[WN] weekendje duitsland(logeren bij Crhis en Kitty Knol)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yosan

weekendje duitsland(logeren bij Crhis en Kitty Knol)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:49

afgelopen weekend(20,21 en 22 mei) zijn Sundance en ik(sandra) een weekend bij Chris en Kitty Knol geweest, met als klapper een wedstrijd in Dersum.
Vrijdagmiddag naar duitsland toe, samen met Marja(shadowboy op bokt), waren er tegen 14.00 uur.
na een ontvangst en een praatje de paardjes in het landje gezet, die voor de paardjes waren gemaakt.
Tevens kwamen Sonja en Dick(hoop dat je zijn naam zo schrijft) ook met hun super paardje Milena.
'smiddags hadden Sonja en Marja een lesje, ik heb gekeken(leer je ook veel van).
's avonds lekker gegeten(Kitty kan lekker koken, daar kan geen 5 sterren restaurant tegen op Vingers aflikken Vingers aflikken ) en toen nog een lesje.
na een paar lekkere drankjes(biertjes, en frisdrank) lekker gaan Slapen , maar niet Dromen , want Marja praat nogal in haar slaap(nananananananana, of zoiets).
zaterdags lekker van alles en nogwat gedaan, wat lesjes, naar de bank( zijn er zo weer hoor, voor de lunch, en komen vervolgens 5 kwatier later terug, broodjes koud, Sonja,dick en Kitty honger), en vervolgens gaan kijken op het wedstrijd terrein in Dersum(waar wij drieën de volgende dag ook aan mee gaan doen). tjonge, wat een mensen, qua ruiters en publiek. echt kikken.
zaterdags al ingeschreven(konden we wat langer blijven liggen, want ons eerste onderdeel was de pleasure om 8.20 uur)
's avonds weer zo heerlijk gesmikkeld en gesmult, en toen vroeg op bed, nou ja, na nog een uurtje vreselijk melig doen.
Toen de zondag, eng eng, andere lokatie, ander land, verstaan we wel wat er wordt gezegt(werd allemaal in het engels gedaan dussssss, stres voor niets Haha! )
tussendoor had je tijd genoeg om de andere deelnemers te gaan bekijken, dus had Chris kampjes voor de paarden gemaakt, zodat die ook rust tussendoor kregen(super oplossing)
om half 11 de Horsemanship, en onze nederlandse topper(MARJA OOST, MET SHADOW) werd 1e. OK dan! Cool .
TOPPIE HOOR MAR.
om 14.35 de trail, op het buitenterrein, met een superbrug(marja maakte zich al zorgen dat shadow er niet over wilde, maar met twee hoefjes in zijn neus ging hij erover.
om 16.30 was de reining, nou ik heb nog nooit een fjord zien vliegen, maar nu weet ik dat ze er zijn(nou ja, 1 vliegende fjord)
mijn hemel wat ging die Milena hard, gewoon kikken.
Sonja werd dan ook 3e, ik en sun werden 4e.
Marja deed helaas 1 spin teveel, zonde.
vergeten te vertellen, in de pleasure zijn we ook in de prijzen gevallen, Sonja 5e, marja 4e en ik 3e.

Al met al een weekend weggeweest, wat het gevoel gaf alsof we een week weg zijn geweest.
CHRIS EN KITTY, BEDANKT VOOR DIT WEEKEND, HET WAS SUPER. OK dan! OK dan!
sundance en ik komen zeker weer.

Groetjes van Sandra en Sundance

Francis

Re: weekendje duitsland(logeren bij Crhis en Kitty Knol)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:29

klinkt als een superweekend! Gefeliciteerd met de resultaten allemaal!
Ga met Dot ook zeker nog es een weekend of midweekje lessen bij Chris. Super idee om het met een wedstrijd te combineren trouwens.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:08

Klinkt als een heel gezellig weekend. Een vriendin van mij heeft zaterdag ook op die wedstrijd gereden. Ina Wending, zij rijd op een bay Quarter en is 2x vierde geworden in de trail en in de reining.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:15

Geweldig!! Gefeliciteerd!! Tja, ook hier zijn al plannen om een weekend naar Chris en Kitty te gaan........ze gaan het weer druk krijgen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:48

Hee, gezellie FH! Gaan we een keer samen!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:12

Wat goed zeg ! Gefeliciteerd met de prijzen !

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:13

Dat klinkt als een superweekend. Allemaal gefeliciteerd!
Jah Mileen kan heel hard Lachen

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:15

Die wedstrijd was werkelijk enorm leuk. Goed verzorgd ook qua toegestuurde papieren en startgelden. Gefeliciteerd jullie met de behaalde plaatseringen. De Fjord vloog werkelijk door de arena. Een extra proficiat. Zoals het een beetje te overzien was, waren er bijna net zoveel Nederlanders als ook Duitsers op de wedstrijd. Ruiters als bakrandridders.

