

Wil zoiets werken zou er dus eerst een cultuurslag in Westernland plaats moeten vinden (alweer een) Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:34

Sugarmiss schreef:
Wil zoiets werken zou er dus eerst een cultuurslag in Westernland plaats moeten vinden
(alweer een)
Lachen

Dat denk ik ook. Want als de gelegenheid niet geboden wordt, dan moet ik eerder inschrijven. Zo simpel is dat. Of rekening houden met het feit dat ik op een wachtlijst kom bij uitvallers... Ik zou wel met een echte sluitingstermijn kunnen leven hoor.

En je hoeft maar twee wedstrijden te vertellen dat bijschrijven op de wedstrijd niet kan en de meesten zullen (net als ik) ervoor kiezen om toch maar voor alle gewenste onderdelen eerder in te schrijven.

Dat vooronderstelt natuurlijk wel dat het programma qua starttijden bekend is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:49

Ik zou het een volwassen besluit vinden.
Ik vind de wachttijden vaak killing; ben je aan het pezen om op tijd op je paard te zitten (of aan de hand mee te gaan lopen), moet je vervolgens soms uren wachten.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:40

Ik heb het wel eens geprobeerd om een dag vantevoren de starttijden vast te stellen, je denkt dus dat je goed bent voorbereid en hebt dus ook alle startlijsten op tijd klaar.
Kom je op de wedstrijddag zelf, wil die nog bijschrijven, die belt af, die komt gewoon niet opdagen en vervolgens ben ik weer hardstikke druk met nieuwe startlijsten uitprinten en het verkondigen van nieuwe (onder voorbehoud) starttijden.... terwijl je op dat moment druk hoort te zijn met het goed organiseren van de wedstrijd
Bij mij is uit de praktijk gebleken dat dit niet werkt.
Ik heb ook liever dat alles op rolletjes loopt maar er zijn teveel factoren waar dit van afhankelijk is.
Dus wanneer iedereen zich aan de sluitingsdatum houdt, zich eventueel op tijd afmeld, het weer zich goed houdt (ook niet te goed Clown ) dan misschien kan het lukken maar inderdaad dan moet er wel een ommekeer plaatsvinden bij zowel de ruiters als bij de organisatie. Misschien als we het er maar vaak genoeg over hebben.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:34

shellybelly schreef:
Misschien als we het er maar vaak genoeg over hebben.....
Ik denk dat je het dus gewoon eens moet doen Lachen
Natuurlijk ben je op dat moment de gebeten hond, maar als het wordt overgenomen door andere organisatoren c.q. als de WRAN het als regel uitvaardigd is het een gegeven feit en weet de starten de ruiter binnen no-time hoe het wel hoort.

Blijft het feit dat dit alleen aan te raden is voor wedstrijden met voldoende starts vóór de 'officiële sluitingsdatum Lachen