Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sugarmiss schreef:Mooi duidelijk verhaal, Cassidy.
Ik heb nog een paar aanvullingen, correct me if I'm wrong..![]()
-paarden die een registratie als appendix hebben maar die 10 of meer wedstrijdpunten hebben verdiend krijgen de officiële papieren..
volgens mij worden dan ook de eventuele appendix-kinderen hiervan omgebouwd naar officiële papieren.
-Met het risico dat ik nu heel westernrijdend Nederland over me heen krijg, maar dit is mijn oprechte mening: wil je garanderen dat de toekomst van het Quarter ras bewaart blijft...kies een Foundation Quarter....en je hebt er een vriend voor het leven bij...
Not me...![]()
Maar al is het vererfde karakter nog zo 'cool', tijdens de groei en training kan er ook nog zat mis gaan, waardoor het coole helaas verdwijnt.
Ook bestaat er bij de Foundation clubs (ja er zijn er meer) nog te veel toelatingsverschillen om te kunnen spreken van één Foundationquarter. De AQHA heeft blijkbaar ook door dat er een goeie markt is voor foundation-quarters en schijnt nu ook bezig te zijn om iets dergelijks binnen de AQHA op poten te zetten.
Of dit puur uit liefde voor het ras is, of omdat ze nu veel geld mislopen....I wonder
Smokey schreef:Je kunt me naar alle kanten van het land verwensen, maar echte 100% foundation-quarters bestaan gewoonweg niet. ..etc
Smokey"]
[quote="Sugarmiss schreef:Mooi duidelijk verhaal, Cassidy.
Ik heb nog een paar aanvullingen, correct me if I'm wrong..![]()
-paarden die een registratie als appendix hebben maar die 10 of meer wedstrijdpunten hebben verdiend krijgen de officiële papieren..
volgens mij worden dan ook de eventuele appendix-kinderen hiervan omgebouwd naar officiële papieren.
-Met het risico dat ik nu heel westernrijdend Nederland over me heen krijg, maar dit is mijn oprechte mening: wil je garanderen dat de toekomst van het Quarter ras bewaart blijft...kies een Foundation Quarter....en je hebt er een vriend voor het leven bij...
Not me...![]()
Maar al is het vererfde karakter nog zo 'cool', tijdens de groei en training kan er ook nog zat mis gaan, waardoor het coole helaas verdwijnt.
Ook bestaat er bij de Foundation clubs (ja er zijn er meer) nog te veel toelatingsverschillen om te kunnen spreken van één Foundationquarter. De AQHA heeft blijkbaar ook door dat er een goeie markt is voor foundation-quarters en schijnt nu ook bezig te zijn om iets dergelijks binnen de AQHA op poten te zetten.
Of dit puur uit liefde voor het ras is, of omdat ze nu veel geld mislopen....I wonder
Cassidy schreef:Dat heb ik met opzet niet gedaan. Impressive is in mijn ogen een voorbeeld hoe het goed mis kan gaan bij het fokken van een ras. Helemaal als een genetische afwijking die dominant doorgegeven wordt ondanks dat er duidelijk aanwijzingen waren, door de rasvereniging zo lang onder tafel is geschoven en de HYPP H/H en HYPP H/N nog steeds voor de fok gebruikt kunnen worden. En dat terwijl "kleurafwijkingen" van gezonde paarden uit twee geregistreerde ouders zoals Cremello en Perlino uit het stamboek geweerd worden.
Wat betreft die Foundation Quarter : laat eens even kijken: Er zit 1x Doc Bar in, voor de rest is hij 93.75% Foundation.
http://www.lynnsquarterhorses.com/sierras-alibi.htm