Overigens die brug wordt normaal gebruikt voor de menners, is werkelijk een enorm ding, leuk en anders.
Leuk waren ook die kleine jeugdruitertjes (beginnertjes) op die shets en andere kleine ponies, die reining reden. Prachtig gewoon. Alleen die ene shet was behoorlijk eigenwijs. Ik heb genoten.

Volgend weekend is er weer een wedstrijd in Nordhorn. Als alles even meezit, en het weer schijnt het te doen, is er een natuurtrail buiten uitgeschreven. Voor diegenen die interesse hebben, deze en nog meer wedstrijden in deze omgeving, staan op de site van Chris Knol.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:22

En de wissels waren helemaal echt goed vliegend Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 06:51

Nope, eerste wissel was niet perfect Haha! maar verder was ik supertevreden! Toen we de eerste rollbacks hadden gehad en ik voelde dat ik de controle had, dacht ik "dan gaan we rijden ook" tja en toen hebben we maar 'ns gas gegeven voor de grote circels Haha!
Was ook wel heeeeeel erg trots op dat enorme grote gele lint!

Milena was verder 5e in de pleasure, ook heel lekker gereden. Ook nog enorm gelachen overigens, want er werd in de walk in het Duits omgeroepen dat we onze beugels uit moesten doen. Dus ik denk nog met m'n malle hoofd " hahaha nou versta ik toch dat ik m'n beugels uit moet doen".... gevolgd door "shiiiiit ik moet m'n beugels uitdoen" Tong uitsteken en ja hoor: Lope your horses...... hahaha geweldig!

In de horsemanship waren we ook derde, vond ik iets minder netjes gaan.

Tja, en die trail... Tong uitsteken wat schitterend! Groot buitenterrein, enorme brug erop en tenminste niet zo'n snertproef die meer op een geheugentest lijkt dan wat anders. Simpele te rijden lijn, maar tenminste met opgaven waarin je kan laten zien dat je daadwerkelijk kunt sturen en samenwerken met je paard. Wij verbouwden de dubbele L in een soort van Micado, dus daar werden we (terecht) niet geplaatst. Maar ik heb genoten!

Manmanman wat kunnen die Duitsers een mooie show organiseren zeg, daar kunnen we hier nog een puntje aan zuigen. Mooie planning, alles (tot de catering aan toe) goed betaalbaar, en perfect geregeld qua infoboekje, startlijsten, zelfs een vuilniszakje en een bedankt-snoepje zaten erin.
En dat je daar een prikweitje kan uitzetten is ook super. Daar betaal ik nou met liefde en plezier een paar eurootjes voor, ipv het veel te hoge administratiekosten-bedrag dat ik de laatste keren op wedstrijden hier moest dokken!

Verder echt een superweekeinde gehad. Heerlijk meerdere keren gelest bij Chris (heb inspiratie voor maanden en wel drie Milena's), me volledig volgevr... bij Kitty aan tafel (kende ik nog niet, wat een lieverd!) en vooral wel zo vreselijk veel gelachen dat ik er spierpijn in m'n buik van heb....
Verder genoten ook van de prestaties van Marja en Sandra, ik was echt wel trots op ons allemaal! Maarrrrrrrr we waren dan ook wel Dressed to Impress he... *LOL*
Op het einde van de dag bleken Marja en ik samen gedeeld vierde te staan over de allrounders, dus een schitterend resultaat!

Meiden, Chris & Kitty, BEDANKT!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 06:57

Wat een leuk verslag Son!
En dat je eindelijk vol durfde te gaan met Mileen in de wedstrijd. GAAF!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:21

Vol gas gaan we wel vaker maar dat is regelmatig niet mijn initiatief Bloos maar deze keer voelde het gewoon zoooo goed.... Vingers aflikken

Mileen en ik zijn echt weer nader tot elkaar gekomen dit weekeinde. Volgens mij hebben we er allebei van genoten dat ik m'n tijd en aandacht eens een paar dagen niet hoefde te verdelen over meerdere paarden. 't Was weer ouderwets M'n meissie en ik Lovers Heerlijk!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:27

Dat klinkt echt SUPER allemaal OK dan! OK dan! !! FH en Francis: we kunnen er de Veluwe-Express van maken want als ik met Peps aan de gang ga (dit najaar), wil ik ook die kant op!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:48

ik ben ook reuze trots op marja, laat iedereen maar kletsen van je moet nou echt eens een echte quarter gaan kopen, deze haflinger is een echte quarter een alpenquarter.
klasse iedereen, en gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:10

Joh als je ziet wat 'n fantastisch team Marja en Shadow zijn Tong uitsteken Hoe kan een ander paard daar nou in hemelsnaam aan tippen? Die twee horen gewoon bij elkaar!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:33

Mac schreef:
Dat klinkt echt SUPER allemaal OK dan! OK dan! !! FH en Francis: we kunnen er de Veluwe-Express van maken want als ik met Peps aan de gang ga (dit najaar), wil ik ook die kant op!

