[WN] Hoe was de Natur Trail in Nordhorn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe was de Natur Trail in Nordhorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:13

Hé deelnemers, TYPEN!!!!
Hoe was de wedstrijd in Nordhorn gisteren? En wat voor leuke dingen zaten er in de Natur Trail? Tong uitsteken
Vertelvertel!!!

crazycactus

Re: Hoe was de Natur Trail in Nordhorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:06

Hai Sonja, nou die was vandaag..........
Omdat ik om half 10 al moest starten was het voor mij vroeg opstaan. Ik dacht om 6 uur mijn warme bedje te verlaten, maar mijn jongste zoon vond kwart over 5 laat genoeg, dus ben ik er maar uit gegaan, heb de paarden gevoerd (die zich de pestpokke schokken, zo vroeg hadden ze me nog nooit gezien!!!!!)Uiteindelijk zijn we om kwart voor 7 vertrokken. Bij Ter Apel de grens over zit je in tien minuten op de snelweg, en dat rijdt lekker door. De MacDonalds in Nordhorn was ook snel gevonden, maar helaas om kwart over 8 nog dicht.
Na een kleine omzwerving in Nordhorn zelf, (de Opeldealer heeft zich waarschijnlijk verplaatst......) kwamen we uiteindelijk aan op het wedstrijdterrein. Je zag niet veel, een groot bijna leeg grasveld en een buitenbak met een bos ernaast. Daar moest het gebeuren!!! En het was echt een leuk parcours. Je moest eerst het hek door (wat zelfs voor mijn toch niet zo grote Jae behoorlijk aan de lage kant was), daarna een bult op (was een trap voor de SGW) en weer naar beneden slalommend om 3 balkjes heen (best pittig), vandaar uit moest je op de laatste "traptrede"1,5 draai naar links maken, lekker ruim. Daarna in jog naar het boothuisje alwaar je tussen de aanlegsteiger en het huisje achterwaarts moest tussen 3 "palmen" ook hier liep de grond naar beneden dus best lastig. Na de back up kwam het water waar je in draf doorheen moest. Alleen stond je na de draai uit de back up eigenlijk al met je voeten in het water, dus van draven kwam niet veel.Hierna in draf door naar het water met de lianen, en van hieruit in galop langs het water naar een groot vierkant waar je zeg maar 1 blaadje van een klaverblad moest galopperen. Tussen door een galopswissel, maar die telt niet voor de score. Dan kwam er een zigzag om sidepass naar rechts te doen, van hieruit in stap door naar de kookpot waar je een bal in moest gooien, en als finisch moest je iets uit zo'n Cookiejar halen in de vorm van een krokodil met geluid.
Tja en hoe deden we het, nou als ik vertel dat ik 3 keer een halve punt in de plus had staan (voor hek, lianen en de krokodil), helaas 3 punten aftrek omdat het draven niet ging bij het water en nog wat kleine punten aftrek voor onzuiverheden, kwam ik op de eindscore van 62 punten, en eindigde ik op de.............................1e plaats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er waren behoorlijk wat 0-scores (op twee handen overpakken, hek loslaten, veel twijfelde bij het water) ik geloof dat uiteindelijk 4 van de 8 wel een score behaald hebben, en de nummer 2 had 54,5 punt. Dus behoorlijk met kop en schouders. Een aantal andere deelnemers hadden al gezegd dat ik gewonnen had, maar ja eerst zien dan geloven. Ik heb een groot blauw lint, een beker met westernpaardje, een nieuwe bezem (zo'n gebogen) en €10 prijzengeld gewonnen. Dus al met al heeft het meedoen me €1 gekost!!!!!
Heb nog een mooi rood en vooral lang halstertouw gekocht voor bij mijn mooie, nieuwe halster wat ik op hemelsvaartdag gewonnen had.
Het was echt een heel leuk opgezette wedstrijd (heb alleen de rest niet bekeken want omdat we zo vroeg wegmoesten wilde we graag weer op tijd naar huis), waar toch zeker wel meer deelnemers aan mee hadden moeten doen. Er waren 45 deelnemers, en dat vond ik wel wat magertjes. Maar ik ga volgend jaar zeker weer heen, en dan neem ik Tina ook mee voor de Reining. Misschien zet ik dan wel een tentje op, want dat kan daar heel gemakkelijk.
Het was echt heel verzorgd, net als wat Sonja en Marja vorige week al zeiden, bij je startnummer een snoepje en een paar wortels voor je paard. Gewoon kleine dingen waar je van denkt heek attent. De sfeer onderling was ook heel erg leuk, niemand die z'n kop wegdraait of zich te goed vind om met je te praten. Alleen met mijn steenkolenduits...... Maar ik heb me verstaanbaar kunnen maken.
Dus Dames (en Heren) volgend jaar in grote getalen naar Nordhorn en dan kunnen wij die duitsers een poepie laten ruiken!!!!!!!!!
Het is echt een aanrader!!!!!!!!!!!
De rest van de dag moet Anya maar invullen, want die heeft het allemaal gezien en beleefd. Ben heel benieuwd..............

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:26

Wow, gefeliciteerd zeg! Klinkt toch als een redelijk pittig parcour! Daar kun je zeker trots op zijn, met zo'n score!
Lijkt me wel heel leuk hoor (maar dan met Dot wél ergens waar geen water is... Dot houdt niet van natte voeten Tong uitsteken ).

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:47

Ik heb het trailparcours gezien. Zag er heel leuk uit. Wel zeer krapjes voor Lan, dus blij dat ik niet gestart ben. Jip is niet gestart: Seven is kreupel dus dat was een domper.