Hhahahhaaha, ja, leuk!! Een vriendinnetje van mij gaat ook met me mee, zij heeft een hele grote KWPN- er, haar afgekeurde dienstpaard van de KLPD. Ze wil vooral wat aan de trail gaan doen enzo.......daar is hij uitermate geschikt voor natuurlijk, Clown .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:43

Als er iemand op een grote kwpn-er trailles gaat nemen, dan geef even een gil. Dan durf ik ook Lachen Doe ik ook mee.

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:45

Hallo allemaal, ik heb heerlijk gereden in duitsland en super genoten bij chris en kitty. Het eten en alles daat was super gewoon. Hoop dat we dit gauw nog een keer kunnen beleven en dat met nog meer Nederlanders.
Gezellig. En bedankt allemaal voor jullie super positieve reacties. Ben super wijs met mijn haffie en andersom ook. San en Son, hartstikke bedankt voor het super gezellige weekend en jullie waren toppie.

Groetjes Mar en Shadow.

Piggeljay ook bedankt. Super. Pling

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:19

Heel mooi dat jullie een leuke wedstrijd hebben gehad in Duitsland(weet nog van vroeger Tong uitsteken dat die wedstrijden inderdaad heel goed in elkaar zaten)
Maar toch een kleine kanttekening ,er roepen er nu een paar dat er meer Nederlanders op die Duitse wedstrijden moeten gaan starten
Zullen we eerst gaan proberen dat er genoeg mensen starten op de Nederlandse shows zodat die niet meer afgezegt hoeven te worden Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:23

Nou Blaze, eerlijk gezegd DOET de Duitse organisatie blijkbaar ook meer om z'n klanten (wij, de ruiters) tevreden te stellen.
Wat gaan de Nederlandse organisaties doen dan, om ons te boeien en te binden? Inschrijfgeld fatsoeneren? Administratiekosten terugdringen DANWEL waarmaken? Leren plannen?
Tong uitsteken

En zo te zien LEEFT westernrijden daar ook veel meer. Als ik zie hoeveel (en wat voor kwaliteit!) jeugd daar rijdt, hoeveel publiek er op af komt, en hoe geweldig de sfeer is.... Is echt leuk om eens mee te maken hoor!

Wil echt niet zeggen dat ik nu ineens anti-WRAN ga zijn ofzo hoor, en in Marienheem en Haaksbergen gaan we er weer leuke dagen van maken. Maar een keertje er aan proeven was erg leuk (en smaakte naar meer Haha! )
Bovendien, kijk maar eens wat er hier weer gebeurt: eerst staan er hier in de regio 3 weekeinden achter elkaar wedstrijden gepland (Woldenshow, jubileum en Haaksbergen), en dan valt de Woldenshow ineens weer af wegens het niet om kunnen zetten van het rooster van de organisator. Maar daar was in de planning van iedereen (of ben ik hier de enige gek die dergelijke dingen plant?) wel rekening mee gehouden. Gat in de agenda en ruimte in het budget.... Oftewel: extra wedstrijd in Duitsland voor Milena volgende maand.... Want als ik toch een eind moet rijden voor een wedstrijd (2.5 of 3.5 uur rijden maakt dan ook niks meer uit), tja waarom zou je dan niet... ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-05 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:28

IK heb nog geen Duitse wedstrijd bezocht, maar kan wel beamen dat het doorgaans "Hand und Fuss hat " als er in Duitsland wat wordt georganiseerd.
εè

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:42

Hoe de 'open' shows zijn weet ik niet, maar ik heb altijd met véél plezier de Duitse APHA shows bezocht en ga dat in de toekomst hopelijk ook zeker weer doen. Ook op Duitse shows gaat best es iets mis (heb op het EK van 2001 een uur langer met een weanling in de bak rondgelopen omdat ze uiteindelijk pas om 9 uur begonnen i.p.v. de geplande 8 uur) maar over het algemeen is de planning strak en de algehele verzorging super.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:09

ja, blaze heeft best wel gelijk, maar als ik in nederland voor een wedstrijd, waar ik 5 onderdelen start, 52.50 euro moet betalen, Boos! en het is een uur rijden voor mij, en in duitsland betaal ik voor 4 onderdelen 33.50 euro Bloos en ook hier hoef ik maar uur voor te rijden, dan wil ik nog wel eens 2 keer nadenken.
dat wil niet zeggen dat ik niet meer in nederland start, Pling want 10 juli is er weer een wedstrijd in zeyen, waar ik ga starten Ja (eigenlijk wilde ik weer in duitsland starten, maar zeyen is dan double ponted). Haha!
En ook in mariënheeem ga ik starten, *LOL* maar net wat sonja zegt, ik heb nu aan duitsland geproefd, en dat smaakt naar meer. Vingers aflikken

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:12

En dat het echt anders kan, bewijst de wedstrijd die 3 juli in Nieuwe pekela wordt georganiseert, want daar krijg je korting als je een vierde onderdeel start.
je kunt het inschrijf formulier van de federatie site afhalen.

Groetjes van sandra

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:08

Ik start zondag in Nordhorn. Dat is om de hoek voor mij.