Ik heb Crazycactus niet zien rijden, wel de prijsuitreiking net gezien.

's middags was het aanzienlijk drukker. Er hadden zich flink wat bijgeschreven voor pleasure/horsemanship en reining. Dinopino reed een zeer nette horsemanshipproef maar reed een dq a.g.v. haar hoed.

Zelf ben ik horsemanship en pleasure gestart. Lan liep zo'n ontzettend mooi horsemanshipdeel. Echt zonder één foutje. Het pleasuredeel ging minder. Recht voor de jury galoppeerde ik aan en moest haar stevig terugzetten. Ze wilde wat al te blij vertrekken. Dat kostte puntjes Lachen Maar ik heb haar achter de quarters gehouden in de jog. Een zesde plaats en een strikje.

De pleasure ging eigenlijk keurig. Lan liep zo goed als ze kon. Er deden alleen een paar heel goeien mee. Die had ik op het inrijterrein al zien rijden en zei al tegen Jip dat ik dat niet ging redden (ze hadden ook een hele dure vrachtwagen bij zich Lachen ). Toch nog geplaatst: zevende.

Ik ben echt trots. Bijna een jaar niet gestart en dan toch plaatsen. Happy met mijn paard.

Volgend jaar doe ik weer mee (ik mag daar met knopsporen starten Lachen )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:10

Oh ja. Aanvulling: organisatie was perfect geregeld. Fijn in de buitenlucht. Paarden konden in paddockjes, alles liep keurig op tijd, niets liep uit. Echt petje af Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:18

Klinkt echt heel leuk! Bedankt voor het verslag, ik was al benieuwd hoe het was. (Ik gluur af en toe mee)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:28

Die natur-trail lijkt me zeer leuk om te doen! OK dan! (en echt niet gemakkelijk!)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:29

Ik zal eens kijken of ik een scan uit het boekje hier kan plaatsen morgen. Ze hadden wel wat grappige dingen. Zoals vlaggestokjes verplaatsen steeds van pilon naar pilon Lachen

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:43

Nordhorn is echt een aanrader voor volgend jaar. Alles netjes geregeld en perfect op tijd allemaal. Iedereen was vriendelijk. Het was gewoon een geslaagde dag.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:51

Gefeliciteerd Crazycactus! Klinkt echt gaaf.... Tong uitsteken Zijn er ook foto's van jou en Jae gemaakt?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:55

O ja ik zou het bijna vergeten. Crazycactus nog van harte gefeliciteerd met je eerste plaats.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:57

@wranglerbutt: Thanx en Michel was tijdens de wedstrijd de camera vergeten, dus zijn we na afloop even terug gegaan. Maar aangezien dit een normale camera is moet ik wachten tot de foto's ontwikkeld zijn. Mijn digi is opgegeten door de duitse dog van mijn vriendin.
@jeanette: Thanx

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:59

Citaat:
Mijn digi is opgegeten door de duitse dog van mijn vriendin.

......en die heeft geen USB aansluiting? Clown

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:01

Whahaha, stom ding die hond. Baal als een stekker, die camera was nog geen jaar oud. En nu maar wachten op het geld van de verzekering................

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:05

Hou die hond maar uit de buurt van je scanner........... Haha!
Wil die 'analoge' foto's van Michel toch wel 's zien, ook al heb je het parcours heel goed beschreven. Klinkt heel gaaf, die nature trail!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:08

@CC gefeliciteerd, en de rest natuurlijk ook met de behaalde plaatsen.
volgend jaar wil ik ook meedoen, dit jaar werd effe niets met oog op merries met veulens.
maar het klinkt erg leuk, al denk ik niet dat ik die trail zal rijden. ik geloof nooit dat annie zo het water in zal gaan Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:47

Ben benieuwd naar jouw foto's crazycactus.
En ik had je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keertje: Van harte Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 06:56

Oh ja ook handig om te weten voor de mensen aan deze kant van Nederland. Binnenkort is in NH (in de rijhal) een clinic van Volker
Schmitt. Mooi om de hoek ook weer Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:15

Gefeliciteerd , klinkt als een erg leuk en uitdagend parcoursje !!

Wat is de Nederlandse vertaling hiervan ?? Haha!

Anya schreef:
Dinopino reed een zeer nette horsemanshipproef maar reed een dq a.g.v. haar hoed.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:21

eh disqualificatie. Ze verloor haar hoed tijdens de wedstrijd en zette hem weer op. En dat mag niet. Vandaar.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:15

Zo CrazyCactus!!!! Wat goed!! Gefeliciteerd!!
Lijkt mij ook hartstikke leuk om te doen! Misschien over een jaar of 2 met Senna?? (Jeddah vind water en hekken enzo allemaal niet zo leuk Clown )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:17

Anya schreef:
eh disqualificatie. Ze verloor haar hoed tijdens de wedstrijd en zette hem weer op. En dat mag niet. Vandaar.

Aha , kon die afkortingen niet erg plaatsen.....nu nog niet overigens Bloos

AGV.....

A.....Verward
Grond
Van

Verward

Ben ik nu zo dom of wat Bloos!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:20

Als Gevolg Van.... Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:02

Hier zijn nog een paar foto's van de natuurtrail. De kwaliteit is niet echt super, want ze zijn gemaakt met een oude analoge camera die handmatig scherp gesteld moet worden, en daar is michel geen ster in. Maar goed, beter iets dan niets, zeg ik altijd maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:18

Ziet er mooi uit! Heel anders dan zo'n gekunsteld parcoursje in de binnenbak... Dit lijkt me supergaaf om te doen.